Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ons reisverslag
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Ons reisverslag
Ook wij houden altijd een liveverslag bij... dit jaar dus voor de 3e keer. In eerste instantie was het verslag met name bedoeld voor familie en vrienden, zodat ze mee konden genieten. Vanaf het moment dat je weg bent en het verslag daadwerkelijk gaat "leven" komen er steeds meer lezers bij. (met name uit de kennissen kring)
Ons reisverslag gaat vooral over "hoe we de dingen zien en beleven", onze meningen en de dingen die we dagelijks doen. In onze voorbereiding staan beschrijvingen die uit reisgidsen, internet en reisverslagen komen... dus de eigenlijke "wiki".
Als ik de statistieken bij de provider bekijk zie ik ook dat er lezers zijn (aan de hand van hun provider) die niet uit onze directe omgeving komen.... dus misschien wel van dit forum... toch leuk!
Zelf heb ik al heel veel reisverslagen gelezen en er veel informatie uitgehaald voor onze eigen rondreizen. Het volgen van de live verslagen doe ik meestal bij de forummers die ik 'ken" of die het verhaal zo lekker luchtig kunnen weergeven dat ik wel iedere dag even moet kijken.
Ons reisverslag gaat vooral over "hoe we de dingen zien en beleven", onze meningen en de dingen die we dagelijks doen. In onze voorbereiding staan beschrijvingen die uit reisgidsen, internet en reisverslagen komen... dus de eigenlijke "wiki".
Als ik de statistieken bij de provider bekijk zie ik ook dat er lezers zijn (aan de hand van hun provider) die niet uit onze directe omgeving komen.... dus misschien wel van dit forum... toch leuk!
Zelf heb ik al heel veel reisverslagen gelezen en er veel informatie uitgehaald voor onze eigen rondreizen. Het volgen van de live verslagen doe ik meestal bij de forummers die ik 'ken" of die het verhaal zo lekker luchtig kunnen weergeven dat ik wel iedere dag even moet kijken.
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat heb ik ook Pete en ik weet niet waarom eigenlijk. Ben er gewoon niet zo'n voorstander van. Ook in gastenboeken schrijf ik normaal niet vaak, maar nu dat ik het zelf enorm plezant vond om al die reacties te lezen in ons gastenboek (wat we telkens als allereerste deden als we in de hotelkamer kwamen) probeer ik er toch aan te denken en iets in de gastenboeken te plaatsen van de verslagen die ik volg.Pete.Z schreef:Ik lees vaak de weblogs van mensen die het live bijhouden, leuk juist, maar aanmelden voor een mailtje ben ik huiverig voor.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Tja, maar zoals ik al zei doe ik het "hoofdzakelijk" voor mn ouders, vrienden en collega's die het wel leuk vinden om bij te houden. Hier op het forum heb ik het alleen ff gevraagd voor als er eventueel! leden zijn die dit wel leuk vinden. En zo niet dan is er uiteraard niemand verplicht 

http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Maar dat wordt door meer forumleden gevolgd dan je denkt maar niet iedereen zal zich inschrijven voor die nieuwsbrief en niet iedereen zal in de gastenboeken iets achterlaten
Bart

Bart
Grts, Bart
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja natuurlijk zullen er genoeg zijn die het volgen. Maar het is ook geen nieuwsbrief. Er staat alleen in wanneer ik een nieuw bericht heb geplaatst. En daarom zeg ik: als ze dit handig vinden zodat ze niet elke keer hoeven te kijken dan kan dat. Maar eerst maar s kijken of internet t wel doet op die laptop 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@ looydesign: Ik heb je inmiddels al opgenomen op de linkpagina van mijn website.
Meer reisverslagen van anderen dit jaar (en vorig jaar) volgen nog. Ben nog druk bezig mijn linkpagina te updaten.
Roland

Roland
Ook ik zit nog niet zo heel lang op dit forum. Ik ben heel blij dat er heel wat mensen zijn die een weblog, site, reisverslag plaatsen. Aan de hand van heel veel lezen heb ik dan ook onze "ideale" route kunnen maken :dance:
Looydesign, ik heb even in het rijtje gekeken en helaas zal ik je niet live kunnen volgen, ik zit (samen met mijn gezin) ook op de 27e juni in vliegtuig naar LA en ja ook nog met KLM
.
Looydesign, ik heb even in het rijtje gekeken en helaas zal ik je niet live kunnen volgen, ik zit (samen met mijn gezin) ook op de 27e juni in vliegtuig naar LA en ja ook nog met KLM

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Echt waar joh
Hoelaat moeten jullie vliegen? en een directe vlucht ook?
@ Roland: bedankt! Nou ben ik natuurlijk verplicht een linkje terug te plaatsen

@ Roland: bedankt! Nou ben ik natuurlijk verplicht een linkje terug te plaatsen

Wij vliegen 13.25 uur met de Kl601 :dance: .
Wij zien nu echt aan het aftellen>.
Wij zien nu echt aan het aftellen>.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Serieus. Die vlucht hebben wij ook. Wij zijn ook al hard aan het aftellen maar t gaat nog niet zo hard helaas. 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik lees eigenlijk ook alleen de verslagen die heel uitgebreid zijn omdat ik er informatie uit wil halen die ik wil gebruiken voor mijn eigen reizen.
Als er op een dag maar 3 regeltjes staan, dan lees ik eigenlijk niet meer verder.
De verslagen worden imho wel interessanter als de schrijvers al meerdere keren naar dat gebied zijn gegaan. Want dan worden in het algemeen niet meer enkel de klassieke dingen bezocht. Uiteraard zijn er uitzonderingen en lees ik er een heel aantal diagonaal.
Wat in mijn logs wel opvalt is dat mijn site tijdens de week veel meer gelezen wordt dan tijdens het weekend. Tijdens de week heb ik gemakkelijk 50 unieke bezoekers per dag, maar in het weekend is het nog niet de helft.
De ontdek amerika site is trouwens een uitzondering en dat is een beetje mijn bijbel
. (Daar ben ik wel ingeschreven
)
Als er op een dag maar 3 regeltjes staan, dan lees ik eigenlijk niet meer verder.
De verslagen worden imho wel interessanter als de schrijvers al meerdere keren naar dat gebied zijn gegaan. Want dan worden in het algemeen niet meer enkel de klassieke dingen bezocht. Uiteraard zijn er uitzonderingen en lees ik er een heel aantal diagonaal.
Wat in mijn logs wel opvalt is dat mijn site tijdens de week veel meer gelezen wordt dan tijdens het weekend. Tijdens de week heb ik gemakkelijk 50 unieke bezoekers per dag, maar in het weekend is het nog niet de helft.
De ontdek amerika site is trouwens een uitzondering en dat is een beetje mijn bijbel

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ook ik vind het lezen van al die reisverslagen heel leuk. Daar kan geen reisgids tegenop wat mij betreft.
Wij gaan deze zomer voor de 3e keer een verslag bijhouden en stiekem vind ik het ook heel leuk om al die reacties in ons gastenboek te lezen. Dit motiveert natuurlijk om het zo mooi en compleet mogelijk te maken.
Dus over een kleine 2 maandjes kunnen jullie ons weer allemaal volgen op http://www.michelly.nl/USA_2009/voorkant.htm
Elly
Wij gaan deze zomer voor de 3e keer een verslag bijhouden en stiekem vind ik het ook heel leuk om al die reacties in ons gastenboek te lezen. Dit motiveert natuurlijk om het zo mooi en compleet mogelijk te maken.
Dus over een kleine 2 maandjes kunnen jullie ons weer allemaal volgen op http://www.michelly.nl/USA_2009/voorkant.htm
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent nog niet klaar Roland!Coyote schreef: Meer reisverslagen van anderen dit jaar (en vorig jaar) volgen nog. Ben nog druk bezig mijn linkpagina te updaten.![]()
Roland

Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wel een interessante ontdekking! Allemaal in de baas z'n tijd??? Of heeft idereen het in het weekend te druk met andere dingen??Chi Sin X schreef:Wat in mijn logs wel opvalt is dat mijn site tijdens de week veel meer gelezen wordt dan tijdens het weekend. Tijdens de week heb ik gemakkelijk 50 unieke bezoekers per dag, maar in het weekend is het nog niet de helft.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
I know. Ben er na het weekend nog niet mee bezig geweest, druk, druk, druk....Martin & Marianne schreef:Je bent nog niet klaar Roland!![]()

Roland
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het bezoek van mijn website is ook meestal voor de reisverslagen. Ik merk ook altijd dat in de zomermaanden er minder verkeer naar de site komt, blijkbaar is iedereen op dat moment op vakantie in de USA
Die statiestiekjes kun je hier zien.

Die statiestiekjes kun je hier zien.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik merk nu ook toch wel dat er al aardig wat mensen zomaar kijken sinds ik t hier heb gepost. Ik kan niet zien wat er van mijn site is of wat er van mijn blog is aangezien dat op 1 tabel samen wordt berekend. Maar bij mijn normale site haal ik elke maand tussen de 300 en 400 visits en nu zit ik al op bijna 800. Hoe het straks van de zomer is ben ik ook benieuwd naar 

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb al heel wat (reis)blogs van mede forummers gelezen! Ik vind het ook heel leuk om de gezichten achter de namen en de avatars te zien. Zo heb ik al kennis gemaakt met heel wat mensen hier
Zelf hou ik ook van de uitgebreid beschreven trips en heb daar al veel tips uitgehaald; welke route rijden mensen, wat zien ze allemaal onderweg, welke wandeling gemaakt...dat soort dingen. Het valt me ook op hoeveel mensen leuk en humoristisch kunnen schrijven! Heel veel blogs zijn echt leuk geschreven!!
Ook vind ik het leuk om zo nu en dan een blog te lezen van emigranten en hoe hun leven is gelopen na het emigreren.
Ik ben altijd een beetje huiverig met reageren. Wanneer ik mijn eigen naam gebruik vind ik mezelf direct terug in de zoekresultaten van Google (heb een beetje een aparte naam). Ik baal hiervan aangezien ik informatie over mijzelf op internet graag zakelijk hou. Mijn toekomstige werkgever hoeft niet te lezen hoe ik reageer op iemand zijn blog, als je snapt wat ik bedoel. Dan zou ik dus onder een alias moeten reageren maar dan weten mensen helemaal niet wie ik ben!!!
Ik heb er over nagedacht om ook een 'live'verslag bij te houden dit jaar maar eerlijk gezegd wil ik niet steeds bezig zijn met het schrijven en publiceren van mijn ervaringen en foto's bewerken tijdens mijn vakantie! Af en toe een mailtje sturen met wat foto's naar mijn familie vind ik wel genoeg.
Vorig jaar heb ik na onze reis een verslag getypt, hier op het forum, met foto's erbij (zie viewtopic.php?f=7&t=16543. Dat vond ik leuk om te doen en ga dat dit jaar weer zo doen denk ik!!
Overigens heb ik in mijn handtekening een link naar mijn weblog (heeft niets te maken met Amerika) en naar de website van mijn vriend (Kunstenaar van beroep) en ik kan zien dat veel mensen van het forum deze sites bezoeken. Ik weet alleen niet wie het zijn, ben daar soms wel nieuwsgierig naar

Zelf hou ik ook van de uitgebreid beschreven trips en heb daar al veel tips uitgehaald; welke route rijden mensen, wat zien ze allemaal onderweg, welke wandeling gemaakt...dat soort dingen. Het valt me ook op hoeveel mensen leuk en humoristisch kunnen schrijven! Heel veel blogs zijn echt leuk geschreven!!
Ook vind ik het leuk om zo nu en dan een blog te lezen van emigranten en hoe hun leven is gelopen na het emigreren.
Ik ben altijd een beetje huiverig met reageren. Wanneer ik mijn eigen naam gebruik vind ik mezelf direct terug in de zoekresultaten van Google (heb een beetje een aparte naam). Ik baal hiervan aangezien ik informatie over mijzelf op internet graag zakelijk hou. Mijn toekomstige werkgever hoeft niet te lezen hoe ik reageer op iemand zijn blog, als je snapt wat ik bedoel. Dan zou ik dus onder een alias moeten reageren maar dan weten mensen helemaal niet wie ik ben!!!
Ik heb er over nagedacht om ook een 'live'verslag bij te houden dit jaar maar eerlijk gezegd wil ik niet steeds bezig zijn met het schrijven en publiceren van mijn ervaringen en foto's bewerken tijdens mijn vakantie! Af en toe een mailtje sturen met wat foto's naar mijn familie vind ik wel genoeg.
Vorig jaar heb ik na onze reis een verslag getypt, hier op het forum, met foto's erbij (zie viewtopic.php?f=7&t=16543. Dat vond ik leuk om te doen en ga dat dit jaar weer zo doen denk ik!!
Overigens heb ik in mijn handtekening een link naar mijn weblog (heeft niets te maken met Amerika) en naar de website van mijn vriend (Kunstenaar van beroep) en ik kan zien dat veel mensen van het forum deze sites bezoeken. Ik weet alleen niet wie het zijn, ben daar soms wel nieuwsgierig naar

hierover zijn al meerdere meningen gegeven, sommige vinden het tijdsverlies tijdens de vakantie. Anderen vinden het net leuk om de dag nog eens opnieuw te beleven via het schrijven en de foto's te bekijken en uitsorteren voor op de site te zetten.RiverCola schreef:
Ik heb er over nagedacht om ook een 'live'verslag bij te houden dit jaar maar eerlijk gezegd wil ik niet steeds bezig zijn met het schrijven en publiceren van mijn ervaringen en foto's bewerken tijdens mijn vakantie!
Ik hoor zeker bij de laatste categorie. Ik vind het leuk om voor het slapen gaan een verslagje te schrijven over hoe de dag geweest is en de foto's rustig te bekijken. Het is meestal toch vroeg donker en meer dan TV kijken kan je toch niet doen is mijn ervaring. Zeker als je als de ganse dag bezig bent geweest met rijden, wandelen en meer van dat moois, vindt ik het heerlijk om 's avonds dus aan een verslagje te werken. Zeker als je dan de dag erna de reacties in het gastenboek leest.
Je kan het dus op twee manieren bekijken of het wel of niet tijdsverlies is om dit tijdens je valantie te doen.
Bart
Grts, Bart
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb er geen ervaringen mee maar t lijkt mij inderdaad ook heerlijk om na n vermoeiende dag even lekker een verslagje te typen (al ben ik daar heel slecht in). En ach, als je goeie foto's maakt hoef je ze alleen te verkleinen toch 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2208 Weergaves
-
Laatste bericht door Orangedevil
-