Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

Bedankt wederom voor jullie reacties :!:
Aangezien ik na een week verblijf in de States een binnenlandse vlucht neem van New York naar Phoenix zal ik me wat betreft de bagage moeten houden aan de (binnenlandse) limiet van United. Volgens de website is dat 23 kg. En anders moet ik $ 25,- bij betalen. Klopt dit of zouden ze rekening houden met het feit dat ik afhankelijk vanuit Nederland ben gekomen en dus wel een internationale vlucht heb gehad….?? (ach het maakt niet heel veel uit: de dollar is nu behoorlijk goedkoop!! en eigenlijk moet m’n vriendin het dan betalen want daar komt de “over-bagage” natuurlijk vandaan …….. vrouwen…zucht… :lol: :roll: :lol: )

En Petra….. over Washington……:
Deze stad heeft altijd al erg hoog op mijn verlanglijstje gestaan, dus toen we eenmaal besloten om naar de States te gaan wilde ik onder geen voorwaarde Washington overslaan (ondanks deze behoorlijk prijsverhogende tussenstop van een week in DC en New York). Helaas ben ik bang dat we toch te weinig tijd in DC doorbrengen om alles te zien en beleven wat ik graag wil zien. We zullen keuzes moeten maken… (en weer teruggaan dus :!: :wink: :!: ).
Wat ik zeker wil zien (niet rekening houdend met het hoge toeristische gehalte van de meeste plaatsen en in willekeurige volgorde):
- het Capitool (is dit nog steeds het exacte midden van de stad?)
- Library of Congress (o.a. vanwege de Italiaanse renaissancestijl)
- Smithsonian Castle (Victoriaanse neogotische stijl !!!)
- National Air and Space Museum (behoeft geen verdere uitleg)
- United States Holocaust Memorial Museum (zoals je ook op de website schrijft zal dat een diepe indruk achter laten)
- National Gallery of Art alwaar het ondergewaardeerde Ginevra de’ Benci hangt, het eerste ‘psychologische’ portret. Dit door Leonardo da Vinci met olieverf geschilderde portret van een jonge edelvrouwe valt op door de uitgesproken trekken van het model en is eigenlijk de ‘voorloper’ van het ruim 25 jaar later geschilderde en de veel bekendere Mona Lisa. Waarom dit bijzondere schilderij niet meer bekend is, is mij een raadsel. Misschien vanwege de ‘kleine’ afmeting (42 x 37 cm)?
- Washington Monument
- World War II Memorial
- Jefferson Memorial
- Franklin D. Roosevelt Memorial
- Korean War Veterans Memorial
- Lincoln Memorial (toespraak Martin Luther King)
- Vietnam Veterans Memorial
- Willard Hotel
- Pentagon
- Arlington National Cemetery (graf van de onbekende soldaat; Memorial Amphi theater en natuurlijk het graf van Jonh F. Kennedy)

Daarnaast wil ik natuurlijk het White House zien. Heb jij enig idee of ze nog steeds rondleidingen geven en hoe en waar je aan kaartjes hiervoor kan komen?
En heb je nog andere suggesties / dingen die ik niet mag missen??
Gr. oscar
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Oscar,

Goede keus :). Washington is een prachtige stad. Je bent wel heel wat van plan, maar ik denk, dat het wel zal lukken.
Wat ik nog mis op je lijstje voor de Mall is de National Archives, een mooi gebouw, waar de Declaration of Independence en de Bill of Rights o.a. te bezichtigen zijn.

Ginevra de Benci heb ik inderdaad al verscheidene keren gezien, het is inderdaad een betoverend schilderij. Hier is veel te lezen over het schilderij: http://www.nga.gov/press/2000/releases/ginevra_uspr.htm. Ik heb vorig jaar kunstgeschiedenisles gegeven op de school van de kinderen en ook dit schilderij behandeld.

's Avonds zijn vooral Georgetown en Adams Morgan leuke buurten om te eten of uit te gaan.

Als je tijd hebt is Old Town Alexandria leuk, vooral om de Ghost en Graveyard tour te doen, zoals wij gisteravond hebben gedaan. Hij kost maar $7, duurt een uur en je leert heel wat van de vroege geschiedenis hier. Alexandria heeft ook eindeloos veel restaurantjes en bars.

Het National Spy Museum is ook enorm populair en schijnt gigantisch te zijn, wij hebben dat nog niet bezocht, het is vrij nieuw.

Er zijn eindeloos veel dingen te doen en je moet natuurlijk kiezen. Het Smithsonian Castle is trouwens enkel leuk voor het gebouw, het stelt verder niets voor.

Het Capitool is het middelpunt van de stad, wat betreft de NW, SW, SE en NE richtingen van de straten, maar sinds het zuidwestelijke gedeelte aan de overkant van de Potomac aan Virginia is teruggegeven is het niet meer het geografische middelpunt. Een rondleiding door het Capitool is wel aan te raden (itt het Witte Huis, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening). Ook het Supreme Court is interessant, ik weet niet of ze daar nog rondleidingen geven, want wij hebben het de laatste keer in de zomer van 2001 gedaan, dus voor 11 september. Maar als die er wel is, is die ook interessant.

Wat het Witte Huis betreft, als je daar een rondleiding wilt moet je om 5 uur 's ochtends in de rij gaan staan. Mijn advies: laat het voorbij gaan, tenzij je je hele leven al in het Witte Huis hebt willen zijn. Je ziet 3 kamers en het is alleen voor het gevoel er binnen te zijn geweest. Het White House Visitor's Center is wel heel interessant met veel geschiedenis over het Witte Huis.

Verder is de tentoonstelling over de presidenten in het National Museum of American History zeker de moeite van een bezoek waard (de rest van het museum ook, maar daar heb je waarschijnlijk geen tijd voor).

Je loopt je hier wel te pletter, moet ik je waarschuwen, want de stadsblokken in Washington zijn vele malen groter dan in bijvoorbeeld New York. Goede schoenen meenemen dus!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
oscar
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar »

Petra, bedankt voor al je tips.... hier kan ik weer mee verder (met de voorpret :lol: )!
nog 1 klein vraagje... waar zit het National Spy Museum?

bedankt alvast!

vr gr oscar

PS leuk zeg kunstgeschiedenis lessen geven :D doe je dat nog steeds?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bovenstaande berichtjes heb ik het uit het topic "reis naar Zuidwest USA" gehaald, omdat ze specifiek over Washington DC gingen. Zoals Rob terecht opmerkte zouden ze anders min of meer verloren gaan.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oscar, het Spy Museum is te vinden op 800 F Street NW. Ze hebben een heel goede website: http://www.spymuseum.org
Ik wil er deze zomer ook zeker heen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer