Zal geen maanden duren, nu is al bekend dat het allemaal reuze meevalt en er nu eigenlijk meer voorzorgsmaatregelingen worden genomen. Hoop paniek voor niets, lijkt mij.Bandido schreef:]Het griepverhaal lijkt een beetje op storm in een glas water.Hopenlijk kunnen we dat over een paar maanden bevestigen. Maar op dit moment vind ik het nog te vroeg om er al te laconiek over te doen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, maar ik hoop niet, dat dit een "boy cried wolf" effect heeft en dat bij het volgende, wel echt gevaarlijke, virus, mensen gaan denken, dat het allemaal wel los zal lopen. De media hebben dit zo opgezweept (en nog, we krijgen nog ieder uur te horen hoeveel "probable cases" er nu weer zijn), dat mensen het niet meer willen horen. Dat is natuurlijk niet goed, als er echt reden voor zorgen is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
No rationale for travel restrictions
1 May 2009 -- WHO is not recommending travel restrictions related to the outbreak of the influenza A(H1N1) virus. Today, international travel moves rapidly, with large numbers of individuals visiting various parts of the world. Limiting travel and imposing travel restrictions would have very little effect on stopping the virus from spreading, but would be highly disruptive to the global community.
Influenza A(H1N1) has already been confirmed in many parts of the world. The focus now is on minimizing the impact of the virus through the rapid identification of cases and providing patients with appropriate medical care, rather than on stopping its spread internationally. Furthermore, although identifying the signs and symptoms of influenza in travellers can be an effective monitoring technique, it is not effective in reducing the spread of influenza as the virus can be transmitted from person to person before the onset of symptoms. Scientific research based on mathematical modelling indicates that restricting travel will be of limited or no benefit in stopping the spread of disease. Historical records of previous influenza pandemics, as well as experience with SARS, have validated this point.
Travellers can protect themselves and others by following simple recommendations related to travel aimed at preventing the spread of infection. Individuals who are ill should delay travel plans and returning travellers who fall ill should seek appropriate medical care. These recommendations are prudent measures which can limit the spread of many communicable diseases and not only influenza A(H1N1).
Komt van WHO website
1 May 2009 -- WHO is not recommending travel restrictions related to the outbreak of the influenza A(H1N1) virus. Today, international travel moves rapidly, with large numbers of individuals visiting various parts of the world. Limiting travel and imposing travel restrictions would have very little effect on stopping the virus from spreading, but would be highly disruptive to the global community.
Influenza A(H1N1) has already been confirmed in many parts of the world. The focus now is on minimizing the impact of the virus through the rapid identification of cases and providing patients with appropriate medical care, rather than on stopping its spread internationally. Furthermore, although identifying the signs and symptoms of influenza in travellers can be an effective monitoring technique, it is not effective in reducing the spread of influenza as the virus can be transmitted from person to person before the onset of symptoms. Scientific research based on mathematical modelling indicates that restricting travel will be of limited or no benefit in stopping the spread of disease. Historical records of previous influenza pandemics, as well as experience with SARS, have validated this point.
Travellers can protect themselves and others by following simple recommendations related to travel aimed at preventing the spread of infection. Individuals who are ill should delay travel plans and returning travellers who fall ill should seek appropriate medical care. These recommendations are prudent measures which can limit the spread of many communicable diseases and not only influenza A(H1N1).
Komt van WHO website
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Ja, ook gelezen. WHO stelt ons amerika-reizigers gerust
:dance:

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat is een fijn bericht van een betrouwbare bron.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ik vond al dat er veel te snel paniek werd gezaaid en nu blijkt het inderdaad gelukkig allemaal mee te vallen.... als je sommige reakties las dan was de wereld bijna ten dode opgeschreven...
Voorzichtigheid in acht nemen is altijd goed natuurlijk, maar dit sloeg wel een beetje heel erg door allemaal naar het paniekerige toe....
Voorzichtigheid in acht nemen is altijd goed natuurlijk, maar dit sloeg wel een beetje heel erg door allemaal naar het paniekerige toe....
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
http://reneusa2009.blogspot.com
Van paniek heb ik nog niks gemerkt. Nieuwsberichten zijn van nature wat op sensatie belust, maar ik wil ook wel goed voorgelicht worden en niet verrast worden. Je kop in het zand steken helpt ook niet, en ik ben me heel goed bewust waarom er zo goed op deze griep gelet wordt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Zojuist gelezen op BBC:
Swine flu 'in decline' in Mexico
An outbreak of swine flu that has its epicentre in Mexico has peaked, the Mexican health minister has said.
bron: http://news.bbc.co.uk/
Swine flu 'in decline' in Mexico
An outbreak of swine flu that has its epicentre in Mexico has peaked, the Mexican health minister has said.
bron: http://news.bbc.co.uk/
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
In Iran of Irak(ben het even kwijt
) hebben ze in de dierentuin hun zwijnen afgemaakt. Echt niet wijs 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Egypte was/is van plan al zijn varkens af te maken 

http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Wij gaan ook over 6 weken, ik lig er absoluut niet wakker van. Relatief gezien vallen de besmettingen in California nog mee. Hier in Nederland heb ik elke dag verschillende klanten anderhalf uur tegenover mij zitten. Dat lijkt mij gevaarlijker dan in een camper rondreizen. Voor een stewardess is het misschien nog andere koek
stefan
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
'Iedereen verwacht dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag fase 6 voor de Mexicaanse griep zal afkondigen', bevestigt de viroloog Marc Van Ranst. Hij is in België verantwoordelijk voor de voorbereiding op de pandemie. 'Wanneer het precies gebeurt, is eigenlijk niet zo belangrijk.' Fase 6 is de laatste fase in de verspreiding van een griepvirus. Ze houdt in dat er officieel sprake is van een pandemie. Dat wil zeggen dat het virus wereldwijd voortdurend wordt overgedragen door de mens.
Het is nog niet helemaal zeker dat de WHO vandaag al de laatste alarmfase zal afkondigen, maar het wordt algemeen aangenomen. Viroloog Van Ranst relativeert de situatie. 'Deze fase wordt afgekondigd wanneer er in verschillende landen verschillende gevallen van besmetting zijn', zegt Van Ranst. 'Het blijft dezelfde griep. Ze is gewoon meer verspreid. Fase 4, 5 of 6 maakt in de praktijk eigenlijk niet zoveel uit.'
Van Ranst benadrukt dat er geen reden is tot paniek. Hij vergelijkt de verspreiding van het virus met de verspreiding van een wintergriep. 'Er wordt alleen veel meer heisa over gemaakt omdat het een nieuw virus is. Het is geen dodelijke pandemie. Wel verspreidt ze zich erg gemakkelijk. Vliegtuigen zijn de grote insecten die de ziekte van het ene continent naar het andere overbrengen. Omdat de griep niet dodelijk is, komen we er nog goed vanaf. Maar het zou kunnen dat over een paar maanden, wanneer de wintergriep ook uitbreekt, de situatie ernstiger zal zijn. Ondertussen leren we veel uit deze situatie. Kennis die we goed kunnen gebruiken bij een ernstigere pandemie.' (vdr)
uit standaard.be
Het is nog niet helemaal zeker dat de WHO vandaag al de laatste alarmfase zal afkondigen, maar het wordt algemeen aangenomen. Viroloog Van Ranst relativeert de situatie. 'Deze fase wordt afgekondigd wanneer er in verschillende landen verschillende gevallen van besmetting zijn', zegt Van Ranst. 'Het blijft dezelfde griep. Ze is gewoon meer verspreid. Fase 4, 5 of 6 maakt in de praktijk eigenlijk niet zoveel uit.'
Van Ranst benadrukt dat er geen reden is tot paniek. Hij vergelijkt de verspreiding van het virus met de verspreiding van een wintergriep. 'Er wordt alleen veel meer heisa over gemaakt omdat het een nieuw virus is. Het is geen dodelijke pandemie. Wel verspreidt ze zich erg gemakkelijk. Vliegtuigen zijn de grote insecten die de ziekte van het ene continent naar het andere overbrengen. Omdat de griep niet dodelijk is, komen we er nog goed vanaf. Maar het zou kunnen dat over een paar maanden, wanneer de wintergriep ook uitbreekt, de situatie ernstiger zal zijn. Ondertussen leren we veel uit deze situatie. Kennis die we goed kunnen gebruiken bij een ernstigere pandemie.' (vdr)
uit standaard.be
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Wie is dan iedereen? een aantal posts hierboven lees ik dat WHO aangeeft dat er geen gigantische risico's zijn voor het reizen naar bijv. de US en in Standaard.be staat dat fase 6 wordt afgekondigdgeorgesken schreef:'Iedereen verwacht dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag fase 6 voor de Mexicaanse griep zal afkondigen', bevestigt de viroloog Marc Van Ranst. Hij is in België verantwoordelijk voor de voorbereiding op de pandemie. 'Wanneer het precies gebeurt, is eigenlijk niet zo belangrijk.' Fase 6 is de laatste fase in de verspreiding van een griepvirus. Ze houdt in dat er officieel sprake is van een pandemie. Dat wil zeggen dat het virus wereldwijd voortdurend wordt overgedragen door de mens.
uit standaard.be

- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het feit dat een Mexicaanse arbeider het virus on een kudde varkens in Canada(Alberta) heeft overgedragen baart een heleboel onderzoekers zorgen.
De man was in Mexico op vakantie geweest en kwam ziek terug en heeft op de fokkerij de ziekte overgedragen aan varkens. Dit is heel ongewoon, en het betekent dat het virus nu zich in zijn 'officiële host kan voortplanten en kan muteren
200 varkens zijn geïsoleerd en dat was Zondag dat ik erover las.
Alhoewel de WHO eerder beweerde dat het virus niet overgedragen door voedsel heeft men nu opdracht gegeven de varkens die besmet zijn met de Flu en dode varkens absoluut niet in de voedsel keten op te nemen. Het virus dat steeds sterker wordt kan het bevriezen overleven. Het WHO zegt dat het vlees van besmette varkens onder geen voorwaarde door mensen gegeten mag worden.
De vraag is natuurlijk hoeveel farmers hoe varkens zullen laten testen op de flu. Zeker in China waar als zoveel 'tainted' (weet het NL woord even niet) vandaan komt en er geen grote controle is op dat soort dingen. Meer dan 50% van alle varkensvlees komt uit China.
Men doet ook tegenstrijdige uitspraken. In het artikel staat: "The new H1N1 swine flu virus is being transmitted from person to person, not from pigs to people." en een paar alinea's verder "experts do not know for sure how this virus came to be, which animal passed it to the first human patient and when that occurred.". Lijkt me dat dit elkaar tegenspreekt. Het is ontstaan doordat het van dier op mens overgebracht werd, en toch probeert men te beweren dat het niet van dieren op mensen word overgebracht. Vreemd.
Feit is dat onderzoekers het erover eens zijn dat het 'cross-species-barrier' nu van mens op varken verontrustend is en onder aan het artikel staat "But the case of the farmer infecting the pigs in Canada fuelled fears of the virus yet again jumping the species barrier -- this time from pig to human -- and possibly becoming more virulent in the process."
Artikel: http://www.reuters.com/article/latestCr ... USL6299708
Een heel goede bron van informatie de websiste van Dr. Henry Niman, a biomedical researcher en met maps: http://flutracker.rhizalabs.com/
De man was in Mexico op vakantie geweest en kwam ziek terug en heeft op de fokkerij de ziekte overgedragen aan varkens. Dit is heel ongewoon, en het betekent dat het virus nu zich in zijn 'officiële host kan voortplanten en kan muteren
200 varkens zijn geïsoleerd en dat was Zondag dat ik erover las.
Alhoewel de WHO eerder beweerde dat het virus niet overgedragen door voedsel heeft men nu opdracht gegeven de varkens die besmet zijn met de Flu en dode varkens absoluut niet in de voedsel keten op te nemen. Het virus dat steeds sterker wordt kan het bevriezen overleven. Het WHO zegt dat het vlees van besmette varkens onder geen voorwaarde door mensen gegeten mag worden.
De vraag is natuurlijk hoeveel farmers hoe varkens zullen laten testen op de flu. Zeker in China waar als zoveel 'tainted' (weet het NL woord even niet) vandaan komt en er geen grote controle is op dat soort dingen. Meer dan 50% van alle varkensvlees komt uit China.
Men doet ook tegenstrijdige uitspraken. In het artikel staat: "The new H1N1 swine flu virus is being transmitted from person to person, not from pigs to people." en een paar alinea's verder "experts do not know for sure how this virus came to be, which animal passed it to the first human patient and when that occurred.". Lijkt me dat dit elkaar tegenspreekt. Het is ontstaan doordat het van dier op mens overgebracht werd, en toch probeert men te beweren dat het niet van dieren op mensen word overgebracht. Vreemd.
Feit is dat onderzoekers het erover eens zijn dat het 'cross-species-barrier' nu van mens op varken verontrustend is en onder aan het artikel staat "But the case of the farmer infecting the pigs in Canada fuelled fears of the virus yet again jumping the species barrier -- this time from pig to human -- and possibly becoming more virulent in the process."
Artikel: http://www.reuters.com/article/latestCr ... USL6299708
Een heel goede bron van informatie de websiste van Dr. Henry Niman, a biomedical researcher en met maps: http://flutracker.rhizalabs.com/
--
Tink
Tink
In Hawaii zijn inmiddels ook gevallen bekend van het virus... vind het alleen wel raar dat ze dit gisteren pas bekend maakten, nadat de patienten al weer opgeknapt zijn. Daar waren ze dus erg vlot mee. Momenteel zijn er nog twee mogelijke gevallen bekend.
Wat ik trouwens niet begrijp (en mijn vrouw evenmin) is dat er op het werk van mijn vrouw vandaag iemand op het werk verscheen die hoge koorts had (zweten en dergelijke), en dat in een health care facility (als verpleegster dus, niet als patient).. die mensen zouden toch beter moeten weten zou je denken. Wat als die persoon nu inderdaad het virus heeft en de patienten aansteekt.. denk dat je op zo'n manier wel een pandemie in de hand kan gaan werken ja :/
En net las ik dat ze klaar zijn om een vaccin te maken wanneer dat nodig mocht zijn.. althans zo staat het in de krant van morgen zag ik net... vraag me nu alleen af waarom ze het dan niet gewoon maken en erop wachten of het uberhaupt nodig is.. waarom willen ze altijd achter de feiten aanlopen? :S
Wat ik trouwens niet begrijp (en mijn vrouw evenmin) is dat er op het werk van mijn vrouw vandaag iemand op het werk verscheen die hoge koorts had (zweten en dergelijke), en dat in een health care facility (als verpleegster dus, niet als patient).. die mensen zouden toch beter moeten weten zou je denken. Wat als die persoon nu inderdaad het virus heeft en de patienten aansteekt.. denk dat je op zo'n manier wel een pandemie in de hand kan gaan werken ja :/
En net las ik dat ze klaar zijn om een vaccin te maken wanneer dat nodig mocht zijn.. althans zo staat het in de krant van morgen zag ik net... vraag me nu alleen af waarom ze het dan niet gewoon maken en erop wachten of het uberhaupt nodig is.. waarom willen ze altijd achter de feiten aanlopen? :S
-
- Amerika-expert
Ze moeten achter de feiten aanlopen omdat elk griepvirus weer anders is. Men moet dus eerst de variant afwachten en dan pas kan je er iets tegen gaan doen.
Overigens: las net in de New York Times dat er mensen zijn die 'flu parties' houden: 'feestjes' waarbij kinderen bewust worden samengebracht met een kind dat al HiNi of iets soortgelijks heeft. Het idee is dan om je kind bloot te stellen aan de griep, zodat het antistoffen kan opbouwen.
Datzelfde waanidee schijnt ook gebruikt te worden om kinderen te 'beschermen' tegen de pokken. Vreemdste gedachtenkronkel: dat zijn vaak mensen die tegen prikken zijn omdat die 'te gevaarlijk' zouden zijn. Ze nemen blijkbaar liever het risico dat hun kind een ernstige en vermijdelijke ziekte krijgt dan dat ze een prik krijgen waarvan bewezen is dat die helpt.
Overigens: las net in de New York Times dat er mensen zijn die 'flu parties' houden: 'feestjes' waarbij kinderen bewust worden samengebracht met een kind dat al HiNi of iets soortgelijks heeft. Het idee is dan om je kind bloot te stellen aan de griep, zodat het antistoffen kan opbouwen.
Datzelfde waanidee schijnt ook gebruikt te worden om kinderen te 'beschermen' tegen de pokken. Vreemdste gedachtenkronkel: dat zijn vaak mensen die tegen prikken zijn omdat die 'te gevaarlijk' zouden zijn. Ze nemen blijkbaar liever het risico dat hun kind een ernstige en vermijdelijke ziekte krijgt dan dat ze een prik krijgen waarvan bewezen is dat die helpt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ja, laatst ook op de locale graigslist gezien; iemand die een playdate voor haar kind wilde met een kind dat de waterpokken heeft zodat het die ook zou krijgen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
-
- Amerika-ontdekker
Het is natuurlijk een sick idee, maar feit is wel dat er tegen waterpokken niet gevaccineerd wordt (hier in Nederland in elk geval) en de kinderen deze kinderziekte dus wel door moeten maken. Het schijnt ook zo te zijn dat je de waterpokken ook beter als kind kunt krijgen, en daarmee resistent te zijn, dan het als volwassene te krijgen. Als volwassene schijn je er nogal behoorlijk ziek van te kunnen worden.ANY schreef:Ja, laatst ook op de locale graigslist gezien; iemand die een playdate voor haar kind wilde met een kind dat de waterpokken heeft zodat het die ook zou krijgen.
Ik weet van mijn eigen kind dat, toen ze de waterpokken had, ze gewoon naar het kinderdagverblijf kon gaan vanaf het moment dat ze koortsvrij was. En dat was vanwege het feit dat het kind dan niet meer ziek/hangerig/"hulpbehoevend" was. De blaasjes had ze toen nog wel. De besmetting namen ze op de koop toe.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bandido
- Amerika-expert
Inmiddels is het aantal besmettingen gestegen naar ruim 1900, in 23 landen. In de VS alleen al zijn nu bijna 700 mensen besmet.
"Keep Georgia On Your Mind"
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
ah? is dit nog altijd nieuws?