Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gospel meemaken in New York
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Gospel meemaken in New York
Nog enkele weken en dan is het zover;een hele week New York :dance:
We hebben al een hele lijst met dingen om te doen en zou daar graag nog een Gospeldienst aan toevoegen.
Ik weet dat je verschillende georganiseerde gospeltoeren kan boeken maar ik zou graag zomaar ergens een kerk willen binnenstappen en een dienst meemaken.
Weet iemand of dit mogelijk zou zijn en welke kerken zijn daarvoor aanbevolen?
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
We hebben al een hele lijst met dingen om te doen en zou daar graag nog een Gospeldienst aan toevoegen.
Ik weet dat je verschillende georganiseerde gospeltoeren kan boeken maar ik zou graag zomaar ergens een kerk willen binnenstappen en een dienst meemaken.
Weet iemand of dit mogelijk zou zijn en welke kerken zijn daarvoor aanbevolen?
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
-
- Amerika-expert
Re: Gospel meemaken in New York
Neem een van die gospel tours, dan weet je ongeveer waar die kerken liggen, waar je veilig als toerist heen kan gaan en welke kerken openstaan voor buitenlanders.
De bezoeken met die toers zijn meestal kort (tenminste dat waren ze toen ik er een paar gegeven heb -- na het zingen de kerk uit, eigenlijk!), je kunt altijd vragen wanneer welke diensten gehouden worden en dan naar een volledige dienst gaan. Je kunt dan ook een hele preek meemaken, een ervaring op zichzelf.
De bezoeken met die toers zijn meestal kort (tenminste dat waren ze toen ik er een paar gegeven heb -- na het zingen de kerk uit, eigenlijk!), je kunt altijd vragen wanneer welke diensten gehouden worden en dan naar een volledige dienst gaan. Je kunt dan ook een hele preek meemaken, een ervaring op zichzelf.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Nati
- Amerikakenner
Bedankt voor je antwoord.
Die tours had ik al van gehoord maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.
In een toeristische gids heb ik enkele kerken gevonden waaronder
http://www.abyssinian.org/index.php?l=1
http://www.theriversidechurchny.org/
allebei gelegen in Harlem.
Op deze sites staan uren enzo vermeld wanneer er een mis is. Zou men dan gewoon daar kunnen binnenstappen en een misviering meemaken zoals hier het geval is?
Nu ben ik helemaal niet zo gelovig maar ik denk wel dat het met gospel toch een speciale ervaring is en daarom wil ik die sfeer toch eens opsnuiven.
Die tours had ik al van gehoord maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.
In een toeristische gids heb ik enkele kerken gevonden waaronder
http://www.theriversidechurchny.org/
allebei gelegen in Harlem.
Op deze sites staan uren enzo vermeld wanneer er een mis is. Zou men dan gewoon daar kunnen binnenstappen en een misviering meemaken zoals hier het geval is?
Nu ben ik helemaal niet zo gelovig maar ik denk wel dat het met gospel toch een speciale ervaring is en daarom wil ik die sfeer toch eens opsnuiven.
-
- Amerika-expert
Abyssinian is een heel bekende zwarte kerk, waar veel beroemde predikers en bezoekers "optreden."
Riverside is geen echte zwarte kerk, maar een progressieve gemengde kerk.
Voor zover ik als heiden weet zijn beide de moeite van een bezoek waard en als witte zul je geen problemen hebben, ze zijn daar wel wat gewend.
Riverside is geen echte zwarte kerk, maar een progressieve gemengde kerk.
Voor zover ik als heiden weet zijn beide de moeite van een bezoek waard en als witte zul je geen problemen hebben, ze zijn daar wel wat gewend.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- EllenB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben in Washington naar een kerk gegaan waar ze gospel zongen, dat was geen probleem. Neem aan dat het dan in New York dus ook geen probleem is. Ze hadden daar zelfs een heel ritueel voor de mensen die voor het eerst in die kerk waren (we moesten opstaan, naam zeggen en dan werd je nog eens extra welkom geheten) Erg leuk!
Ik zou dus zo ergens naar binnen gaan, ik geloof niet dat ze moeilijk zullen doen.
Ik zou dus zo ergens naar binnen gaan, ik geloof niet dat ze moeilijk zullen doen.
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Onze dochter is afgelopen week met een aantal mensen in New York in Harlem naar een gospeldienst geweest, ze zijn zomaar een kerk binnen gestapt. Ze waren heel erg welkom en moesten ook opstaan om hun naam te noemen. Ze vond het een heel bijzondere ervaring.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Mijn ouders zijn ook "zomaar" naar een kerk in Harlem gegaan op zondagochtend.
Een tour boeken hoeft dus absoluut niet (lijkt mij persoonlijk ook minder leuk, maar ik hou sowieso niet van voorgeprogrammeerde reisjes met groepen mensen)
Een tour boeken hoeft dus absoluut niet (lijkt mij persoonlijk ook minder leuk, maar ik hou sowieso niet van voorgeprogrammeerde reisjes met groepen mensen)
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Nati
- Amerikakenner
Ik heb nog eens gegoogeld en ben bij deze site terechtgekomen http://www.harlemyourwaytours.com/Home.htm
Ziet er wel interessant uit ,maar ,net zoals Iris 1982, houden wij eigenlijk ook niet zo van die voorgeprogrameerde dingen.
Maar door jullie positieve ervaringen denk ik dat we het er toch misschien maar op zullen wagen en op zondagochtend de metro nemen en in Harlem een kerk binnenstappen.
Ziet er wel interessant uit ,maar ,net zoals Iris 1982, houden wij eigenlijk ook niet zo van die voorgeprogrameerde dingen.
Maar door jullie positieve ervaringen denk ik dat we het er toch misschien maar op zullen wagen en op zondagochtend de metro nemen en in Harlem een kerk binnenstappen.
- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Laat zeker hier eens weten wat je uiteindelijk gedaan hebt en hoe het was
Ik ga in december naar NY en ben dus zeker geïnteresseerd in je ervaringen.

2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
- Nati
- Amerikakenner
Oke ,zal ik zeker doen :doublethumb:
Hey
Ik ben vorige zomer naar de abyssinian baptist church in Harlem geweest...
Hebben de zondagochtend mis gevolgd en vond het prachtig!!
Niet zo ver van de metro (je voelt je er altijd iets minder veilig als in andere delen van NY, alhoewel dit heel goed meeviel)
Daarna moet je even in een wachtrij gaan staan tot al het "gewone volk" binnen is, daarna mogen de toeristen ook binnen...
Heel tof dat ze je verwelkomen enzo, het spijtige is dat er niet gefilmd of gefotografeerd mag worden maar dit begreep iedereen natuurlijk wel!
Dus deze is zeker een aanrader als je op een zondag in NY bent!
iverson
Ik ben vorige zomer naar de abyssinian baptist church in Harlem geweest...
Hebben de zondagochtend mis gevolgd en vond het prachtig!!
Niet zo ver van de metro (je voelt je er altijd iets minder veilig als in andere delen van NY, alhoewel dit heel goed meeviel)
Daarna moet je even in een wachtrij gaan staan tot al het "gewone volk" binnen is, daarna mogen de toeristen ook binnen...
Heel tof dat ze je verwelkomen enzo, het spijtige is dat er niet gefilmd of gefotografeerd mag worden maar dit begreep iedereen natuurlijk wel!
Dus deze is zeker een aanrader als je op een zondag in NY bent!
iverson
- Nati
- Amerikakenner
Zoals beloofd laat ik even onze ervaring weten ;we hebben op zondagochtend de metro genomen naar Harlem en zijn naar de abyssinian baptist church gegaan en er stond al een rij tot ver om de hoek te wachten. Er mochten maar 100 mensen (toeristen)de kerk binnnen per mis. Dat geduld hadden wij niet en zijn toen verder gewandeld. Bij de Riversidechurch aangekomen werden we eerst tegengehouden door en groot ontvangstcomitee van mannen en vrouwen allemaal in hun mooiste zondagse pak. Omdat er een service was mochten we de kerk niet in voor een bezoekje,maar toen we vroegen of we die mis mochten gaan bijwonen was er geen enkel probleem en mochten we naar boven op het balkon. Het is inderdaad een gemengde zwart/blanke kerk maar wel een voor het chiquere volk volgens mij.
Het was niet echt zoals we verwacht hadden,meer een stijvere boel,maar toch een hele belevenis.
Op onze tweede zondag in New York was er het plan om Central Park te gaan bezoeken en stapten we van de subway op 96th street. Vlakbij de uitgang van de metro is er een kerk waar ze de mensen erg vriendelijk uitnodigden om binnen te komen. Ik ben toen gaan kijken en "We 've got a visitor from Belgium" heb ik toen een paar maal horen rondzeggen . Maar doordat mijn man buiten zat te wachten, heb ik het maar eventjes gaan volgen. Aan het welkomstlied te horen was dit meer het beeld van gospelmis wat ik ervan verwacht zou hebben.Als het niet onze laatste dag in NY was had ik de hele mis wel willen blijven volgen,maar je moet keuzes maken hé
Deze foto is genomen van de rij die stonden te wachten om de Abyssinian Baptist church in Harlem binnen te kunnen.

Het was niet echt zoals we verwacht hadden,meer een stijvere boel,maar toch een hele belevenis.
Op onze tweede zondag in New York was er het plan om Central Park te gaan bezoeken en stapten we van de subway op 96th street. Vlakbij de uitgang van de metro is er een kerk waar ze de mensen erg vriendelijk uitnodigden om binnen te komen. Ik ben toen gaan kijken en "We 've got a visitor from Belgium" heb ik toen een paar maal horen rondzeggen . Maar doordat mijn man buiten zat te wachten, heb ik het maar eventjes gaan volgen. Aan het welkomstlied te horen was dit meer het beeld van gospelmis wat ik ervan verwacht zou hebben.Als het niet onze laatste dag in NY was had ik de hele mis wel willen blijven volgen,maar je moet keuzes maken hé
Deze foto is genomen van de rij die stonden te wachten om de Abyssinian Baptist church in Harlem binnen te kunnen.

-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Jammer zeg, dat je een mooie mis aantrof en al weer weg moest. Wij zitten bijna met hetzelfde probleem. We willen ook graag op ons eigen houtje zo'n kerk binnenstappen. Ben al heel wat aan het googelen geweest , alleen wij komen op zondagmiddag aan en vertrekken op donderdag weer! Helaas geen zondagochtend mis voor ons! En ik kan er nog steeds niet achter komen of er kerken zijn die op woensdagavond,bijv. hun deuren opengooien. Alleen van die Harlemtours is op woensdagavond, maar dan zit je weer vast aan zo'n georganiseerde tour!
Iemand nog tips voor ons?
Groetjes Evelien
Jammer zeg, dat je een mooie mis aantrof en al weer weg moest. Wij zitten bijna met hetzelfde probleem. We willen ook graag op ons eigen houtje zo'n kerk binnenstappen. Ben al heel wat aan het googelen geweest , alleen wij komen op zondagmiddag aan en vertrekken op donderdag weer! Helaas geen zondagochtend mis voor ons! En ik kan er nog steeds niet achter komen of er kerken zijn die op woensdagavond,bijv. hun deuren opengooien. Alleen van die Harlemtours is op woensdagavond, maar dan zit je weer vast aan zo'n georganiseerde tour!
Groetjes Evelien
Ik heb net op de website van de Abyssinian church gekeken en zie dat zij elke woensdagavond ook een worshipservice hebben van 7 tot 8! Er is dus zeker wat bij te wonen op de woensdag!eef en deef schreef:Hoi,
Groetjes Evelien
Henrytje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht