Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat mogen we niet missen in 4 dagen New York?
Wat mogen we niet missen in 4 dagen New York?
Hallo,
Ik ga deze zomer op 4 juli naar New York City, we blijven daar ongeveer vier dagen en gaan vervolgens met een huurauto rondreizen. Omdat we maar zo kort in New York zijn wil ik graag weten welke bezienswaardigheden we in ieder geval moeten gaan bekijken in deze vier dagen. Kortom wat mogen we absoluut niet missen? Tot nu toe staat in ieder geval een wedstrijd van de Yankees op het programma.
Ik hoop dat jullie een aantal tips hebben...
Ik ga deze zomer op 4 juli naar New York City, we blijven daar ongeveer vier dagen en gaan vervolgens met een huurauto rondreizen. Omdat we maar zo kort in New York zijn wil ik graag weten welke bezienswaardigheden we in ieder geval moeten gaan bekijken in deze vier dagen. Kortom wat mogen we absoluut niet missen? Tot nu toe staat in ieder geval een wedstrijd van de Yankees op het programma.
Ik hoop dat jullie een aantal tips hebben...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een leuke (en bovenal goedkope manier, waar zijn we immers Nederlander voor) is om met de gratis ferry naar Staten Island te varen. Je komt zo op een heel aardige manier langs het Statue of Liberty. (niet óp het Liberty Island dus). Verder uiteraard wandelen in Central Park. Wat meer met m'n eigen intersse te maken heeft is het luchtvaarmuseum, dat is gesitueerd op een oud vliegdekschip aan de kade van manhattan. Vind ik zelf wel een aanrader.
René
René
During de werkweek kan je nog de broadway shows zien in de middaguren,goede zitplaatsen voor een lage prijs. Ik mijself vind de baseball games heel saai vooral als je niet veel van de game weet.
Het luchtvaart museum op het vliegtuigdek heb ik nog gezien.
Het luchtvaart museum in Washington DC (Smitsonian) is veel groter,veel meer vliegtuigen and it is free.(Free is a very good price)
Chinatown,Empirestatebuilding,Broadway en Central Park are a must.
Het luchtvaart museum op het vliegtuigdek heb ik nog gezien.
Het luchtvaart museum in Washington DC (Smitsonian) is veel groter,veel meer vliegtuigen and it is free.(Free is a very good price)
Chinatown,Empirestatebuilding,Broadway en Central Park are a must.
-
- Amerikafan
Yankees! Zeer goede keuze!
De nieuwe Time Warner building(winkelcentrum en naar schijnt een gigantische foodcourt/supermarkt!)
De Brooklyn Bridge en dan de NY watertaxi nemen voor de rit terug naar Manhattan.
In de Cold stone creamery(was op broadway and 42nd street; tegenover de bioscoop) waar ze je ijsjes allemaal door mekaar pletten!(Ik had een combinatie gekozen van aarbeienijs, chocoladeijs, vanilleijs, m&m's, gummiberen(ja de snoepjes!
) en aardbeien. Ik was een half uur later wel een beetje ziek maar het was best lekker. 
De bibliotheek naast Bryant Park( Zeer mooi van binnen en men heeft alles zoals vroeger gehouden,check zeker de bibliotheek zelf zeer mooi)Als je geluk heb dan is er in de zomer op de hoek van Bryant Park allerlei dansen waar je gewoon mee kunt doen!
Kijk in time out NY of er straat festivals worden gehouden zoals bv. Bastile Day
Wallstreet in de weekend
Een hamburger eten bij Big Nicks!
(hmmm kan niet meer wachten tot ik eindelijk kan vertrekken in de zomer!!)

De nieuwe Time Warner building(winkelcentrum en naar schijnt een gigantische foodcourt/supermarkt!)
De Brooklyn Bridge en dan de NY watertaxi nemen voor de rit terug naar Manhattan.
In de Cold stone creamery(was op broadway and 42nd street; tegenover de bioscoop) waar ze je ijsjes allemaal door mekaar pletten!(Ik had een combinatie gekozen van aarbeienijs, chocoladeijs, vanilleijs, m&m's, gummiberen(ja de snoepjes!

De bibliotheek naast Bryant Park( Zeer mooi van binnen en men heeft alles zoals vroeger gehouden,check zeker de bibliotheek zelf zeer mooi)Als je geluk heb dan is er in de zomer op de hoek van Bryant Park allerlei dansen waar je gewoon mee kunt doen!
Kijk in time out NY of er straat festivals worden gehouden zoals bv. Bastile Day
Wallstreet in de weekend
Een hamburger eten bij Big Nicks!

Ik ben een week geleden een weekje naar NYC geweest, en
het was echt super! Wat wij heel erg leuk vonden is de
city lights (ofzoiets) bustour! Je stapt op tussen 48th en 49th 8 av en
je rijd 2 uur door o.a downtown NYC en brooklyn. Je komt ook over de
brooklyn bridge en je begrijpt dat dat 's avonds echt schitterend is!
Het kost wel wat maar het is zeker de moeite waard!
Evelien
het was echt super! Wat wij heel erg leuk vonden is de
city lights (ofzoiets) bustour! Je stapt op tussen 48th en 49th 8 av en
je rijd 2 uur door o.a downtown NYC en brooklyn. Je komt ook over de
brooklyn bridge en je begrijpt dat dat 's avonds echt schitterend is!
Het kost wel wat maar het is zeker de moeite waard!
Evelien
4 dagen? ik zou voorstellen van niet te gaan slapen 
Must see! naar mijn mening:
1. Het ronddraaiend restaurant in Marriots: ga 's avonds, het zicht is gewoon adembenemend. Niet met woorden uit te leggen.
2. Brooklynn Bridge (ga er tevoet over, het is wel een eindje, maar heel mooi).
3. Het vrijheidsbeeld. Zeker bij mooi / zonnige weer "straalt" dit beeld echt iets uit. Je kan er helaas niet meer in.
4. Empire State Building, op dit moment nog het hoogste gebouw van de NY, heel mooi uitzicht. 't schijnt dat je het ook 's avonds kan doen.
5. Guggenheim museum,...
Er zijn nog gigantisch veel andere dingen te doen en te zien...

Must see! naar mijn mening:
1. Het ronddraaiend restaurant in Marriots: ga 's avonds, het zicht is gewoon adembenemend. Niet met woorden uit te leggen.
2. Brooklynn Bridge (ga er tevoet over, het is wel een eindje, maar heel mooi).
3. Het vrijheidsbeeld. Zeker bij mooi / zonnige weer "straalt" dit beeld echt iets uit. Je kan er helaas niet meer in.
4. Empire State Building, op dit moment nog het hoogste gebouw van de NY, heel mooi uitzicht. 't schijnt dat je het ook 's avonds kan doen.
5. Guggenheim museum,...
Er zijn nog gigantisch veel andere dingen te doen en te zien...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2504 Weergaves
-
Laatste bericht door Owensound
-
- 11 Reacties