Hoi Annemiek,
Wij hebben in mei/juni een soortgelijk rondje (zelfde richting) gereden in 24 dagen (vanuit Bryce zijn wij langs Capitol Reef direct naar Monument Valley gereden). Je schema lijkt me goed te doen.
Alleen Dag 9 wordt een probleem als je via Seqouia rijdt. Wij moesten wel langs die route, omdat de Tioga pas nog dicht was. Als je via die pas rijdt is Yosemite - Death Valley volgens mij prima te doen in één dag. Onderlangs, via Bakersfield, is al om en als je dan ook nog via Sequoia gaat is volgens mij niet te doen in 1 dag. Ik weet dus niet hoe mooi de Tioga pas is, maar als ik andere verslagen lees, zit dat volgens mij wel goed.
Volgens mij is het vanuit Bryce nog een flink stuk naar Moab. Hou daar dus rekening mee met je vertrektijd uit Bryce.
In Yosemite hebben wij de mist trail gedaan. Supergaaf, alhoewel ik niet weet of er nu nog veel water is.
In Zion kan ik je de Angels Landing trail aanraden. Echt schitterend, langs grote afgrond en uiteindelijk prachtig uitzicht.
Wij hebben de helicoptervlucht vanuit Grand Canyon zelf gedaan. Is er een reden om die elemaal vanuit Las Vegas te doen?
Applepie in Julian is echt subliem. Geniet ervan!
Tussen LA en SF hebben wij in Monterey overnacht. Of beter gezegd bíj Monterey, in Pacific Grove. Kan ik zeer aanraden. Beetje een plaatsje in de duinen tegen de17 miles drive aan. Wij zaten in de Rosedale Inn (
http://www.rosedaleinn.com), via een couponboekje voor 100 dollar in een 250 dollar bungalow suite met jacuzzi en tv in kamer, slaapkamer en badkamer! Ziet er op internet erg truttig uit, maar in het echt kan ik het je zeer aanraden. Prijzig, maar fantastische prijs-kwaliteit verhouding! Het waren de laatste 2 nachten van onze honeymoon, dus hey!
Groet,
René