Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Varkensgriep

Bericht door FlipjeBTiel »

Over noodtoestand in CA: belangrijkste reden waarom dat gedaan wordt, is omdat het de kraan van Federale gelden opent. Invloed dagelijks leven: er zijn hier in de Bay Area 2 scholen gesloten op last van het health department.

Nu nog wachten tot ik vrij kan nemen van mijn werk. :mrgreen:

Gr., Flipje
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Laatste nieuws is dat de titel van dit draadje veranderd moet worden. De minister heeft vandaag in een persconferentie gezegd dat deze ziekte vanaf nu officieel Mexicaanse griep heet i.p.v. varkensgriep. Dit om misverstanden te komen voor wat betreft het betrokkenheid met die roze beestjes.

**Ik zal een aanpassing in de titel plaatsen**
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Het zou ook nog genetisch kunnen zijn. Van sommige virussen is het bekend dat bepaalde bevolkingsgroepen er gevoeliger voor zijn. Slechte hygiëne verklaart wel een besmetting maar niet dat het agressiever toeslaat.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

mofraweert schreef:Laatste nieuws is dat de titel van dit draadje veranderd moet worden. De minister heeft vandaag in een persconferentie gezegd dat deze ziekte vanaf nu officieel Mexicaanse griep heet i.p.v. varkensgriep. Dit om misverstanden te komen voor wat betreft het betrokkenheid met die roze beestjes.
Ik hoorde gisteren dat "Knorro-virus" de nieuwe naam zou zijn. Blijkbaar niet dus. :D
GoBucks
Amerikakenner

Re: Varkensgriep / Mexicaanse griep

Bericht door GoBucks »

ja, het is een nieuwe griep, maar goed, zoals altijd, veel overdreven media aandacht.... vergeleken met een "gewone" griep valt het nog wel mee:

CNN: "Since January, more than 13,000 have died of complications from seasonal flu"

(http://www.cnn.com/2009/HEALTH/04/28/re ... index.html)
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

sweatbox schreef:Ik hoorde gisteren dat "Knorro-virus" de nieuwe naam zou zijn. Blijkbaar niet dus. :D
De WHO spreekt vanaf vandaag over Novo-Fluenza (Nieuwe Griep), maar "Knorro-virus" vind ik ook heeeeeeel goed gevonden!! :D
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
fddg
Amerika-ontdekker

Bericht door fddg »

Yep, er is al een dode. Een mexicaanse peuter die op bezoek was bij familie in de buurt van Houston, Tx.... niet best dus! :(
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Is de kans dat je bij een 'normale' griep overlijdt niet veel groter dan bij de Varkensgriep? Alleen daar hoor je nooit iets over, maar de sterftecijfers bij een 'normale' griep zijn volgens mij redelijk hoog .. alleen wordt daar nooit zoveel aandacht aanbesteed. Het krijgt niet dezelfde media aandacht ..
Laatst gewijzigd door Sandy op 30 apr 2009, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Van heel die media aandacht, wordt ik behoorlijk kriegelig. Alles wordt zo vreselijk opgeblazen, net zoals bij die hele kredietcrisis.
In Mexico zouden al 159 doden zijn door die Mexicaanse griep, vanochtend werd bekend dat het "maar" om 6 gevallen gaat waarvan het zeker is. Geen verschil zeker :shock: ?
En over die peuter die in Texas gestorven is; er word maar heel weinig vermeld dat het hier om een Mexicaans peutertje gaat, dat in Texas was. Zelfs Ab Osterhaus, zonet bij de Wereld draait door, "vergeet" even te vermelden dat het geen Amerikaanse dode is. Zelfs hij zegt heel droog dat "in Amerika de eerste dode ook gevallen is".

En zo wordt de hele boel vreselijk opgeblazen. Net wat Sandy zegt; bij een "normale" griepgolf sterven er altijd al heel veel mensen. Meer dan tot nu toe.
Het vervelende lijkt mij nu te zijn dat het zich wereldwijd verspreidt, en misschien in wat snelle mate.

Maar toch, de media blazen alles wel vreselijk op.
Anita
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ach ja, die media, sensatiejagers zijn het.

Alsof dit soort nieuws niet gretig opgevreten wordt door de "onschuldige" lezers, luisteraars en kijkers.

Maar om een bumpersticker hier te parafraseren: als je weet wat er aan de hand is in de wereld, bedank dan een journalist (die hebben immers die informatie geleverd en toegankelijk gemaakt).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

mofraweert schreef:De WHO spreekt vanaf vandaag over Novo-Fluenza (Nieuwe Griep),
Zal ook dat nog aanpassen in de titel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Bennogr schreef:Maar om een bumpersticker hier te parafraseren: als je weet wat er aan de hand is in de wereld, bedank dan een journalist (die hebben immers die informatie geleverd en toegankelijk gemaakt).
Bull. Alle informatie die voor mij van belang is betrek ik direct, niet via journalisten. Informatie die langzamer mag betrek ik wel via journalisten (bij voorkeur via week- en maandbladen), en die informatie heb ik het liefste zo droog mogelijk: ik wil dan informatie, geen meningen.

Gr., Flipje
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

chranimei schreef:
En zo wordt de hele boel vreselijk opgeblazen. Net wat Sandy zegt; bij een "normale" griepgolf sterven er altijd al heel veel mensen. Meer dan tot nu toe.
Het vervelende lijkt mij nu te zijn dat het zich wereldwijd verspreidt, en misschien in wat snelle mate.

Maar toch, de media blazen alles wel vreselijk op.

Denk dat bij een normale griep, mensen met een zwakker immuun systeem getroffen worden.
Uitzonderlijke bij deze is dat dat niet het geval is. En juist jongere mensen besmet raken.
Dat maakt het wel wat gevaarlijker denk ik.
Daarentegen word ik ook kriegel van elke minuut een update van de swine-flu, zoals het hier heet.
klaus
Amerikafan

Re: Varkensgriep / Mexicaanse griep / Novo-Fluenza

Bericht door klaus »

Ik sluit me aan bij alle meningen, en wat me ook nog daarnaast stoort is dat de media tot nu toe zich focust op de cijfertjes, terwijl er met moeite wordt gesproken over de toestand van de mensen met een bevestigde besmetting van dit virus. Her en der lees je in een artikel dat de meeste al herstellende zijn, maar dat wordt nergens echt aangehaald om de mensen gerust te stellen. Echt niet alle mensen met die griep blijken gehospitaliseerd te worden.

Nu lijkt het alsof de mensen die "besmet" zijn bijna in hun graf liggen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit vind ik een goed relativerend artikel. Wij kregen net een email van ons schoolsysteem (in Virginia zijn nog geen gevallen geconstateerd) met advies en het komt er gewoon op neer om "common sense" te gebruiken: vaak handen wassen, in je elleboog of een papieren zakdoekje niezen of hoesten, grote menigtes vermijden, als het enigszins kan. Zo voorkom je allerlei ziektes, inclusief de griep.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

WHO VERHOOGT ALARMPEIL NAAR NIVEAU 5
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Het spoedcomite van de Wereld Gezond-
heidsorganisatie (WHO) heeft donderdag-
avond het alarmpeil voor een pandemie
van Mexicaanse griep opgetrokken van
niveau 4 naar 5 op een schaal van 6.

Niveau 5 betekent dat de griep van mens
op mens is overgedragen in minstens 2
verschillende landen in 1 regio, met
andere woorden: dat er ook buiten
Mexico een overdracht is geweest.

In fase 5 is er in de meeste landen nog
geen besmetting opgedoken, maar een
pandemie is wel nakend. Het is ook het
sein aan de nationale overheden om
virusremmers in te slaan, en aan
laboratoria om te starten met de
ontwikkeling van een vaccin.

"SCHORT VLUCHTEN NAAR MEXICO OP"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Frankrijk heeft minister van Volks-
gezondheid Roselyne Bachelot Europa
gevraagd om de vluchten naar Mexico op
te schorten. De Europese ministers van
Volksgezondheid vergaderen donderdag in
Luxemburg over de Mexicaanse griep.

In Frankrijk wordt bij twee mensen die
net terug zijn uit Mexico, gevreesd
voor de Mexicaanse griep.

De bemanning van een Air France-vlucht
naar Mexico heeft geweigerd om te
vertrekken, vanwege de Mexicaanse
griep. Volgens het Franse recht mag een
werknemer een opdracht weigeren als hij
daar ernstige redenen voor heeft. De
bemanning is intussen vervangen door
een reservebemanning.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

georgesken schreef:WHO VERHOOGT ALARMPEIL NAAR NIVEAU 5
Toch bizar dat die "rioolkrant" gelijk had.

Als er al in verschillende landen/staten de noodtoestand uitgeroepen is, en dat half Mexico momenteel plat ligt, wil misschien toch zeggen dat er meer aan de hand is dan 7 doden en een baby. Bij het SARS virus hebben we dat bv zeker niet meegemaakt.

Ik weet eigenlijk niet meer wat er van te denken. Als je de media mag geloven, zijn er maar een paar doden gevallen, maar voor die paar ga je toch helemaal niet de wereld op zijn kop zetten?
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Chi Sin X, Alarmpeil 5 bij het WHO wil zeggen:
Phase 5 is characterized by human-to-human spread of the virus into at least two countries in one WHO region. While most countries will not be affected at this stage, the declaration of Phase 5 is a strong signal that a pandemic is imminent and that the time to finalize the organization, communication, and implementation of the planned mitigation measures is short.
Ze zetten dus de wereld niet volledig op z'n kop. Het is een stap waarin de landen zich nog extra moeten klaarmaken om een pandemie te gaan bestrijden.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En ondertussen gaan er in de VS jaarlijks een 36.000 mensen dood aan de gewone griep.

Nou DAT is een sensationeel verhaal! Maar dat zou de mensen TE bang maken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

En ondertussen gaan er in de VS jaarlijks een 36.000 mensen dood aan de gewone griep.

Nou DAT is een sensationeel verhaal! Maar dat zou de mensen TE bang maken.
Daarom ga je een griepspuit halen voor dat soort griep.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer