Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Katrina
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ok, van alles mis met de Bush regering, kritiek is gezond, maar het helpt de mensen, die vechten voor hun leven niet.
Ik verdedig geenszins de regering (en ik weet dat mensen nu denken, ach, ze stemde voor Bush, maar ik sta ook versteld over de langzame reactie van de regering! Zelfs het rechtse Fox News heeft kritiek op de federale regering (ik heb nu A Current Affair aanstaan en ik ben verbaasd over hoe anti-regering deze toch zeer conservatieve show is).), maar vergelijken met een Europees land gaat scheef. Dit is een federatie van 50 toch nog zeer onafhankelijke staten, die zelf individueel heel vaak maar weinig van de federale regering moeten hebben. Die federale regering is een log, dik beest, dat maar heel langzaam op gang komt, zoals nu weer duidelijk wordt. Het is aan het volk en aan de andere 46 staten om met het merendeel van de daadwerkelijke hulp op de proppen te komen. Deze maatschappij is net zo min te vergelijken met de Nederlandse (of andere Europese landen) als de maatschappijen van Thailand, Sri Lanka of Indonesie.
Als het je goed doet voelen om je kwaad te maken over wat er niet gebeurt aan hulpverlening (en dan zie je meestal niet op tv wat er wel gebeurt en er zijn heel veel dingen, die wel gebeuren), prima, maar het helpt geen ziel. Daarom vind ik dit soort discussies doelloos. Veel reddingsacties zijn mislukt, omdat het water steeds hoger kwam, mensen, die niet konden zwemmen. Er werd geprobeerd ze te redden, maar ze werden niet gevonden.
Ik word moedeloos van de harde oordelen, die ik op Nederlandse sites lees. Is het zo moeilijk om gewoon compassie te voelen? Ik weet van mezelf, dat dat het enige is, dat ik zou voelen, als er zo'n ramp in Nederland zou gebeuren.
Ik voel me hier zeer emotioneel over, ik weet het, en ik ben klaar met discussieren. Iedereen weet nu hoe ik erover denk. Ik kan me niet voorstellen, dat er allerlei politiek gedoe is. Ik heb geen moment over de politieke specifieken nagedacht voor we aan de tsunami slachtoffers gaven, dat kan ik met volle overtuiging zeggen.
Ik verdedig geenszins de regering (en ik weet dat mensen nu denken, ach, ze stemde voor Bush, maar ik sta ook versteld over de langzame reactie van de regering! Zelfs het rechtse Fox News heeft kritiek op de federale regering (ik heb nu A Current Affair aanstaan en ik ben verbaasd over hoe anti-regering deze toch zeer conservatieve show is).), maar vergelijken met een Europees land gaat scheef. Dit is een federatie van 50 toch nog zeer onafhankelijke staten, die zelf individueel heel vaak maar weinig van de federale regering moeten hebben. Die federale regering is een log, dik beest, dat maar heel langzaam op gang komt, zoals nu weer duidelijk wordt. Het is aan het volk en aan de andere 46 staten om met het merendeel van de daadwerkelijke hulp op de proppen te komen. Deze maatschappij is net zo min te vergelijken met de Nederlandse (of andere Europese landen) als de maatschappijen van Thailand, Sri Lanka of Indonesie.
Als het je goed doet voelen om je kwaad te maken over wat er niet gebeurt aan hulpverlening (en dan zie je meestal niet op tv wat er wel gebeurt en er zijn heel veel dingen, die wel gebeuren), prima, maar het helpt geen ziel. Daarom vind ik dit soort discussies doelloos. Veel reddingsacties zijn mislukt, omdat het water steeds hoger kwam, mensen, die niet konden zwemmen. Er werd geprobeerd ze te redden, maar ze werden niet gevonden.
Ik word moedeloos van de harde oordelen, die ik op Nederlandse sites lees. Is het zo moeilijk om gewoon compassie te voelen? Ik weet van mezelf, dat dat het enige is, dat ik zou voelen, als er zo'n ramp in Nederland zou gebeuren.
Ik voel me hier zeer emotioneel over, ik weet het, en ik ben klaar met discussieren. Iedereen weet nu hoe ik erover denk. Ik kan me niet voorstellen, dat er allerlei politiek gedoe is. Ik heb geen moment over de politieke specifieken nagedacht voor we aan de tsunami slachtoffers gaven, dat kan ik met volle overtuiging zeggen.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 02 sep 2005, 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik werd vandaag ook een beetje ziek van de amerikaanse media (vooral Nancy Grace). Want het was allemaal zo negatief over de hulpverlening.
Het ligt er ook een beetje aan welk kanaal je kijkt. Maar goed, hulp is onderweg!
Richard
Het ligt er ook een beetje aan welk kanaal je kijkt. Maar goed, hulp is onderweg!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik word misselijk van Nancy Grace, vooral vanwege het Aruba geval met Natalee Holloway.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikafan
- Contacteer:
De kritiek is er natuurlijk niet voor niets, de hulpverleners doen hun uiterste best, zonder twijfel maar ik vind de regering toch wel erg laks reageren.
Zelf kijk ik diverse kanalen (CNN, MSNBC, FOX, C-Span etc.) en kritiek moet ook kunnen, zelfs nu.
Het viel me op dat op MSNBC er beelden vertoont werden die je op andere zenders niet zag (doden, rellen etc.)
Die mensen schieten er niks mee op maar 't kan niet zo zijn dat Bush er onderuitkomt, zeker gezien het feit dat men al jaren heeft proberen aan te kaarten dat er stucturele problemen zijn in en rond NO maar er geen geld beschikbaar is. Heel logisch dat slachtoffers meteen de geldverkwistende oorlog in Irak aanhalen en dat dat geld veel beter besteed had kunnen worden.
Wat ik veel storender vond is dat er nu al geopperd wordt New Orleans niet te herbouwen, ik vind dat juist een discussie voor later.
Maar goed, ieder z'n eigen gedachte hierover, dat houdt een forum ook wat levendig.
Zelf kijk ik diverse kanalen (CNN, MSNBC, FOX, C-Span etc.) en kritiek moet ook kunnen, zelfs nu.
Het viel me op dat op MSNBC er beelden vertoont werden die je op andere zenders niet zag (doden, rellen etc.)
Die mensen schieten er niks mee op maar 't kan niet zo zijn dat Bush er onderuitkomt, zeker gezien het feit dat men al jaren heeft proberen aan te kaarten dat er stucturele problemen zijn in en rond NO maar er geen geld beschikbaar is. Heel logisch dat slachtoffers meteen de geldverkwistende oorlog in Irak aanhalen en dat dat geld veel beter besteed had kunnen worden.
Wat ik veel storender vond is dat er nu al geopperd wordt New Orleans niet te herbouwen, ik vind dat juist een discussie voor later.

Maar goed, ieder z'n eigen gedachte hierover, dat houdt een forum ook wat levendig.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Het is niet omdat men harde kritiek heeft op de slechte evacuatie en hulpverlening voor en na de storm dat men geen compassie heeft met de slachtoffers. Integendeel zou ik zeggen. Natuurlijk moeten wij als individuen helpen, en wel zoveel als we kunnen. En het falen van de overheid is zeker geen excuus om dit niet te doen. Maar het mag ook gezegd worden dat de Amerikaanse overheid (zowel op city, state als federal niveau) hier zwaar faalt. Als men in het nieuws op televisie mensen drie dagen na het begin van de overstromingen hoort smeken om medische hulp, voedsel en water, dan keert mijn maag hoor. En ik heb het dan over de mensen in de convention center. Ze zitten daar met duizenden bij elkaar en hadden (tot gisteren ten minste) nog geen hulpverlener gezien. De journalisten zijn er toch wel in geslaagd om er te geraken, waarom het leger dan niet? Als je hier niet razend om mag zijn, waarom dan wel? Voor mij zijn dit derde wereldtoestanden, in het rijkste land ter wereld nota bene.
En ik MAG kritiek hebben want ik ben Amerikaans staatsburger, en wel al veel langer dan de meesten op dit forum.
En ik MAG kritiek hebben want ik ben Amerikaans staatsburger, en wel al veel langer dan de meesten op dit forum.
Vanochtend hadden ze het op de radio over New Orleans. Luisteraars mochten reacties sturen. Wat denk je? "Ja, eigen schuld, Amerika kan niet eens zijn eigen problemen oplossen. Er slapen daar mensen op luchtroosters omdat er geen sociale voorzieningen zijn (...) en nu zien ze wat er van komt" en meer van dat soort praat.
Er kwam zelfs een (anoniem) SMSje binnen met "iedereen krijgt wat ze verdient".
Is dat de mening van de Nederlander? Eigen schuld dikke bult? Is de Nederlander zo anti-Amerikaans geworden omdat de Nederlandse media nooit iets positiefs over Amerika te melden heeft?
Ik walg echt van die Nederlandse reactie. Waar halen die mensen, die waarschijnlijk nog nooit een voet op Amerikaanse bodem gezet hebben, het lef vandaan om Amerika te beoordelen omdat ze niet voorbereid waren, terwijl hier in Nederlander rapport na rapport zegt dat Nederland zelf ook niet is voorbereid als er iets gebeurd?
Als die persoon met z'n anonieme SMSje gelijk heeft, dan zou ik Nederland maar verlaten: dan staat Nederland ook nog heel wat rampspoed te wachten...
Mack :flame:
Er kwam zelfs een (anoniem) SMSje binnen met "iedereen krijgt wat ze verdient".
Is dat de mening van de Nederlander? Eigen schuld dikke bult? Is de Nederlander zo anti-Amerikaans geworden omdat de Nederlandse media nooit iets positiefs over Amerika te melden heeft?
Ik walg echt van die Nederlandse reactie. Waar halen die mensen, die waarschijnlijk nog nooit een voet op Amerikaanse bodem gezet hebben, het lef vandaan om Amerika te beoordelen omdat ze niet voorbereid waren, terwijl hier in Nederlander rapport na rapport zegt dat Nederland zelf ook niet is voorbereid als er iets gebeurd?
Als die persoon met z'n anonieme SMSje gelijk heeft, dan zou ik Nederland maar verlaten: dan staat Nederland ook nog heel wat rampspoed te wachten...

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
dujardin schreef:... in het rijkste land ter wereld nota bene.

Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mack, het zal je geen troost zijn, maar ook in België is dat de teneur hoor. Altijd wordt er 'gekakt' op Amerika: ze zijn puriteins, hebben achterlijke wetten, willen over heel de wereld de baas spelen, hebben geen sociale voorzieningen, en nu, met de scènes die zich in New Orleans afspelen wordt er gezegd dat de Amerikanen een primitief volk zijn (alsof zo'n dingen hier niet zouden kunnen gebeuren...)Mack schreef:Is dat de mening van de Nederlander? Eigen schuld dikke bult? Is de Nederlander zo anti-Amerikaans geworden omdat de Nederlandse media nooit iets positiefs over Amerika te melden heeft?

Af en toe probeer ik dan wel eens wat tegengas te geven, maar steeds maar dezelfde mensen blijven steeds maar dezelfde dingen herhalen... Of ik nu wel of niet tegen-argumenteer, ze luisteren niet eens naar me, ze zijn zo overtuigd van hun gelijk, dat ik al geen pogingen meer doe om hen een iets realistischer beeld te geven.
Het loopt al grondig fout doordat 'men' hier gewoon geen besef heeft van wat 'Amerika' is, ze snappen niet dat de Staten op zich ook een grote mate van onafhankelijkheid hebben, en nog minder lijken ze zich te realiseren dat bijvoorbeeld Louisiana zo'n 3 keer groter is dan België...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dujardin schreef:Mack:
De USA hebben nog steeds veruit het hoogste BNP in absolute cijfers.
Per hoofd van de bevolking staan ze nu 4e of 5e, na Luxemburg, Zwitserland en een paar Scandinavische landen. Canada staat wel in de top 10 dacht ik, maar zeker niet op 1.

Rank Country GDP - per capita
1 Luxembourg $ 55,100
2 Norway $ 37,800
3 United States $ 37,800
4 San Marino $ 34,600
5 Switzerland $ 32,700
6 Denmark $ 31,100
7 Iceland $ 30,900
8 Austria $ 30,000
9 Canada $ 29,800
10 Ireland $ 29,600
11 Belgium $ 29,100
12 Australia $ 29,000
13 Netherlands $ 28,600
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Hoi
Ik ben er van overtuigd dat de doorsnee Amerikaan mensen zijn als de doorsnee Europeaan. Ik erger mij dan ook niet over de Amerikanen zelf, wel aan het beleid. Maar ik erger mij ook aan het Belgische beleid hoor. En inderdaad wij weten te weinig over Amerika, maar wat weet een Amerikaan over Europa ? Ik wou dat ik een toverstafje had om die mensen te helpen.
Vorige week probeerde men ons in het VRT nieuws uit te leggen waarom NO is overstroomt. Dit is immers niet rechtstreeks gebeurd door de orkaan zelf, maar erna door een dijkbreuk. Deze ochtend hoorde ik op CNN dat de Ingenieurs van NO al jaren geld vroegen die dijken dringend aan te pakken. Ze kregen telkens een nee, het geld was nodig voor terreurbestrijding. En nu???????? Blijkbaar is de informatie die we hier doorkrijgen nog zo slecht niet.
Ik twijfel er niet aan dat er ook veel goede hulp wordt verleent, maar dat is op dit moment geen nieuws voor journalisten. Ik hoop dat zij niet enkel filmen maar ook een handje helpen waar ze kunnen.
Groetjes Dummy
Ik ben er van overtuigd dat de doorsnee Amerikaan mensen zijn als de doorsnee Europeaan. Ik erger mij dan ook niet over de Amerikanen zelf, wel aan het beleid. Maar ik erger mij ook aan het Belgische beleid hoor. En inderdaad wij weten te weinig over Amerika, maar wat weet een Amerikaan over Europa ? Ik wou dat ik een toverstafje had om die mensen te helpen.
Vorige week probeerde men ons in het VRT nieuws uit te leggen waarom NO is overstroomt. Dit is immers niet rechtstreeks gebeurd door de orkaan zelf, maar erna door een dijkbreuk. Deze ochtend hoorde ik op CNN dat de Ingenieurs van NO al jaren geld vroegen die dijken dringend aan te pakken. Ze kregen telkens een nee, het geld was nodig voor terreurbestrijding. En nu???????? Blijkbaar is de informatie die we hier doorkrijgen nog zo slecht niet.
Ik twijfel er niet aan dat er ook veel goede hulp wordt verleent, maar dat is op dit moment geen nieuws voor journalisten. Ik hoop dat zij niet enkel filmen maar ook een handje helpen waar ze kunnen.
Groetjes Dummy
Hee Petra/VS,
Ik begrijp je boze reactie over al het gezeik van de Nederlanders helemaal! Je hebt volkomen gelijk dat er hier (in Nederland) te veel geluld wordt en dat de meesten absoluut geen flauw benul hebben hoe alles in Amerika werkt, maar onthou wel dat niet alle Nederlanders zo zijn!! Er zijn er zeker heel veel die alleen maar compassie voelen. Dus wees niet verdrietig, dit kleine landje is niet helemaal verrot!!!
Ik begrijp je boze reactie over al het gezeik van de Nederlanders helemaal! Je hebt volkomen gelijk dat er hier (in Nederland) te veel geluld wordt en dat de meesten absoluut geen flauw benul hebben hoe alles in Amerika werkt, maar onthou wel dat niet alle Nederlanders zo zijn!! Er zijn er zeker heel veel die alleen maar compassie voelen. Dus wees niet verdrietig, dit kleine landje is niet helemaal verrot!!!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik wel... Bij Nederlanders...BenenMarleen schreef:Nee niet helemaal. Maar in het algemeen hoor wel dat de Amerikanen arrogant zijn en dat ze schreeuwerig zijn. Ik ken aardig wat Amerikanen en dit gedrag wat algemeen wordt gedacht ben ik nog niet tegen gekomen.
Aan de andere kant, er zijn ook Amerikanen die bij zo'n ramp als nu plunderend over straat gaan, schieten op reddingshelicopters, mensen beroven van hun auto's en boten, vrouwen verkrachten... Wat denken die mensen? Ik kan er niet bij... Zelfs als crimineel moet je toch wel een beetje gevoel hebben? En wat moet je met die spullen als de stad vergaat?
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Net weer beelden vanuit het convention center, mensen sterven vanwege een gebrek aan water.
Het rare is dat het vrij toegankelijk is, burgers brengen water van buitenaf maar er is nog geen een bus/truck van de overheid gezien. Na vijf dagen.
Dit zijn niet mijn woorden maar van Harry Conick Jr, zanger en geboren in NO.
En helaas, het anti Amerikanisme viert hoogtij in Nederland, ik merkte het ook toen ik er nog woonde en nu ook op diverse Nederlandse fora.
Ik denk dat de huidige regering daar een behoorlijk steentje aan heeft bijgedragen.

Het rare is dat het vrij toegankelijk is, burgers brengen water van buitenaf maar er is nog geen een bus/truck van de overheid gezien. Na vijf dagen.
Dit zijn niet mijn woorden maar van Harry Conick Jr, zanger en geboren in NO.
En helaas, het anti Amerikanisme viert hoogtij in Nederland, ik merkte het ook toen ik er nog woonde en nu ook op diverse Nederlandse fora.
Ik denk dat de huidige regering daar een behoorlijk steentje aan heeft bijgedragen.

Laatst gewijzigd door olavski op 02 sep 2005, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Dit is een mp3 van een openhartig, bijna "on-politiek" interview met de burgermeester van New Orleans, Ray Nagin. Het laat duidelijk zien hoe slecht het er aan toe is en hoe volstrekt ontoereikend de reactie van de overheid is.
http://www.atypical.net/mm/nagin.mp3
http://www.atypical.net/mm/nagin.mp3
02 September 2005 13:19
Geen Nederlandse hulpactie voor VS
HILVERSUM Er komt in Nederland geen nationale actie voor de VS. Volgens de Samenwerkende Hulporganisaties heeft de VS zelf genoeg geld en capaciteit om de gevolgen van de ramp op te vangen.
Bron: nos.nl
Mack
MW Drawings
MW Drawings