Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Routeadviesrondje CA, NV en UT, graag jullie mening
Routeadviesrondje CA, NV en UT, graag jullie mening
Hallo Amerikafans,
Over een maand gaan we onze eerste rondreis in de USA maken en we zijn druk bezig met een mooie route uit te stippelen. In de route zitten natuurlijk wel de bekende hoogtepunten, maar ik heb wat accenten proberen te leggen op de punten die ons aanspreken, namelijk steden en kust. Er zit dus bewust wat minder nationaal park in dan normaal (moet wat te wensen overblijven).
Ik heb de route samengesteld op basis van verslagen die ik op dit forum heb gezien een aantal dagen uit de Zuidwest USA route van de Lannoo reisgids. Ik wil graag mijn eerste concept aan jullie voorleggen v.w.b. haalbaarheid en tips over overnachtingen, routes en bezienswaardigheden.
vrij 30-9 Amsterdam - San Francisco, Grant Hotel (reeds geboekt)
za 1-10 San Francisco, Grant Hotel
zo 2-10 San Francisco, Grant Hotel
ma 3-10 San Francisco, Grant Hotel
di 4-10 San Francisco - Montery/Carmel, overnachting ?
wo 5-10 Montery/Carmel - Santa Barbara, overnachting ?
do 6-10 Santa Barbara - Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?
vrij 7-10 Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?
za 8-10 Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?
zo 9-10 Los Angeles - Furnace Creek, Furnace Creek Inn
ma 10-10 Furnace Creek - Las Vegas, Boardwalk Hotel?
di 11-10 Las Vegas, Boardwalk Hotel?
wo 12-10 Las Vegas - Springdale (Zion), overnachting?
do 13-10 Springdale - Ruby (Bryce), Ruby's Inn?
vrij 14-10 Bryce - Kayenta, overnachting?
za 15-10 Kayenta- Grand Canyon, overnachting?
zo 16-10 Grand Canyon - Palm Springs, overnachting?
ma 17-10 Palm Springs - San Diego, overnachting?
di 18-10 San Diego, overnachting?
wo 19-10 San Diego, overnachting?
do 20-10 San Diego - Los Angeles, Four Points Sheration LAX
vrij 21-10 Los Angeles - Amsterdam
Over een maand gaan we onze eerste rondreis in de USA maken en we zijn druk bezig met een mooie route uit te stippelen. In de route zitten natuurlijk wel de bekende hoogtepunten, maar ik heb wat accenten proberen te leggen op de punten die ons aanspreken, namelijk steden en kust. Er zit dus bewust wat minder nationaal park in dan normaal (moet wat te wensen overblijven).
Ik heb de route samengesteld op basis van verslagen die ik op dit forum heb gezien een aantal dagen uit de Zuidwest USA route van de Lannoo reisgids. Ik wil graag mijn eerste concept aan jullie voorleggen v.w.b. haalbaarheid en tips over overnachtingen, routes en bezienswaardigheden.
vrij 30-9 Amsterdam - San Francisco, Grant Hotel (reeds geboekt)
zo 2-10 San Francisco, Grant Hotel
di 4-10 San Francisco - Montery/Carmel, overnachting ?
wo 5-10 Montery/Carmel - Santa Barbara, overnachting ?
do 6-10 Santa Barbara - Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?
za 8-10 Los Angeles, Hollywood Orchid Suites?
zo 9-10 Los Angeles - Furnace Creek, Furnace Creek Inn
ma 10-10 Furnace Creek - Las Vegas, Boardwalk Hotel?
wo 12-10 Las Vegas - Springdale (Zion), overnachting?
do 13-10 Springdale - Ruby (Bryce), Ruby's Inn?
vrij 14-10 Bryce - Kayenta, overnachting?
za 15-10 Kayenta- Grand Canyon, overnachting?
zo 16-10 Grand Canyon - Palm Springs, overnachting?
do 20-10 San Diego - Los Angeles, Four Points Sheration LAX
vrij 21-10 Los Angeles - Amsterdam
- Sjobak
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Re: Routeadvies, graag jullie mening
Voor wat betreft de te rijden afstanden lijkt het mij allemaal goed te doen.
Omdat jullie relatief lang in SF verblijven is het misschien een idee om het Point Reyes Seashore park ten noorden van SF te bezoeken. Zelf hebben wij daar de vuurtoren bezocht.
Iets onder Monterey ligt Point Lobos State Park, waar je een paar aardige trails langs de steile kust kunt lopen en zeehonden kunt zien liggen.
Je kunt goed overnachten iets buiten Bryce Park bij Fosters, niets bijzonders maar goed genoeg en goedkoop.
Op de weg van Bryce naar Kayenta moet je uiteraard even stoppen in Page om Antelope Canyon te bezichtigen. Als je tegen de avond aankomt in Kayenta heb je nog genoeg tijd om de zonsondergang bij Monument Valley te zien.
Groeten,
Peter Jakobs
Ons USA verslag staat op http://sjokido.atspace.com
Omdat jullie relatief lang in SF verblijven is het misschien een idee om het Point Reyes Seashore park ten noorden van SF te bezoeken. Zelf hebben wij daar de vuurtoren bezocht.
Iets onder Monterey ligt Point Lobos State Park, waar je een paar aardige trails langs de steile kust kunt lopen en zeehonden kunt zien liggen.
Je kunt goed overnachten iets buiten Bryce Park bij Fosters, niets bijzonders maar goed genoeg en goedkoop.
Op de weg van Bryce naar Kayenta moet je uiteraard even stoppen in Page om Antelope Canyon te bezichtigen. Als je tegen de avond aankomt in Kayenta heb je nog genoeg tijd om de zonsondergang bij Monument Valley te zien.
Groeten,
Peter Jakobs
Ons USA verslag staat op http://sjokido.atspace.com
Sjobak,
Bedankt voor de tips. We blijven inderdaad wel wat langer in SF, maar die tijd komen we denk ik prima door. Ik heb ook nog een middagje honkbal kijken bij de SF Giants op het oog.
Page is een mogelijkheid, wellicht is het ook leuk naar Grand Canyon Village door te rijden. V.w.b. het tweede deel van de route zijn we sowieso nog wat aan het puzzelen. Ik zit nu op de volgende mogelijkheid:
vrij 14-10 Bryce - Grand Canyon Village, overnachting?
za 15-10 Grand Canyon Village - Phoenix/Scottsdale, overnachting?
zo 16-10 Phoenix/Scottsdale - Palm Springs, overnachting?
etc.
Ben wel benieuwd of Phoenix of Scottsdale de moeite waard zijn voor een stop. Wellicht nog andere tips voor een betere stop. Andere tips voor overnachtingsplekken blijven zeer welkom.
Bedankt voor de tips. We blijven inderdaad wel wat langer in SF, maar die tijd komen we denk ik prima door. Ik heb ook nog een middagje honkbal kijken bij de SF Giants op het oog.
Page is een mogelijkheid, wellicht is het ook leuk naar Grand Canyon Village door te rijden. V.w.b. het tweede deel van de route zijn we sowieso nog wat aan het puzzelen. Ik zit nu op de volgende mogelijkheid:
vrij 14-10 Bryce - Grand Canyon Village, overnachting?
za 15-10 Grand Canyon Village - Phoenix/Scottsdale, overnachting?
etc.
Ben wel benieuwd of Phoenix of Scottsdale de moeite waard zijn voor een stop. Wellicht nog andere tips voor een betere stop. Andere tips voor overnachtingsplekken blijven zeer welkom.
Misschien dat het in de tijd dat jullie er zijn anders is, wij waren er eind juli en toen was het er bloedheet! Het viel ons er wat tegen. Het is een stad in de woestijn, grote huizen met groene tuinen, veel golfbanen en hele ommuurde 'wijken'. Buiten de stad is alles dor en droog, tenminste in juli.
Als je zo dichtbij bent, zou ik zeggen bezoek Joshua Tree Park en laat de stad links liggen. Wij vonden Joshua heel mooi.
Als je zo dichtbij bent, zou ik zeggen bezoek Joshua Tree Park en laat de stad links liggen. Wij vonden Joshua heel mooi.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Dokkers
Ik vond dit één van de mooiste routes van onze reis. Vooral Sedona is schitterend (zie ook mijn reisverslag).
Je kunt dan de volgende dag binnendoor over de 89, de 71 en de 60 richting Blythe rijden en dan naar Palm Springs of Yoshua Tree Je kunt dan Phoenix links laten liggen. Ik ben er niet geweest maar Phoenix schijnt niet echt bijzonder te zijn.
Marjon
Een alternatief is om vanaf Grand Canyon naar Flagstaff te rijden en dan de 89 te nemen. Dit is een schitterende route die via Sedona, Cottonwood en Prescott voert. In Prescott zou je kunnen overnachten.za 15-10 Grand Canyon Village - Phoenix/Scottsdale, overnachting?
Ik vond dit één van de mooiste routes van onze reis. Vooral Sedona is schitterend (zie ook mijn reisverslag).
Je kunt dan de volgende dag binnendoor over de 89, de 71 en de 60 richting Blythe rijden en dan naar Palm Springs of Yoshua Tree Je kunt dan Phoenix links laten liggen. Ik ben er niet geweest maar Phoenix schijnt niet echt bijzonder te zijn.
Marjon
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij hebben in beide hotels geslapen en dat was ons prima bevallendokkers9 schreef:Hallo Amerikafans,

Hollywood Orchid Suites heeft vooral onze pluspunten gekregen door zijn locatie en een eigen keukentje. Dit hotel bevindt zich gewoon direct achter het Kodak Theater en vanaf dit hotel kun je via een 'tunneltje' naar de Hollywood Highland Center. Prima!
Het Boardwalk Hotel in Las Vegas is vooral erg goed als je geen themahotel en super de luxe wilt, maar wel midden op de Strip en goedkoop wilt zitten. Ook een prima hotel!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Point Lobos S.P. vond ik erg leuk om te bezoeken. Vooral de zeeleeuwen vond ik aandoenlijk om te zien.Sjobak schreef:Iets onder Monterey ligt Point Lobos State Park, waar je een paar aardige trails langs de steile kust kunt lopen en zeehonden kunt zien liggen.
Ook leuk om te bekijken/bezoeken langs de highway 1:
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (bezoekje van ongeveer 2 uurtjes)
- De 17-miles Drive bij Monterey (ongeveer een rit van 3 uurtjes)
- Carmel
- Big Sur
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon
- Hearst Castle in San Simeon (bezoekje van ongeveer 3 uurtjes)
- De rots Morro Rock
- Santa Barbara
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
update reisplanning
Even een update van de planning tot op nu toe. Heb diverse tips gekregen en verwerkt. Route ziet er nu als volgt uit:
vrij 30-9 Amsterdam - San Francisco, Grant Hotel (gereserveerd)
zo 2-10 San Francisco, Grant Hotel, Alcatraz tickets geboekt
di 4-10 San Francisco - Monterey/Pacific Grove, overnachting: tips?
wo 5-10 Monterey/Pacific Grove - Santa Barbara, overnachting: tips?
do 6-10 Santa Barbara - Los Angeles, Hollywood Orchid Suites (gereserveerd)
vrij 7-10 Los Angeles, Universal Studios
za 8-10 Los Angeles, NBC Studio tour, Warner Bross
zo 9-10 Los Angeles - Stovepipe Wells Village (gereserveerd)
ma 10-10 Furnace Creek - Las Vegas, Luxor (gereserveerd)
di 11-10 Las Vegas
wo 12-10 Las Vegas - Springdale (Zion), overnachting: tips?
do 13-10 Springdale - Bryce Canyon, overnachting: ergens in de buurt
vrij 14-10 Bryce - Tuyasan (Grand Canyon), Red Feather Lodge (gereserveerd)
za 15-10 Grand Canyon - Sedona, overnachting: tips?
zo 16-10 Sedona - Blythe/Palm Springs, afstand te doen?, overnachting?
ma 17-10 Blythe/Palm Springs - San Diego, overnachting: tips?
di 18-10 San Diego
do 20-10 San Diego - Los Angeles, Hampton Inn LAX
vrij 21-10 Los Angeles - Amsterdam[/size]
Enige twijfel zit nog in de dagen vanaf de Grand Canyon. Ik twijfel bijvoorbeeld of de rit van Sedona naar Palm Springs een beetje te doen is in 1 dag.
Tot nu toe in ieder geval hartelijk dank voor het meedenken. Ik hou me aanbevolen voor meer goede tips.
vrij 30-9 Amsterdam - San Francisco, Grant Hotel (gereserveerd)
zo 2-10 San Francisco, Grant Hotel, Alcatraz tickets geboekt
di 4-10 San Francisco - Monterey/Pacific Grove, overnachting: tips?
wo 5-10 Monterey/Pacific Grove - Santa Barbara, overnachting: tips?
do 6-10 Santa Barbara - Los Angeles, Hollywood Orchid Suites (gereserveerd)
vrij 7-10 Los Angeles, Universal Studios
za 8-10 Los Angeles, NBC Studio tour, Warner Bross
zo 9-10 Los Angeles - Stovepipe Wells Village (gereserveerd)
ma 10-10 Furnace Creek - Las Vegas, Luxor (gereserveerd)
di 11-10 Las Vegas
wo 12-10 Las Vegas - Springdale (Zion), overnachting: tips?
do 13-10 Springdale - Bryce Canyon, overnachting: ergens in de buurt
vrij 14-10 Bryce - Tuyasan (Grand Canyon), Red Feather Lodge (gereserveerd)
za 15-10 Grand Canyon - Sedona, overnachting: tips?
zo 16-10 Sedona - Blythe/Palm Springs, afstand te doen?, overnachting?
ma 17-10 Blythe/Palm Springs - San Diego, overnachting: tips?
di 18-10 San Diego
do 20-10 San Diego - Los Angeles, Hampton Inn LAX
vrij 21-10 Los Angeles - Amsterdam[/size]
Enige twijfel zit nog in de dagen vanaf de Grand Canyon. Ik twijfel bijvoorbeeld of de rit van Sedona naar Palm Springs een beetje te doen is in 1 dag.
Tot nu toe in ieder geval hartelijk dank voor het meedenken. Ik hou me aanbevolen voor meer goede tips.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: update reisplanning
Hey cool, die twee tours hebben wij ook gedaan. Erg leuk!dokkers9 schreef:za 8-10 Los Angeles, NBC Studio tour, Warner Bross
Alleen zijn er geen studio tours in het weekend. Dus dat wordt Universal op zaterdag en deze twee tours op vrijdag.
Zorg wel dat je vroeg bij NBC bent, deze kaartjes zijn sneller uitverkocht als de WB kaartjes. Dat wil zeggen, Warner Bros heeft een langere tour als NBC. Als je dus eerst WB doet en dan dus pas tegen de middag naar NBC gaat, heb je kans dat deze kaarten uitverkocht zijn. Doe je het andersom, ben je nog ruim voor de middag bij WB en zul je een grotere kans hebben om kaarten te kunnen kopen.
Het wordt alleen wel een beetje een heen-en-weer geloop, aangezien je de auto beter bij WB kwijt kan dan bij NBC. Warner Bros heeft voor hun ingang een eigen parkeerplaats, terwijl NBC alleen 'streetparking only' heeft. Het kan zijn dat je mazzel hebt en in het drukke Burbank een parkeerplekje bij NBC kan bemachtigen, maar als je zeker van je zaak wilt zijn... gewoon parkeren bij WB. Geeft ook minder gestress zo op de vroege ochtend!
Daarna lopen naar NBC (ongeveer 10 mins), Studio Tour doen, dan terug lopen naar WB en daar die tour doen.
Hoogstwaarschijnlijk hebben ze je bij NBC ook kaartjes gegeven voor Jay Leno, dus kun je na je WB tour weer terug naar NBC

Deze kaarten die je gekregen hebt, geven namelijk ook nog eens niet de garantie dat je binnenkomt. Deze show wordt massaal bezocht en deze kaartjes geven je eigenlijk alleen het recht om in de rij te mogen staan. Ze raden je dan ook aan om minstens 2 uur voor tijd in de rij te gaan staan.
Ikzelf vond dit een heel gedoe, wat betreft het personeel dan. Je wordt ook gecontroleerd enzo, dan wordt je per 10 in een rij verdeeld, per 10 ga je dan ook naar binnen en dat te bedenken dat deze mensen dit elke dag doen. Elke dag?! Ach, je beleeft zo ook eens iets hè?

Maar het is wel erg leuk!
goede tip, dat wordt dus vrijdag studio tours. Ik geloof graag dat het een gedoe is met de controles. We hebben ook al eens een dergelijke tour gedaan bij NBC in New York en dat was ook drie keer door dezelfde controle. Op dat soort plekken merk je erg goed dat men in Amerika erg paranoia is met veiligheid.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 3289 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 14 Reacties