Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Varkensgriep / Mexicaanse griep / Novo-Fluenza

Bericht door Petra/VS »

Fase 5 betekent inderdaad slechts, dat er in twee landen gevallen van een nieuwe ziekte voorkomen, die van mens tot mens kan worden overgedragen. Dat wisten we al, want er waren gevallen in Mexico en de VS. Een pandemie hoeft trouwens ook niet meteen miljoenen doden te betekenen, van wat ik erover gelezen heb. Het betekent ook niet meer dan dat een besmettelijke ziekte de ronde doet in meerdere landen. Het is goed, dat er zo serieus wordt gereageerd op deze griep, want je wilt zo'n pandemie voorkomen. En ik zal zeker niet blij zijn, zouden er gevallen in dit gebied geconstateerd worden, maar er zijn zo ontzettend veel dingen om je zorgen om te maken! Zo leven kan ik gewoon niet. Na 9/11 werden we gebombardeerd met mogelijkheden hoe terroristen de volgende aanval zouden doen. Zijn we nu veilig van terreuraanslagen? Absoluut niet. Maar de media horen we er nauwelijks meer over. Er is zoveel speculatie, om gek van te worden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zit in Californië, op anderhalf uur hier vandaan is vandaag een 'verdacht geval' vastgesteld en wij reden er bijna langs vanmiddag. En ik ben snotverkouden, ben koortsig en heb keelpijn. Maar ... dat vind ik helemaal niet gek, we hadden akelig koud en winderig weer langs de kust, de airco in de restaurants stond weer superkoud, ik heb diabetes en mijn bloedsuikers zijn in de war, dus ben ik extra vatbaar. Moet ik nu bang worden voor 'swine flu'?

Denk het niet hoor, dit is niet de eerste keer dat ik ziek word hier na slecht weer en kou. Ik hou me overeind met Tylenol en vitamientjes en probeer nog zoveel mogelijk van mijn vakantie te maken voorlopig. Ik ga er vanuit dat het een paar dagen duurt, zoals altijd en in Vegas is het vast warmer.

En eerlijk is eerlijk: ik merk er hier helemaal niks van, behalve op TV. Ook ik laat me net als Petra echt niet gek maken. Als er echt iets aan de hand is en we worden op een of andere manier getroffen door maatregelen, is het tijd genoeg om ons daar druk om te maken.
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Toch wel grappig (weet niet of dit een goed woord hiervoor is) om te zien dat de ene zich vreselijk druk maakt en de ander echt heel nuchter is. 8)
Ik hoor bij de laatste groep... Morgen ga ik voor een maand naar Amerika (Zuid-westen) :dance: , mijn eerste keer Amerika (en als ik hier alle verhalen lees, zeker niet de laatste) en ik ben broodnuchter. Zoals iemand al eerder schreef, hoeveel miljoenen mensen wonen er niet in Amerika? Hoe groot is de kans dat je zoiets krijgt? Toen met SARS en de vogelgriep werd er op dezelfde manier door de media iedereen gek gemaakt.
Volgens mij is er nog meer kans dat het vliegtuig neerstort, ik van de rand van de grand canyon wegglij of als ik zo vanachter mijn computer wegloop een hartaanval te krijgen. Ik snap alle voorzorgsmaatregelen en vind dit ook allemaal goed dat dit gebeurd maar ik ga morgen lekker naar Amerika en ze moeten me bij kop en kont beetpakken en wegdragen op Schiphol als ik niet mag gaan!
Lijkt me overigens ook heel bizar, maanden naar een vakantie uitgekeken, alles gepland en geregeld en dan komt er een reisverbod... :shock:
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Ik denk dat veel mensen de situatie verkeerd inschatten (ook door de verkeerde berichtgeving). Veel draait niet om het gevaar van het virus zelf (wat blijkbaar toch nogal meevalt), maar wel om het voorkomen van de verspreiding van het virus. Als er bv wereldwijde verspreiding komt, is de kans op resistentie van het virus groter en vergroot de kans op een mutatie die potentieel veel gevaarlijker kan zijn. Daardoor krijg je die op het eerste zicht precies onnodige reacties en paniek.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De naam van deze griep is volgens onze regionale krant nu veranderd in het CNN-virus hiermee is de lading wel gedekt denk ik.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Verhoging naar fase 5 is eveneens een signaal naar de farmacie en naar de overheden, dat zij de nodige alertheid en maatregelen kunnen voorzien.
En dat signaal kan verschillende resultaten geven. Het feit dat Frankrijk overweegt om vluchten naar Mexico stop te zetten, dat twee piloten van air france geweigerd hebben te vliegen op Mexico en dat thomas cook Belgie reizigers de kans geeft om zonder kosten te annuleren(pakketreizen), wijzigen van datum of omboeken, betekent dat er in de reissector onrust is.
Ik ben helemaal niet ongerust voor de varkens of Mexicaanse of hoe ze dan ook noemt. In Europa zijn er ook al genoeg landen waar bevestigde gevallen zijn. Maar ik ben wel een beetje ongerust over wat er in de volgende weken gaat gebeuren mbt de reissector.

Je zal maar je centen in een reis gestoken hebben en alles kwijt zijn. Daarom hoop ik dat we kunnen vertrekken :)

ALS het een pandemie wordt, ben ik niet zozeer bezorgd over Europa, maar ik moet niet denken wat er dan in Afrika gaat gebeuren.

Carine
Groetjes,
Carine
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Inmiddels is bekend gemaakt dat de eerste besmetting in Nl is volgens NOS teletekst.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lees het ook net op de site van de NOS:
In Nederland is een 3-jarig kind is besmet met de Mexicaanse griep. Dat heeft minister Klink bekendgemaakt op een persconferentie. Het is de eerste besmetting in Nederland.

Op 27 april kwam het kind terug uit Mexico, waar het was voor een familiefeest.

Het kind is in behandeling en maakt het goed. De ouders krijgen preventieve medicatie.

De overheid gaat zich nu verder voorbereiden op de komst van de Mexicaanse griep naar Nederland en heeft een optie genomen op 19 miljoen vaccins.
Dit zal vast tot nog meer (onnodig?) paniekgedrag leiden terwijl het juist zaak is het hoofd koel te houden. :?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het hoofd koel houden is helemaal niets doen en hopen dat het overwaait?

Mexico ligt ondertussen helemaal plat voor al minstens 5 dagen. Dus als je daar op reis zijt, is het ook een nachtmerrie.
Gelukkig is er in de rest van de wereld nog niet al te veel aan de hand.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik heb nog nooit in mijn leven griep gehad..... echt waar. Ben benieuwd of ik nu de mexicaanse griep wel krijg.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
georgesken
Amerikakenner

Straks komen de ministers van gezondheid van de EU samen en gaan ze beslissen over het reisadvies richting Mexico en USA. Dan gaan we wsch meer weten of we zorgen moeten maken ivm onze reizen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik ben ook nieuwsgierig. Voor zover ik lees in de krant staat er verbod op vluchten naar de besmette gebieden. Hier staat niet vermeld Mexico of USA.

Carine
Groetjes,
Carine
georgesken
Amerikakenner

Lap daar zijn de eerste toerische gevolgen voor de States al:

Just after we sent this notice, the tribe decided to extend the closure through June 1st due to the swine flu and wanting to protect their small community. We apologize for the errant information, but had no way of knowing this decision was imminent. Please call the offices if you have reservations for May.

Sorry.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

georgesken schreef:Lap daar zijn de eerste toerische gevolgen voor de States al:

Just after we sent this notice, the tribe decided to extend the closure through June 1st due to the swine flu and wanting to protect their small community. We apologize for the errant information, but had no way of knowing this decision was imminent. Please call the offices if you have reservations for May.

Sorry.
Eh, over welke 'small community' gaat het hier??
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

nieuwenoord schreef:
georgesken schreef:Lap daar zijn de eerste toerische gevolgen voor de States al:

Sorry.
Eh, over welke 'small community' gaat het hier??
Waar gaat dit over? Vanwaar komt deze tekst?
Groetjes,
Carine
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Waar komt het vorige bericht vandaan? Vind het een beetje vaag...
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
georgesken
Amerikakenner

Sorry, dit gaat over de Havasupai tribe die in de Havasu canyon leven. Ik heb van hun een mail gehad.
Wij wilden daar naartoe gaan op 28 mei.
Nougabollen dus...
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Ik dacht even dat ik morgenvroeg tegengehouden ging worden op Schiphol...
georgesken
Amerikakenner

EU NIET EENS OVER GRIEPMAATREGELEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Europese Unie is het niet eens
geraakt over Europese maatregelen tegen
de Mexicaanse griep. Donderdag zijn de
ministers van Volksgezondheid daarover
samengekomen in Luxemburg.

Een eerste voorstel, om reizen naar
Mexico te verbieden, stuitte op te veel
praktische bezwaren. Frankrijk was een
groot voorstander van reisbeperkingen,
maar Groot-Brittannië dan weer niet.

De EU onderzocht ook de mogelijkheid om
een Europese stock van antivirale
middelen aan te leggen, maar daar kwam
geen overeenstemming over. Er is nu
afgesproken dat elk land afzonderlijk
voor een stock moet zorgen, en dat
Europa daarbij coördineert.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door kastelke »

Voor de zoveelste keer heb ik de titel van dit topic aangepast, want de WHO geeft ondertussen een nieuwe naam aan deze griep: influenza A (H1N1)
Nu moeten ze stoppen met nieuwe namen te verzinnen, want de ruimte van het titelbalkje is vol. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer