Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoeken nationale parken ivm handicap
-
- Amerika-newbie
Bezoeken nationale parken ivm handicap
Hallo allemaal,
Hopelijk stel ik deze vraag op de juiste plaats; wel al gezocht tussen alle onderwerpen maar niets kunnen vinden, en hopelijk kunnen jullie helpen.
Komende september/oktober hopen wij met zn tweetjes het zuidwesten te bezoeken met natuurlijk heel wat nationale parken op ons lijstje. Josephine heeft een vorm van reuma waardoor zij niet lang kan lopen (niet langer dan een half uur/45 min.). Nu lezen wij in verschillende reisgidsen dat er in veel parken gebruik gemaakt kan worden van bussen of shuttles om op bepaalde plekken te komen, of dat je met de auto al een heel eind komt. Echter de informatie hierin verschilt nogal sterk.
Wat is jullie ervaring? Hebben jullie dit al eens gezien of zelf gebruik van gemaakt, of moet je toch vaak flinke wandelingen maken om bij de mooie plekken te komen?
Wij zouden het erg fijn als jullie, als je wat weet, hier een reactie plaatst. Het is namelijk een grote factor in onze beslissing die kant op te gaan of toegang wel of niet makkelijk is voor Josphine.
Alvast bedankt!
Groetjes, Mik & Josephine
Hopelijk stel ik deze vraag op de juiste plaats; wel al gezocht tussen alle onderwerpen maar niets kunnen vinden, en hopelijk kunnen jullie helpen.
Komende september/oktober hopen wij met zn tweetjes het zuidwesten te bezoeken met natuurlijk heel wat nationale parken op ons lijstje. Josephine heeft een vorm van reuma waardoor zij niet lang kan lopen (niet langer dan een half uur/45 min.). Nu lezen wij in verschillende reisgidsen dat er in veel parken gebruik gemaakt kan worden van bussen of shuttles om op bepaalde plekken te komen, of dat je met de auto al een heel eind komt. Echter de informatie hierin verschilt nogal sterk.
Wat is jullie ervaring? Hebben jullie dit al eens gezien of zelf gebruik van gemaakt, of moet je toch vaak flinke wandelingen maken om bij de mooie plekken te komen?
Wij zouden het erg fijn als jullie, als je wat weet, hier een reactie plaatst. Het is namelijk een grote factor in onze beslissing die kant op te gaan of toegang wel of niet makkelijk is voor Josphine.
Alvast bedankt!
Groetjes, Mik & Josephine
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Bezoeken nationale parken ivm handicap
Mik & Josephine,
er zijn veel parken waar je ook heel mooie dingen kunt zien zonder echte lange hikes te maken.
Zet jullie lijstje met de parken die jullie willen bezoeken eens hier dit topic dan kunnen jullie
gericht advies krijgen. Er zijn hier mensen genoeg die de parken goed kennen.
Groet Theo
er zijn veel parken waar je ook heel mooie dingen kunt zien zonder echte lange hikes te maken.
Zet jullie lijstje met de parken die jullie willen bezoeken eens hier dit topic dan kunnen jullie
gericht advies krijgen. Er zijn hier mensen genoeg die de parken goed kennen.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Meeste parken hebben uitzichtpunten waar je makkelijk met de auto kan komen, bv Bryce, Yosemite,Arches en ook Canyonlands.
Zion heeft een shuttlesysteem waarbij je in en uit kan stappen.
Lijstje met namen van de parken is inderdaad handig.
Zion heeft een shuttlesysteem waarbij je in en uit kan stappen.
Lijstje met namen van de parken is inderdaad handig.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het fijne van Amerika is juist dat de meest mooie plekken per auto bezocht kunnen worden,soms tot in het absurde toe is er een weg waar wij dat niet in ons hoofd zouden halen om dwars door de natuur een weg te maken.
(althans,die indruk heb ik weleens)
En inderdaad,als je ongeveer aangeeft aan welke parken jullie denken,kunnen we gericht helpen. :beerchug:
(althans,die indruk heb ik weleens)
En inderdaad,als je ongeveer aangeeft aan welke parken jullie denken,kunnen we gericht helpen. :beerchug:
wij hebben vorig jaar ook een rondje gedaan in het westen.
meestal zijn er bij de uitkijkpunten en andere belangrijke punten in de parken zeer goed aangelegde paden en parkeerplaatsen.
wanneer je gebruik moet maken van een shuttlebus mag dit ook niet echt een probleem opleveren. deze zijn van het "lagevloer" type, en als het nodig moest zijn kan de chauffeur de bus nog een beetje laten kantelen zodat er bijna geen verschil meer is tussen het trottoir en de bus.
de bus vervoerd je ook tot vlak bij de belanrijke punten.
een aanrader is het park information center, hier kunnnen de vriendelijke rangers jullie zeker helpen om een aangepaste route samen te stellen.
Er is altijd de mogelijkheid om korte en makkelijke wandelingen te maken, de rangers zullen jullie hierover met plezier verder helpen.
mvg wim
meestal zijn er bij de uitkijkpunten en andere belangrijke punten in de parken zeer goed aangelegde paden en parkeerplaatsen.
wanneer je gebruik moet maken van een shuttlebus mag dit ook niet echt een probleem opleveren. deze zijn van het "lagevloer" type, en als het nodig moest zijn kan de chauffeur de bus nog een beetje laten kantelen zodat er bijna geen verschil meer is tussen het trottoir en de bus.
de bus vervoerd je ook tot vlak bij de belanrijke punten.
een aanrader is het park information center, hier kunnnen de vriendelijke rangers jullie zeker helpen om een aangepaste route samen te stellen.
Er is altijd de mogelijkheid om korte en makkelijke wandelingen te maken, de rangers zullen jullie hierover met plezier verder helpen.
mvg wim
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Op de site van het te bezoeken park kan je ook informatie vinden over dingen die mensen met een beperking kunnen doen.
Hier http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/accessibility.htm een voorbeeld van de Grand Canyon maar die kan je dus voor ieder park vinden.
Men is in Amerika en zeker in de Nationale parken veel verder met het aanbieden van mogelijkheden voor mensen met een beperking dan in Europa.
Hier http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/accessibility.htm een voorbeeld van de Grand Canyon maar die kan je dus voor ieder park vinden.
Men is in Amerika en zeker in de Nationale parken veel verder met het aanbieden van mogelijkheden voor mensen met een beperking dan in Europa.
-
- Amerika-newbie
Dankjewel allemaal voor de reacties; die geven goede hoop 
Deze parken staan (tot nu toe) op ons lijstje:
Arches NP
Bryce NP
Canyon de Chelly
Canyonlands
Death Valley NP
Grand Canyon NP
Kings Canyon / Sequoia NP
Monument Valley
Yosemite NP
Rob, dankjewel voor de link, die is ook zeer handig.
Wederom alvast bedankt voor alle hulp, groet Mik.

Deze parken staan (tot nu toe) op ons lijstje:
Arches NP
Bryce NP
Canyon de Chelly
Canyonlands
Death Valley NP
Grand Canyon NP
Kings Canyon / Sequoia NP
Monument Valley
Yosemite NP
Rob, dankjewel voor de link, die is ook zeer handig.
Wederom alvast bedankt voor alle hulp, groet Mik.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's een hele lijst! Hoe lang gaan jullie? Als je weet hoeveel tijd je per park te besteden hebt kunnen we ook concrete suggesties geven voor wandelingen of rondritten.
Ik mis Zion, daar zullen jullie wel langsrijden neem ik aan?
Marianne
Ik mis Zion, daar zullen jullie wel langsrijden neem ik aan?
Marianne
-
- Amerika-newbie
Haha het is idd een hele lijst
; we moeten ook nog wat puzzelen met de tijd en route; maar we hopen zo'n 5 a 6 weken (staat nog niet helemaal vast) te gaan. We willen proberen ongeveer twee tot drie dagen per park te verblijven; echter hebben we nog geen duidelijke gedetailleerde planning gemaakt omdat we ook eerst wilde weten wat de mogelijkheden zijn voor Josephine.
Zion daar gaan we ook idd langs, vergeten in het lijstje te zetten.
Groet Mik

Zion daar gaan we ook idd langs, vergeten in het lijstje te zetten.
Groet Mik
Laatst gewijzigd door markro op 13 apr 2009, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 5/6 weken moet dat wel lukken,kan je een schitterende route uitzetten.
Meldt je bij de Grand Canyon bij het informatiecentrum en op vertoon van je gehandicapte parkeerkaart krijg je de code van de slagboom. Je kan dan zelf de de route van de pendelbus rijden. Neem als je die hebt de gehandicapte parkeerkaart mee, hier heb je heel veel plezier van in de USA.
Groeten Rita
Groeten Rita
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Veel musea, dierentuinen, etc. stellen rolstoelen beschikbaar voor de bezoekers (al of niet tegen betaling of borg).
Vrijwel alle grotere supermarkten en winkels hebben gratis rolstoelen voor het winkelend publiek, soms zelfs gemotorizeerd.
Dat kan wellicht van pas kan komen om je krachten te sparen voor de parken en dergelijke.
Vrijwel alle grotere supermarkten en winkels hebben gratis rolstoelen voor het winkelend publiek, soms zelfs gemotorizeerd.
Dat kan wellicht van pas kan komen om je krachten te sparen voor de parken en dergelijke.
Het viel mij vanmorgen in Sequoia NP nog op hoeveel goede voorzieningen er waren voor minder validen.
Speciale parkeerplaatsen en speciale hikes. Ik meen dat in andere parken ook gezien te hebben.
Geweldig trouwens dat jullie zoveel parken kunnen bezoeken!
Speciale parkeerplaatsen en speciale hikes. Ik meen dat in andere parken ook gezien te hebben.
Geweldig trouwens dat jullie zoveel parken kunnen bezoeken!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Arches NP : Veel dingen zijn langs de weg te zien. Vergeet zeker niet langs het Windows gedeelte te gaan. Spijtig genoeg is de weg naar Landscape arch niet verhard.
Bryce NP : Veel viewpoints, volgens mij doen de meeste mensen hier nog niets een wandeling.
Canyon de Chelly : nooit geweest
Canyonlands : Island in the sky gedeelte kan je alles, of zo goed als alles zien vanaf de parking. De andere 2 gedeeltes zijn lastiger.
Death Valley NP : De meeste mensen komen nauwelijks uit hun auto
Grand Canyon NP : 1 groot viewpoint
Kings Canyon / Sequoia NP : nooit geweest
Monument Valley : Het overgrote deel vd mensen komen niet uit hun auto, alles is goed zichtbaar vanaf de weg
Yosemite NP : Iets lastiger. Er is een verhard breed pad naar de Yosemite Falls. Alles rond Glacier point is ook verhard. Ik dacht dat het eerste stuk van de Mariposa Grove ook verhard was.
Bryce NP : Veel viewpoints, volgens mij doen de meeste mensen hier nog niets een wandeling.
Canyon de Chelly : nooit geweest
Canyonlands : Island in the sky gedeelte kan je alles, of zo goed als alles zien vanaf de parking. De andere 2 gedeeltes zijn lastiger.
Death Valley NP : De meeste mensen komen nauwelijks uit hun auto
Grand Canyon NP : 1 groot viewpoint

Kings Canyon / Sequoia NP : nooit geweest
Monument Valley : Het overgrote deel vd mensen komen niet uit hun auto, alles is goed zichtbaar vanaf de weg
Yosemite NP : Iets lastiger. Er is een verhard breed pad naar de Yosemite Falls. Alles rond Glacier point is ook verhard. Ik dacht dat het eerste stuk van de Mariposa Grove ook verhard was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties