Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe zit het nu echt met de ziektekosten in de USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
6foot6
Amerika-expert

Re: Hoe zit het nu echt met de ziektekosten in de USA?

Bericht door 6foot6 »

Natuurlijk, voor het geval er iets aan je geboortegegevens veranderd :blink:
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, belachelijk, alsof je na een jaar anders geboren zou zijn :roll: . Inderdaad zijn ze in Nederland maar een jaar geldig, maar in de VS geldt dat niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, dat vind ik echt zo achterlijk. En ook dat je ze in persoon moet ophalen..

Als ik ooit nog eens voor dubbele nationaliteit ga, hebben we al bedacht dat we maar een tripje naar Nederland moeten plannen; geboortebwijs, huwelijksbewijs, want ja, als die dingen een jaar oud zijn, dan ben je niet meer geboren, en ook niet meer getrouwd.

Het is maar goed dat een extra heb aangevraagd, ik zal em nu zeker bewaren voor de social security (als ik dat zolang kan onthouden in ieder geval ;) )
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Als ik ooit nog eens voor dubbele nationaliteit ga, hebben we al bedacht dat we maar een tripje naar Nederland moeten plannen; geboortebwijs, huwelijksbewijs, want ja, als die dingen een jaar oud zijn, dan ben je niet meer geboren, en ook niet meer getrouwd.
Om mijn Nederlandse burgerschap te krijgen heb ik toch niks persoonlijk in Nederland te hoeven halen hoor. Alles was nog geldig. Alleen mijn mans geboortebewijs moest minder dan een jaar oud zijn en dat kon per post aangevraagd worden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hm, ik wel, mijn geboortebewijs moest ook minder dan een jaar geldig zijn en de gemeente Zeist wilde het niet opsturen. Gelukkig hadden we toevallig al een reis naar Nederland gepland toen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

6foot6 schreef:Dat mag tegenwoordig niet meer, alleen "in person"
Afgelopen jaar had ik een kopie nodig voor I-485, en stond Flipje Sr. daar dus ook mee. Hij heeft de persoon aan de balie in het gemeentehuis daarop fijntjes uitgelegd dat het geboortebewijs van zijn zoon bestaat uit een stuk papier met zijn naam en zijn handtekening erop, dat het dus zijn stuk papier was, en dat het gemeentehuis hem daarom het origineel al niet kon onthouden, laat staan een kopie. Na die uitleg kreeg hij een kopie mee.

Gr., Flipje
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Laatste ontwikkeling over mijn speurtocht naar ziekteverzekering: een aanbieding gehad (en aangenomen) voor betaling van kosten 80/20 (80% voor kosten van de verzkering, 20% voor mij). Per maand: $455! De helft van wat ik nu betaal als 'meelopertje' op de polis van de kleine non-profit waar mijn vrouw nu voor werkt. En ondanks de cholesterol en hoge bloeddruk pilletjes die ik slik (en die goed werken).

Wel een eigen risico van $5.000. Maar dat is te behappen, plus ik kan nu theoretisch $400 per maand opzij leggen daarvoor.

Het is dus blijkbaar niet ZO slecht hier wat de ziekteverzekeringen betreft. Al kan het altijd beter en het begint er een beetje naar uit te zien, dat deze zaken gaan veranderen, de ziekteverzekeringsindustrie doet immers geen aanbod van bijna 1,5 triljoen aan bezuinigingen de komende tien jaar als ze de bui niet zouden zien hangen. (Nu alleen maar hopen dat ze hun beloften zullen waarmaken en zich daar niet onder uit wringen, zoals soortgelijke beloften tijdens de vorige poging tot verandering, onder Clinton).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hopelijk zorgen de bezuinigingen niet tot een slechtere zorg, heb er zelf geen ervaring mee, maar de medische zorg is volgens zeggen de beste van de wereld?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

@Benno: Toch mooi als dingen werken zoals het hoort ... was dat een nieuwe polis die nu kwam van een club waar je al aangebeld had, of is het een nieuwe verzekering waarvan je nog niet eerder gehoord had?

Maar die biljoenenbesparing is gegarandeerd bull: de aandeelhouders is al verteld dat het geen invloed heeft op de profit margins. Als het echt zou zijn, dan zou een bedrijf a priori die besparingen doorgevoerd hebben en dat geld in eigen zak (en die van de aandeelhouders) gestoken hebben. Leuk voor een foto-op, en een mooie bliksemafleider. Het kan nog natuurlijk dat de bliksemafleider de andere kant op staat: polishouders (aanpakken van "overuse" zoals ze dat noemden in de press release) of ziekenhuizen zijn dan de klos, en Obambi krijgt de schuld.

Gr., Flipje
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Nieuwe club waar ik nog nooit van gehoord had. Gewoon gezocht op ziekteverzekering en North Carolina.

Ik moet lid worden van een vereniging, voor $3 per maand, en kan dan als lid meedoen met die verzekering. In september zou ik in aanmerking kunnen komen voor een verzekering van het uitzendbureau dat mij uitleent aan een telefoontolkenbedrijf (ze hebben dan 'open enrollment', gebeurt maar 1 keer per jaar). Zou mogelijk nog goedkoper kunnen zijn. Maar ik ben in ieder geval voorlopig onder dak. En als alles blijft zoals het tot nu toe gegaan is, zal ik hopelijk niet eens aan die $5000 eigen risico toekomen.

Meer een 'rampenplan' dus. Hoewel de ramp moet niet te groot worden, ik mag maximaal mijn leven $3 miljoen opmaken.

En ja, er wordt wel gezegd dat de verzorging en de medische kunde in de VS de beste van de wereld is. Maar je moet dat dan wel kunnen betalen. Want anders wordt je afgewezen door een of andere bureauwerker die als taak heeft zoveel mogelijk behandelingen te weigeren, omdat anders de winst in gevaar komt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

wiepster schreef:Yep, en dan de internationale versie. Aan te vragen bij de gemeente waar je geboren bent. Wel lastig soms, als de gemeente geannexeerd is... :? Een tip op een forum(hier?) om meerdere exemplaren aan te vragen en mee te nemen, dat heb ik gedaan en idd erg handig. Zal eentje bewaren in een plastic mapje voor 2023 :mrgreen: .

Ik heb er maar 1 meegenomen en maak telkens copieën. Er staat nergens dat instanties een origineel moeten hebben dus het 'origineel' hou ik zelf, ligt in een kluisje met visa papieren en 'home deed' bij de bank.

Je kan ook uitreksels per telefoon dan wel per email aanvragen, laatst had ik een uitreksel van het huwelijks register nodig(internationaal) en belde daarover met iemand van de gemeente in een klein plaatsje in Gelderland en die zei spontaan waarom doe we dit niet even per email dat scheelt u telefoon kosten en op rare tijden bellen. Dus dat hebben we gedaan, hij stuurde me het uitreksel op en ik maakte een bedragje over op de gemeente rekening. Toch fijn als je nog een bank/giro hebt in NL daarvoor. Had het uitreksel binnen 3 dagen. Scheelt ook dat het een kleine gemeente was, ik wist niet eens meer de precieze datum en dat zocht hij toch even voor me uit, het was inderdaad een gemeente die geannexeerd was. Je kan het dus inderdaad wel eens treffen.

Soms bij een uitreksel uit het geboorte register kun je een kopie paspoort faxen als indentificatie.
--
Tink
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bennogr schreef:Het is dus blijkbaar niet ZO slecht hier wat de ziekteverzekeringen betreft. Al kan het altijd beter en het begint er een beetje naar uit te zien, dat deze zaken gaan veranderen, de ziekteverzekeringsindustrie doet immers geen aanbod van bijna 1,5 triljoen aan bezuinigingen de komende tien jaar als ze de bui niet zouden zien hangen. (Nu alleen maar hopen dat ze hun beloften zullen waarmaken en zich daar niet onder uit wringen, zoals soortgelijke beloften tijdens de vorige poging tot verandering, onder Clinton).
Heeft niet lang geduurd, maar de zgn beloftes worden nu al aangepast

http://www.huffingtonpost.com/jason-ros ... 03863.html
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

wiepster schreef:Nog even een hint voor degenen die ooit met Medicare te maken gaan krijgen...je moet het zelf aanvragen bij een Social Security Office en een geboortebewijs is verplicht. Niet zoals met de AOW het geval is, dat je netjes een half jaar van te voren de aanmeldingsformulieren thuis krijgt.
Hmm, Ik heb geen geldig geboortebewijs en had geen problemen met Medicare.
Mijn aanvullend medicare verzekering met Kaiser Permanente is $39 per maand.
De copayments voor een doctor bezoek is $30 en de copayment voor een dag in het hospitaal is $100.
Mijn moeder in Nederland betaalt meer per maand voor haar verzekering.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

marcuscj schreef:Hmm, Ik heb geen geldig geboortebewijs en had geen problemen met Medicare.
Mijn aanvullend medicare verzekering met Kaiser Permanente is $39 per maand.
De copayments voor een doctor bezoek is $30 en de copayment voor een dag in het hospitaal is $100.
Mijn moeder in Nederland betaalt meer per maand voor haar verzekering.

De vesschillende Staten van America :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer