Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bakker stelt zich voor
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bakker stelt zich voor
Hallo beste mensen,
Ik woon alweer sinds 2002 in Washington DC en heb daarvoor een jaar in Florida gewoond. Heb rechten in Maastricht gestudeerd en dacht in 2000 dat het wel leuk zou zijn om eens een jaartje in Amerika te wonen om een post-doctorale studie te volgen. Ik was nooit echt gek op de Amerikaanse cultuur, maar wou erg graag het een en ander leren over het Amerikaanse rechtssysteem. Ben in 2001 naar Florida vertrokken en had op dat moment geen enkel idee dat het een enkele reis zou worden. Ik ontmoette spoedig de liefde van mijn leven (ze studeerde rechten en zat bij mij in de klas) en ik raakte gefascineerd door de Amerikaanse cultuur. Sommige vooroordelen werden bevestigd, maar ik zag ook zoveel dingen die veel beter waren dan in Nederland. Beide landen/culturen kunnen veel van elkaar leren. Ik ben in 2003 getrouwd met mijn Amerikaanse vrouw en heb op persoonlijk en zakelijk vlak het roer om moeten gooien. Het was niet makkelijk om al mijn vrienden en familie in Nederland "achter te laten" en ik heb ook een Amerikaanse advocaten licentie moeten halen. Inmiddels heb ik mijn eigen praktijk opgezet samen met mijn vrouw in 2007 en wij hebben het erg naar ons zin hier.
Ik kwam afgelopen week dit forum tegen en het lijkt me interessant om mijn ervaringen te delen met andere mensen die geïnteresseerd zijn in Amerika.
Ik woon alweer sinds 2002 in Washington DC en heb daarvoor een jaar in Florida gewoond. Heb rechten in Maastricht gestudeerd en dacht in 2000 dat het wel leuk zou zijn om eens een jaartje in Amerika te wonen om een post-doctorale studie te volgen. Ik was nooit echt gek op de Amerikaanse cultuur, maar wou erg graag het een en ander leren over het Amerikaanse rechtssysteem. Ben in 2001 naar Florida vertrokken en had op dat moment geen enkel idee dat het een enkele reis zou worden. Ik ontmoette spoedig de liefde van mijn leven (ze studeerde rechten en zat bij mij in de klas) en ik raakte gefascineerd door de Amerikaanse cultuur. Sommige vooroordelen werden bevestigd, maar ik zag ook zoveel dingen die veel beter waren dan in Nederland. Beide landen/culturen kunnen veel van elkaar leren. Ik ben in 2003 getrouwd met mijn Amerikaanse vrouw en heb op persoonlijk en zakelijk vlak het roer om moeten gooien. Het was niet makkelijk om al mijn vrienden en familie in Nederland "achter te laten" en ik heb ook een Amerikaanse advocaten licentie moeten halen. Inmiddels heb ik mijn eigen praktijk opgezet samen met mijn vrouw in 2007 en wij hebben het erg naar ons zin hier.
Ik kwam afgelopen week dit forum tegen en het lijkt me interessant om mijn ervaringen te delen met andere mensen die geïnteresseerd zijn in Amerika.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Bakker stelt zich voor
Hoi bakker,
Welkom op het forum. Leuk om weer een Neder-Amerikaan hier te hebben.
Het loopt in het leven vaak heel anders dan je verwacht, dat blijkt wel weer uit jouw verhaal.
Marjon
Welkom op het forum. Leuk om weer een Neder-Amerikaan hier te hebben.
Het loopt in het leven vaak heel anders dan je verwacht, dat blijkt wel weer uit jouw verhaal.
Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welkom op het forum!
Fijn dat je je ervaringen met ons wilt delen.
-> Je registreerde je in december vorig jaar?bakker schreef:Ik kwam afgelopen week dit forum tegen
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Mijn vrouw had mij destijds geregistreerd en ik heb er toen niets mee gedaan. Kwam de registratie email weer tegen tijdens het opruimen van mijn inbox en dacht laat ik toch maar eens op dat forum kijken. Vandaarkastelke schreef:Welkom op het forum!
-> Je registreerde je in december vorig jaar?bakker schreef:Ik kwam afgelopen week dit forum tegen

-
- Amerika-expert
Wat leuk en speciaal hoe je in Amerika terecht bent gekomen.
Vind het mooi omschreven:
Welkom hier op het forum.
Vind het mooi omschreven:
"You win some, you lose some". Dat gevoel heb ik ook zeker."Beide landen/culturen kunnen veel van elkaar leren".
Welkom hier op het forum.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aha! Jij hebt dus een partner die ondertussen ook Nederlands geleerd heeft! Net zoals o.a. Rick, de man van Petra/VS.bakker schreef:Mijn vrouw had mij destijds geregistreerd
Over tweetaligheid binnen het gezin (ook naar de kinderen toe) is hier onlangs nog geschreven. Zou jij je kind(eren) ook Nederlands leren, als je ooit kinderen hebt?
Hoe reageerde jouw familie enkele jaren geleden, toen je naar ginder vertrok, maar meer nog, toen ze doorhadden dat je niet zo 1-2-3 nog terug zou keren naar Nederland? We hebben daar de afgelopen dagen over gesproken: viewtopic.php?f=12&t=21536 (misschien kan je daar je antwoord geven?)
Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Mijn vrouw spreekt inderdaad al een aardig woordje Nederlands, maar zij is dan ook een talenwonder (spreekt ook nog Spaans en Portugees). We spreken toch meestal Engels thuis, omdat dit nou eenmaal makkelijker (en sneller) is. Het grappige is dat zij Nederlandse lessen heeft gevolgd op de Belgische ambassade. De Nederlandse ambassade geeft naar mijn weten geen Nederlandse les. Ach, Belgen beheersen de Nederlandse taal meestal beter dan Nederlanders.kastelke schreef:Aha! Jij hebt dus een partner die ondertussen ook Nederlands geleerd heeft! Net zoals o.a. Rick, de man van Petra/VS.bakker schreef:Mijn vrouw had mij destijds geregistreerd
Over tweetaligheid binnen het gezin (ook naar de kinderen toe) is hier onlangs nog geschreven. Zou jij je kind(eren) ook Nederlands leren, als je ooit kinderen hebt?

We hebben geen kinderen, maar als wij kinderen zouden krijgen dan zal ik ze zeker Nederlands leren. Het spreken van meerdere talen geeft zoveel voordelen in deze wereld.
Zal het eens doorlezen. Mijn familie reageerde rustig en begripvol. Ik kom uit een schippers famlie dus het reizen zit ons in het bloed, maar ik weet wel zeker dat ze het heel fijn zouden vinden als we naar Nederland zouden komen.kastelke schreef: Hoe reageerde jouw familie enkele jaren geleden, toen je naar ginder vertrok, maar meer nog, toen ze doorhadden dat je niet zo 1-2-3 nog terug zou keren naar Nederland? We hebben daar de afgelopen dagen over gesproken: viewtopic.php?f=12&t=21536 (misschien kan je daar je antwoord geven?)
-
- Amerika-expert
Welkom. En ik neem aan dat je te zijner tijd een dubbele nationaliteiter zal worden?
Plus je eventuele kinderen een Nederlands paspoort bezorgt.
Plus je eventuele kinderen een Nederlands paspoort bezorgt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.