Nu nog wachten tot ik vrij kan nemen van mijn werk.

Gr., Flipje
Ik hoorde gisteren dat "Knorro-virus" de nieuwe naam zou zijn. Blijkbaar niet dus.mofraweert schreef:Laatste nieuws is dat de titel van dit draadje veranderd moet worden. De minister heeft vandaag in een persconferentie gezegd dat deze ziekte vanaf nu officieel Mexicaanse griep heet i.p.v. varkensgriep. Dit om misverstanden te komen voor wat betreft het betrokkenheid met die roze beestjes.
De WHO spreekt vanaf vandaag over Novo-Fluenza (Nieuwe Griep), maar "Knorro-virus" vind ik ook heeeeeeel goed gevonden!!sweatbox schreef:Ik hoorde gisteren dat "Knorro-virus" de nieuwe naam zou zijn. Blijkbaar niet dus.
Zal ook dat nog aanpassen in de titel.mofraweert schreef:De WHO spreekt vanaf vandaag over Novo-Fluenza (Nieuwe Griep),
Bull. Alle informatie die voor mij van belang is betrek ik direct, niet via journalisten. Informatie die langzamer mag betrek ik wel via journalisten (bij voorkeur via week- en maandbladen), en die informatie heb ik het liefste zo droog mogelijk: ik wil dan informatie, geen meningen.Bennogr schreef:Maar om een bumpersticker hier te parafraseren: als je weet wat er aan de hand is in de wereld, bedank dan een journalist (die hebben immers die informatie geleverd en toegankelijk gemaakt).
chranimei schreef:
En zo wordt de hele boel vreselijk opgeblazen. Net wat Sandy zegt; bij een "normale" griepgolf sterven er altijd al heel veel mensen. Meer dan tot nu toe.
Het vervelende lijkt mij nu te zijn dat het zich wereldwijd verspreidt, en misschien in wat snelle mate.
Maar toch, de media blazen alles wel vreselijk op.
Toch bizar dat die "rioolkrant" gelijk had.georgesken schreef:WHO VERHOOGT ALARMPEIL NAAR NIVEAU 5
Ze zetten dus de wereld niet volledig op z'n kop. Het is een stap waarin de landen zich nog extra moeten klaarmaken om een pandemie te gaan bestrijden.Phase 5 is characterized by human-to-human spread of the virus into at least two countries in one WHO region. While most countries will not be affected at this stage, the declaration of Phase 5 is a strong signal that a pandemic is imminent and that the time to finalize the organization, communication, and implementation of the planned mitigation measures is short.
Daarom ga je een griepspuit halen voor dat soort griep.En ondertussen gaan er in de VS jaarlijks een 36.000 mensen dood aan de gewone griep.
Nou DAT is een sensationeel verhaal! Maar dat zou de mensen TE bang maken.