Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagje over contant geld en kleding
Vraagje over contant geld en kleding
Van 18 t/m 28 mei ga ik voor een korte rondreis naar Arizona, Utah en Nevada.
Ik begin in Phoenix en ga via Sedona, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon en Zion naar Las Vegas en uiteindelijk vlieg ik vanaf Las Vegas terug naar Nederland.
Een paar kleine vraagjes nog....
Hoeveel contant geld moet ik meenemen en is dit echt nodig? Ik heb 3 creditcards (1 Visa en 2 Mastercards) en natuurlijk mijn "gewone" betaalpas van de ING.
Dan wat betreft kleding.... Moet ik alleen zomerkleding meenemen of kan het in dit jaargetijde 's avonds nog hard afkoelen waardoor het verstandig is om ook nog wat "winterkleding" mee te nemen?
Groeten,
Rene
Ik begin in Phoenix en ga via Sedona, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon en Zion naar Las Vegas en uiteindelijk vlieg ik vanaf Las Vegas terug naar Nederland.
Een paar kleine vraagjes nog....
Hoeveel contant geld moet ik meenemen en is dit echt nodig? Ik heb 3 creditcards (1 Visa en 2 Mastercards) en natuurlijk mijn "gewone" betaalpas van de ING.
Dan wat betreft kleding.... Moet ik alleen zomerkleding meenemen of kan het in dit jaargetijde 's avonds nog hard afkoelen waardoor het verstandig is om ook nog wat "winterkleding" mee te nemen?
Groeten,
Rene
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
http://reneusa2009.blogspot.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Vraagje over contant geld en kleding
Qua contanten hoef je niet veel mee te nemen. Al op het vliegveld in Amerika kom je de eerste geldautomaten tegen. Je kunt dan dus gelijk terecht voor contant geld zodat je op het vliegveld tenminste wat kunt kopen, koffie of snack bijv. Wil je toch op safe spelen, neem dan zo'n $ 100 mee in kleinere coupures. Dat doe ik ook altijd. Gelukkig houd ik altijd wel wat over van de laatste vakantie zodat ik niet elke keer dollars hoef te kopen.
Wat je kledingvraag betreft, er is juist een topic over gestart: viewtopic.php?f=7&t=21639
Roland
Wat je kledingvraag betreft, er is juist een topic over gestart: viewtopic.php?f=7&t=21639

Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem zelf zo'n 250 dollar aan contanten mee,en verder gaat alles met de diverse cards.
Kleding koop ik daar wel,als het nodig mocht zijn,lekker alleen met handbagage reizen vind ik prettiger namelijk.
Kleding koop ik daar wel,als het nodig mocht zijn,lekker alleen met handbagage reizen vind ik prettiger namelijk.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De nachttemperatuur in Bryce Canyon in mei is rond het vriespunt. Zie www.weather.com.Rene1964 schreef:Van 18 t/m 28 mei ga ik voor een korte rondreis naar Arizona, Utah en Nevada.
Ik zou inderdaad niet teveel contant geld meenemen. Rond de 100 dollar voor de eerste kleine uitgaven. Op bijna elke hoek van de straat en in vrijwel alle grote winkels en supermarkten vind je een ATM automaat, oftewel een pinautomaat. Daarnaast kan je vrijwel overal met de creditcard betalen. Wel zo veilig.
Zorg er wel voor dat je je creditcards niet bij elkaar bewaart.
Zorg er wel voor dat je je creditcards niet bij elkaar bewaart.
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Wij vertrekken 16 mei en dacht 2000 euro hier om te wisselen in dollars en dit mee te nemen. Als ik dit hier zo lees is dat niet echt nodig, en verstandig.
Maar we hebben maar 1 creditcard die beperkt is tot 1200 euro. Werken alle bankpassen dan daar?
bedankt!
Maar we hebben maar 1 creditcard die beperkt is tot 1200 euro. Werken alle bankpassen dan daar?
bedankt!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Normaal kan je voor een kredietkaart ook een tijdelijke limiet verhoging aanvragen via je bank. Als je bankkaart de Maestro functie heeft dan moet het lukken om daarmee ook geld op te nemen of te betalen in warenhuizen etc.Katrienewien schreef: Maar we hebben maar 1 creditcard die beperkt is tot 1200 euro.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als ik naar de V.S. ga, stort ik altijd wat geld op mijn Visa-rekening voordat ik ga. Wij hebben ook een tweede creditcard als back-up.Katrienewien schreef:Maar we hebben maar 1 creditcard die beperkt is tot 1200 euro. Werken alle bankpassen dan daar?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me niet nodig en verstandig om zo veel mee te nemen.Katrienewien schreef:Wij vertrekken 16 mei en dacht 2000 euro hier om te wisselen in dollars en dit mee te nemen. Als ik dit hier zo lees is dat niet echt nodig, en verstandig.
bedankt!
Je bankpas werkt ook, dus je kunt overal geld pinnen. Ook erg handig bij aankopen in een supermarkt; je kunt dan een groter bedrag af laten schrijven zodat je contant geld hebt.
Wij gebruikten de bankpas ook vaak bij het tanken.
Verhoog de limiet op je cc. Ik vind 1 cc niet veel, zorg dat je wel meerdere bankpassen hebt, er kan altijd wat mis gaan.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht