Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
lekkerste Amerikaanse drankje?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: lekkerste Amerikaanse drankje?
Ha, dat verklaart waarom ik Pepsi in Belgie werkelijk niet-te-drinken vind, maar het in Amerika wel door mijn keel krijg.
(maar toch geef ik de voorkeur aan ... water!)
(maar toch geef ik de voorkeur aan ... water!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Café Mocca van Starbucks, heerlijk! 's Middags rond half 5 even een "zoet-injectie"!
nicolineC
nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
http://www.vacationdreams.nl
En waar je het verschil tussen landen nog het beste ziet is bij Fanta. In de VS en Zuid Europa is het donker oranje, terwijl het hier in de Benelux licht geel is.Mrjn schreef:Ik kan me voorstellen dat het klopt. Coca Cola in de VS en in NL verschillen ook behoorlijk van smaak. Hier in NL vind ik CC het lekkerst, in de VS prefereer ik Pepsi. En Arizona Ice Tea.
Laatst gewijzigd door Clint op 19 mei 2009, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Gewone verse iced tea.
- DixieChick
- Amerika-expert
Sweet tea! Niks iced tea! 
En dan eigenlijk moet je "unsweet" tea vragen, en er dan zelf splenda bijdoen..veel en veel lekkerder

En dan eigenlijk moet je "unsweet" tea vragen, en er dan zelf splenda bijdoen..veel en veel lekkerder

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Caramel frapuccino :dance:
- Bandido
- Amerika-expert
Lekkerste drankje in Amerika is Trader Joe's "Two Buck Chuck" Chardonnay.

Fresca is in wezen de Mountain Dew van Coke. In de light versie nog wel te doen, maar ikzelf drink eigenlijk alleen Coke Light/Coke Zero. En verder water en koffie. En wijn dus.ned in MO schreef:Hebben jullie nederlanders wel eens Fresca geprobeerd? Is van coca cola.

Inderdaad, hier in The South kun je zelfs gewoon volstaan met "tea".DixieChick schreef:Sweet tea! Niks iced tea!

"Keep Georgia On Your Mind"
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De double chocolate frappuchino!!!
- RDGR
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ben daar ook pas deze maand achter gekomen. In Texas heel veel Dr Pepper gedronken en bij thuiskomst in Nederland bleek de Nederlandse Dr Pepper toch echt anders te smaken (naar mijn mening minder lekker). Een simpele check van de ingredienten en wat blijkt: in de Nederlandse Dr Pepper zit én suiker én zoetstoffen. Dat smaakt dus heel anders.Clint schreef:Haha het klinkt stom, maar ja. Ik heb Dr. Pepper uit NL, Amerika en de UK naast elkaar gezet. Die in de UK en de VS lijken heel erg op elkaar, en die in NL totaal niet. Kan natuurlijk gewoon in mijn hoofd zitten, maar ik heb er al vaker mensen over gehoord.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Op het moment vind ik de diet green tea van Arizona heerlijk!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Pink lemonade!
En mijn favoriet van Starbucks blijft de Peppermint Mocha. Ik heb hier bij de supermarkt Monin peppermint syrup gekocht dus nu kan ik thuis m'n eigen Starbucks beginnen. Wooop.
Oh en ik ben raar, want ik vind het Amerikaanse water veel lekkerder dan het Nederlandse, terwijl er veel meer chloor in zit.
En mijn favoriet van Starbucks blijft de Peppermint Mocha. Ik heb hier bij de supermarkt Monin peppermint syrup gekocht dus nu kan ik thuis m'n eigen Starbucks beginnen. Wooop.
Oh en ik ben raar, want ik vind het Amerikaanse water veel lekkerder dan het Nederlandse, terwijl er veel meer chloor in zit.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Bandido
- Amerika-expert
Dat klopt, ik heb eens navraag gedaan bij iemand bij CocaCola en wat blijkt: de receptuur voor bv Fanta is wel verschillend voor meerdere landen (zoeter en/of meer oranje). Maar CocaCola zelf is altijd hetzelfde recept. Het enige wat ervoor zorgt dat het soms anders smaakt is het feit dat frisdranken in Amerika meestal worden gezoet met "high fructose corn syrup" en in Europa met suiker. En ook kan bij light dranken de verhouding soms verschillen.RDGR schreef:Ik ben daar ook pas deze maand achter gekomen. In Texas heel veel Dr Pepper gedronken en bij thuiskomst in Nederland bleek de Nederlandse Dr Pepper toch echt anders te smaken (naar mijn mening minder lekker). Een simpele check van de ingredienten en wat blijkt: in de Nederlandse Dr Pepper zit én suiker én zoetstoffen. Dat smaakt dus heel anders.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dan is dat dus het verschil dat ik heel duidelijk proef tussen Coca Cola in Amerika en Coca Cola hier in Nederland. De Coca Cola in Amerika vind ik 'krachtiger' van smaak en daarom ook lekkerder.Bandido schreef:Maar CocaCola zelf is altijd hetzelfde recept. Het enige wat ervoor zorgt dat het soms anders smaakt is het feit dat frisdranken in Amerika meestal worden gezoet met "high fructose corn syrup" en in Europa met suiker.
Roland
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vitamin Water! Gewoonweg héérlijk!
De fanta is in het buitenland altijd meer oranje dan hier.
Ik drink het niet, maar volgens mijn lover is het ook en stuk zoeter...
De fanta is in het buitenland altijd meer oranje dan hier.
Ik drink het niet, maar volgens mijn lover is het ook en stuk zoeter...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Buitenlandse Fanta is zoveel lekkerder!
In Amerika ga ik toch vooral voor lemonade.
In Amerika ga ik toch vooral voor lemonade.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Op het moment ben ik dol op Fuze, vooral de "Slenderize", die heel fris smaken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Weet niet of hij al is genoemd, maar kennen jullie Mike's Hard Lemonade??
HEEEEEEEEERLIJK!
HEEEEEEEEERLIJK!
- Bandido
- Amerika-expert
Die heb ik ook pas ontdekt, die is inderdaad heerlijk, niet zo zoet als andere drankjes.Petra/VS schreef:Op het moment ben ik dol op Fuze, vooral de "Slenderize", die heel fris smaken.
- The Baconator
- Amerika-ontdekker
caramel macchiato van Starbucks!
Kan gewoon niet wachten om er weer één aan m'n mond te zetten!
Kan gewoon niet wachten om er weer één aan m'n mond te zetten!
2006-Las Vegas
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
2007-South-West
2008-Washington State
2009-New York
2010-The Deep South
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties