Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tourist Visa en strafblad

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Vrijheidsbeeld
Amerika-newbie

Tourist Visa en strafblad

Bericht door Vrijheidsbeeld »

Hallo,

Voor eind juni staat een drie weekse vakantie gepland naar Amerika. Tijdens de voorbereidingen e.d. kwam mijn strafblad naar boven. Geen dik strafblad, wel een veroordeling en 240 uur taakstraf voor medepleging aan oplichting, de veroordeling heeft 3 jaar geleden plaatsgevonden en de uurtjes taakstraf zijn netjes vervuld. Inmiddels alles weer op de rit.

Nu kwam ik ook op het forum terrecht en ik dacht een duidelijk antwoord te kunnen vinden op mijn vraag; Wat te doen met een geplande vakantie naar de U.S. in combinatie met een strafblad?? Veel pagina's doorgelezen maar geen duidelijk antwoord. Opzich snap ik het ook wel omdat het niet iets is om trots op te zijn, maar er lopen best wel heel veel Nederlanders rond met een strafblad... en daar zijn er vast ook wel eens een paar van in de U.S. geweest.

1. Heb het Visa Waiver formulier online doorgelezen, dan kom je terrecht bij de vraag 'Moral Turpitude' , via wikipedia een lijstje gevonden met wat het inhoudt, en ja, mijn daad valt onder 'Moral Turpitude', NEE ik val dus niet onder Visa Waiver en moet dus een Tourist Visa aanvragen.

2. Om het zeker te weten heb ik een mail gestuurd naar de Visa Waiver helpdesk en daar konden ze me niet verder helpen om ze daar volgens hun, niets wisten over het Nederlandse rechtssysteem (Als je het mijvraagt gaat het om het Amerikaanse, maarja...). Ik kon het er op wagen om de vraag over 'Moral Turpitude' met NEE te beantwoorden maar als ik het echt zeker wilde zijn van mijn zaak moest ik een Tourist Visa aanvragen.

2. Ik online de papierwinkel ingevuld voor het aanvragen van een Tourist Visa, alle gevraagde gegevens ingevuld en bijgevoegd en een afspraak gemaakt met op de Ambassade en daar afgelopen week op bezoek geweest.

3. Op de Ambassade nummertje trekken en wachten tot je aan de beurt bent. Daar de hele papierwinkel afgegeven aan een overigens erg vriendelijke kerel, honderdzeven eurootjes betaald en wachten tot ik werd opgeroepen. Na een half uurtje was ik weer aan de beurt en moest ik uitleggen wat ik gedaan had en waarvoor ik uiteindelijk veroordeeld ben, ook werden mijn vingerafdrukken gescand. Daarna moest ik weer gaan zitten en werd ik uiteindelijk weer opgeroepen.

Toen werd me uitgelegd dat ze de aanvraag niet direct in behandeling kunnen nemen omdat ze eerst mijn Police Reccord op moeten vragen. Hiervoor moest ik ze machtigen want ze kunnen en mogen blijkbaar dus niks inzien zonder mijn toestemming. Ik gevraagd hoe en wat nu verder... hij antwoorde dat we nog tijd genoeg hadden voor mijn vertrek eind juni en dat alles waarschijnlijk wel goed zou komen.... Ik kreeg mijn paspoort weer mee terug en kreeg een papier mee met uitleg over de verdere gang van zaken en ik kan dus weer terugkomen als ze meer weten.

4. .........

Ben nu heel erg benieuwd wat ze verder gaan doen en of ik wel of geen visum krijg....

Ik wil jullie middels deze post op de hoogete houden van de verdere gang van zaken en wellicht dat ik toekomstige boefjes op reis hiermee kan helpen. Mochten jullie ervaringen hebben met hoe en wat verder dan hoor ik het graag!

Greetz.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Tourist Visa en strafblad

Bericht door vana »

Fijn dat je je ervaringen hier op het forum wilt vertellen, daar zullen vast wel mensen iets aan hebben.
Ik hoop dat alles op tijd in orde komt voor je.

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geen idee of bij een strafblad het ook een rol speelt of je hier een job, huis, studie of andere banden hebt, zodat ze zeker(der) zijn dat je terug gaat keren naar Nederland?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dudeness
Amerika-ontdekker

Re: Strafblad

Bericht door dudeness »

**Dit bericht werd gepost in een ander topic, maar aangezien het forumlid hier ook al een deel van zijn verhaal heeft gedaan (zie bericht hier onder) heb ik het verplaatst naar hier. Kwestie van de info en de antwoorden voor dezelfde persoon niet over 2 topics te verspreiden.**

laat ik dan ook gelijk mijn mijn vraag maar stellen :?

ik ben ongeveer een maand geleden opgepakt omdat ik erbij stond terwijl een vriend een fiets stal (in dronken toestand welliswaar). dit werd dus "diefstal in vereniging" en mij is vervolgens een transactievoorstel aangeboden van 310 euro. Ik ben daar niet op ingegaan en zit nu net een paar dagen over de uiterlijke betalingsdatum heen. omdat ik er niet op in ben gegaan moet ik op 1 juni voor de rechter verschijnen om daar mijn woordje te doen. echter acht ik de kans groot dat hij me alsnog zal "veroordelen" en ik de dans dus niet ontspring.
Nu wou ik zo halverwege juli op vakantie voor een maand in Amerika en ik sta op het punt mijn tickets te boeken en nu lees ik allemaal van dit soort verhalen over het land niet binnen komen en terug gestuurd worden...
als ik het goed begrijp zou ik dus op de desbetreffende ESTA vraag YES moeten beantwoorden, (want ookal ben ik (NOG) niet "convicted"), ik ben immers wel "gearresteerd" geweest voor een moral turpitude involving crime. :?

Volgens mij kunnen ze me nu zelfs een visa weigeren omdat ik niet voldoe aan de volgende uitzonderingen gevonden op http://www.travel.state.gov/visa/frvi/i ... _1364.html

(ii) Exception.-Clause (i)(I) shall not apply to an alien who committed only one crime if-

(I) the crime was committed when the alien was under 18 years of age, and the crime was committed (and the alien released from any confinement to a prison or correctional institution imposed for the crime) more than 5 years before the date of application for a visa or other documentation and the date of application for admission to the United States, or

(II) the maximum penalty possible for the crime of which the alien was convicted (or which the alien admits having committed or of which the acts that the alien admits having committed constituted the essential elements) did not exceed imprisonment for one year and, if the alien was convicted of such crime, the alien was not sentenced to a term of imprisonment in excess of 6 months (regardless of the extent to which the sentence was ultimately executed).

want ik was al 20 toen het gebeurde, en in kopje 2 staat dat de maximum gevangenis straf niet hoger mag zijn dan 1 jaar, en voor diefstal staat een maximum van wel 4 jaar. :?

volgens mij val ik dus nieteens onder de "petty theft exception" om dus via noch een green card, visa, of whatever nog het land binnen te komen!

wat adviseren jullie me? geen ticket boeken en mijn stervende oma dus niet nog een laatste keer bezichtigen ? Of wel tickets boeken en:
op 1 of andere manier gebruik maken van het feit dat ik NOG niet convicted ben? (en toch proberen die visa aan te vragen)? of proberen alsnog die transactie te voldoen? of gewoon nee invullen op die ESTA vraag en hopen dat ze niks doorheben... :P

ik zit nu al dagen in de stress, het is toch gewoon WAANzin dat je voor zoiets stompzinnigs onder geen mogenlijkheden de komende 5 jaar het land meer binnen zou komen???
alvast bedankt voor het lezen van dit enigzinds langdradige verhaal. :D
Laatst gewijzigd door dudeness op 04 mei 2009, 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.
dudeness
Amerika-ontdekker

Bericht door dudeness »

ik heb denk ik ook te maken met een moral turpitude crime, een diefstal in vereniging van een fiets wel te verstaan. ik heb hiervoor een transactie voorstel gekregen, maar en daar niet op in gegaan omdat ik het er niet mee eens was. nu wordt ik 1 juni in een rechtszitting verwacht, mits ik niet alsnog inga op het transactievoorstel ook al ben ik daar nu een paar daagjes laat mee :oops:( ik denk dat dat misschien nog kan omdat ze me nooit netjes een acceptgiro hebben opgestuurd)
Mijn probleem is dat ik half Juli ook naar voor een maand Amerika wil en ik wil nu mijn tickets gaan boeken maar weet dus n iet meer of dat wel zo verstandig is, als ik jouw verhaal lees en over dat die man je geruststelde dat het wel goed zou komen voor die tijd, denk ik dus bij mezelf dat ik maar beter nu die tickets kan gaan boeken. Maar het blijft in mijn ogen nogal een risico, ik betwijfel of ze me uberhaubt een visa gaan geven. fijn in ieder geval dat je ons op de hoogte wilt houden, mochten ze jou geen visa gaan geven dan ga ik dat niet eens meer aanvragen, boek ik geen tickets denk ik... of vul ik misschien wel gewoon nee in op die visa waiver en kijk wat er gebeurd. :oops:

met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door dudeness op 04 mei 2009, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheidsbeeld
Amerika-newbie

Thanx. Vaste factoren als huis, baan e.d. spelen volgens mij degelijk een rol. Ik moest aan de man van de ambassade duidelijk maken wat ik doe in NL en waarom ik naar de U.S. wil... Denk (en hoop) dat dit zaken zijn die in m'n voordeel werken. Vaste baan en een eigen huis en enkel naar de U.S. voor vakantie.
Vrijheidsbeeld
Amerika-newbie

To dudeness:

Stom dat je dat transactievoorstel niet hebt voldaan, maar daar was je vast zelf ook al achter :( Ik hou je op de hoogte van mijn ontwikkelingen..

Je hebt volgens mij twee keuzes:
1) Doen of je neus bloedt en gewoon NEE invullen op het Waiver Form met eventueel als onderbouwing het feit dat je nog niet veroordeeld bent op het moment dat je het papier invult. Moet je dus redelijk rap aanvragen.
2) Dezelfde procedure starten als ik, dus visum aanvragen en afwachten wat de Ambassade doet; bedenkt wel dat er dan geen weg meer terug is want iedere visum aanvraag wordt geregistreerd.

Optie 2) is vlgns mij de enige juiste, maarja kiezen voor 1) heeft ook zo z'n voordelen... It's your choice.
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Kunnen ze aan de Amerikaanse grens zien dat je een strafblad hebt dan?

Ik heb in het verleden ook wel eens 1 a 2 "geintjes" met justitie gehad, waar ik ook niet trots op ben maar het is wel gebeurd.

In beide gevallen heb ik een "transactievoorstel" gehad en dit bedrag ook maar meteen overgemaakt.

Ik ben dus nooit door de rechtbank veroordeeld voor wat dan ook... daarom heb ik bij de ESTA-aanvraag ook gewoon op alle vragen "nee" geantwoord.

Ik hoop ook maar dat dit 18 mei verder geen problemen op gaat leveren om de States binnen te komen.... :?
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

@Rene1964: Nee, ze kunnen aan de Amerikaanse grens niet zien of je met de politie in Nederland in aanraking bent gekomen (het wordt anders wanneer je met interpol of iets dergelijks, dus internationaal, in aanraking bent geweest). Houdt er echter wel rekening mee dat wanneer je 'nee' antwoord en ooit eens echt een visum voor de VS nodig hebt, dat ze er dan wel achter komen dat je destijds gelogen hebt en dat je dan je visum wel op je buik kan schrijven (evenals elk volgend bezoek aan de VS).

@Dudeness: Jouw verhaal lijkt wel een beetje op de mijne. Ik heb hem al eerder hier eens op het forum verteld, maar komt ie nog eens: Ik ben in 1998 ooit eens aangehouden en voor dit geval in 2000 voor moeten komen. Wat er gebeurd was is dat ik gestolen goederen vervoerd had met mijn auto van A naar B, destijds wist ik niet dat de goederen gestolen waren, ik kwam hier pas achter op het moment dat de politie mij aanhield.

Anyways, om het verhaal kort te houden, het aantekening mondeling vonnis spreekt van 'Diefstal door twee of meer verenigde personen waarbij de schuldige zich toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft door middel van braak', de uitgesproken straf die ik heb gehad (nou ja, straf) is als volgt: 'Boete van Fl. 500,00 subsidiair 10 dagen hechtenis voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren'.

De 'straf' was dus eigenlijk niets, het zou alleen in werking treden wanneer ik binnen twee jaar weer met justitie in aanraking zou komen, dit kwam ik gelukkig niet en ik heb nooit iets moeten betalen, noch heb ik ooit vastgezeten voor dit 'vergrijp'.

Het vonnis was wel een beetje eng want je zou het kunnen uitleggen als zijnde dat ik een van de personen was die daadwerkelijk ingebroken had, dit terwijl het absoluut niet zo was. Ik heb mijn oom (gepensioneerd advocaat in internationaal strafrecht) gevraagd waarom dit er zo stond en hij gaaf mij het antwoord dat bij deze rechtszaken er geen volledige aanklacht wordt gespecificeerd. De rechtbank hanteert alleen een korte beschrijving van de actuele aanklacht. Alleen bij een zaak in hoger beroep wordt de aanklacht nader uitgewerkt. Dit is de normale gang van de rechtbank efficiëntie. Mijn zaak was slechts een detail in de marge van geheel. Daarom spreekt het mondeling vonnis van inbraak, ook al was ik op geen enkel moment betrokken bij de inbraak zelf, of wist ik er überhaupt van af.

Ik heb destijds, toen ik voor mijn K1 visum (verloofde visum) naar het consulaat ging, niet direct mijn paspoort gekregen vanwege deze rechtszaak, echter hadden ze mij verzocht een email te sturen en daarin het gehele verhaal te vertellen zoals het daadwerkelijk heeft voorgevallen, ik heb ook het bovenstaande toegevoegd om de twijfel van mijn mondeling vonnis weg te nemen en twee dagen na het versturen van mijn email heb ik te horen gekregen dat ik het visum zonder meer kon krijgen.

Maar goed, momenteel zit ik in de Verenigde Staten met een greencard, ik heb hier, bij het tweede interview (het greencard interview) geen enkel probleem gehad wegens dit akkefietje, het consulaat in Amsterdam was ik even bang dat ik een probleem zou krijgen omdat ze het niet in eerste instantie wilde geven maar na een duidelijke uitleg van de hele zaak was duidelijk dat ik het visum wel kon krijgen. Als ik jou verhaal lees denk ik dat je je geen al te grote zorgen hoeft te maken, het visum zou je volgens mij gewoon moeten kunnen krijgen (pin me er echter niet op vast, ik ben niet degene die het besluit maakt).
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

jiejie schreef:@Rene1964: Nee, ze kunnen aan de Amerikaanse grens niet zien of je met de politie in Nederland in aanraking bent gekomen (het wordt anders wanneer je met interpol of iets dergelijks, dus internationaal, in aanraking bent geweest). Houdt er echter wel rekening mee dat wanneer je 'nee' antwoord en ooit eens echt een visum voor de VS nodig hebt, dat ze er dan wel achter komen dat je destijds gelogen hebt en dat je dan je visum wel op je buik kan schrijven (evenals elk volgend bezoek aan de VS).
Gelukkig, dit antwoord stelt me weer een beetje gerust, bedankt!

Je leest soms nogal wat "indianenverhalen" op internet alsof ze bij immigrations zo'n beetje je hele levensloop op hun schermpje zien staan...

En een echt visum zal ik denk ik toch niet nodig hebben voor de VS, of ik moet er net als jij natuurlijk de vrouw van mijn dromen tegenkomen. Wat je ver haalt.... :wink:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Rene1964 schreef:En een echt visum zal ik denk ik toch niet nodig hebben voor de VS, of ik moet er net als jij natuurlijk de vrouw van mijn dromen tegenkomen. Wat je ver haalt.... :wink:
Er zijn meer redenen waarom je een visum voor de VS nodig zou kunnen hebben, zoals bijvoorbeeld werkmogelijkheden.. je verspeeld al je kansen als je nee zegt op dat formulier, aanraden kan ik het dus absoluut niet.
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Ik zal toch nooit gaan werken en/of wonen in de USA. Ik vind de USA prachtig maar ik heb in Nederland een zoon van 11 die om het andere weekend bij me is en dat zal ik nooit ergens voor opgeven. USA zal voor mij dus nooit meer worden dan een hele mooie vakantiebestemming.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Haha zeg nooit nooit... ik had zelf echt geen hoge pet op van de VS en had echt nooit verwacht hier naar toe te gaan, laat staan te wonen.. ik heb daarnaast een dochter van bijna 12 in Nederland die ik ook om om het weekend zag, en toch, onverwachts, kom ik iemand tegen waar ik gewoon hopeloos verliefd op ben geworden en waarvoor ik een hoop opzij zet.. je weet het echt nooit.
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Nee daar heb je gelijk in... never say never... :D Maar goed, zo zijn we dus allemaal verschillend. No offence, maar ik zou écht nooit de omgang met mijn zoon opgeven voor een emigratie naar de USA, zelfs niet als ik hopeloos verliefd zou zijn. Dan zou ik mijn zoon veel te veel missen en daar kan geen verliefdheid tegenop. Ook al haat ik Nederland soms, toch zijn er genoeg dingen die ik hier zou missen en waarom ik hier ook niet weg zou willen... mijn familie, vrienden, kennissen, mijn cluppie (voetbal) en natuurlijk niet te vergeten de satékroketten van de Febo hahaha :wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

dudeness schreef:laat ik dan ook gelijk mijn mijn vraag maar stellen :?

ik ben ongeveer een maand geleden opgepakt omdat ik erbij stond terwijl een vriend een fiets stal (in dronken toestand welliswaar). dit werd dus "diefstal in vereniging" en mij is vervolgens een transactievoorstel aangeboden van 310 euro. Ik ben daar niet op ingegaan en zit nu net een paar dagen over de uiterlijke betalingsdatum heen. omdat ik er niet op in ben gegaan moet ik op 1 juni voor de rechter verschijnen om daar mijn woordje te doen. echter acht ik de kans groot dat hij me alsnog zal "veroordelen" en ik de dans dus niet ontspring.
Nu wou ik zo halverwege juli op vakantie voor een maand in Amerika en ik sta op het punt mijn tickets te boeken en nu lees ik allemaal van dit soort verhalen over het land niet binnen komen en terug gestuurd worden...
:D

Een maand geleden opgepakt, 1 juni al voor de rechter (én dan ook nog schuldig moeten worden gevonden) en dan angst hebben dat je in juli al problemen gaat krijgen ? Geen enkel arrondissement in Nederland gaat dit voor elkaar krijgen. Gewoon vliegen dus en voortaan van andermans spullen afblijven ! :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Aangezien dit topic de vraag over het bezoeken van de VS, met een strafblad
dient te beantwoorden. En aangezien dit topic op de eerste plaats staat
wanneer men in Google zoekt op "strafblad" en "Amerika", zal ik het geheel
graag voor huidige - en toekomstige bezoekers eens goed vastleggen :

Neen!, De immigratie ambtenaar waar u zojuist netjes uw paspoort af gaf,
heeft op zijn beeldscherm echt geen rechtstreekse verbinding met het ministerie
van Justitie, te Den Haag... Nederland geeft geen inzage in strafbladgegevens
aan andere mogendheden. (bron : de Grondwet der Nederlanden).

Moge het verschil duidelijk zijn tussen : strafregister en opsporingsregister.
Dit zijn 2 geheel verschillende zaken. Een strafregister (voorheen : strafblad genoemd) bevat afgestrafte
zaken (schuld voldaan en daarmee ook volledig afgedaan) die enkel worden bewaard om
recidive grond te kunnen vaststellen bij evt. toekomstige vergrijpen (in Nederland).
Een opsporingsregister bevat personalia van mensen die 'gesignaleerd' staan wegens voortvluchtigheid.
Dit laatste wordt verspreid naar alle bij interpol aangesloten lidstaten.
Ook door Nederland dus. Dus bent u een gezochte moordenaar op de vlucht?
Ook in de VS loopt u tegen de lamp.
Strafregisters daarentegen vallen onder beschermde
informatie. Dus bent u nu diezelfde enge moordenaar, maar heeft u echter netjes uw tijd
(en eventuele TBS) uitgezeten, dan heeft u uw schuld aan de Staat der Nederlanden
afgelost, zoals het hoort en kunt u nu lekker op welverdiende vakantie.
Naar de VS bijvoorbeeld. Of waarheen u verder maar wilt.
U zult geen enkele verdere nadelen mogen ondervinden - in welke vorm
dan ook - van de in uw verleden gemaakte fouten, dat zou namelijk
dubbelstraf ('Res judicata' / 'Double Jeopardy') betekenen. Vandaar dus ook de
zware bescherming die over strafregisters heerst.
The USA...what else?
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Bedankt voor de duidelijke uitleg, nu ben ik helemaal gerustgesteld! :D

Niet dat ik nu van die ernstige vergrijpen op mijn naam heb staan, had in mijn geval te maken met "vandalisme" in mijn jonge(re) jaren en later ooit betrokkenheid bij een flinke vechtpartij die nogal uit de hand liep... Maar goed, her en der
op internet lees je zoveel verschillende "indianenverhalen" dat ik toch wel begon te twijfelen en me enigszins ongerust begon te maken.

Het leek me al sterk dat zo'n immigrations-officeer heel mijn (strafrechtelijke) verleden op zijn schermpje zou hebben staan trouwens...

Bovendien las ik elders op dit forum, ik weet niet precies meer waar, een stukje Engelse tekst, waaruit je de conclusie kon trekken dat als je bij ESTA een "goedkeuring" krijgt, je dan aan de grens naar alle waarschijnlijkheid niet teruggestuurd zal worden als je op alle vragen op de formulieren die je in het vliegtuig moet invullen "nee" als antwoord geeft....

Groeten,
Rene
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Hoewel men het u graag anders wil doen geloven, heeft de achterzijde
van het in het groene papiertje dat men u in het vliegtuig gaf geen enkele
waarde. Behalve een beroep op uw eerlijkheid. Internationaal werden de
discriminerende vragen die de VS stelt op het groene vodje papier al vaker
zwaar onder vuur genomen. Met name Amnesty International deed hier pittige
uitspraken over. De Verenigde Naties erkennen ze overigens ook niet eens als rechtsgeldig en geoorloofd.
De keus is dus aan u zelf, of u ze wel erkent. Moreel gezien is het niet
echt 'liegen' te noemen om ze in uw voordeel in te vullen.
Wanneer u echter 'ja' antwoord op de vraag over een crimineel verleden,
betekent dat wel automatisch dat u dus ook een visum dient te bezitten.
(ergo : het Patrick Kluivert relaas...)

Concluderend;
Er bestaan veel fabels over "strafbladen", maar geloof me : Niemand
behalve uzelf en de Nederlandse justitie kan daarover beschikken.
En al zeker geen buitenlandse mogendheid ...
Daarnaast is een strafblad uiteraard enkel geldig, voor het land waar het opgesteld is en nergens anders.
Het is een ander verhaal wanneer u wilt emigreren of zo.
Als u in Amerika zou willen gaan wonen zal men tijdens de procedure
wellicht kunnen vragen om een zog. "bewijs van goed gedrag" te overleggen.
Maar ook dit moet u ZELF aanvragen.
The USA...what else?
dudeness
Amerika-ontdekker

Bericht door dudeness »

allereerst bedank ik iedereen van harte voor de moeite te nemen om zo snel een reactie te plaatsen!
@ ruud 2004
Ruud2004 schreef:
dudeness schreef:laat ik dan ook gelijk mijn mijn vraag maar stellen :?

:D

Een maand geleden opgepakt, 1 juni al voor de rechter (én dan ook nog schuldig moeten worden gevonden) en dan angst hebben dat je in juli al problemen gaat krijgen ? Geen enkel arrondissement in Nederland gaat dit voor elkaar krijgen. Gewoon vliegen dus en voortaan van andermans spullen afblijven ! :wink:

sorry je hebt me inderdaad betrapt op een fout, die "arrestatie" is inderdaad alweer 2 maanden en 5 dagen geleden :shock: (in plaats van 1 maandje ). die rechtszitting is echter wel op 1 juni, en 15 juLi wil ik weg, en mijn angst is inderdaad dat ik gewoon problemen ga krijgen. noch in juli, liever ook niet als ik over een paar jaar een visum wil ivb. met bijv studie in het buitenland. Maar het is dus in dit geval WEL zo dat ik al veroordeeld ben voordat ik op dat vliegtuig stap? ik ga er namelijk van uit dat ik veroordeeld ben op het moment dat ik die rechtszaal uitloop of duurt het soms langer voordat je "officieel veroordeeld" bent? dit zou natuurlijk mooi uitkomen i.v.b. met "de formulieren die ik in het vliegtuig krijg" waar renee in zijn laatste bericht over schreef. mvg

Vrijheidsbeeld schreef:To dudeness:

Stom dat je dat transactievoorstel niet hebt voldaan, maar daar was je vast zelf ook al achter :( Ik hou je op de hoogte van mijn ontwikkelingen..

Je hebt volgens mij twee keuzes:
1) Doen of je neus bloedt en gewoon NEE invullen op het Waiver Form met eventueel als onderbouwing het feit dat je nog niet veroordeeld bent op het moment dat je het papier invult. Moet je dus redelijk rap aanvragen.
2) Dezelfde procedure starten als ik, dus visum aanvragen en afwachten wat de Ambassade doet; bedenkt wel dat er dan geen weg meer terug is want iedere visum aanvraag wordt geregistreerd.

Optie 2) is vlgns mij de enige juiste, maarja kiezen voor 1) heeft ook zo z'n voordelen... It's your choice.

@ vrijheidsbeeld

Beste vrijheidsbeeld , ik vind die optie 1 eigenlijk wel een heul slimme. :blink: (oke, misschien doe ik dan wel alsof mijn neus bloed, maar- ) in mijn ogen "lieg" ik dan technisch gezien niet eens ergens over. :| Weet misschien iemand hoe LANG je dan van te voren zo'n waiver in kan vullen wil ie geldig blijven voor de desbetreffende vlucht(en) (ik neem trouwens aan dat je het niet nog een keer moet invullen voor binnenlandse vluchten en terugreis.)

Verder, zit ik volgens mij nog steeds met het probleem dat ik in het vliegtuig (dus hoogstwaarschijnlijk nA de veroordeling) NOGmaals zo'n air waiver/ ESTA-achtig groen kreng op mijn schoot krijg geschoven met daarop weer dezelfde vragen :x ? (ook al kan ik daar "moreel" gezien niet op liegen volgens truckman.. :? truckman ik vraag me eerder af of het "wettelijk als liegen word gezien :blink: ookal zou het formulier geen enkele waarde hebben ) (niet lullig bedoeld )

Ik vraag mij dus al typend pas af of optie 1 nog steeds wel zon goeie is aangezien ik na mijn rechtszaak in het vliegtuig WEER iets moet invullen....

@ jiejie Uw verhaal lijkt inderdaad een beetje op die van mij, en is enigszins geruststellend. nog toevalliger is dat mijn uiteindelijke bestemming ook Ohau is/... was... toevallig nog een 2ehands surfboard te koop? of ben ik nou te "offtopic :oops:
Vrijheidsbeeld
Amerika-newbie

Voor zover ik heb begrepen is het Waiver Form dat je moet invullen in de plaats gekomen van het groene formuliertje in het vliegtuig. Tot enige tijd geleden moest je het in het vliegtuig invullen... nu vooraf online. Weet niet hoe lang het 'geldig' blijft na het invullen maar dat zal vast ergens op het formulier / website staan.

Bij eerdere bezoeken aan de U.S. (toen ze nog met het formuliertje werkten i.p.v. het Waiver Form online) moest ik het alleen invullen bij de vlucht die vanuit het buitenland (vanuit NL dus) landde in de U.S. Bij binnenlandse vluchten maakt het nix uit, tenzij je een uitstapje naar mexico o.i.d hebt gepland....
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer