Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagje over kleding kopen in USA... Levi's 501

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Vraagje over kleding kopen in USA... Levi's 501

Bericht door Texas Boy »

kraaltje schreef:Dento,je bent een beetje in de war,want het is helemaal geen Levis.
wat ik al eerder schreef heet het merk Levistrauss (aan elkaar geschreven)en geen Levi's Straus zoals de original heet.
Walmart mag geen original levi's Straus verkopen,ik weet dit omdat ik hier met een medewerker van walmart over heb gesproken,ik dacht namelijk ook dat het een echte Levi's was.maar het is een neppert.
http://www.walmart.com/levi?redirect_query=levis

Kan me niet voorstellen dat Walmart aan merkvervalsing doet?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kraaltje schreef:Dento,je bent een beetje in de war,want het is helemaal geen Levis.
Ik ben niet degene die in de war is...

Ik werkte tot gisteren zelf bij Walmart, en kan dus zeggen dat mijn bronnen redelijk betrouwbaar zijn.

Wat ik al eerder schreef: Signature by Levi Strauss is wel degelijk een merk van Levi Strauss, en geen "neppert".

Het is een merk dat door Levi's in 2003 in de markt is gezet speciaal voor retail ketens als Walmart (en Target, K-Mart, enz.).

Van de website van Levi Strauss & Co.:
Signature by Levi Strauss & Co.™ Brand
What is the Signature by Levi Strauss & Co.™ brand?

The Signature by Levi Strauss & Co.™ brand was launched in 2003 exclusively for consumers who shop in the mass channel. The brand gives value-conscious consumers access to high-quality, affordable and fashionable jeans and casual wear from a company and name they trust.

Where can I purchase Signature by Levi Strauss & Co.™ products?

In the United States, Signature by Levi Strauss & Co.™ products are currently sold in-store at Kmart, Meijer, Pamida, ShopKo, Target and Wal-Mart. Products are also available online in the United States at walmart.com, target.com and kmart.com. Not all products are available at all stores or sites; please check our Web site for details. Outside the United States, LSS is sold at Carrefour in France, ASDA-WalMart in the United Kingdom, Migros in Switzerland, Wal-Mart in Germany, Big W and Lowes in Austrailia, and Aeon in Japan.
De Walmart medewerker met wie jij gesproken hebt, was dus niet goed geïnformeerd: Signature wordt door Levi's geproduceerd, en is dus geen nepartikel.

Walmart zal zich inderdaad echt niet aan merkvervalsing schuldig maken!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

sweatbox schreef:Je moet voor de grap eens opzoeken wat een spijkerbroek van PRPS, het merk van Brad Pitt, kost.
Krijg je Brad Pitt er dan bij??? (dan heb ik het geld er graag voor over namelijk :D )

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

vana schreef:
sweatbox schreef:Je moet voor de grap eens opzoeken wat een spijkerbroek van PRPS, het merk van Brad Pitt, kost.
Krijg je Brad Pitt er dan bij??? (dan heb ik het geld er graag voor over namelijk :D )

Marjon
Ach lieverd, weet je dan wat je met zoiets moet doen dan??? Ha, je sportschoolconditie kan maar ergens goed voor zijn :dance:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef: Ach lieverd, weet je dan wat je met zoiets moet doen dan??? Ha, je sportschoolconditie kan maar ergens goed voor zijn :dance:
Ja hoor, die arme man heeft het zo moeilijk, hij mag ook wel even bij mij uithuilen hoor.Afbeelding

Marjon
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij zijn in Amerika ook altijd op zoek naar 501's voor mijn man. Helaas lukt het bijna nooit om er eentje te kopen. Hij heeft w30/ L34 Bij een w30 gaat de lengte meestal maximaal tot 32. Het is altijd een kwestie van geluk hebben om ze tegen te komen. ( overigens zie ik andersom wel genoeg liggen: w36/L30, misschien is zijn maat gewoon populair en altijd uitverkocht :wink: )
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Vanavond heb ik in Kanab, UT 4 Levi's 501 broeken in verschillende kleuren en 2 Levi's riemen gekocht. De winkel had uitverkoop en ik kreeg 20 procent korting op de totale rekening. Ik was in totaal iets van 170 dollar kwijt... daar heb je er in Nederland maar 1,5 voor! :D
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

wij hebben voor het eerst sinds jaren weer eens een paar Levi's gekocht.

Met mijn 2.05 en 150kg zijn ze in mijn maat gewoon niet te krijgen, of je betaald er een kapitaal voor. We kwamen in Las Vegas een XXL winkel tegen en daar betaalde ik rond de $34 voor een echte Levi's. :dance:

Meteen wat shirts gekocht ook daar.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bert, was het toevallig een winkel uit een keten? Albert kan ook niet zo makkelijk een fatsoenlijke jeans vinden in Amerika.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

nieuwenoord schreef:Bert, was het toevallig een winkel uit een keten? Albert kan ook niet zo makkelijk een fatsoenlijke jeans vinden in Amerika.
Het is een keten want in Sacramento kwam ik ze ook tegen.
Het is Casual Male XL

Succes met shoppen!

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

OK, die onthouden we!
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

JC Penney heeft ook een Big and Tall Department, daar heb ik met mijn 196 cm en 114 kg al het nodige gevonden, incl 501 .
In de Levis Outlet in Jersey Gardens in de buurt van NYC hadden ze ook mijn maat en zelfs nog groter. CAsual XL ken ik ook maar is niet echt goedkoop.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Of all the inventions America has exported, nothing has caught on quite like the humble bluejeans. Unlike pretty much everything else in the notoriously fickle world of fashion, jeans transcend all times and styles, and are worn by Americans from all walks of life, from James Dean to Jerry Seinfeld to Joe the Plumber.

For that, we can thank Levi's. Nearly a century ago, the company invented the modern bluejeans, hand-stitching each pair in San Francisco. By the 1950s, jeans were embraced by the counterculture, and soon they became an international fashion sensation.

Worldwide demand calls for cheap labor and lower distribution costs. Levi's has responded by opening more than 50 plants and offices in 35 countries. Today it sells its products in 60,000 retail outlets around the world and derives nearly half its revenue from operations in Europe and the Asia-Pacific region. Check your label: A very few still say "Made in the U.S.A."

Hmmmm. ik koop mijn jeans voor $12 at Costco.
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Wat betreft het prijsverschil tussen hier en de USA: laat je niks wijsmaken, het heeft niks met kwaliteitsverschil te maken en ook weinig met invoerrechten. het prijsverschil zit hem vooral in de gangster-style BTW die je hier betaalt tegenover die in de USA.
En als je ginder kledij koopt en de invoerrechten wil vermijden, zorg dan dat alle labels er af zijn en dat de kledij verfrommeld tussen je vuile was zit. Ik wil de eerste douanier nog zien die dat allemaal gaat bekijken onder de loupe. Laat je natuurlijk alles netjes opgeplooid met de prijs er aan en het kassaticket erbij in je valies zitten...tja...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vorige week toevallig 2 Levi's 501 uit Amerika binnen gekregen. Per stuk $ 39,99. :D

Hier in Nederland volgens mij toch gauw rond de € 80 per stuk? (Was althans enkele jaren geleden zo. Misschien inmiddels alweer in prijs gestegen).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Coyote schreef:Vorige week toevallig 2 Levi's 501 uit Amerika binnen gekregen. Per stuk $ 39,99. :D
Ik koop ze hier voor $27.99 :P
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

501 heb je in verschillenden soorten, bij JCPenneys haal ik ze ook voor rond de 30 USD

http://www2.jcpenney.com/jcp/XGN.aspx?S ... nOnGo=true
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

MaVi schreef:het prijsverschil zit hem vooral in de gangster-style BTW die je hier betaalt tegenover die in de USA.
Wat een onzin, BTW is hier 19%, in de VS betaal je afhankelijk van de staat een procent of 10, dat maakt echt niet het verschil tussen ongeveer 40 dollar en 80 euro. :roll:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Harry schreef:Wat een onzin, BTW is hier 19%, in de VS betaal je afhankelijk van de staat een procent of 10, dat maakt echt niet het verschil tussen ongeveer 40 dollar en 80 euro. :roll:

In Nederland betaal je naast de BTW invoerbelasting, de BTW gaat over waarde, transport en invoerbelasting, dus belasting over belasting. Leuker kunnen ze het niet maken :?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Invoerrecht bedraagt op kleding dacht ik 12%, ook dat maakt het grote prijsverschil niet, alle spijkerbroeken worden gefabriceerd in lage lonen landen en hebben een kostprijs van een paar dollar.
Ik denk dat hier in Europa mensen bereid zijn om meer te betalen voor kleding dan in de VS en dat daarom de prijs een stuk hoger ligt, zowel winkelier als fabriekant maken denk ik meer winst.

En heft de VS helemaal geen invoerrechten ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer