Matrox schreef:Hoeveel van de mensen die steeds op deze vraag reageren zijn ooit wel eens naar hun rijbewijs gevraagd en kunnen zich dus ervaringsdeskundige noemen?
Ik ben in totaal 3x staande gehouden (rood licht in Las Vegas, alcoholcontrole in Visalia en snelheid in Seattle) en heb alle 3x geen IR hoeven laten zien, wel het gewone rijbewijs. In Seattle is er wel naar gevraagd maar werd niet moeilijk gedaan toen ik aangaf deze niet te bezitten. In Visalia had ik zelfs helemaal niets bij me op dat moment, geen rijbewijs en geen paspoort. Overigens voor geen enkel van bovengenoemde feiten een boete gehad.
Matrox schreef:Hoeveel van de mensen die steeds op deze vraag reageren zijn ooit wel eens naar hun rijbewijs gevraagd en kunnen zich dus ervaringsdeskundige noemen?
2x snelheidsovertreding Oregon
1x snelheidsovertreding Nevada
1x fout parkeren en controle Los Angeles
Overigens gaat het niet om ervaringen, maar om de wet, en die is redelijk helder,in zeker 48 staten heb je geen IR nodig,klaar.
ik zat nog even via google-pictures te kijken naar het IR en het "nieuwe" rijbewijs (creditcard).
Het IR zou een vertaling moeten zijn van het normale rijbewijs,
maar dit klopt niet.
Op het internationale rijbewijs (2008):
1. = Surname
2. = Other names
3. = Place of birth
4. = Date of birth
5. = Permanent place of residence
Op normale creditcard-formaat rijbewijs:
1. = Naam
2. = Voornamen
3. = Geboorte datum en plaats
4a. = Afgiftedatum
4b. = Datum geldig tot
4c. = Afgegeven door
5. = Rijbewijsnummer
Iedereen is hier wel bezig over het al dan niet verplicht zijn van een internationaal rijbewijs bij het staande gehouden worden door de politie, maar niemand spreekt over de eventuele noodzaak om een internationaal rijbewijs voor te leggen als je je huurwagen gaat ophalen. Hoe zit het daarmee? (en dan ben ik vooral geïnteresseerd in Alamo Denver)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver Blog // Photo Album
Wij hebben het soms al voor moeten leggen (in Indiana), en soms ook niet (New Jersey).
Heb ik dat nu goed gelezen dat die Nederlandse internationale rijbewijzen maar beperkt in tijd geldig zijn?Wij hebben hier een Vlaams Internationaal Rijbewijs, opgehaald in 2000. Er staat niks op van vervaldatum.Het is ook geen 'vodje papier', maar een klein boekje op stevig papier waar dus verschillende talen in staan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Q-BiC schreef:Iedereen is hier wel bezig over het al dan niet verplicht zijn van een internationaal rijbewijs bij het staande gehouden worden door de politie, maar niemand spreekt over de eventuele noodzaak om een internationaal rijbewijs voor te leggen als je je huurwagen gaat ophalen. Hoe zit het daarmee? (en dan ben ik vooral geïnteresseerd in Alamo Denver)
Aan de balie van het autoverhuurbedrijf wil men het "normale" rijbewijs inzien om daar gegevens uit over te nemen in hun computersysteem. Dit was ook bij Alamo in Denver, CO het geval.
Q-BiC schreef:Iedereen is hier wel bezig over het al dan niet verplicht zijn van een internationaal rijbewijs bij het staande gehouden worden door de politie, maar niemand spreekt over de eventuele noodzaak om een internationaal rijbewijs voor te leggen als je je huurwagen gaat ophalen. Hoe zit het daarmee? (en dan ben ik vooral geïnteresseerd in Alamo Denver)
Nog nooit meegemaakt dat iemand er naar vroeg.
Juist bij een verhuur bedrijf kennen ze alle rijbewijzen wel denk ik, en hebben ze geen vertaling nodig?
Mij ook nooit naar gevraagd. Trouwens ook nog nooit iets gelezen van iemand die er naar werd gevraagd en in de problemen kwam omdat ie er geen had ! (oeps, reageer ik toch weer op dit onderwerp. Had mij nog zo voorgenomen hier niet meer op te reageren )
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Hier is vorige week nog een Oostenrijker meegenomen naar het bureau nadat hij een stopbord had genegeerd. Daarop kon hij alleen een EU-rijbewijs overleggen en geen internationaal rijbewijs. Normaliter is het negeren van het stopbord contant een paar tientjes of een waarschuwing, maar nu moest hij mee naar het bureau. Het was na een dagje wel allemaal uitgezocht, maar al met al toch wel vervelend als je lekker met vakantie bent.
Om maar even te bevestigen dat je voor een vakantie in west amerika geen internatonaal rijbewijs nodig hebt...
Ik ben vanaf december 2008 in california voor mijn afstudeerstage, in die tijd heb ik een auto gekocht, geregistreerd, verzekerd, ben staande gehouden door de politie, getuige bij een auto ongeval.... allemaal met mijn nederlandse rijbewijs(creditcard formaat) en niet tegen rare dingen aangelopen. Vandaar ook mijn indruk dat het internationale rijbewijs nogal nutteloos is als je naar california gaat(en omstreken)
Dat kan kloppen, het is daar ook niet verplicht. Maar volgens mij is iedereen het daar nu wel over eens. Verandert alleen niets aan het feit dat je je voor je reis actief op de hoogte moet stellen van regelgeving in de te bezoeken staat. Wetten kunnen veranderen namelijk.
Da's dan toch kantje boord: met je verblijf van Dec '08 tot Jun '09 zit je op 6 maanden, waarmee je door de CA DMV als resident gezien wordt, en je dus eigenlijk achter een CA rijbewijs aan moet. Ik zou bijna vragen om "iets geks" te doen vlak voor het einde van je stage en kijken hoe er dan gereageerd wordt.
JONGENS !!! (en meisjes natuurlijk)
Mag ik eens iets voorstellen?
De meningen zijn hier duidelijk verdeeld, persoonlijk zou ik voor het geld dat het kost niet laten, maar toch zijn er die daar op willen besparen.
Daarom;
Diegene die het risico willen lopen mogelijks tijd te verliezen bij controle, tijdens hun vakantie, door met hun euro rijbewijs te willen rijden, laat ze in hun waarde.
Diegene die zich geruster voelen om met een internationaal rijbewijs rond te rijden, waaronder ik, laat die ook in hun waarde.
Persoonlijk denk ik dat alle pro's en contras hier besproken zijn en dat eenieder voor zich uit kan maken of een internationaal rijbewijs nodig is of niet.
Mijn voorstel is nu; KUNNEN WE HIER AFSLUITEN?
(want we komen hier toch niet uit...) :beerchug:
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.