Hi Natasja!
Mooie foto's hoor! Maar, ik ben heel erg nieuwsgierig

, hoe is die foto gemaakt met die stilstaande man op dat station?
Iedereen om hem heen beweegt en hij staat stil (kan natuurlijk)...maaaaar: het gebouw is ook bewogen! Hoe kan dat?
Ik dacht eerst dat hij erin geplakt was maar toen zag ik zijn schaduw (welke overigens ook geplakt en transparant gemaakt kan zijn). What's real here?
Verder ben ik het helemaal met je tips eens, voor mooie foto's moet je echt de tijd nemen en je bereikt dergelijke kwaliteit niet ff gauw tussen het sightsee-en door. Dat leer je wel wanneer je er meer mee bezig bent. Ben ooit op reis geweest door Cuba en we hadden toen nog zo'n simpele compactcamera, achteraf heb ik spijt dat ik toen niet meer tijd heb genomen om te fotograferen. In Amerika was dat al een stuk beter, maar tijdens onze laatste reis door Israël hebben we echt (met statief bijna constant op zak) de tijd genomen voor het nemen van (avond)foto's. Daar zijn al best leuke dingen uitgekomen. Inderdaad, even blijven zitten op een plek....net totdat die vogel land op een tak, de ondergaande zon de stad mooi uitlicht, of gewoon brutaal met je camera in de aanslag door een mensenmassa lopen en mensen recht in hun gezicht (!) fotograferen.
Ben benieuwd of ik nog enthousiaster wordt als ik een groothoeklens zou hebben. Ik ben er alleen nog niet uit welke van de twee lenzen (12-24 mm of 10-20 mm) het beste is.