Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geld overschrijven naar Amerika?
Geld overschrijven naar Amerika?
We zijn nu volop bezig met de aanschaf van een huis en moeten hiervoor geld overschrijven (earnest money) voor we een bod kunnen doen.
Nu wilt mijn schoonbroer of de grootmoeder van mijn vrouw dit wel voorschieten, maar zou ik dit wel moeten kunnen overschijven op hun rekening.
Zowel van "bank of america" als "St johns bank" krijg ik maar berperke en verwarde informatie.
Uiteindelijk heb ik van "bank of america" de volgende gegevens gekregen
1)account number
2)router number
3)swift/bic
4)international account number
nu is mijn vraag, wat moet ik nu eigenlijk hiervan gebruiken.
Mijn bank vraagt de volgende 2 gegevens.
1)swift/bic: deze heb ik dus gekregen. Bij "bank of america" is dit BOFAUSN (de laatste 2 zijn het branche number)
2)rekening nummer: wat moet ik hier dan invullen. Enkel het internationaal nummer? of account en router number?
zijn er nog andere manieren om vlug een 5000$ over te maken.
Kan ik dit met mijn visa cash afhalen bij een bank (de limiet van mijn kaart is 5000 euro)
Ik heb bij "western union" gekeken maar dit is max 1500 euro dat je kan sturen
alvast bedankt voor de antwoorden
grt
tony
Nu wilt mijn schoonbroer of de grootmoeder van mijn vrouw dit wel voorschieten, maar zou ik dit wel moeten kunnen overschijven op hun rekening.
Zowel van "bank of america" als "St johns bank" krijg ik maar berperke en verwarde informatie.
Uiteindelijk heb ik van "bank of america" de volgende gegevens gekregen
1)account number
2)router number
3)swift/bic
4)international account number
nu is mijn vraag, wat moet ik nu eigenlijk hiervan gebruiken.
Mijn bank vraagt de volgende 2 gegevens.
1)swift/bic: deze heb ik dus gekregen. Bij "bank of america" is dit BOFAUSN (de laatste 2 zijn het branche number)
2)rekening nummer: wat moet ik hier dan invullen. Enkel het internationaal nummer? of account en router number?
zijn er nog andere manieren om vlug een 5000$ over te maken.
Kan ik dit met mijn visa cash afhalen bij een bank (de limiet van mijn kaart is 5000 euro)
Ik heb bij "western union" gekeken maar dit is max 1500 euro dat je kan sturen
alvast bedankt voor de antwoorden
grt
tony
Re: geld over schrijven naar amerika ??
Als ik geld naar mijn vriendin stuur, via ING maak ik gebruik van de volgende gegevens:
- Naam
- Haar Adres
- Adres hoofdkantoor bank (MSU Federal Credit Union)
- Haar rekeningnummer
- Routing nummer van de bank
Haar bank heeft geen SWIFT/BIC code (of ze treden er iig niet mee naar buiten). Geld is er meestal in 2-3 dagen.
Een andere manier zou Paypal kunnen zijn. Als zowel jij als de ontvangende partij deze aanmaken. Paypal koppelen aan of jouw bank of je credit card.
- Naam
- Haar Adres
- Adres hoofdkantoor bank (MSU Federal Credit Union)
- Haar rekeningnummer
- Routing nummer van de bank
Haar bank heeft geen SWIFT/BIC code (of ze treden er iig niet mee naar buiten). Geld is er meestal in 2-3 dagen.
Een andere manier zou Paypal kunnen zijn. Als zowel jij als de ontvangende partij deze aanmaken. Paypal koppelen aan of jouw bank of je credit card.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Als je nu eens naar je bank toestapt.
Vraagt naar de persoon die zich bezig houd met internationale betalingen.
Uitlegt dat je 5.000$ op die rekening van die bank moet krijgen.
Is dat niet de simpelste methode...
Oh ja, aan wie moet je earnest money betalen?
De makelaar, de title broker of aan de eigenaar?

Wel ik kan moeilijk naar mijn bank toestappen nu ik in de usa zit .Als je nu eens naar je bank toestapt.
ik heb wel al verschillende malen telefonisch contact met ze gehad en zowel mijn bank als "bank of america' weten het zelf blijkbaar niet helemaal
Het probleem is dat mijn bank niet weet welk van de twee rekeningnummers ze moeten gebruiken en of ze het router nummer moeten toevoegen of niet.
Mijn bank gaat nu maandag zelf bellen naar "bank of america" om de zaken af te handelen.
De earnest money wordt aan de title company betaald op het moment dat mijn bod aanvaard is. Dit moet dan wel binnen de 2 dagen op hun rekening staan.
Voor het overige bedrag dat ook aan de title company moet betaald worden heb ik een 2 weken, denk ik. Zij storten dit dan door naar de eigenaar.
Het overschrijven zou volgens mijn bank 1 week tot 1,5 week kunnen duren
tony
-
- Amerika-expert
Als ik geld van mijn Nederlandse ING rekening overmaak naar mijn Amerikaanse bank, vraagt ING om: Swift/BIC code, ABA routing nummer en Amerikaans rekening nummer. Het routernummer en het rekeningnummer staan op iedere check van de bank, de eerste cijfers zijn routing, de tweede serie is rekeningnummer. Dat kan iedereen bij je plaatselijke bankkantoor je precies aanwijzen, of je kunt de bank bellen, dan geven ze die informatie zo.
Ik volg altijd precies wat de ING zegt, je vult daar bij buitenlandse betalingen de muntsoort in, dan het bedrag en dan loop je verder het rijtje af. Ik heb die informatie opgeslagen, dus ik kijk er niet meer zo naar, maar als je de informatie op het eerste formulier hebt ingevuld en op 'verder' klikt, dan komt er een tweede pagina waar ze ook wat informatie vragen. Die ook invullen, je gegevens opslaan voor de volgende keer en klaar ben je.
Zeg ook even dat je in Nederland voor de kosten wilt betalen (OUR als ik me goed herinner), dat is meestal goedkoper dan dat in de VS te laten doen.
Wees verder niet verbaasd als je Amerikaanse bank je een $20 rekent voor het voorrecht om je geld aan hen over te maken (soms minder, maar de Amerikaanse banken hebben geld nodig tegenwoordig!)
Meestal komt het geld binnen een dag of twee aan in de VS.
Ik volg altijd precies wat de ING zegt, je vult daar bij buitenlandse betalingen de muntsoort in, dan het bedrag en dan loop je verder het rijtje af. Ik heb die informatie opgeslagen, dus ik kijk er niet meer zo naar, maar als je de informatie op het eerste formulier hebt ingevuld en op 'verder' klikt, dan komt er een tweede pagina waar ze ook wat informatie vragen. Die ook invullen, je gegevens opslaan voor de volgende keer en klaar ben je.
Zeg ook even dat je in Nederland voor de kosten wilt betalen (OUR als ik me goed herinner), dat is meestal goedkoper dan dat in de VS te laten doen.
Wees verder niet verbaasd als je Amerikaanse bank je een $20 rekent voor het voorrecht om je geld aan hen over te maken (soms minder, maar de Amerikaanse banken hebben geld nodig tegenwoordig!)
Meestal komt het geld binnen een dag of twee aan in de VS.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tony, jouw Belgische bankfiliaal is een bank in een dorpje? Bel eens naar een filiaal van je bank, maar dan in een grotere stad (Antwerpen, Brussel, Gent,...). Daar hebben ze meestal meer ervaring met internationaal bankverkeer. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Mijn filiaal is in Mechelen. Ik heb via hen al een paar keer overschrijvingen gedaan naar de UK en de US toen ik nog mijn firma had.
Ik heb toen steeds de exacte gegevens gekregen van de ontvanger en die overschijving is toen zonder probleem verlopen.
Ik kon dit toen zelf via webbanking betalen.
Het probleem ligt eerder bij de bank hier in St. Louis. Ik heb hen exact dezelfde gegevens gevraagd, maar men valt hier volledig uit de lucht.
De eerste bank had nog nooit van een BIC/SWIFT nummer gehoord en bij Bank of America hebben ze uiteindelijk iemand gevonden die mij het BIC nummer kon geven, maar welk van al die andere nummers (reknr, router, int reknr) ik juist moest gebruiken kon hij mij ook niet vertellen.
Maar ja, St Louis is ook maar een dorpje
. Mischien naar een filiaal in een grotere stad bellen ( NY, Chicago)
.
Het probleem zal morgen wel opgelost zijn als de 2 banken met elkaar kunnen bellen.
Ik heb toen steeds de exacte gegevens gekregen van de ontvanger en die overschijving is toen zonder probleem verlopen.
Ik kon dit toen zelf via webbanking betalen.
Het probleem ligt eerder bij de bank hier in St. Louis. Ik heb hen exact dezelfde gegevens gevraagd, maar men valt hier volledig uit de lucht.
De eerste bank had nog nooit van een BIC/SWIFT nummer gehoord en bij Bank of America hebben ze uiteindelijk iemand gevonden die mij het BIC nummer kon geven, maar welk van al die andere nummers (reknr, router, int reknr) ik juist moest gebruiken kon hij mij ook niet vertellen.
Maar ja, St Louis is ook maar een dorpje

Het probleem zal morgen wel opgelost zijn als de 2 banken met elkaar kunnen bellen.
Als ik in mijn betaalmodule aangeef geld over te willen maken naar de VS, geven zij zelf al aan dat je geen SWIFT/BIC hoeft op te geven, omdat veel Amerikaanse banken dit niet hebben/niet aan doen. Aan de hand van het adres van de bank en de ontvanger, het bank routing nummer en het (Amerikaanse) rekeningnummer moet de betaling gewoon overkomen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Tony,
Vergelijk het eens met deze wire overschrijving instructies.
Misschien dat er wat mist?
Deze is van een title company hier in Springfield
1441 E. Primrose • Springfield, MO 65804 • Ph (417) 447-6090 • Fx (417) 447-6091
• Wire Instructions
Great Southern Bank
1451 E. Battlefield
Springfield, MO 65804
Ph (417) 887-4400
ABA #286573322
Credit to Choice Escrow Land and Title, LLC
1441 E. Primrose • Springfield, MO 65804
Account #3908429611
• Email Documents
All closing documents are to be sent to xxxxxxxxx
Please reference customer name.
Kan me niet voorstellen dat B of A dit niet zou weten.
laat je even weten wat je gekocht hebt?
Mark
Vergelijk het eens met deze wire overschrijving instructies.
Misschien dat er wat mist?
Deze is van een title company hier in Springfield
1441 E. Primrose • Springfield, MO 65804 • Ph (417) 447-6090 • Fx (417) 447-6091
• Wire Instructions
Great Southern Bank
1451 E. Battlefield
Springfield, MO 65804
Ph (417) 887-4400
ABA #286573322
Credit to Choice Escrow Land and Title, LLC
1441 E. Primrose • Springfield, MO 65804
Account #3908429611
• Email Documents
All closing documents are to be sent to xxxxxxxxx
Please reference customer name.
Kan me niet voorstellen dat B of A dit niet zou weten.
laat je even weten wat je gekocht hebt?
Mark
hoi Mark,
we hebben al een hele hoop huizen gezien en hebben nu voor de tweede keer een bod gedaan.
vanavond om 9u weten we of het bod aanvaard is of niet.
Ons bod is zo een 10% onder de vraagprijs, maar aangezien het huis al van vorige jaar te koop staat lijkt me dit zeer redelijk.
Er is wel al een aanzienlijke prijsverlaging geweest door de verkoper (die trouwens zelf een realtor is) toen hij het huis 3 weken geleden opnieuw te koop heeft gezet.
Ik laat je zeker iets weten als het zover is
grt
tony
we hebben al een hele hoop huizen gezien en hebben nu voor de tweede keer een bod gedaan.
vanavond om 9u weten we of het bod aanvaard is of niet.
Ons bod is zo een 10% onder de vraagprijs, maar aangezien het huis al van vorige jaar te koop staat lijkt me dit zeer redelijk.
Er is wel al een aanzienlijke prijsverlaging geweest door de verkoper (die trouwens zelf een realtor is) toen hij het huis 3 weken geleden opnieuw te koop heeft gezet.
Ik laat je zeker iets weten als het zover is
grt
tony
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
veel succes. Staat het leeg of woont ie erin?
Als het leeg staat is de kans groter dat ie het accepteert.
Ik heb ook net mijn eigen huis te koop gezet, maar ik woon er ook in, dus als het niet verkoopt is dat niet zo'n probleem.
Ben op zoek naar zo'n 4000 sq foot als de mijne verkoopt.
Mark
Als het leeg staat is de kans groter dat ie het accepteert.
Ik heb ook net mijn eigen huis te koop gezet, maar ik woon er ook in, dus als het niet verkoopt is dat niet zo'n probleem.
Ben op zoek naar zo'n 4000 sq foot als de mijne verkoopt.
Mark
Re: Geld overschrijven naar Amerika?
Ik weet niet zeker of hij er nog woont.
3/4 van de meubels zijn weg, er staat enkel nog een bed en nog wat kleding in de kasten (enkel mannenkleding denk ik).
De kinderkamers en leefruimtes zijn volledig leeg gehaald
het huis is 2000sq foot en de lot size is 13500sq foot. Voor de Webster Groves area is dat al redelijk wat.
Nog een paar uurtjes wachten voor we antwoord krijgen
ik laat straks nog wel iets weten
grt
tony
3/4 van de meubels zijn weg, er staat enkel nog een bed en nog wat kleding in de kasten (enkel mannenkleding denk ik).
De kinderkamers en leefruimtes zijn volledig leeg gehaald
het huis is 2000sq foot en de lot size is 13500sq foot. Voor de Webster Groves area is dat al redelijk wat.
Nog een paar uurtjes wachten voor we antwoord krijgen
ik laat straks nog wel iets weten
grt
tony
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klassiek gevalletje van scheiding denk ik. Doe er je voordeel bij in de onderhandelingen 

- DixieChick
- Amerika-expert
HHm..wij zitten ook bij Bank of America, en hebben nooit problemen gehad met het verkrijgen van Bic of Swift codes. Ze wisten ons zelfs te vertellen dat we in het "opmerkingen" vakje moesten zetten dat het naar de military bank moest. Dit heb ik allemaal via het 1-800 nummer van BoA gekregen..misschien hen eens bellen?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren een Australisch bedrijf, Ozforex.com, voor al mijn financiële transacties vanuit Amerika naar het "buitenland". Zeer betrouwbaar bedrijf en de transactie kosten zijn slechts $5. De ontvangende bank schijnt soms kosten in rekening te brengen, maar dat is mij nog nooit overkomen. Het beste van OzForex is dat zij altijd heel dicht tegen de marktkoers zitten (ongeveer 1 cent verschil). De meeste banken en wisselkantoren geven je zo 6 tot 15 cent minder per dollar/euro. Dat tikt snel aan. Heb in de loop der jaren veel geld bespaard door OzForex te gebruiken. Zie http://www.ozforex.com/personalFX.htm
Ik weet niet of ze een Nederlandse bankrekening hebben. Ik stort namelijk het geld op hun Amerikaanse rekening en zij wisselen de valuta en sturen het naar de rekening van de begunstigde.
Ik weet niet of ze een Nederlandse bankrekening hebben. Ik stort namelijk het geld op hun Amerikaanse rekening en zij wisselen de valuta en sturen het naar de rekening van de begunstigde.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog je Nederlandse bankkaart hebt, is het dan niet gemakkelijker om gewoon daarmee geld te pinnen in de geldautomaat van je Amerikaanse bank, vervolgens met dat contant geld de bank binnen te lopen en dan dat geld te storten op je rekening? Dat is volgens mij verreweg het goedkoopst. De ING (Postbank) rekent meen ik iets van 1,65 euro voor de transactie en je Amerikaanse bank rekent niets of een habbekrats (afhankelijk van het type rekening dat je daar hebt). Ik meen dat je iets van 800 euro per dag kunt pinnen.Bennogr schreef:Als ik geld van mijn Nederlandse ING rekening overmaak naar mijn Amerikaanse bank...
Ik doe dat regelmatig en het werkt prima.
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
-
- Amerika-expert
Ik doe dat ook af en toe, maar als ik meer dan een $1000 in Nederland heb, vind ik het toch makkelijker om dat elektronisch te doen. Is wel iets duurder, maar ik word niet graag bekend als de man die om de paar dagen met een stapeltje 20jes de bank binnenloopt (vooral niet omdat ik een baard heb en niet echt kort haar).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik liep niet zo lang geleden een aantal opeenvolgende dagen steeds met $800 in bundeltjes van $20-biljetten de bank binnen om die op onze rekening te storten en ik vroeg me inderdaad ook af wat de baliemedewerkers daar wel niet van zouden vinden.Bennogr schreef:...maar ik word niet graag bekend als de man die om de paar dagen met een stapeltje 20jes de bank binnenloopt

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
het probleem met het overschrijven is opgelost. Kon het alleen niet via webbanking doen omdat die een aantal verplichte velden heeft die ik niet kon invullen.
Routernr + account nr + adres is genoeg voor de overschrijving.
wat betreft de wisselkoersen: Hiervoor heb ik met de bank gebeld en aangezien het om een redelijk groot bedrag ging heb ik een speciaal tarief gekregen 1,3215 terwijl de dollar toen op 1.3225 stond (CNBC). Staat nu boven de 1.30
, maar ik ga niet klagen.
grt tony
Routernr + account nr + adres is genoeg voor de overschrijving.
wat betreft de wisselkoersen: Hiervoor heb ik met de bank gebeld en aangezien het om een redelijk groot bedrag ging heb ik een speciaal tarief gekregen 1,3215 terwijl de dollar toen op 1.3225 stond (CNBC). Staat nu boven de 1.30

grt tony
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wisselkoers hangt ook af van de status die jij als klant hebt. (en je kan er natuurlijk altijd expliciet om vragen!)
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4956 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-