Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ons reisverslag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Ons reisverslag

Bericht door looydesign »

Het reisverslag van ons, 2 goede vrienden is hier te vinden vanaf 27 juni. De site doet het uiteraard nu al dus het lijkt me wel leuk als jullie je eigen ook even aanmelden. Als het goed is krijg je dan n mailtje wanneer ik n nieuwe post heb geplaatst. Ik hoop dat ik met mijn oude laptopje goede internet verbinding heb zodat ik in ieder geval wat tekst kan schrijven. De tekst die er nu op staat heb ik gisteravond snel verzonnen dus mochten jullie grote fouten zien, of ideeen hebben om er op te zetten is dat altijd welkom uiteraard.

http://usa2009.looydesign.nl/#home
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Ons reisverslag

Bericht door Coyote »

Ziet er goed uit hoor. Leuk dat je beschrijft hoe jullie tot deze reis zijn gekomen. Misschien nog een routekaartje toevoegen?

Als je je site ook nog aanmeldt in dit topic kan één van de mods 'm in het rijtje zetten (1e post van dat topic).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

Wat een mooie site!!
Wij gaan dit jaar ook proberen om voor het thuisfront een reisverslag bij te houden.
Ik ga jullie dus zeker volgen (misschien leer ik er nog iets van :D ).
Groetjes Ilse
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Even een update... Volgens mij krijg je alleen "update-mailtjes" als ik je heb uitgenodigd. Dus als je een mailtje wilt ontvangen als ik een update heb geplaatst stuur dan even je emailadres naar info@looydesign.nl. Met als onderwerp 'Blog Looydesign'.
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

@ Coyote: Een routekaart moet ik nog ff in Streets & Trips samenstellen, dus die komt er nog op
@ Ilse 2505: Dankje! Als je je email naar mij mailt (zie post hierboven) krijg je n mailtje als ik een bericht heb geplaatst. Misschien handig? Ik moet t zelf ook nog leren hoor want dit wordt de eerste keer dat ik naar amerika ga en een blog bij hou
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Nou er zijn niet veel forumleden geinteresseerd geloof ik :lol:
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Tsja, zijn er mensen geinteresseerd in het lezen van blogs van anderen? Uit reakties van anderen weet ik dat bepaalde mensen blogs van anderen lezen, echter vaak hebben ze deze mensen ontmoet op de ontmoetingsdagen van Alles Amerika en natuurlijk als je iemand persoonlijk kent of als iemand heel lang op het forum komt en veel posts plaatst dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn, die het zullen lezen.

Mijn persoonlijke ervaring is, dat ik tijdens onze reis in Amerika een jaar lang een blog heb proberen bij te houden, heb ook een link geplaatst op het forum, maar als ik een inschatting moet maken hoeveel forumgangers ons blog hebben gelezen, dan schat ik in misschien 1 of 2 hooguit. Mijn inschatting was mensen misschien wel interesse zouden hebben in een lange reis van een jaar, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb nu ook een blog bijgehouden maar ik heb het hier niet meer aangekondigd, krijg toch geen respons. Misschien heb jij meer mazzel Looydesign, :)
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben het ten dele eens met Verelle. Forumleden lezen volgens mij inderdaad sneller een blog van een bekend iemand dan een onbekend iemand. Toch maakt het wel degelijk verschil hoe je je weblog promoot en bijhoudt. Af en toe een reactie op het forum plaatsen tijdens je vakantie kan geen kwaad om mensen aan je weblog te herinneren. Verder moet je wel je weblog tijdens je vakantie zo up to date mogelijk houden. Dat lukt niet altijd maar ik haak nog wel eens af als 3 dagen achtereen geen update is geplaatst. Ik lees overigens ook vaak weblogs van 'de minder bekende forumleden'. Ik kijk daarbij vaak in dit rijtje. Misschien had je daar je weblog van dit jaar ook bij kunnen laten zetten? Als je het niet vermeld weet je zeker dat niemand het leest. :wink:

Mijn zus heeft van december 2007 t/m juli 2008 een wereldreis gemaakt, de laatste 4 weken in Amerika en ik weet dat die redelijk goed gevolgd is. Door familie maar ook door forumleden hier. Zie ook dit topic.

Om het aantal bezoeken een beetje in de gaten te houden zou je een teller kunnen plaatsen. Zelf gebruik ik statcounter.com. Gratis en eenvoudig toe te passen op je website of weblog. Reacties zeggen vaak nog niet zoveel over het aantal mensen dat werkelijk je weblog volgen. Niet iedereen plaatst een reactie heb ik zelf gemerkt bij mijn liveverslag 2006 maar gelezen wordt het dan wel degelijk.

@ looydesign: Misschien wordt er nu niet veel gereageerd, als jullie straks op vakantie zijn zou ik gewoon zo af en toe hier melden dat er weer een update is. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Tsja, zijn er mensen geinteresseerd in het lezen van blogs van anderen?
Ik vind het heel leuk om reisverhalen van anderen te lezen. Ik ben nog maar "pas" lid van het forum en heb de mensen nog nooit ontmoet maar door die verhalen leer je ze wel een beetje kennen :shock: vind ik. Zelf schrijf ik mijn reisverhaal pas achteraf aan de hand van de notities die ik onderweg bijhoud in een soort dagboek. Dit jaar ga ik voor het eerst een soort beknopt weblog bijhouden voor het thuisfront. Niet te uitgebreid want ik vind dat er best een hoop tijd in gaat zitten. Maar uitgebreide weblogs van anderen lees ik graag :lol:
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Maak je geen zorgen looydesign, de bezoekers komen nog wel. Zeker als je eenmaal weg bent. Maar laat je inderdaad openemen in het rijtje wat Roland al noemde. (moet ik zelf ook nog doen...) Ik zelf kijk regelmatig in dat topic om te kijken wie er weg is en een live verslag heeft. De afgelopen weken waren dat er heel wat en heb ik ook allemaal gelezen, maar dat zil niet zeggen dat ik ook reageer op alle verslagen.
Je weblog ziet er prima uit, maar nu is er gewoon nog niet veel info om op te reageren, straks als je weg bent zal dat anders zijn. Ik herken dat helemaal van ons eigen weblog, voor dat je weg bent gebeurt er gewoon niet veel. Maar dat is logisch vind ik.

Bij mij staat je weblog in ieder geval al bij mijn favorieten!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Dankje voor de reacties. Het was uiteraard ook maar even dat het topic weer bovenaan stond ;)
Ik hou dat weblog bij (Als het internet en laptop meewerken) voor mn familie en collega's en vrienden.
Als er forumleden zijn die meekijken is dat leuk, en zo niet is dat hun eigen keuze uiteraard.
Persoonlijk vind ik het erg leuk om de verslagen te lezen (alleen van zuidwesten) omdat we daar zelf heen gaan ook.
Staat inderdaad nog niet veel op mijn weblog, dat klopt.
Maar goed als er forumleden zijn die kijken en reageren is dat heel leuk, en zo niet vind ik het ook prima
Ben al lang blij dat ik heel veel info van dit goede forum kan krijgen :D
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik ben ook een kijkje gaan nemen. Ik probeer meestal wel even een reactie achter te laten, maar moet toegeven dat ik dat niet altijd doe. Zelf lees ik de reisverhalen van sommige gebieden die ik ken, of om ideeen op te doen als we zelf ergens naar toe gaan.
Dat van jou is leuk geschreven, laat je niet ontmoedigen :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nee, dat vind ik ook. Wij hebben ook een blog en als iemand het wil lezen is dat prima. Ik houd 'm bij voor de achterblijvers maar ook voor mezelf. Vroeger had ik altijd een schriftje bij me maar dit is veel handiger.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik lees wel vaak de weblogs of site's van anderen. De meeste hier heb ik al eens gelezen, gewoon uit interesse, maar ook op voorbereiding voor onze eigen reis.
Uit het draadje "wie wanneer naar amerika" zet ik nu de verslagen van de mensen die weg zijn bij mijn favorieten en kijk ik dagelijks naar updates. Vooral die van het zuid westen hebben mij interesse. Ik ben nooit zo van het achterlaten van een berichtje, terwijl ik weet dat het heel leuk is om berichtjes te krijgen, maar ik weet nooit zo goed wat ik moet neer zetten.
Straks houden wij ook een liveverslag bij, ik doe dat trouwens al jaren (wanneer mogelijk) van onze vakanties. Ik doe dat voornamelijk voor mezelf omdat het leuk is om het later nog eens na te lezen. Als andere mensen het leuk vinden om te lezen of er zelf nog tips uit kunnen halen is dat alleen maar mee genomen.
Ik zie wel of ons verslag straks wel of niet veel gelezen wordt. Ik vind het gewoon leuk om te doen. :mrgreen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ook ik volg meerdere leden van het forum wanneer ze op reis zijn. Ik kijk ook regelmatig in de lijst waarnaar Roland verwees. Het is voormezelf ook leuk als er meerdere mensen ons volgen op onze reis. Wij zijn pas één maal geweest maar de reacties in ons gastenboek ging ver boven onze verwachtingen uit. Niet alleen van mensen op het forum maar ook door de 'mond op mond' reclame die onze vrienden en familie maakten over onze site.
Ook merk ik dat als ik hier eens verwijs naar mijn site, als tip voor een bepaalde route of iets wat wij ook bezocht hebben, zie ik toch wel dat de bezoekersaantallen omhoog gaan.
Als je dan nog van deze posts op het forum krijgt vindt ik het helemaal geweldig 8)
Ook reclame op andere sites van forumleden kan helpen al sta ik nog nergens bij denk ik, maar dat komt nog wel :P
Sla ons al maar op tussen je favorieten, want in september zijn we weer weg en te volgen via http://www.bartenevy.be (voila, alweer reclame gemaakt zie :lol: )

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
annaa
Amerika-ontdekker

Bericht door annaa »

Ik lees heel veel blogs van anderen (mensen die ik niet ken) om ideeen op te doen. Met name verslagen waar veel details instaan van mooie wandelingen en leuke restaurants en andere bezienswaardigheden, ook die met veel foto's vind ik erg leuk. Die tips verzamel ik dan, als voorbereiding op onze eigen reis. Ik heb er al veel leuke dingen uit kunnen halen (bv het theater Tuacahn bij St George) Blogs waar heel summier op beschreven staat wat menden doen sla ik over want die lijken allemaal erg op elkaar.

Dus, beschrijf zoveel mogelijk en ik lees het! Jullie gaan vlak voor ons dus ik zal je blog zeker lezen,
Groetjes,
Annaa
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

we gaan het echt wel volgen hoor en ik zal wat collega's erop attent maken,
dan weten die ook dat niet alleen "overkanters" dergelijke reizen maken!! :wink:

een openbaar verslag maken is om meerdere redenen voor ons niet verstandig,
tzt zal ik onze belevenissen wel in een SV op het forum zetten.

veel plezier ermee en fijne reis.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Ik heb bijna alle reisverslagen gelezen uit het rijtje van wie gaat waneer waar naartoe. Wel alleen van de laatste 2 jaar en in het gebied waar wij ook naartoe gaan. Ik ga niet reageren aangezien ik de mensen niet persoonlijk of goed genoeg ken.

heb zelf ook een hele wordpress site in elkaar gedraaid om een reisverslag bij te houden. Of hij gelezen wordt door forumleden weet ik niet zou best kunnen want er staat al vrij veel op en we moeten nog vertrekken (nog 2 weekjes :)) Maar het is ook meer voor vrienden en familie en die hebben hem al bij de favorieten staan. Ook voor mezelf vind ik het fijn want het is een soort van memoboekje met alle links naar hotels enzo. Ik heb wel alles op de laptop staan die meegaat maar alles online just in case is ook wel handig :)

(beetje spammen mag dat best hvandervelden.wordpress.com staat mijn verslag)
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Ja oke, dat is wel zo Trapson.. Ik reageer ook niet op mensen die ik persoonlijk niet ken. Ik vind het leuk om te lezen en met 1 iemand heb ik nu via de mail contact omdat ik hun weblog heel leuk en duidelijk vond. Maar ik hou t zelf ook alleen voor vrienden en familie. En voor mezelf uiteraard, zoals je zegt als digitaal memoboekje!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik lees vaak de weblogs van mensen die het live bijhouden, leuk juist, maar aanmelden voor een mailtje ben ik huiverig voor, ik krijg al iets van 200 spammails per dag, dus iedere mail minder is meegenomen. :wink:

Maar meelezen zal ik zeker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer