Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
ik ben van plan om eind juni begin julie naar New york of CHicago te gaan. nou vraag ik mij af hoe de situatie daar nu is en of het
wel verstandig is om te boeken. iemand een idee?
- Bandido
- Amerika-expert
Niet zoveel hoor, ik merk dat ze bij mij op het werk wat voorzichtiger zijn. Als je ziek bent met griepverschijnselen moet je minimaal 7 dagen thuis blijven. Ook worden er flyers uitgedeeld met tips over hoe je gezond kunt blijven en wat andere do's and don'ts. Verder gaat hier het leven gewoon door. Wel organiseren wij op het werk een grote conferentie in Atlanta volgende week waar zo'n 20.000 mensen van over de hele wereld worden verwacht. Dat gaat gewoon door, al zijn er vanuit Azie behoorlijk wat afmeldingen, zo heeft Japan de deelname volledig gecanceled.PHL schreef:Omdat wij komende week met onze 3-jarige dochter richting de USA vertrekken voor een rondreis door het Zuidwesten, zijn we erg benieuwd wat je in de VS in het dagelijks leven daadwerkelijk van de Mexicaanse griep merkt als inwoner of toerist.
Laatst gewijzigd door Bandido op 13 mei 2009, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dat zal wel net niet mogen zeker, zoenenBandido schreef: Ook worden er flyers uitgedeeld met tips over hoe je gezoend kunt blijven

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Bandido
- Amerika-expert
Dat ik van alle tikfouten nou net die moest maken!Dude schreef: Dat zal wel net niet mogen zeker, zoenen![]()

Heb 'm even aangepast.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik zou zeggen, boek lekker. Het nieuws is al weer aan het afzakken erover en de WHO heeft ook aangegeven dat het wel mee lijkt te vallen nu. Er zijn geen negatieve reisadviezen etc.nycfan schreef:ik ben van plan om eind juni begin julie naar New york of CHicago te gaan. nou vraag ik mij af hoe de situatie daar nu is en of het
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Laatste officiële update van de besmettingen:
13 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 13 May 2009, 33 countries have officially reported 5728 cases of influenza A(H1N1) infection.
Mexico has reported 2059 laboratory confirmed human cases of infection, including 56 deaths. The United States has reported 3009 laboratory confirmed human cases, including three deaths. Canada has reported 358 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported eight laboratory confirmed human cases, including one death.
Dat is toch een stijging van 500 positieve gevallen op 1 dag (+-10% op het toaal van gisteren). Ik vermoed dat er heel wat laboratoriumresultaten zijn binnengekomen vandaag
.
13 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 13 May 2009, 33 countries have officially reported 5728 cases of influenza A(H1N1) infection.
Mexico has reported 2059 laboratory confirmed human cases of infection, including 56 deaths. The United States has reported 3009 laboratory confirmed human cases, including three deaths. Canada has reported 358 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported eight laboratory confirmed human cases, including one death.
Dat is toch een stijging van 500 positieve gevallen op 1 dag (+-10% op het toaal van gisteren). Ik vermoed dat er heel wat laboratoriumresultaten zijn binnengekomen vandaag

1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerste Belgische geval is ook geregistreerd. Vanavond komt er een persconferentie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
kastelke schreef:Eerste Belgische geval is ook geregistreerd. Vanavond komt er een persconferentie.
Ik lees juist dat de man terug kwam van vakantie uit New York en Chicago.

Groetjes,
Carine
Carine
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij zijn vanmorgen teruggekomen uit Amerika en geland op Zavethem (Brussel). Bij de uitgang (afd. aangifte goederen) stonden mensen folders met informatie uit te delen aan iederen die met onze vlucht van United uit Amerika België was binnengekomen.
In de folders staat vermeld dat als je binnen 14 dagen last krijgt van koorts, hoesten, misselijkheid, braken etc., dit direct moet melden aan je huisarts.
De informatiefolder wordt uitgereikt aan iedereen die met een vlucht uit een land komt waar besmette gevallen bekend zijn.
Marjan
In de folders staat vermeld dat als je binnen 14 dagen last krijgt van koorts, hoesten, misselijkheid, braken etc., dit direct moet melden aan je huisarts.
De informatiefolder wordt uitgereikt aan iedereen die met een vlucht uit een land komt waar besmette gevallen bekend zijn.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-ontdekker
Mijn ouders zijn gisteren vanuit Indianapolis teruggekomen op luchthaven Düsseldorf. Ook daar waren ze plakkaten aan het ophangen als waarschuwing voor de "swine-flu".
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Delen ze ook pamfletten uit bij de grens met Nederland? Daar zijn ook drie gevallen geconstateerd, volgens flutracker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen Zaterdag toen ik terug kwam heb ik niks gezien of gemerkt, maar daar sta ik ook wel een beetje om bekend, moet ik zeggen, dus misschien hangt heel Schiphol wel vol.
Gewoon gaan natuurlijk! De kans dat je nét iemand tegenkomt die het heeft is nihil, het zijn miljoenensteden.... de kans is ongeveer net zo groot als dat je een Boeing 747 op je hoofd krijgt, dus dan weet je het wel....nycfan schreef:ik ben van plan om eind juni begin julie naar New york of CHicago te gaan. nou vraag ik mij af hoe de situatie daar nu is en of het
Ik ga a.s. maandag ook gewoon naar de USA hoor, ik laat me hier echt niet door tegenhouden, laat staan afschrikken.... bovendien, in Europa is het ook al...
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
http://reneusa2009.blogspot.com
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Die man uit Gent zijn situatie is ook niet verontrustend, t is net een gewone griep.
tja, ik ben elke dag in Gent, dus veel verschil zal het niet maken he, of ik nu in Gent of in California ben.
Nog 11 dagen, try and stop me baby! :dance:
tja, ik ben elke dag in Gent, dus veel verschil zal het niet maken he, of ik nu in Gent of in California ben.
Nog 11 dagen, try and stop me baby! :dance:
Wij gaan over twee weken naar NY en Florida. Ik begin me wel enigszins zorgen te maken. En dan niet perse over of het voor onze gezondheid wel verstandig is, maar meer over de vraag over of het over twee weken niet compleet is losgebarsten in oa NY. Natuurlijk is het in eerste instantie heel erg voor de mensen die ziek zijn of er zelfs aan zijn overleden, maar egoïstisch als ik ben zou ik het heel erg vinden als er straks toch een negatief reisadvies zou worden afgegeven. Wij kijken al maanden uit naar deze reis!
Omboeken zou dan een optie kunnen zijn, maar wij hebben niet geboekt via een reisbureau maar alles "los" van elkaar en via Priceline en Hotwire ed. Hotels via Hotwire en Priceline kunnen niet worden geannuleerd. En volgens mij vergoed de reisverzekering dit niet igv negatief advies door deze omstandigheden....
Nouja, misschien maar gewoon niet vooruit lopen op de feiten en hopen dat het allemaal wel mee zal vallen en we onze reis gewoon kunnen gaan maken...............we hebben er zo'n zin in!!
Voor iedereen die binnenkort gaat: heel veel plezier!! :dance:
Omboeken zou dan een optie kunnen zijn, maar wij hebben niet geboekt via een reisbureau maar alles "los" van elkaar en via Priceline en Hotwire ed. Hotels via Hotwire en Priceline kunnen niet worden geannuleerd. En volgens mij vergoed de reisverzekering dit niet igv negatief advies door deze omstandigheden....
Nouja, misschien maar gewoon niet vooruit lopen op de feiten en hopen dat het allemaal wel mee zal vallen en we onze reis gewoon kunnen gaan maken...............we hebben er zo'n zin in!!
Voor iedereen die binnenkort gaat: heel veel plezier!! :dance:
Menno, Angela, Sem en Luuk
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Die keuze heb je nog altijd zelf. Het klinkt misschien cru maar kies je ervoor om naar een 'besmet gebied' te gaan omdat het je anders (extra) geld kost met alle risico's van dien? Of neem de kosten voor lief en zoek je een ander gebied wat natuurlijk ook extra kosten met zich meebrengt?Ancent schreef:Omboeken zou dan een optie kunnen zijn, maar wij hebben niet geboekt via een reisbureau maar alles "los" van elkaar en via Priceline en Hotwire ed. Hotels via Hotwire en Priceline kunnen niet worden geannuleerd. En volgens mij vergoed de reisverzekering dit niet igv negatief advies door deze omstandigheden....
Natuurlijk hoop ik ook dat het allemaal meevalt en dat jullie, wij en iedereen gewoon naar Amerika kan gaan. Vooralsnog houd ik het in de gaten en heb nog niet zoiets van, moeten we wel gaan? Al merk ik dat mijn omgeving zich daar wel zorgen over maakt, zoals ik afgelopen weekend bij mijn ouders merkte. Berichten in het nieuws dat bedrijven hun zakenreizen naar Amerika zoveel mogelijk uitstellen werken dan natuurlijk ook niet mee.
Met het nieuws dat op dit moment bekend is gaan wij vandaag over 14 dagen dan ook gewoon die kant op.

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Daar zit nog geen geval bij van besmetting in Nederland. Dat maakt het dus geïsoleerde gevallen. Bovendien is de incubatietijd rond die gevallen al verlopen zonder dat er verder iemand ziek is geworden.Petra/VS schreef:Delen ze ook pamfletten uit bij de grens met Nederland? Daar zijn ook drie gevallen geconstateerd, volgens flutracker.
Overigens maak ik me niet de illusie dat we er hier verder van gevrijwaard blijven.
Ben er wel blij mee dat de overheden er zo alert op gereageerd hebben en kan me indenken dat ze pamfletten op Schiphol uit zouden gaan delen. Kan geen kwaad als mensen goed voorgelicht zijn. Zit niet te wachten op hysterische taferelen waarbij hoestende mensen uit een winkel gezet worden.
Dinsdag zag ik hier op Hoog Catherijne een paar Japanners lopen met een mondkapje. Heb ze niet gevraagd waar dat voor was, maar heb zo mijn vermoedens

'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier zie je ook veel Aziaten met mondkapjes, altijd al. Misschien is dat in die culturen normaler om te doen, als je je tussen de menigte begeeft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Influenza A(H1N1) - update 28
14 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 14 May 2009, 33 countries have officially reported 6497 cases of influenza A(H1N1) infection.
Mexico has reported 2446 laboratory confirmed human cases of infection, including 60 deaths. The United States has reported 3352 laboratory confirmed human cases, including three deaths. Canada has reported 389 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported eight laboratory confirmed human cases, including one death
Dus weer zo'n 750 gevallen meer. Het blijft dus nog altijd gestaag met zo een 10% per dag stijgen. Aan dit tempo zitten we aan enkele 10000-den gevallen over enkele weken... Ik vertrek ook nog altijd woensdag, maar ik ga toch wel wat meer uit mijn doppen kijken als anders. Bv als er in Vegas enkele gevallen zijn dan moet zich dat daar met al dienen airco toch in no time verspreiden...
14 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 14 May 2009, 33 countries have officially reported 6497 cases of influenza A(H1N1) infection.
Mexico has reported 2446 laboratory confirmed human cases of infection, including 60 deaths. The United States has reported 3352 laboratory confirmed human cases, including three deaths. Canada has reported 389 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported eight laboratory confirmed human cases, including one death
Dus weer zo'n 750 gevallen meer. Het blijft dus nog altijd gestaag met zo een 10% per dag stijgen. Aan dit tempo zitten we aan enkele 10000-den gevallen over enkele weken... Ik vertrek ook nog altijd woensdag, maar ik ga toch wel wat meer uit mijn doppen kijken als anders. Bv als er in Vegas enkele gevallen zijn dan moet zich dat daar met al dienen airco toch in no time verspreiden...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Ik denk dat voor hun de SARS nog vers in het geheugen zit.Hier zie je ook veel Aziaten met mondkapjes, altijd al. Misschien is dat in die culturen normaler om te doen, als je je tussen de menigte begeeft.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/