Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2010: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
judy
Amerikafan

Re: DV-2010: slow-chat

Bericht door judy »

Hallo allemaal
Net als vele van jullie zit ik nu elke dag op de postbode te wachten......super irritant!Ja kan toch bijna aan niets anders denken......en eigenlijk wil ik dat helemaal niet,want dan ga ik alleen maar weer meer en meer twijfelen.Het is een blijft een grote stap.Ik zal met mijn man en drie kinderen gaan,in de leeftijd van 3, 6 en 8.Ikzelf ben 37 en mijn man is 40.Ik vindt het een geweldig land,waar ik me altijd heel erg thuis voel.Mijn probleem is ook een beetje dat ik me nu zeker daar zie zitten,maar op een of andere manier heb ik er moeite mee,om me daar ook op oudere leeftijd(nog ouder :blink: !!) te zien zitten.Ik weet het...........ik kijk veel te ver vooruit en wil graag alles al gepland hebben,i.p.v. dat ik alleen aan het hier en nu denk! Sorry..ik wil jullie niet opzadelen met mijn twijfels,maar ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.Weten jullie ook of het gewoon met de TPG post komt of dat een aangetekende envelop zal zijn??
succes allemaal en fingers crossed!!
Gr Judy
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het heeft denk ik erg weinig zin om je constant met de lange termijn bezig te houden! Want dan ga je aan dit soort zaken denken; Vind ik wel een goede baan daar? Hoe zal mijn ziektekosten-verzekering zijn? Kunnen mijn kinderen (in jouw geval) wel wennen aan een Amerikaanse school? En dan op nog langere termijn; Wat als mijn ouders ziek worden? Kan ik dan wel weg van mijn werk? Zal ik mijn familie gaan missen? Hoe zit het met pensioen? Etcetera, etcetera, etcetera.......

Ik denk dat 'gewoon doen' aan de orde is in deze kwestie en dan zul je zien dat bepaalde zaken gewoon gaan zoals ze gaan.

Maar ik vraag me af of je, als je zulke twijfels nu al hebt, uberhaupt wel mee moet doen aan de loterij. Want je moet toch wel heel graag willen en een dikke huid hebben om zo'n stap te kunnen nemen aangezien je alles wat je al kent achter je moet laten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Judy, de enveloppe komt met de gewone post. En er is nog tijd genoeg om na te gaan denken als je eenmaal die enveloppe hebt. Je hebt dan immers nog zowat een jaar vooraleer alles rond is en je een echte knoop moet gaan doorhakken.
Trouwens, de kans dat je wint is zo klein, dus echt niet de moeite om nu al tilt te gaan slaan.

Persoonlijk heb ik geen enkele verhuis ooit al gezien als "van nu tot in de eeuwigheid", dus zo zal ik een mogelijke verhuis naar Amerika ook niet zien. Het is "voor de eerstkomende jaren", en dan zien we wel. Staat het ons aan, dan blijven we, valt het tegen, dan verhuizen we.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Dag allemaal

Als winnaar DV2009 (eerste deelname en meteen prijs) heb ik een aantal keer moeten lachen toen ik dit draadje helemaal aan het doorlezen was.
Wij kunnen ons daar meteen in herkennen: de ongerustheid, de attitude van we gaan dat toch niet winnen en indien zo wat dan? Het komt allemaal bekend voor die onzekerheid, spanning en what next?

De witte enveloppe zal je zeker niet verwarren met een polis of reclame want vooraan staat er Kentucky en het volledig Amerikaanse adres in grote letters op m.a.w. als je die uit je brievenbus haalt weet je al meteen waar je aan toe bent nog voor je die openscheurt! Grootste vraagteken is dan nog hoe hoog is je case nummer.

Ook wij hadden een vrij hoog case nummer (24XXX) terwijl er slechts 28000 nummers getrokken waren voor europa (met een rekenmachine kan je dit op website zo bij elkaar tellen). Dus wij hadden ook zo het gevoel van we zijn getrokken maar daar zal het ook bij ophouden. Dus niet. Enig nadeel van hoog nummer is dat je vrij lang moet wachten. Maar mijn vrouw en ik vonden het wel leuk om te volgen want elke maand kan je automatisch visa bulletin krijgen waarin vooruitgang van aantal nummers wordt weergegeven. Helaas zit er geen logica in: de ene maand springen ze met 1000 de volgende met 4000.
Natturlijk heb je als Belg iets meer kans want elk continent en land heeft beperking op maximum aantal GCs, dus hoe minder er getrokken zijn van je land hoe meer kans je hebt (rekenkundig gezien natuurlijk).

Aldus aan alle deelnemers: succes en contact houden via dit forum want dit is voor zowel mijn vrouw als mezelf een ongeloofelijke hulp geweest om je frustraties te delen en ervaringen te lezen van vorige lotgenoten!

Bart1

Ik zou aan alle deelnemers de raad meegeven: blijf gewoon je ding doen alsof je nooit aan de lottery hebt deelgenomen (ook al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan) en laat het gewoon op je af komen en vooral als je droom Amerika is blijven meedoen ooit heb je prijs! Toen wij naar dokter in Antwerpen gingen zat er een ouder koppel naast ons die ook eindelijk uitgeloot was na 5 pogingen. Aanhouder wint altijd!!
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik las zojuist op andere fora dat in Australie inmiddels ook al brieven zijn ontvangen!
illuminate
Amerika-ontdekker

Bericht door illuminate »

Ik geloof dat Europa nu aan de beurt is. Ik las op een forum dat in Oekraine winnaars bekend zijn (op 20 april).
(Nee, ik ken geen Russisch, maar heb Google de pagina laten vertalen.)
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Ik las zojuist op andere fora dat in Australie inmiddels ook al brieven zijn ontvangen!

Ik geloof dat Europa nu aan de beurt is. Ik las op een forum dat in Oekraine winnaars bekend zijn (op 20 april).
(Nee, ik ken geen Russisch, maar heb Google de pagina laten vertalen.)

Waar halen jullie die informatie dan vandaan............Je weet dus precies waar ze nu bezig zijn met uitdelen??
Gr Judy

P.s. Kastelke...Ik vind het zo mooi dat jij overal antwoord op geef,daar moet toch een hoop tijd in zitten.....kan jij nog wel ergens terecht met je vragen??
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Beetje googlen op DV 2010 , en forums opzoeken!

maar fijn dat europa nu ook aan de beurt is :dance: :dance:

Het wordt nu wel heel erg spannend :dance:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hi Marcel,

Wat grappig, die vertaalde Russische website! Het voelt een beetje alsof je aan het gluren bent, haha!

Ik wist wel dat je via google kon laten vertalen, maar vertel eens...hoe doe je dat dan met zo'n website?

Stel; je googled DV2010 en je krijgt resultaten waaronder een thaise website (zomaar als voorbeeld). Hoe kun je deze website dan vertalen?

Ilana
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

http://translate.google.com

je ziet daar dan een vak waar je een tekst kan vertalen , of de url van de pagina , dan wordt de hele website vertaald!
illuminate
Amerika-ontdekker

RiverCola schreef:
Stel; je googled DV2010 en je krijgt resultaten waaronder een thaise website (zomaar als voorbeeld). Hoe kun je deze website dan vertalen?
Je kan ook vanuit de resultaten meteen naar de vertaalde Thaise website. Je krijgt bijvoorbeeld als resultaat in Google oa:

The Diversity Visa (DV) 2010 Lottery - Page 6 - Uzbekistan Online ... - [ Vertaal deze pagina ]
8 berichten - 6 auteurs - Laatste bericht: 10 uur geleden
The Diversity Visa (DV) 2010 Lottery США - семейная иммиграция и DV.

forum.arbuz.com/showthread.php?p=1248183 - 10 uur geleden - Gelijkwaardige pagina's

Klik op Vertaal deze pagina, helemaal achteraan de regel, waar je normaal op klikt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

judy schreef: P.s. Kastelke...Ik vind het zo mooi dat jij overal antwoord op geef,daar moet toch een hoop tijd in zitten.....kan jij nog wel ergens terecht met je vragen??
Bedankt voor 't compliment, Judy! Maar ik ben verre van alleen hoor om hier de vragen te beantwoorden, gelukkig kunnen we rekenen op een heel aantal trouwe forumleden die elk naar hun mogelijkheden hun steentje bijdragen. En dat maakt AllesAmerika zo waardevol!

En wat mijn vragen betreft: die stel ik hier. Als ik ze nog heb. Na al die jaren is het ongeduldige er al wel wat af en weet ik wat ik moet weten, tenminse, op dit moment. Als er ooit een volgende fase aanbreekt (verhuizen), dan zal je mijn vragen weer wel zien komen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ellenjoan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door ellenjoan »

kastelke schreef:Over het algemeen zie je die continenten altijd verschijnen vooraleer de Europese meldingen komen...
Er is dus nog hoop. ;-)
(al moet ik eerlijk zeggen dat ik er na 4 jaar niet echt meer in geloof, dat ik die Witte Enveloppe echt wel als een Groot Wonder zie, en niet als iets wat ons wel te beurt zal vallen)
Jij, juist jij zou er nu wel in moeten geloven ...reken maar van wel !
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik las net op een Jordaneese website (jaja, met de vertaaltip van Marcel! Alleen was dit forum gewoon in het Engels :lol: )
van een jongen wiens broer de 2e keer won....een andere broer won de 3e keer en hijzelf de 4e keer.

Katselke; Dit is dus je kans (was toch de 4e keer?)!! Keep your head up!
sarahlina
Amerika-ontdekker

Bericht door sarahlina »

Ik las op een website die zich bezig houdt met de inschrijvingen van de DV (zoals USAFIS) hetvolgende berichtje

'In het laatste Green card-programma werden ongeveer 100.000 personen geselecteerd voor verdere verwerking (gewonnen). Dit is ongeveer 1 op de 60 personen die zich inschreven. Onder dit programma zijn ongeveer 50.000 - 55.000 Green card-visa's beschikbaar. Daarom wordt statisch gezien, verwacht dat 1 van de 110 personen de Green card ontvangen'

We gaan ervoor :lol:

21 april, ...
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Overigens , de persoon uit Ukraine heeft zijn brief ontvangen in de US!
JayGoesUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door JayGoesUSA »

*Zit duimen draaiend naar de postbus te kijken....* Nee... alleen een leuke brief van CJIB dit keer... :shock:
(Ik wilde zeker snel naar huis om de brievenbus te checken!)

:lol:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

En nog een notification letter voor Europa. Dit keer iemand uit Frankrijk die op een F1 in de US zit. Nu kan het niet al te lang meer duren voordat ook de Europese addressen iets gaan ontvangen!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wie weet ligt er al een NL voor iemand van ons in het postsorteercentrum, en valt het vandaag of morgen in onze brievenbus...
;-)
Dit jaar heb ik de brief gewoon naar ons eigen adres laten sturen ipv naar onze Amerikaanse vrienden, aangezien zij verhuisplannen hadden.
Elke
illuminate
Amerika-ontdekker

JayGoesUSA schreef:*Zit duimen draaiend naar de postbus te kijken....* Nee... alleen een leuke brief van CJIB dit keer... :shock:
(Ik wilde zeker snel naar huis om de brievenbus te checken!)
:lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer