Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mount Rushmore en Badlands NP in 1 dag?
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Mount Rushmore en Badlands NP in 1 dag?
Wij zijn twee volle dagen in Rapid City.
1 Van die dagen willen we graag Mount Rushmore en Badlands NP bezoeken, maar het liefst in 1 dag.
Ik had al op de route planner gekeken en de met de reistijd moet het te doen zijn.
Maar heb geen idee hoeveel tijd je bij Mount Rushmore kwijt bent, en of er veel te doen is in bv Badlands NP.
Groetjes Ess
1 Van die dagen willen we graag Mount Rushmore en Badlands NP bezoeken, maar het liefst in 1 dag.
Ik had al op de route planner gekeken en de met de reistijd moet het te doen zijn.
Maar heb geen idee hoeveel tijd je bij Mount Rushmore kwijt bent, en of er veel te doen is in bv Badlands NP.
Groetjes Ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Mount Rushmore en Badlands NP in 1 dag?
Wij zijn wel zo'n 2 uur zoet geweest bij Mount Rushmore denk ik. We hebben dan wel de Presidental Trail gelopen, dan zie je de gezichten van iets dichterbij en van diverse kanten. Ook natuurlijk nog even door de souvenierwinkel gelopen.
Wat een aanrader is om in de avond naar de lichtceremonie te gaan. Vonden wij erg indrukwekkend. Je kaartje voor de parkeerplaats is een jaar geldig, dus je hoeft niet opnieuw entree te betalen. Je kunt natuurlijk ook pas in de namiddag gaan om de eea bij daglicht te bekijken, daar eten, en wachten tot het donker wordt voor de lichtceremonie.
Badlands NP zijn wij niet geweest.
Wat een aanrader is om in de avond naar de lichtceremonie te gaan. Vonden wij erg indrukwekkend. Je kaartje voor de parkeerplaats is een jaar geldig, dus je hoeft niet opnieuw entree te betalen. Je kunt natuurlijk ook pas in de namiddag gaan om de eea bij daglicht te bekijken, daar eten, en wachten tot het donker wordt voor de lichtceremonie.
Badlands NP zijn wij niet geweest.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben trouwens misschien maar een half uurtje daar gezeten, en dat vonden we eigenlijk al extreem lang (uiteindelijk zit je een half uur lang naar dezelfde koppen te kijken :p ), maar wij hebben die presidential loop niet gedaan.
Als je 's avonds gaat, ga je het in ieder geval zonder enige problemen kunnen bezoeken. Alleen foto's trekken is dan moeilijker.
Als je 's avonds gaat, ga je het in ieder geval zonder enige problemen kunnen bezoeken. Alleen foto's trekken is dan moeilijker.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je schrijft dat jullie 2 dagen in Rapid City zijn, en dit op een dag willen combineren. Wat ga je dan die andere dag doen vanuit Rapid City?
Ik vind het niet logisch om dit te combineren, het ligt immers niet in dezelfde richting. Vanuit Rapid City rijd je in ongeveer 1½ uur naar de ingang van Badlands. Dan heb je aan zuivere reistijd nog een uur nodig in het park, je komt dan weer uit bij het plaatsje Wall, als je de meest eenvoudige route neemt. Je kunt in het park ook nog een gravel road rijden langs de prarie dogs, dat neemt nog meer tijd in beslag. Ik heb dan nog niet eens de tijd geteld die je kwijt bent in het park voor (eventuele korte) wandelingen. Je moet wel de auto uit in mijn ogen, om van het park te kunnen genieten. Tel daar ook zeker 2 a 3 uurtjes voor, maar als je houdt van wandelingen ben je nog wel meer tijd kwijt. Je hebt dan al een groot deel van de dag besteed.
Als je dan vanuit Wall nog naar Mount Rushmore wil rijden ben je ook nog 1½ uur onderweg, en dan ben je op die site ook nog wel 2 uurtjes zoet, zoals Erica ook al aangeeft. Wij hebben rondgekeken bij de site, natuurlijk verschillende foto's gemaakt, en ook even door de souvenirswinkel gelopen. Het is een enorme winkel met veel leuke hebbedingetjes. Qua tijd wordt het dan wel een beetje krap.
Volgens mij is het meer logisch om Badlands eventueel te combineren met een bezoek aan het plaatsje Wall, en dan in het bijzonder die grote -en heel aparte- drugstore die daar ligt.
Mount Rushmore laat zich perfect combineren met een rit door Custer State Park en eventueel een bezoek aan Wind Cave. Je kunt een prachtige route rijden door die 2 parken, waar je veel wildlife tegenkomt. Verder kun je ook nog een route rijden waar je een leuke foto kan maken van Mount Rushmore gezien vanuit een tunnel. Een mooie route en een prachtig vergezicht!
Het kan wel zoals jij het aangeeft, met een beetje schikken en niet al te lange wandelingen maken, maar ik vind het niet logisch.
Ik vind het niet logisch om dit te combineren, het ligt immers niet in dezelfde richting. Vanuit Rapid City rijd je in ongeveer 1½ uur naar de ingang van Badlands. Dan heb je aan zuivere reistijd nog een uur nodig in het park, je komt dan weer uit bij het plaatsje Wall, als je de meest eenvoudige route neemt. Je kunt in het park ook nog een gravel road rijden langs de prarie dogs, dat neemt nog meer tijd in beslag. Ik heb dan nog niet eens de tijd geteld die je kwijt bent in het park voor (eventuele korte) wandelingen. Je moet wel de auto uit in mijn ogen, om van het park te kunnen genieten. Tel daar ook zeker 2 a 3 uurtjes voor, maar als je houdt van wandelingen ben je nog wel meer tijd kwijt. Je hebt dan al een groot deel van de dag besteed.
Als je dan vanuit Wall nog naar Mount Rushmore wil rijden ben je ook nog 1½ uur onderweg, en dan ben je op die site ook nog wel 2 uurtjes zoet, zoals Erica ook al aangeeft. Wij hebben rondgekeken bij de site, natuurlijk verschillende foto's gemaakt, en ook even door de souvenirswinkel gelopen. Het is een enorme winkel met veel leuke hebbedingetjes. Qua tijd wordt het dan wel een beetje krap.
Volgens mij is het meer logisch om Badlands eventueel te combineren met een bezoek aan het plaatsje Wall, en dan in het bijzonder die grote -en heel aparte- drugstore die daar ligt.
Mount Rushmore laat zich perfect combineren met een rit door Custer State Park en eventueel een bezoek aan Wind Cave. Je kunt een prachtige route rijden door die 2 parken, waar je veel wildlife tegenkomt. Verder kun je ook nog een route rijden waar je een leuke foto kan maken van Mount Rushmore gezien vanuit een tunnel. Een mooie route en een prachtig vergezicht!
Het kan wel zoals jij het aangeeft, met een beetje schikken en niet al te lange wandelingen maken, maar ik vind het niet logisch.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik wilde de andere dag bewaren voor custer state park en wilde eigenlijk ook naar Bear County?
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
ess schreef:Ik wilde de andere dag bewaren voor custer state park ...
In dat geval zou ik Custer State Park combineren met Mount Rushmore, en Bear Country combineren met Badlands. Volgens mij is dat qua route veel logischer!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dat is ook onze 'voorlopige' planning. Maar wij hebben nog net wat meer tijd, dus kunnen ook nog spreiden. Lijkt me echt fantastisch mooi daar !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Of Custer state park en Mount Rushmore combineren,
en de andere dag Badlands NP en bij genoeg tijd Bear County.
Vanuit Rapid City rijden we naar Red Lodge, maar dat is ruim zeven uur rijden dus dat lijkt me niet te combineren met Bear County??
Vanuit Rapid City rijden we naar Red Lodge, maar dat is ruim zeven uur rijden dus dat lijkt me niet te combineren met Bear County??
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dat is toch precies wat ik voorstel......ess schreef:Of Custer state park en Mount Rushmore combineren,

Ik zou het zo doen! Vertrek op tijd naar Badlands, en plan de tijd die je er besteedt. Als je eerder al door Custer en Wind Cave bent gereden, zou ik de prairie dog towns daar bezoeken (leuk!) en die in Badlands overslaan. Op die manier heb je nog wel tijd voor Bear County. Bij vertrek uit Badlands zou ik inderdaad doorrijden als je dan een lange rijdag voor de boeg hebt, en niet onderweg nog iets anders inplannen.
Winston Churchill
Winston Churchill
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is voor ons de eerste keer die kant op.
maar wat is dat precies "prairie dog towns"?
maar wat is dat precies "prairie dog towns"?
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een lokatie waar de prairie dogs leven. Zij leven in kolonies voornamelijk onder de grond en graven samen enorme gangenstelsels. Op deze lokaties kun je ze heel gemakkelijk bovengronds spotten en leuke foto's maken. Het zijn schattige beestjes om te zien en ze maken leuke geluiden!

Winston Churchill
Winston Churchill
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zoals Jacqueline het aangeeft zou ik het doen. Custers SP, Mount Rushmore en Bear Country kun je heel goed op één dag combineren. De andere dag heb je dan voor Badlands NP.
Wij zitten er straks ook 2 volle dagen en dit is ons schema voor die dagen:
Roland
Wij zitten er straks ook 2 volle dagen en dit is ons schema voor die dagen:
Waarom zitten jullie helemaal in Rapid City? Het plaatsje Custer is een hele goede uitvalsbasis. Wij zitten daar 3 nachten in de Comfort Inn & Suites.Dag 5 - maandag 1 juni: Custer e.o.
Feest!!! Vandaag is Marloes jarig! We gaan Custer SP, Mount Rushmore NM en Bear Country U.S.A bezoeken. Daarna willen we naar Rapid City om de verjaardag van Marloes te vieren bij de Outback Steakhouse.
Dag 6 - dinsdag 2 juni: Custer e.o.
Deze dag staat Badlands NP op de agenda en in de buurt van dit National Park ligt de Wall Drug Store dat we eerst willen bezoeken. Na Badlands NP gaan we naar Minuteman Missile National Historic Site. Hier werden tijdens de koude oorlog kernwapens gehouden. Tegenwoordig worden er rondleidingen gegeven en krijg je een indruk wat men daar deed tijdens de koude oorlog.
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Esther, lees ons verslag van vorig jaar er maar op na. Wij deden vanuit Rapid City Bear County, Mount Rushmore en Custer op één dag en dat ging prima. Wij vonden Rapid City juist vanwege de Badlands en Wall ook een prima uitvalsbasis.
Verslag van die dag
Verslag van die dag
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor jullie tips....
Jasimo,
Leuk die prairie dogs, gaan we zeker naar opzoek.
Monique,
is kan me nog wel herinneren van jullie reisverslag dat jullie daar vorig jaar zaten ga hem zo nog even lezen.
Roland,
we zitten niet in het centrum van Rapid City we hebben voor drie nachten een cabin gehuurd, op de route planner zag ik staan 10 min van Mount Rushmore
Bear County is voor ons niet het belangrijkste maar als er tijd is lijkt het me erg leuk.
Jasimo,
Leuk die prairie dogs, gaan we zeker naar opzoek.
Monique,
is kan me nog wel herinneren van jullie reisverslag dat jullie daar vorig jaar zaten ga hem zo nog even lezen.
Roland,
we zitten niet in het centrum van Rapid City we hebben voor drie nachten een cabin gehuurd, op de route planner zag ik staan 10 min van Mount Rushmore
Bear County is voor ons niet het belangrijkste maar als er tijd is lijkt het me erg leuk.
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
Ester, het is zeker leuk om daar doorheen te rijden, binnen een uurtje heb je het wel gehad dus veel tijd neemt het niet in beslag.ess schreef:
Wij hebben het toen gecombineerd met Mount Rushmore en verder ook nog wel andere dingen gedaan die dag, zie ons reisverslag van vorig jaar.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Wij zijn in juni ook twee dagen in Custer.
Badlands lijkt me prachtig om te bezoeken, maar hoe ik de route ook maak, het blijft zo'n 240 mijl met haast zes uur pure reistijd.
Zie ik iets over het hoofd of kent Google Maps de binnendoorwegen niet...
Groetjes,
Paul
Badlands lijkt me prachtig om te bezoeken, maar hoe ik de route ook maak, het blijft zo'n 240 mijl met haast zes uur pure reistijd.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Streets en Trips geeft bij mij aan 93,8 Miles en 2uur en 3 minuten, vanaf Custer naar Badlands NP
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Heb je misschien per ongeluk Badlands North dakota ingetoetst i.p.v South Dakota ?Izognoeg schreef:Wij zijn in juni ook twee dagen in Custer.
Badlands lijkt me prachtig om te bezoeken, maar hoe ik de route ook maak, het blijft zo'n 240 mijl met haast zes uur pure reistijd.![]()
Groetjes,
Paul
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Voor ons was de ligging van de Badlands een van de redenen om te kiezen voor Rapid City in plaats van Custer. We zijn ook nog een dag in Deadwood geweest en zaten erg centraal op de KOA van Rapid City.
Misschien was ik wel wat onduidelijk, maar ik bedoelde heen en terug.
Van Custer onder langs Rapid City naar Wall. Vanaf hier de 240 volgen door Badlands naar Interior.
Dan via Scenic weer richtig Rapid City, hier de 79 richting zuid, de 36 en vervolgens de 16A door Custer State Park naar Custer.
Volgens Google is dit 240 mijl met een zuivere reistijd van 5 uur en 57 minuten.
Groetjes,
Paul
Van Custer onder langs Rapid City naar Wall. Vanaf hier de 240 volgen door Badlands naar Interior.
Dan via Scenic weer richtig Rapid City, hier de 79 richting zuid, de 36 en vervolgens de 16A door Custer State Park naar Custer.
Volgens Google is dit 240 mijl met een zuivere reistijd van 5 uur en 57 minuten.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 5387 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties