Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!
Ik heb bericht gehad van de H.Consul in Portland, altijd snel met haar email replies, ik heb tot 26 Juni de tijd om het in Portland aan te vragen, daarna niet meer.
Er was vorig jaar toen ik daar was en haar sprak al sprake van de het Portland office dicht zou gaan ze wist alleen niet wanneer. Nu er geen paspoort aanvragen gedaan kunnen worden zullen ze daar wel vaart achter zetten.
Ik heb dus mazzel en heb snel een afspraak gemaakt voor a.s vrijdag voor de aanvraag van een nieuw paspoort.
Er was vorig jaar toen ik daar was en haar sprak al sprake van de het Portland office dicht zou gaan ze wist alleen niet wanneer. Nu er geen paspoort aanvragen gedaan kunnen worden zullen ze daar wel vaart achter zetten.
Ik heb dus mazzel en heb snel een afspraak gemaakt voor a.s vrijdag voor de aanvraag van een nieuw paspoort.
--
Tink
Tink
-
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Gelukkig komt alles goed, in ieder geval voor de komende 5 jaar!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blijkbaar werkt dat alleen dan bij Nederlandse Consulaten in het buitenland. Toen wij vorige week in Nederland waren dacht Gepke wel even haar paspoort te kunnen verlengen op het gemeentehuis van Den Haag. Ze doen dat daar voor nederlanders die uit hun gemeente zijn uitgeschreven. Gepke d'r paspoort was nog 18 maanden geldig, en men weigerde daarom die nu te vernieuwen. Het zou wel hebben gekund als het een noodgeval was, bijvoorbeeld omdat ze haar paspoort kwijt was geraakt. Ik dacht leuk te zijn, pakte Gepke d'r paspoort en stopte het in mijn achterzak en zei: "zo, nu is ze hem kwijt". Die mevrouw dreigde toen zelfs de politie te roepen. Geen gevoel voor humor daar in Den Haag. Ook zij is nu gedwongen als het verloopt naar LA af te reizen, want de HC in Denver kan ook niet meer de paspoort verlengen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, hoor, er is altijd zoveel gevit op de Amerikaanse instanties, in veel gevallen terecht, maar de Nederlandse overheid is ontzettend onvriendelijk voor haar burgers in den vreemde. Dit is toch idioot? Waarom niet gewoon je paspoort verlengen, wanneer het jou uitkomt? Mijn Amerikaanse paspoort was nog meer dan zes maanden geldig en ik kon het gewoon vernieuwen, per post!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Petra daar heb je inderdaad gelijk in. Volgens mij zijn sommige Nederlandse instantie nog erger dan de Amerikaanse.
Ik zag aan het begin van deze post een stukje dat je het paspoort ook In Nederland kan verlengen in Den Haag. Daarvoor moet inderdaad een onderzoek naar je Nederlandse nationaliteit gedaan worden. Ik las er bij dat je ook een spoed aanvraag kan doen dat het dan in 1 dag voor elkaar zou zijn.
Mijn man en dochter waren 2 maanden geleden In Nederland en hij dacht het verlengen dan maar snel in nederland te doen. Uhh niet dus. Zelfs een Spoed procedure kan 2 weken duren. Dit werd hem in Den haag vertelt.. En een garantie dat het in 2 weken voor elkaar zou zijn was er ook nog eens niet.
Wij zijn vorige week in Boston geweest en ik lees dat het hier wel zal blijven kunnen gelukig. Wij kunnen uiteraard ook naar NYC maar Boston is een stuk makkelijker.
Maar je zal in derdaad maar op Hawaii wonen. Klaar ben je, belachelijk..
Ik zag aan het begin van deze post een stukje dat je het paspoort ook In Nederland kan verlengen in Den Haag. Daarvoor moet inderdaad een onderzoek naar je Nederlandse nationaliteit gedaan worden. Ik las er bij dat je ook een spoed aanvraag kan doen dat het dan in 1 dag voor elkaar zou zijn.
Mijn man en dochter waren 2 maanden geleden In Nederland en hij dacht het verlengen dan maar snel in nederland te doen. Uhh niet dus. Zelfs een Spoed procedure kan 2 weken duren. Dit werd hem in Den haag vertelt.. En een garantie dat het in 2 weken voor elkaar zou zijn was er ook nog eens niet.
Wij zijn vorige week in Boston geweest en ik lees dat het hier wel zal blijven kunnen gelukig. Wij kunnen uiteraard ook naar NYC maar Boston is een stuk makkelijker.
Maar je zal in derdaad maar op Hawaii wonen. Klaar ben je, belachelijk..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
Ik heb net 'even' een behoorlijke lange email verstuurd naar het Nederlands Consulaat-Generaal te Los Angeles met daarin de vraag over hoe ik nu moet gaan handelen, of het HC bepaalde dingen nog altijd doet (zoals afgifte bewijs van Nederlanderschap en dergelijke) en hoe te handelen met mijn kind straks. Ben benieuwd wat ze me gaan antwoorden, ik hou jullie op de hoogte 

- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
In het buitenland kun je ook met spoed een nieuw Nederlands paspoort krijgen en wel binnen 1 dag. Mijn man was in Barcelona toen uit zijn redelijk nieuwe paspoort met z'n visa erin een bladzijde viel. Dat komt omdat ze achter de counters bij de luchtvaartmaatschappijen de paspoorten vaak dubbel vouwen om te scannen. In ieder geval was zijn paspoort niet meer geldig en daar stond hij op Barcelona airport klaar om terug te vliegen naar de US maar hij mocht echt niet mee.
Hij moest naar de ambassade in Barcelona om een nieuw paspoort aantevragen wat binnen een dag geregeld was, zonder bewijs van Nederlanderschap of geboortebewijs of iets dergelijks. Goed, het was een nood paspoort en voor een bepaalde tijd geldig maar toch, het kan wel snel binnen 24 uur. Toen hij weer in de US was heeft hij een officieel nieuw paspoort aan moeten vragen en heeft er nu dus 3 waarmee hij ook moet reizen. In de eerste zit z'n visa, de tweede laat weten dat het bekend is dat er een pagina mist uit de eerste en de derde is z'n nieuwe paspoort
Ik las trouwens in de .pdf van de ambassade over paspoorten dat mensen die buiten Nederland woonachtig zijn ook een paspoort aanvrage in Enschede kunnen doen. Leuk! M'n oude woonplaats! Het is iets langer vliegen dan LA maar net zo leuk
Hij moest naar de ambassade in Barcelona om een nieuw paspoort aantevragen wat binnen een dag geregeld was, zonder bewijs van Nederlanderschap of geboortebewijs of iets dergelijks. Goed, het was een nood paspoort en voor een bepaalde tijd geldig maar toch, het kan wel snel binnen 24 uur. Toen hij weer in de US was heeft hij een officieel nieuw paspoort aan moeten vragen en heeft er nu dus 3 waarmee hij ook moet reizen. In de eerste zit z'n visa, de tweede laat weten dat het bekend is dat er een pagina mist uit de eerste en de derde is z'n nieuwe paspoort

Ik las trouwens in de .pdf van de ambassade over paspoorten dat mensen die buiten Nederland woonachtig zijn ook een paspoort aanvrage in Enschede kunnen doen. Leuk! M'n oude woonplaats! Het is iets langer vliegen dan LA maar net zo leuk

--
Tink
Tink
Re: Invoering vingerafdrukken, paspoort aanvraag
Ik heb inmiddels bericht terug ontvangen van het Generaal Consulaat in Los Angeles (ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk snel vind) en zij melden mij inderdaad dat vanaf 1 juli het niet meer mogelijk zal zijn om in het HC van Honolulu een paspoort aan te vragen, dan wel te verlengen.
Ze gaven inderdaad te kennen dat het voor mij het handigst zal zijn om in het najaar het in Den Haag te doen voor zowel mijzelf en mijn (dan geboren) kind aangezien wij dan toch naar Nederland gaan.
Een nieuw paspoort, zo schrijven zij, kan, ook al is het nog geruime tijd geldig, altijd opnieuw aangevraagd worden. Met andere woorden, het verhaal wat Loek beschreef is dus een voorval wat niet had mogen gebeuren (onkunde van de baliemedewerk(st)er waarschijnlijk). Ik had dit voorval verteld in mijn email naar het Consulaat om te zien of je het geruime tijd van te voren kon aanvragen.
Ik hoef niet van te voren aangifte gedaan te hebben om een NL paspoort voor mijn kind te krijgen, het kan het krijgen omdat ik de NL vader ben en getrouwd ben met een Amerikaanse (en ook alleen als ik daadwerkelijk nog steeds getrouwd ben op het moment van geboorte). De aangifte kan overigens ook niet in het HC gebeuren (waar het wel kan is niet gezegd geworden, ik verwacht dat het Den Haag is vanwege de dingen die ik her en der gelezen heb).
Verder werd mij gewezen op de diverse pagina's die op de site van het consulaat beschikbaar zijn, de informatie over het aanvragen van een paspoort en dergelijke zijn hiervan dus nog altijd juist. Een ding wat dus niet beantwoord is, is het volgende:
Als ik weer meer weet, zal ik het weer berichten
Ze gaven inderdaad te kennen dat het voor mij het handigst zal zijn om in het najaar het in Den Haag te doen voor zowel mijzelf en mijn (dan geboren) kind aangezien wij dan toch naar Nederland gaan.
Een nieuw paspoort, zo schrijven zij, kan, ook al is het nog geruime tijd geldig, altijd opnieuw aangevraagd worden. Met andere woorden, het verhaal wat Loek beschreef is dus een voorval wat niet had mogen gebeuren (onkunde van de baliemedewerk(st)er waarschijnlijk). Ik had dit voorval verteld in mijn email naar het Consulaat om te zien of je het geruime tijd van te voren kon aanvragen.
Ik hoef niet van te voren aangifte gedaan te hebben om een NL paspoort voor mijn kind te krijgen, het kan het krijgen omdat ik de NL vader ben en getrouwd ben met een Amerikaanse (en ook alleen als ik daadwerkelijk nog steeds getrouwd ben op het moment van geboorte). De aangifte kan overigens ook niet in het HC gebeuren (waar het wel kan is niet gezegd geworden, ik verwacht dat het Den Haag is vanwege de dingen die ik her en der gelezen heb).
Verder werd mij gewezen op de diverse pagina's die op de site van het consulaat beschikbaar zijn, de informatie over het aanvragen van een paspoort en dergelijke zijn hiervan dus nog altijd juist. Een ding wat dus niet beantwoord is, is het volgende:
Dit staat op de site van de gemeente Den Haag. Ik heb dus een mail terug gestuurd naar het NCLA. Daarin heb ik aangegeven dat ik een originele verblijfsvergunning heb maar dat er niet van nationaliteit gesproken wordt, alleen van land van geboorte (het is dus niet expliciet vermeld dat ik NL'er ben, je kan in NL geboren zijn en ondertussen gewoon de Duitse nationaliteit hebben, om maar wat te noemen). Ik verwacht dus eigenlijk ook dat ik een recente verklaring van Nederlanderschap mee zal moeten nemen. Ik heb gevraagd of dit correct is en, indien dit het geval was, of het HC dit nog wel voor mij kan regelen.- Verder heeft u een van de volgende documenten nodig:
* Een recente verklaring van de bevoegde autoriteit van uw woonplaats in het buitenland waaruit uw domicilie en nationaliteit(en) blijkt; OF
* Recente verklaring van Nederlanderschap, niet ouder dan twee weken, afgegeven door de Nederlandse vertegenwoordiging van het land waar u woont; OF
* Geldige originele verblijfsvergunning (met vermelding van uw nationaliteit), afgegeven door de daartoe bevoegde instantie in het land van verblijf.
Als ik weer meer weet, zal ik het weer berichten

-
- Amerika-expert
Verklaring van Nederlanderschap niet ouder dan twee weken?! En ik maar denken dat die dingen langer geldig waren. Net zoals, hoop ik, een verklaring van behoud van Nederlandersschap. Of moeten we daar elke keer weer doorheen als we een nieuw NEderlands paspoort aanvragen?
Als ze het te gek gaan maken, dan hoef ik niet meer. Dan zie ik wel wat er gebeurt als ik echt terug zou willen naar Europa.
Gelukkig hoef je voor AOW geen Nederlander (meer) te zijn.
Als ze het te gek gaan maken, dan hoef ik niet meer. Dan zie ik wel wat er gebeurt als ik echt terug zou willen naar Europa.
Gelukkig hoef je voor AOW geen Nederlander (meer) te zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgende stap is dat jullie voor alles persoonlijk naar Den Haag moeten. Eigenlijk willen ze je gewoon duidelijk maken dat ze van je vanaf willen. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben daarom ook maar in de pen geklommen, en heb gevraagd om opheldering over deze behandeling in Den Haag. Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat men de houders van dubbele nationaliteit niet makkelijk wil maken. Ik vraag me af of dit een vorm van ontmoedigingsbeleid is...jiejie schreef:
Ik heb inmiddels weer bericht ontvangen van het consulaat. Ze meldden mij dat het voor mij het handigst zal zijn om ter zijner tijd een 'verklaring van woonplaats' op te vragen, wat per post kan. Ik moet dat dan tegen die tijd informeren waar ik dit kan doen, LA, SF of HNL. Ze hebben me eveneens een pagina gelinkt waar ik het e.e.a. kan terug lezen: http://www.ncla.org/article.asp?articleref=AR00000133EN
Na het lezen van die pagina krijg ik eigenlijk nog meer vragen.. bleh.. ze maken het echt niet gemakkelijk :S
Plus hoe kan deze verklaring een verklaring van Nederlanderschap vervangen> Ik snap dat niet echt. Dat ik ergens woon wilt toch helemaal niets zeggen?
Overigens, wat ik dus echt niet snap is dat ik deze documenten moeten hebben om mijn paspoort te verlengen, terwijl mijn kind tegen die tijd geen van de drie eerder genoemde documenten (zoals bv verklaring nederlanderschap) kan hebben op dat moment en toch zou die wel een paspoort kunnen krijgen? Ik heb echt heel erg sterk het gevoel dat, wanneer ik straks in Den Haag sta voor die paspoorten, dat ik alsnog van een koude kermis thuis zal komen.
Na het lezen van die pagina krijg ik eigenlijk nog meer vragen.. bleh.. ze maken het echt niet gemakkelijk :S
Plus hoe kan deze verklaring een verklaring van Nederlanderschap vervangen> Ik snap dat niet echt. Dat ik ergens woon wilt toch helemaal niets zeggen?
Overigens, wat ik dus echt niet snap is dat ik deze documenten moeten hebben om mijn paspoort te verlengen, terwijl mijn kind tegen die tijd geen van de drie eerder genoemde documenten (zoals bv verklaring nederlanderschap) kan hebben op dat moment en toch zou die wel een paspoort kunnen krijgen? Ik heb echt heel erg sterk het gevoel dat, wanneer ik straks in Den Haag sta voor die paspoorten, dat ik alsnog van een koude kermis thuis zal komen.
Daar lijkt het inderdaad wel sterk op :/ Ben trouwens benieuwd wanneer en wat het antwoord zal zijn voor je.Loek schreef:Ik vraag me af of dit een vorm van ontmoedigingsbeleid is...
-
- Amerika-expert
Ik heb een paar keer voor vrienden in NL mijn ervaringen met opvragen van papierhandel voor onze kleine aan de Amerikaanse kant vergeleken met de NLse kant. De reacties waren steevast dat het wel zo moest, omdat er zoveel misbruik gemaakt werd door "malafide mensen" van dubbele nationaliteit. Als de betrokken ambtenaren er hetzelfde over denken ...Loek schreef:Ik vraag me af of dit een vorm van ontmoedigingsbeleid is...
Ja, en toch is dat logisch. Jouw kind is NLs omdat jij NLs bent en met de moeder getrouwd bent (in het niet-zo-grijze verleden liep de bloedlijn alleen via de vader), en voor het 18de levensjaar kan het door geboorte verkregen NL-schap niet verloren raken. De enige noodzakelijke bewijzen zijn dus jouw NLschap en een geboortebewijs met daarop jouw naam, alsmede de huwelijksakte met een datum voor de geboorte. Jij daarentegen kan het NLschap opzeggen wanneer je daar zin in hebt, en zult dus bij elke verlenging opnieuw moeten bewijzen dat je dat niet gedaan hebt, en nog altijd NLer bent.jiejie schreef:mijn kind tegen die tijd geen van de drie eerder genoemde documenten ... en toch zou die wel een paspoort kunnen krijgen?
Gr., Flipje
Daar zit inderdaad wel wat in ja, thanks voor de uitleg 
Ik zit me nu opeens te bedenken, het is dus ook mogelijk om afstand te doen van je staatsburgerschap terwijl je nergens anders een staatsburger bent.. lijkt me een rare gewaarwording.

Ik zit me nu opeens te bedenken, het is dus ook mogelijk om afstand te doen van je staatsburgerschap terwijl je nergens anders een staatsburger bent.. lijkt me een rare gewaarwording.
-
- Amerika-expert
Neem een keer een leidinggevende functie in een vreemd leger, en zie wat er gebeurd.
Maar als GC-houder zit je okay: USCIS kan reisdocumenten afgeven die gebruikt kunnen worden in plaats van een paspoort. Ik zeg "okay" en niet "goed" want ik denk nog altijd dat de NLse overheid, alle gebiebel ten spijt, beter te verdragen is dan USCIS.
Gr., Flipje

Gr., Flipje
Bijzonder nare situatie voor je JieJie, dat is iets wat zeker is. Ik voel me hier, ongeveer 2 uur van Boston verwijderd, een beetje een geluksvogel.
Over de Nederlandse overheid ben ik echter niet te spreken, de NL belastingdienst blijft mijn moeder in Nederland maar met post benaderen, terwijl ze toch echt mijn US adres hebben.....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk erg goed te spreken ben over de USCIS. Ik heb zelf nog nooit problemen of vreemde dingen meegemaakt, en ben altijd netjes en snel geholpen. Al het papierwerk heb ik destijds helemaal zelf geregeld, zonder advocaat of wat dan ook, en ik heb ze destijds dan ook regelmatig aan de telefoon gehad. Mijn ervaring is dat ze erg behulpzaam waren, en ook regelmatig met goede tips kwamen om ervoor te zorgen dat de verwerkingstijd niet uit zou lopen, maar dat de resultaten ook daadwerkelijk binnen de gestelde verwerkingstijd in mijn brievenbus lagen.FlipjeBTiel schreef:Neem een keer een leidinggevende functie in een vreemd leger, en zie wat er gebeurd.Maar als GC-houder zit je okay: USCIS kan reisdocumenten afgeven die gebruikt kunnen worden in plaats van een paspoort. Ik zeg "okay" en niet "goed" want ik denk nog altijd dat de NLse overheid, alle gebiebel ten spijt, beter te verdragen is dan USCIS.
Gr., Flipje
Over de Nederlandse overheid ben ik echter niet te spreken, de NL belastingdienst blijft mijn moeder in Nederland maar met post benaderen, terwijl ze toch echt mijn US adres hebben.....
Before "was", "was" was, "was" was "is".
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Al vaker heb ik positievere geluiden over USCIS (of INS, zoals ze voorheen door het leven gingen) gehoord vanuit het noordoosten. Mijn zus (in het gebied rond Boston) had ook nooit enig probleem. Hier in Washington echter is het geen pretje. Ik ben blij er klaar mee te zijn! Onvriendelijke mensen, geen antwoorden op vragen (die ik dan wel kreeg door New Hampshire (hoofdkantoor) te bellen). De helft of meer van de medewerkers hier zijn zelf immigranten en kennelijk helpt dat niet met empathie voor nieuwe mensen, integendeel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Niet alleen Nederland heeft vreemde regels wat betreft het verlengen van paspoorten. Mijn partner is Brits, woont al jaren in Nederland, kon voor heen zijn paspoort gewoon in Amsterdam laten verlengen. Echter is het kantoor nu verplaatst naar Parijs. Hij kan zijn paspoort nog wel opsturen, echter dit proces kan een aantal weken duren, soms wel 4 weken voordat iemand zijn paspoort terug heeft. Echter hij vliegt elke week naar de UK en kan derhalve niet zonder paspoort. Verlengen in London kan ook niet omdat hij daar niet woonachtig is. Ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen in 2010.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
-
- Amerika-expert
Mij is indertijd verzekerd door diplomaten dat een Nederlandse nationaliteit toch wel nuttig is. Als je ooit Nederlander bent geweest en de kans loopt statenloos te worden, door welke oorzaak dan ook, dan kun je schijnbaar altijd weer terugvallen op dat Nederlandse staatsburgerschap.
Overigens: ik zou naast een paspoort voor een in de VS (of elders buiten Nederland) geboren kind altijd een bewijs van Nederlanderschap aanvragen. Een paspoort, zo is mij gebleken, is een reisdocument, het geeft maar heel weinig staatsburgerschapsrechten. Een vodje papier met een stempel, een handtekening en een zegel blijkt voor nationaliteitszaken veel belangrijker.
Overigens (en niet om wat naars te zeggen), maar je kunt blijkbaar beter een lastige buitenlander in Nederland met een verblijfsvergunning zijn (en "geen tijd" of "geen zin" hebben om de Nederlandse nationaliteit aan te vragen, hoewel je daar wel voor in aanmerking komt) dan een Nederlander in het buitenland. In het eerste geval kan je niet uitgewezen worden (of word je niet uitgewezen), in het laatste geval moet je door allerlei "hoepels springen" om je Nederlanderschap te mogen behouden!
Overigens: ik zou naast een paspoort voor een in de VS (of elders buiten Nederland) geboren kind altijd een bewijs van Nederlanderschap aanvragen. Een paspoort, zo is mij gebleken, is een reisdocument, het geeft maar heel weinig staatsburgerschapsrechten. Een vodje papier met een stempel, een handtekening en een zegel blijkt voor nationaliteitszaken veel belangrijker.
Overigens (en niet om wat naars te zeggen), maar je kunt blijkbaar beter een lastige buitenlander in Nederland met een verblijfsvergunning zijn (en "geen tijd" of "geen zin" hebben om de Nederlandse nationaliteit aan te vragen, hoewel je daar wel voor in aanmerking komt) dan een Nederlander in het buitenland. In het eerste geval kan je niet uitgewezen worden (of word je niet uitgewezen), in het laatste geval moet je door allerlei "hoepels springen" om je Nederlanderschap te mogen behouden!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
Boston, Noord-Oosten ... vraag 'peet' eens naar haar strubbelingen. Dat wil inderdaad niet zeggen dat het altijd fout gaat: mijn GC-aanvraag verliep zeer vlotjes aan de kant van de overheid, en geen van mijn visum-aanvragen waren ooit een probleem. In geval van mijn vrouw hebben wij echter een zeer slechte ervaring opgedaan en daar nog een brief over gestuurd naar de USCIS Director. In zijn antwoord gaf hij ons vierkant gelijk, dus ik heb niet het idee dat het aan ons lag.Ingmar schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk erg goed te spreken ben over de USCIS.
... is een categorie helemaal op haarzelf.Ingmar schreef:de NL belastingdienst
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2391 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x