Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lwk: de 1ste winnaar van de DV-2010

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
E59th
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75

Re: Lwk: de 1ste winnaar van de DV-2010

Bericht door E59th »

lwk schreef:ik heb iig geen adres nog om in te vullen :/ kan waarschijnlijk wel een adres van een vriend van een kennis krijgen, maarja die ken ik ook totaal niet...

Als er nog mensen zijn die al een greencard hebben en een vast adres :) , hoor ik dat graag. (alleen maar voor het 2e adres vakje, waar ze dan post heen kunnen sturen), het verblijf adres (1ste vakje) kan je idd later invullen( staat ook in de brief iets dergelijks, maar een post adres moet wel meteen)

bedankt!!
Geen enkel probleem, huur een postbus in Amerika (eventueel met doorstuurservice naar NL, maar hoeft niet) en geef dat adres op. Geloof dat Mailbox IT die service biedt, en zo zijn er nog wel een paar andere. Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken dat je een adres opgeeft van iemand die je niet of nauwelijks kent.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Yup, "ned in MO" heeft deze zaak. Hij zit hier op het forum. Ik denk dat ik ook van zijn diensten gebruik ga maken mocht ik voor hetzelfde probleem komen te staan :-)
Ik ken wel een beetje de tante van een vriend van mij die in LA woont, maar om die daar nu mee lastig te vallen... zo goed ken ik ze niet.

Hier de url
http://weship-it.com/
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

Baia schreef:Y

die website is sowieso wel handig :), zijn er ook al mensen die deze hebben gebruikt?
Zyhan
Amerika-ontdekker

Bericht door Zyhan »

Congratulations Lwk!

Jij bent nu de kwartiermaker, wij komen er snel aan!
Regards, Zyhan
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Van harte! Zou je nog wat over jezelf willen vertellen? We zijn denk ik allemaal erg benieuwd naar onze eerste winnaar ;)
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

lwk schreef:
Baia schreef:Y

die website is sowieso wel handig :), zijn er ook al mensen die deze hebben gebruikt?
ja ik heb al eens kleren uit de USA via Mark naar mij laten sturen. Prima service,alleen jammer dat DHL nogal prijzig is.
Nog proficiat trouwens !
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

uhm? moet ik bij educational institutions ook de basisschool/ middelbaar invullen?

vraag 23...

en bij vraag 6 vragen ze ook naar de adressen van de scholen, maar er staat nergens een vakje daarvoor :/ en wat zou je invullen bij degree/certificate bij basisschool vakje?
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Heb er even mijn papieren bijgepakt:

Ik heb middelbaar en universiteit ingevuld om zo 12 jaar education aan te tonen.
Dus iz zou terugtellen vanaf je hoogste diploma en 12 jaar terug in de tijd gaan.

Bij middelbaar had ik High School als degree ingevuld, blijkbaar duidelijk genoeg want niemand naar gevraagd

Vraag 6?
Zijn de forumlieren veranderd? Vraag 6 was bij mij geboorteplaats.
Heb nergens adres van scholen moeten invullen, bij location heb ik enkel stad vermeld en ook hier blijkbaar voldoende

Hopelijk kan je er iets mee.
Zoniet shoot en ik probeer je verder te helpen

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

ok bedankt :) , vraag 6 van het andere formulier... ging weer over scholen.

ik heb trouwens bij HBO HIGHER VOCATIONAL UNIVERSITY staan, volgens google heet dat zo in het engels, en het klinkt ook nog eens goed.

(ik heb alleen dan nog geen diploma daarvan , maar toch :P )

bij die vraag staat dan names and addresses, maar niet echt een vakje om dat kwijt te kunnen, maar ik doe het wel bij het losse blaadje stoppen, omdat mn vakanties aan de VS ook niet passen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat die vakanties betreft: hebben jullie alle exacte data nog dat jullie ginder geweest zijn? Bij mijn man zou dat een lijst van vele tientallen trips zijn, en de data kent hij niet meer (en zijn ook niet meer uit te puzzelen in zijn oude paspoorten, waarvan er trouwens 1tje ontbreekt). Hoe los je dat op?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

kastelke schreef:Wat die vakanties betreft: hebben jullie alle exacte data nog dat jullie ginder geweest zijn? Bij mijn man zou dat een lijst van vele tientallen trips zijn, en de data kent hij niet meer (en zijn ook niet meer uit te puzzelen in zijn oude paspoorten, waarvan er trouwens 1tje ontbreekt). Hoe los je dat op?

fotos creditcards, iets herrineren wat er toen in het nieuws was en in google typen. :)
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Hier van't zelfde dat probleem .Ook weten wij bepaalde datums niet meer .En is dit ook niet meer terug te vinden op uittreksels van de kredietkaart.

Lwk ,proficiat trouwens :D
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

nog een vraag :)

ben eigenlijk klaar met invullen ,maar nu zie ik opeens dat er ook een pdf versie is waarin je gewoon alles mooi in kan tikken :)

alleen voor ds 230 dan, 122 is er wel maar niet in te tikken..., hebben eerdere winnaars getypt of gewoon met de hand gedaan?
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

up!!! :) :)

met de hand of typen van 122? er staat boven de brief wel : clearly print or type all answers.. (nu vind ik dit een beetje vaag) die 122 PDF versie kan je niet in typen....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Haha! Ik heb dat zelf ook altijd - dan vul ik alles met de hand in, en bedenk me dan, oh, ik kan het ook typen. Wat zal ik doen?

Volgens mij maakt het niks uit. Ik doe soms dingen met de hand, soms op de PC, en het heeft nog nooit vertraging opgeleverd. Het gaat er voornamelijk om dat je handschrift goed leeesbaar is, anders zou je het beter even kunnen typen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Heb alles met de hand ingevuld maar in hoofdletters.
Kan je vertellen dat mijn schrift nog slechter is dan dat van een dokter (zijn niet mijn woorden maar van mijn secetaresse op het werk) en blijkbaar is hier niemand over gestruikeld.
Betwijfel zelfs sterk of alles nagelezen wordt want vond nadat ik alles opgestuurd had nog een foutje met twee data die ik verwisseld had en niemand heeft hierover iets gezegd of gevraagd.
Wat die vakanties betreft: hebben jullie alle exacte data nog dat jullie ginder geweest zijn? Bij mijn man zou dat een lijst van vele tientallen trips zijn, en de data kent hij niet meer (en zijn ook niet meer uit te puzzelen in zijn oude paspoorten, waarvan er trouwens 1tje ontbreekt). Hoe los je dat op?
Een luxe probleem! Idem bij ons en hebben dan ons ook beperkt tot de meest recente nl. laatste 10 jaar die we nog bij benadering wisten. Was in mijn jeugd aantal keren met mijn ouders geweest maar heb die niet vermeld.
Ook hier heeft niemand naar gevraagd want sinds we formulier hebben opgestuurd zijn we ondertussen naar States geweest. Je zou toch hieromtrent vraag kunnen verwachten als je op interview gaat, maar ook hier geen probleem

Denk dat het voor Elke iets moeilijker ligt want haar man zal waarschijnlijk voor biz. meerdere malen naar de states zijn geweest. Ik zou multiple business trips invullen en jaartallen vermelden (voor zover je die nog weet). Denk dat men begrip voor heeft dat je alle trips niet meer in detail kent.

Maak het niet moeilijker dan nodig zou ik zeggen

Nog vragen?

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Van harte gefeliciteerd LWK, de eerste van dit jaar! Nu duimen voor alle andere deelnemers. :doublethumb:
Wij, winnaars van DV-2009, hebben alle formulieren van Internet gehaald, op de computer ingevuld, uitgeprint en zo opgestuurd per aangetekende post. Bij het invullen wordt gevraagd om op elke pagina je casenummer te zetten, vergeten .... gelukkig geen problemen opgeleverd in de verdere procedure. Zo strikt is men blijkbaar niet!
Succes en toi toi toi voor de nog wachtenden!
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

nou 230 formulier maar getypt, zelf amerikaans formaat papier gemaakt uit a3 :P

(voor de mensen zonder brief , je kan hem natuurlijk wel al invullen :P, alleen kan je de PDF niet ingevuld opslaan...

EN!! de nieuwste versie heeft een vakje voor je email adres in te vullen :O

---
Laatst gewijzigd door lwk op 22 mei 2009, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

kastelke schreef:Wat die vakanties betreft: hebben jullie alle exacte data nog dat jullie ginder geweest zijn? Bij mijn man zou dat een lijst van vele tientallen trips zijn, en de data kent hij niet meer (en zijn ook niet meer uit te puzzelen in zijn oude paspoorten, waarvan er trouwens 1tje ontbreekt). Hoe los je dat op?
Je hoeft niet alle data precies te vermelden. Ik heb dat destijds gevraagd bij het Consulaat omdat ook ik vele trips naar de VS had gemaakt. Ik moest op een aparte A4 opsommen welke trips ik gemaakt had, maar alleen in welke maanden ongeveer. Ook niet hoe lang ik er was geweest. Mondeling heb ik nog toegelicht dat ik er zo vaak was geweest dat ik dat niet meer kon achterhalen. Was verder geen probleem.
"Keep Georgia On Your Mind"
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

ik heb een fout gevonden in het formulier :),

zal ik ze eens emailen dat hun formulier niet klopt :P ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer