Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door hekkie »

Er wordt hier veel gepraat over het huren van de Equinox. Wij hebben de afgelopen drie weken hier (Arizona, Utah, New Mexico) nog niet één Equinox gezien, niet zien rijden en ook niet ergens geparkeerd zien staan o.i.d. Jan let er speciaal op. De kans dat je deze wagen hier in het zuidwesten meekrijgt, lijkt ons dus heel erg klein (of nihil).

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Helly
Amerika-ontdekker

Bericht door Helly »

In dit topic kun je zien dat er toch regelmatig mensen een Equinox meekrijgen, ook heel vaak anderen, maar de kans is dus zeker niet nihil.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Na wat heen en weer gemail met usareisen tot de ontdekking gekomen dat de kosteloze one way rentals vermeld op de site niet up to date zijn.

Zo is er volgens de site geen toeslag te betalen bij AVIS en Hertz tussen de grote luchthavens in het oosten, maar nu blijkt dat die info achterhaald is.
De auto wordt zo 100 tot 150 USD + taksen duurder.
Jammer dat dit niet aangepast werd.
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

klouwer schreef:Ik heb toch nog even een vraag over de Drop-off kosten bij Alamo en USA-reisen.de

Ik wil voor 24 dagen een auto huren van Boston naar Atlanta en toch wel meer dan 1000 mile rijden. Dit betekend dus 500$ drop-off kosten??? Dat is nogal wat namelijk.
Ik zie Massachusetts en Georgia ook niet tussen de lijsten staan waar geen drop-off kosten voor gelden.

Is er bij jullie een andere verhuurder / reisbureau bekend die geen drop-off kosten rekend voor deze route? :(
Wel drop-off kosten maar minder hoog.
kijk eens via deze link http://usaonline.jetair.be/index.php?ac ... b1c2bc21f7
je kiest voor AVIS, drop off kosten zijn 400 USD en 300 USD voor resp autocategorie A en categorie B tot H.
Extra voordeel als je minstens 3 maand voor vertrek boekt krijg je nog eens 5% korting op alle types!

Ik heb ook net hier geboekt omdat tussen DC en Boston geen one way kosten te betalen zijn, maar inderdaad, na lang zoeken is Jetair dan ook de enige die ze niet aanrekent op deze route.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pascal schreef:Ik heb ook net hier geboekt omdat tussen DC en Boston geen one way kosten te betalen zijn, maar inderdaad, na lang zoeken is Jetair dan ook de enige die ze niet aanrekent op deze route.
Als je een auto boekt bij Hertz via Hotelplan gelden er ook geen drop off kosten.

Quote uit de zomergids 2009 van Hotelplan:
Geen achterlatingskosten voor B, C, D, F tussen de luchthavens Washington, Boston, Hartford, Newark, La Guardia, JFK en Philadelphia (Baltimore).
B = Compact 2/4-door
C = Midsize 2/4-door
D = Standard 2/4-door
F = Full-size 4-door

Deze regel geldt al enige jaren, in 2005 heb ik zo al eens een auto gehuurd in Boston en ingeleverd op Dulles Int'l Airport (Washington). Huurde een 'standard' en kreeg een 'convertible' mee. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

Coyote schreef:Quote uit de zomergids 2009 van Hotelplan:
Bestaat daar een site van want jij spreekt over een bochure? Diegene die ik vind is hotelplan.nl maar online zie ik weinig info over huurwagens.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb het uit een brochure (te krijgen in de NL reiswinkels). De site van Hotelplan stelt niet veel voor. Er was in het verleden wel een mogelijkheid om via de site bij Hertz te boeken. Nooit doen, je boekt dan rechtstreeks bij Hertz. Ik heb mijn reserveringen altijd via mail geregeld bij Hotelplan en steeds heel vlot en goed geholpen. Indien je wilt, zou ik de Hertz-pagina's voor je kunnen inscannen en per mail naar je kunnen sturen.

Roland

Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

Bedankt voor het aanbod Roland, maar ik heb net geboekt. Ik heb best een goeie prijs nu, maar houd het voor een volgende keer zeker in de gaten.

Gr, Pascal
akersinusa
Amerika-newbie

Bericht door akersinusa »

Hoi iedereen,

ik wil met een vriend van mij komende zomer (5/7 tot en met 21/7) een auto huren bij usareisen.de. Aangezien we beiden 21 jaar zijn, gaan we voor het Super U25 Inklusiv pakket (o.i.d.). So far so good. Nu vroegen wij ons af of er misschien bij aankomst nog extra kosten bij zouden kunnen komen en zoja, hoeveel die dan zouden zijn. Ik heb namelijk nogal ervaringen gelezen van mensen die dit meemaakten. Nu lijkt usareisen.de erg betrouwbaar, dus ik ga in principe uit van het beste, maar je weet het nooit (zeker omdat dit dan door Alamo zou kunnen komen).

Ik heb usareisen.de hier al over gemaild, maar ik kreeg het ietwat vage antwoord 'there might not be extra costs, but you won't get the free tank of petrol' (dat is niet geldig in NYC) terug. Dus: zijn er mensen die nare ervaringen hebben gehad in de vorm van extra kosten bij aankomst en oppikken van de huurauto?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aan wat voor extra kosten denk je?

Het is algemeen bekend dat verhuurmaatschappijen vaak proberen extra verzekeringen af te sluiten of proberen een upgrade te verkopen. Het is aan jezelf of je hierop wenst in te gaan. Extra verzekeringen zijn beslist niet nodig als je alles via een organisatie als usareisen.de boekt en zelf een goede reisverzekering hebt afgesloten.

Roland

akersinusa
Amerika-newbie

Jij denkt niet dat ze nog ergens een toeslag vandaan kunnen toveren? Wat ik begrepen had kwam dat nogal eens voor.

Extra dingen die ze ons proberen aan te smeren, daar ben ik niet bang voor (wij zeggen wel gewoon Njet), maar meer 'verplichte extra kosten'. Maar goed, als jij niks kan bedenken is dat alvast een geruststelling.

Mochten anderen nog relevante ervaringen hebben, hoor ik het natuurlijk graag!

Dank, Roland! (toffe nickname+avatar btw:))
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb al heel wat auto's gehuurd in Amerika op verschillende locaties maar extra kosten zijn mij nog nooit aangerekend. Ben dus wel benieuwd naar jouw bronnen en wat voor extra kosten dat zouden zijn.

Hoe ik aan de nickname kom, kun je hier lezen. :wink:

Roland

Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Als ik aan extra kosten denk, buiten extra overbodige verzekeringen die ze je proberen aansmeren, dan denk ik aan de waarborg en de drop off fee.
De drop off fee wordt volgens de usareisen website tussen een hele hoop locaties niet aangerekend, maar bij aankomst moet je die wel betalen of je krijgt je wagen niet mee van de verhuurmaatschappij. Naar het schijnt kan je wel die kost terugvorderen bij usareisen ....

De waarborg staat vermeld op usareisen, zit enkel niet in het betaalde bedrag aan usareisen, want dat betaal je ter plaatse aan de verhuurmaatschappij.
Aangezien je de waarborg bij het inleveren terugkrijgt, is het niet echt een kost, maar je moet wel rekening houden met het feit dat het bedrag op je visakaart dus wel geblokkeerd staat tijdens je reis, en je kaartlimiet dus a.h.w. werd verlaagd.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
akersinusa
Amerika-newbie

Ha mannen, dank jullie wel.

Ik heb inmiddels een extra mailtje gehad van usareisen.de waarin duidelijk staat dat er geen extra kosten zullen zijn. Mooie dingen dus.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gisteren bij het inleveren van onze huurauto op het verhuurstation bij airport PHX in Phoenix is ons $ 6 in rekening gebracht voor Customer Facility Charge. Wij huren vaker een auto in Phoenix en normaal is de eindafrekening $ 0. Deze keer wordt mijn creditcard dus belast met $ 6. Geen bedrag waar je wakker van ligt, maar ik wilde het toch even melden.

Het onderwerp Customer Facility Charge is op het forum al eerder aan de orde geweest. Je kunt het nalezen in dit topic. Er zijn dus blijkbaar meer verhuurstations op luchthavens bijgekomen die deze extra heffing nu toepassen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Even gebeld met USA-reisen.de de Drop-off kosten van Boston naar Atlanta bij Alamo zijn 300 dollar ex tax. Dus dat is nog te overzien. Ik denk dat ik dan maar voor die optie ga:

Midsize-SUV 4türig Super-Inklusiv-PLUS-Preise / U25 Special entspricht 21 Tage

640,20 Euro

op dit moment 223 euro + tax

Totaal dus 863 euro voor 21 dagen Mid-size SUV. Ik wil daar nog een upgrade boeken misschien valt er nog wat te onderhandelen aan de desk.
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Ik heb net de voucher binnen van de auto die we gehuurd hebben. Maar nu valt op dat er op de voucher niet bij staat dat er een tank benzine bij zit en 4 medebestuurders. Kan dit een probleem opleveren als we de auto gaan halen?

ALvast bedankt
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

klouwer schreef:Even gebeld met USA-reisen.de de Drop-off kosten van Boston naar Atlanta bij Alamo zijn 300 dollar ex tax. Dus dat is nog te overzien. Ik denk dat ik dan maar voor die optie ga:

Midsize-SUV 4türig Super-Inklusiv-PLUS-Preise / U25 Special entspricht 21 Tage

640,20 Euro

op dit moment 223 euro + tax

Totaal dus 863 euro voor 21 dagen Mid-size SUV. Ik wil daar nog een upgrade boeken misschien valt er nog wat te onderhandelen aan de desk.

Mail van Alamo zelf:

Dear """ Klouwer,

Thank you for contacting Alamo Rent A Car. Normally, there is not a drop charge reflected on a one-way reservation such as this. All applicable charges and fees are reflected in the price.

Thank you,
Russell
Help Desk
Alamo Rent A Car

Ik ben confuus. Ik ga denk ik maar proberen deze email mee te nemen en dan proberen zonder drop off kosten ervanaf te komen. :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Per 1 juli a.s. gaat de staat Colorado een "road safety tax" toepassen van $2 per dag bij de huur van auto's, motoren en campers met een maximum van 45 dagen.

Dus, voor iedereen die op en/of na 1 juli een auto of camper huurt vanuit Colorado: er komt $2 per dag bij...

Ik ben eens benieuwd hoe usareisen.de daar mee om zal gaan als je in Denver huurt: wordt het in de prijs opgenomen of wordt dat een van de kosten die je ter plekke zult moeten voldoen (ik vermoed wel het laatste).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

jaiks...
Wij hebben via usareisen een SUV geboekt bij Alamo, en pikken hem op in Denver op 3 juli....
Zou je die 2$/dag dan ook, samen met een eventuele dropoff kost, achteraf via usareisen kunnen terugvorderen?

EDIT:
ik vind over die tax wel niets op google...
Laatst gewijzigd door Rob op 11 jun 2009, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer