Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!

Bericht door jiejie »

Ik denk dat het USCIS een kwestie van ervaring is.. de ene heeft helemaal geen problemen (zoals bij mijzelf bijvoorbeeld, ik heb echt geen problemen gehad en alles is gelukkig erg voorspoedig verlopen) maar er zijn ook mensen genoeg te vinden online die echt rotsituaties hebben meegemaakt (het ergste verhaal vind ik dan eigenlijk nog iemand die een K1 petitie heeft opgestart en die vervolgens van het kluitje het riet ingestuurd wordt en de hele tijd maar wat voorgelogen wordt over de status, ondertussen loopt de K1 aanvraag inmiddels al meer dan 1 jaar en 7 maanden (nog altijd voor de eerste aanvraag, de I129F) senators en congressmen worden aangeschreven door haar maar die krijgen van het USCIS eveneens te horen dat ze het beste maar een lange tijd niet meer informeren omdat het toch niet helpt.. ze houden haar dus gewoon vast in die molen zonder enig uitzicht op wanneer het allemaal voorbij zal zijn.. kijk, als haar aanvraag afgekeurd gaat worden kunnen ze het wellicht gelijk doen want onzekerheid is veel erger... best gemeen dus eigenlijk wat daar gebeurd).

Ik ben het echter wel met flipje eens, je kan beter met de NL'se overheid te maken hebben uiteindelijk dan met het USCIS. Leuk blijft het nog altijd niet natuurlijk maar ja.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

USCIS, breek me de bek niet los. Nog nooit zo;n KL** instantie meegemaakt. Bellen is compleet onmogelijk want je kan niks over de telefoon regelen. Heb je eindelijk je werkpermit na 8 maanden. Krijg je er 1 die wel 5 weken geldig is... Schiet echt niet op. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Ik ben afgelopen week naar het consulaat in Boston geweest en ik ben uitermate te spreken. Vriendelijk, behulpzaam. Foto's kon je in het gebouw maken en voor een heel schappelijke prijs. Dat was perfect..

Wij zijn hier in het noord oosten wat dat betreft wel lucky. Wij kunnen naar NY en Boston.. Beide op een redelijke afstand. ongeveer 4 uur rijden. Als het goed is krijgen wij onze nieuwe paspoorten over een dikke week thuis gestuurt.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

peet schreef:Ik ben afgelopen week naar het consulaat in Boston geweest
ik moet een nieuw paspoort maar heb er een hekel aan mijn oude paspoort af te geven - wat als er iets gebeurd met familie, dan kan ik niet zomaar op de NW32 stappen maar moet eerst een nooddocument aanvragen. Maar het moet, en ik ga vandaag, straks even bellen om zeker te zijn dat ze werken en dan loop ik er even naartoe :D .
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor een Amerikaans paspoort kan je extra betalen, en dan gaat het vlugger. Heeft Nederland ook zoiets (hoewel ik het antwoord al denk te weten: wie denkt u wel niet dat u bent, burger, denkt u soms dat we er voor u zitten?)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Bij onze HC helpt vragen om snelle afhandeling wel, maar zij zijn daarbij nog altijd afhankelijk van LA.

Gr., Flipje
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bennogr schreef:Voor een Amerikaans paspoort kan je extra betalen, en dan gaat het vlugger. Heeft Nederland ook zoiets
Nope. Wel een tijdelijk nooddocument om naar NL te kunnen reizen (en dan moet je weer gaan uitzoeken of je er de US wel mee in mag), maar niet je paspoort.
FlipjeBTiel schreef:Bij onze HC helpt vragen om snelle afhandeling wel, maar zij zijn daarbij nog altijd afhankelijk van LA. Gr., Flipje
niet van LA (NY voor mij) maar van NL waar ze immekaar geflanst worden, werd me verteld.

En nog zoiets idioots: ik had in maart paspoortfotos in NL laten maken en heb mijn NLs rijbewijs verlengd (die nu bij mijn ouders ligt dus de fotos zijn door RDW geaccepteerd). Nu kreeg ik net te horen dat diezelfde fotos niet goed zijn voor mijn NLs paspoort, ik moest nieuwe laten maken bij de Braziliaanse fotograaf die gelukkig in hetzelfde gebouw zit. Maar, wat zijn dat nu weer voor vreemde regels? Consulaatmevrouw kon niet eens een reden waarom ervoor geven. Typisch hollands. Misschien moet ik toch maar een US citizen worden.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

dutchie_in_boston schreef: En nog zoiets idioots: ik had in maart paspoortfotos in NL laten maken en heb mijn NLs rijbewijs verlengd (die nu bij mijn ouders ligt dus de fotos zijn door RDW geaccepteerd). Nu kreeg ik net te horen dat diezelfde fotos niet goed zijn voor mijn NLs paspoort, ik moest nieuwe laten maken bij de Braziliaanse fotograaf die gelukkig in hetzelfde gebouw zit. Maar, wat zijn dat nu weer voor vreemde regels? Consulaatmevrouw kon niet eens een reden waarom ervoor geven. Typisch hollands. Misschien moet ik toch maar een US citizen worden.

Is niet Hollands hoor, zijn internationale regels. Moet Nederland ook aan voldoen, het RDW warschijnlijk niet.
--
Tink
FlipjeBTiel
Amerika-expert

dutchie_in_boston schreef:niet van LA (NY voor mij) maar van NL waar ze immekaar geflanst worden, werd me verteld.
Is dat zo? In mijn paspoort staat "Consul-Generaal te Los Angeles" en niet "Burg. van Den Haag".

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

FlipjeBTiel schreef:Is dat zo? In mijn paspoort staat "Consul-Generaal te Los Angeles" en niet "Burg. van Den Haag".
Dat wordt wel zo gezegd door het Consulaat, op zowel hun website, als in hun email naar mij. De daadwerkelijke afgifte is wellicht niet door de Burg. van Den Haag in jouw geval, maar de consul, omdat die hem ook heeft overhandigd aan je (of in ieder geval iemand die spreekt voor die persoon dan toch).

Ik denk dat daar dit kleine verschil in zit :)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Ik krijg hier net jouw .pdf (die met de aankondiging van de veranderde regels) van het HC, en daarin staat inderdaad:
De Nederlandse paspoorten worden centraal in Nederland vervaardigd. Het duurt minimaal 14 dagen voordat een paspoort gereed is.
Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ja, daarom denk ik dat die zin in het paspoort puur slaat op waar het aan 'de burger' afgegeven is en door wie :)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Tink schreef:Is niet Hollands hoor, zijn internationale regels.
Tink, wat ik bedoel met 'typisch hollands' heeft niets met de paspoortfoto guidelines te maken maar dat ze hier in Boston consulaat mijn in-nederland-gemaakte paspoortfotos niet eens hebben gezien - ze zagen het nederlandse mapje waar de fotos inzitten, concludeerden dat de paspoortfotos niet uit het braziliaanse-fotograaf-kantoortje kwamen, wat blijkbaar tegen de NY regeltjes is, en keurden ze af zonder er zelfs naar te kijken. Ook zo typisch: officiele regel is 1 foto, máár in de praktijk is gebleken dat ze twee toch handiger vinden en dus ben je verplicht twee te overhandigen. Sjeez...
FlipjeBTiel schreef:Is dat zo?
ja, dat is dus zo. Zoals al een paar keer is gezegd: afgeven en inelkaar flansen zijn twee hele verschillende dingen. :D
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ze hebben er op de wereldexpat site zojuist een artikel over online geplaatst: http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/veil ... paspoorten
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Tink, wat ik bedoel met 'typisch hollands' heeft niets met de paspoortfoto guidelines te maken maar dat ze hier in Boston consulaat mijn in-nederland-gemaakte paspoortfotos niet eens hebben gezien - ze zagen het nederlandse mapje waar de fotos inzitten, concludeerden dat de paspoortfotos niet uit het braziliaanse-fotograaf-kantoortje kwamen, wat blijkbaar tegen de NY regeltjes is, en keurden ze af zonder er zelfs naar te kijken. Ook zo typisch: officiele regel is 1 foto, máár in de praktijk is gebleken dat ze twee toch handiger vinden en dus ben je verplicht twee te overhandigen. Sjeez...
Wij waren dus bij dezelfde fotograaf. Op zich waren ze in Boston wel vriendelijk en binnen 2 weken mijn paspoorten terug.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Nog even over dat je als emigrant ook je paspoort zou kunnen verlengen in Enschede: ik was al helemaal gelukkig, want voor mij is dat een stuk makkelijker dan Den Haag. Helaas... alleen mensen die in Duitsland zijn gaan wonen kunnen in Enschede terecht, anderen niet. Blijkbaar is er ergens een foutje in geslopen...
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Goh zeg, ook dat hadden ze dan toch wel eens wat duidelijker mogen vermelden, ik dacht dat Enschede altijd mogelijk was.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Mijn nieuw paspoort aanvraag is onderweg.

Vorige week vrijdag afspraak om 11:00 in Portland, OR met de 'Assistant to Honorary Consul Ted E. Runstein Honorary Consul of the Netherlands'.

Formulier thuis al ingevuld, foto's laten maken in de door de de ambassade goedgekeurde fotowinkel, waar ze je foto's op file houden zodat als er een probleem is met de foto ze het direct regelen met de ambassade en ze het kunnen aanpassen en je niet meer terug hoeft naar de office.

Kristi, de assitente, maakte een kopie van m'n Green Card, nam m'n oude paspoort in, ik betaalde $87 inclusief FedEx'en van het nieuwe paspoort en klaar waren we.
Mooi op tijd voor de nieuwe regeling in gaat en goed voor 5 jaar.

Uit en thuis in een uurtje ipv vliegen naar SF of LA wat minstens 2 dagen zo kosten.
--
Tink
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Tink schreef:Formulier thuis al ingevuld, foto's laten maken in de door de de ambassade goedgekeurde fotowinkel, waar ze je foto's op file houden zodat als er een probleem is met de foto ze het direct regelen met de ambassade en ze het kunnen aanpassen en je niet meer terug hoeft naar de office.
Dat is wel netjes van ze, gemak dient de mens :D
Tink schreef:Mooi op tijd voor de nieuwe regeling in gaat en goed voor 5 jaar.

Uit en thuis in een uurtje ipv vliegen naar SF of LA wat minstens 2 dagen zo kosten.
Ik zit er momenteel eerlijk gezegd ook aan te denken om mijn eigen paspoort nu alvast te laten vernieuwen, dan heb ik het in ieder geval ook. Mijn dochter (we weten inmiddels dat het een zij wordt :D ) zal sowieso het Amerikaanse paspoort krijgen, het Nederlands paspoort voor haar wil ik in December in Nederland gaan aanvragen als we daar zijn maar als daar moeilijkheden mee komen om de een of andere reden dan hebben we in ieder geval beiden toch nog een geldig paspoort en zijn we niet verplicht om binnen 6 maanden een vlucht naar LA te maken, dat kan dan in dat geval ook later (wellicht als ik mijn eigen paspoort dan weer moet verlengen).

Lijkt me een betere oplossing inderdaad.

Hoe zit het eigenlijk met de visa pagina's, mag je die houden? Vroeger mocht je eerst het hele paspoort houden, later alleen de visa pagina's, maar hoe is dat nu?

edit: 2e vraagje, weet iemand of de goedgekeurde fotografen op internet te vinden zijn in een lijstje (zoals de Amerikaanse ambassade dat heeft), of is dat er niet?
edit2: vergeet mijn edit maar met de vraag over de fotografen.. ik heb ze inmiddels gevonden: http://www.netherlands-embassy.org/arti ... 00002000EN (dit is voor diverse staten die onder LA vallen, dus ook de mijne gelukkig), de overige staten kunnen hier ook gevonden worden (bijna onderaan deze pagina): http://www.netherlands-embassy.org/arti ... 00000181EN
Laatst gewijzigd door jiejie op 30 mei 2009, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij laten onze paspoorten als ze vervallen zijn (of vol staan, hahaha) nietig verklaren op het gemeentehuis. Heel erg gelukkig is die dame niet met dat verzoek, want die moet van elke pagina het bovenste puntje afknippen, maar vooral: op elke pagine een stempel zetten dat het paspoort nietig is. Maar zo kunnen wij het wel zelf houden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:Wij laten onze paspoorten als ze vervallen zijn (of vol staan, hahaha) nietig verklaren op het gemeentehuis. Heel erg gelukkig is die dame niet met dat verzoek, want die moet van elke pagina het bovenste puntje afknippen, maar vooral: op elke pagine een stempel zetten dat het paspoort nietig is. Maar zo kunnen wij het wel zelf houden.
Dat kon vroeger inderdaad ook in Nederland, er werden dan gaatjes in gemaakt (zelfde als ze nu nog doen in de VS heb ik gezien bij mijn vrouw), maar dat doen ze helaas niet meer :(

Wel jammer als ik m'n visums kwijtraak.. het is toch een stukje geschiedenis...

Vraag me af wat er gebeurd als ik die pagina's er gewoon zelf uit trek en beschadiging claim :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer