Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 volle dagen San Francisco, wat te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sing
Amerikafan

Re: 2 volle dagen San Francisco, wat te doen?

Bericht door Sing »

Bedankt voor de reacties! Dat is wel heel mooi dan!! Ik wist niet of dat nu weer teveel van het goede zou zijn..

Cool, dan gaan we dus fietsen over de brug en weer terug en dan door naar het golden gate park en dan weer terug naar de "fietsverhuurplek" :)

Gaaf man!!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Evi&Kenny
Amerika-ontdekker

Bericht door Evi&Kenny »

Hey,

Wij gaan ook fietsen in San Francisco, tijdje geleden de kortingscoupon uitgeprint van blazing saddles.
Ik had de tour anders in gedachten:
Vertrekken vanuit Fisherman's Wharf na de early bird tour in Alcatraz, korte omweg naar Lombard Street.
Dan het bikepath volgen naar Golden Gate Park, en van daaruit de Golden Gate Bridge over en doorrijden naar Sausolito.
Ik heb hier ergens gelezen dat de oceaankant van de brug de beste weg is om te fietsen,
dan moet je niet telkens remmen voor de voetgangers.
De weg naar Sausolito en de ferry terug naar Fisherman's Wharf lijkt mij ook wel de moeite.

Ik denk dat het op die manier iets rustiger is dan over de brug en terug.
Niet dat ik er iets van weet, want ik ben er nog nooit geweest :)

Kenny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het idee van Kenny niet gek, eerst het Golden Gate Park en dan de brug. Je kunt dan eindigen in Sausolito en met de ferry terug, maar ook ervoor kiezen om terug te fietsen over de brug, of om door te fietsen naar Tiburon en van daar met de ferry teug. Ik vond die ferry ook wel lekker op het eind.

Over het fietsen in de stad; wij wilden nog naar de Van Ness Ave om kaarten bij de AAA te halen en we dachten dat met de fiets te doen omdat we die toch nog hadden, maar na twee vreselijk steile straten omhoog gelopen te hebben, zijn we maar weer terug gelopen (we durfden ons niet te laten gaan naar beneden).

Marianne
goldwingrider
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door goldwingrider »

thebes schreef:wij vinden autorijden in SF heel erg leuk ! Voor ons één van de hoogtepunten van een vakantie in een Zuid-Westen.
Er is een prima autoroute, de 69-mile drive, langs alle hoogtepunten. Op papier te koop in boekwinkels en kantoren van de MUNI, maar ook vast wel te downloaden.

Het is zoals anderen reeds opmerkten inderdaad de 49 mile drive, en behalve kopen kun je hem inderdaad ook gewoon downloaden voor de Garmin GPS op mijn site , want ik heb de papieren versie omgezet naar een digitale. Ik heb hem zelf nog niet gereden want dat ga ik in juni doen , maar denk dat hij wel klopt
Je kunt hem vinden op mijn website http://www.goldwingrider.nl/usa onder "verslag 2009" - "intro" of klik hier http://goldwingrider.knuddesoft.nl/usa/ ... minGPS.zip :D
Laatst gewijzigd door goldwingrider op 26 apr 2009, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Handig dat er nu ook een versie voor de Garmin is. :D

Voor wie een TomTom heeft heb ik ook een digitale versie van de route van de 49 Mile Drive. Deze heb ik vorig jaar gemaakt. Deze route begint overigens bij Columbus Ave. omdat daar ons hotel vorig jaar zat. Wij hebben de hele 49 Mile Drive gereden en het werkte perfect! De borden langs de weg en het programma vulden elkaar prima aan. Ik heb de route over 2 bestanden moeten verdelen vanwege het groot aantal waypoints. Waar de eerste eindigt, begint de tweede.

Liefhebbers kunnen de files hier downloaden:

- 49 Mile Drive SF part 1.itn
- 49 Mile Drive SF part 2.itn

Ik had er vorig jaar ook al eens een topic aan gewijd, zie hier.

Veel plezier ermee!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Evi&Kenny schreef:Ik heb hier ergens gelezen dat de oceaankant van de brug de beste weg is om te fietsen,
dan moet je niet telkens remmen voor de voetgangers.
Helaas mag je niet kiezen. De ene dag moeten fietser aan de linkerkant, de andere dag aan de rechterkant...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hebben ze nu net toevallig een nieuwe site, Blazing Saddles.

Je kunt nu ook routes in google maps bekijken.. weet iemand misschien hoe ik die over kan zetten naar een kaart van mijzelf (waar de volledige route en diverse bezienswaardigheden al in staan)?

http://www.blazingsaddles.com/maps-and- ... tours.aspx
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Nou iedereen alvast bedankt voor de vele reactie!

Wij zullen vrijwel zeker één van onze dagen opvullen met het huren en uiteraard rondfietsen op een fiets. Lijkt ons een heel leuk idee! De route moeten we nog even bekijken maar dat komt wel goed. Mochten er nog meer tips en ideeën zijn dan horen we die heel graag!!

In ieder geval alvast bedankt! :D

Groetjes G&M
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Jostravels schreef: Helaas mag je niet kiezen. De ene dag moeten fietser aan de linkerkant, de andere dag aan de rechterkant...
Enig idee waar je ergens kan zien welke dag je waar moet fietsen ? Is dat op de brug zelf goed aangegeven ?

groeten,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

De verhuurder vertelt je dit en het staat op de brug ook nog duidelijk aangegeven.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

thebes schreef:wij vinden autorijden in SF heel erg leuk ! Voor ons één van de hoogtepunten van een vakantie in een Zuid-Westen.
Er is een prima autoroute, de 69-mile drive, langs alle hoogtepunten. Op papier te koop in boekwinkels en kantoren van de MUNI, maar ook vast wel te downloaden.

Heeft iemand enig idee dat deze rondrit duurt? O ja volgens mij is het de 49 miles drive? Kan dit?
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

O ja volgens mij is het de 49 miles drive? Kan dit?
Klopt, de rit door San Francisco heet de 49 miles drive.
cens
Amerika-ontdekker

Bericht door cens »

G&M schreef:Heeft iemand enig idee dat deze rondrit duurt? O ja volgens mij is het de 49 miles drive? Kan dit?
ik heb eens ergens gelezen dat het zo'n 4 uur duurt.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

cens schreef:
G&M schreef:Heeft iemand enig idee dat deze rondrit duurt? O ja volgens mij is het de 49 miles drive? Kan dit?
ik heb eens ergens gelezen dat het zo'n 4 uur duurt.
Denk eigenlijk dat je dat zelf bepaalt. Hoe lang blijf je op de verschillende plaatsen, doe je een deel al wandelend ??? etc. Je kan er een hele dag over doen of het ook in snel tempo. Je bepaalt het dus zelf.

groeten,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Nou ik denk dat ons programma er zo ongeveer uit gaat zien:

's Ochtends op tijd vertrekken vanuit Yosemity Nat. Park naar San Fransisco. Hier komen we dan zo rond het middag uur aan. Eerst even lunchen en dan met de auto naar oa. de painted Ladies aan Alamo Square, Twin Peaks en later op de middag ( ligt vlakbij ons hotel) naar de Coit Tower.

Dan de 1e volle dag om 9:00am naar Alcatraz. ( kaarten hebben we al :wink: ) als we terug komen eerst even iets eten en dan een fiets huren en over de Golden Gate fietsen naar Sausalito/Tiburon en met de boot terug.

En dan de 2e volle dag naar Union Square, ik denk met een taxi of tram er naar toe. En dan op eigen gelegenheid door het centrum lopen naar oa China Town, Financial district en dan met de Cable Car terug richting Lombard street en uiteindelijk weer terug naar Fishermans Warf waar wij ons hotel hebben. :P

Op de vertrek dag rijden via het beginpunt van Highway 1, links van het Golden GatePark, richting zuiden naar Monterey.

We zijn helaas uiteraard véél te kort in San Fransisco, maar ja dan hebben we wel een hele goede reden om ooit nog eens terug te komen. Maar goed ik denk dat we op deze manier erdelijk wat kunnen zien van SF maar toch niet een te druk programma hebben.

Mochten er nog ideëen of tips zijn ze blijven altijd welkom. In ieder geval bedankt aan iedereen zover. :D
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Zo zagen onze dagen in SF er ook ongeveer uit. Wij hebben toen ook nog in een busje een tour door de stad gemaakt. De prijs hiervan weet ik zo echt niet meer. Was wel leuk om te doen.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

goldwingrider schreef:
Het is zoals anderen reeds opmerkten inderdaad de 49 mile drive, en behalve kopen kun je hem inderdaad ook gewoon downloaden voor de Garmin GPS op mijn site , want ik heb de papieren versie omgezet naar een digitale. Ik heb hem zelf nog niet gereden want dat ga ik in juni doen , maar denk dat hij wel klopt
Je kunt hem vinden op mijn website http://www.goldwingrider.nl/usa onder "verslag 2009" - "intro" of klik hier http://goldwingrider.knuddesoft.nl/usa/ ... minGPS.zip :D
Is er ook ergens een routebeschrijving zonder GPS, tom tom etc online te vinden,
gewoon ouderwets dus: beschrijving en kaartje?

Ik heb wel een site gezien met de rij bezienswaardigheden waar de route langs gaat, maar nergens een echte routebeschrijving.
Tom tom of ander navigatiesysteem hebben we niet en willen we niet aanschaffen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
ennc
Amerika-ontdekker

Bericht door ennc »

Als je alle reacties leest, heeft iedereen een net iets andere mening over wat te doen. Ik denk dat een bezoek leuk wordt door dingen zelf te ontdekken. Je merkt vanzelf wel wat je leuk vindt, en in een stad als San Fransisco is dat vrij makkelijk. Soms kan je meer genieten door een onverwachte wending in je reis dan door een voorgekauwd programma te volgen, ik verwacht overigens dat je een fantastische tijd hebt in San fransisco. En als je een leuk eettentje ziet: altijd doen!

Ennc
Jumping Jack
Amerikafan

Bericht door Jumping Jack »

Ons lijkt het ook heel interessant om met een fiets de Golden Gate Bridge over te gaan. Wat kost het om een fiets te huren en wat is de prijs van de Ferry terug? Wij zijn met 4 personen.
Alvast bedankt!
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens op de site van een verhuurder, zoals Blazing Saddles.
Hier ook een topic waar je misschien iets aan hebt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer