Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis New York 31/10 - 7/11

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Emenem
Amerikakenner

Re: Reis New York 31/10 - 7/11

Bericht door Emenem »

Misschien heb je hier wat aan.
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Ik zou graag de volgende dingen bezoeken in de 6 (volle)dagen die ik heb:
THEATER DISTRICT
• Rockefeller Center
• Bryant Park
• International Center Of Photography
• Times Square
• NY Public Library(rondleiding is di-za tussen 11 en 14.30)
• Paramount Building(ligt zuidelijk van Time Square; between 43rd and 44th Streets)
• Hard Rock Café(ligt bij Paramount Building)

LOWER MIDTOWN
• Grand Central Station
• Chrysler Building
• Daily News

UPPER MIDTOWN
• Fifth Avenue
• MoMa
• St. Patrick’s Cathedral

UPPER EAST SIDE
• Guggenheim

CHELSEA & GARMENT DISTRICT
•Empire State Building
• Macy’s
• Flower District(The district is a small stretch from the streets of 26th to 29th along and off Sixth Avenue)

GRAMERCY & FLATIRON DISTRICT
• Flatiron Building
• Madison Square

GREENWICH VILLAGE
• Rond kuieren

LOWER EAST SIDE
• Littly Italy
• Chinatown

SOHO & TRIBECA
• Greene Street
• Rond kuieren

SEAPORT & CIVIC CENTER
• Brooklyn Bridge
• South Street Seaport
• Pier 17

LOWER MANHATTAN
• WTC site
• Ellis Island
• Trinity Church
• Battery Park
• Staten Island
• Wall Street

Kan iemand mij een beetje opweg helpen met hoe ik dit het beste kan plannen. Ik heb al beetje opgezocht op een kaart, maar zou graag jullie bevindingen weten!!
Mis ik nog iets dat je zeker gezien moet hebben??

Dank u
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Had je niets aan mijn planning die ik al eerder opgaf ?
Groetjes, Nel
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Girl_2004 schreef:Had je niets aan mijn planning die ik al eerder opgaf ?

Jawel hoor, maar daar stond ver niet alles op dat ik wou zien!! Heb je verslag opgeslagen op de PC, dus hou ik zeker rekening mee!
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt een aardige lijst, het is moeilijk aan te geven wat je wanneer moet doen, dat hangt er ook van af hoeveel tijd je overal voor uit wil trekken.
Maak gewoon elke ochtend (of de avond ervoor) een planning en kijk hoe het loopt, je kunt niet alles van minuut tot minuut vastleggen, in 6 dagen heb je voldoende tijd om heel veell te zien.
Sommige dingen zijn in verband met de drukte het handigste om 's morgens vroeg te doen (ESB) of juist later op de dag (Top of the Rock, wij hadden om een uur of 6 geen rij).
Ik mis de Statue of Liberty, waarom geen combi met Ellis Island doen (en van te voren reserveren)? Ik mis ook Central Park, is goed te combineren met 5th Avenue. Leuk om lekker niets te doen, te slenteren of te fietsen.

En voor bevindingen, zie ons 2008-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 mei 2009, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Ga bij de grotere bezienswaardigheden, zoals Ellis Island, Musea, ESB vroeg op pad en zorg dat je er bent voor ze opengaan. Je bent meestal vroeg wakker, dus dat zal geen probleem moeten zijn.
We hebben heel veel rijen gezien halverwege de dag, dus hebben wij ook alles vroeg gedaan.
Groetjes, Nel
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik haak even in!

Ik wil in juli graag naar de Top Of the Rock (Rockefeller Center) en heb op de website al gekeken voor het van te voren bestellen van de kaarten. Dat lijkt me erg handig (geen rij). MAAR; ik zag ook dat je direct een tijdstip moet uitkiezen waarop je gaat. Op zich geen probleem want ik kan natuurlijk gewoon nu al een keuze maken voor een bepaalde dag en een bepaald tijdstip maar vind het ook wel fijn om me niet zo vast te leggen (dag okey, maar tijdstip?). Heeft iemand ervaring met het kopen van kaarten voor deze attractie? En wat nou als je onverhoopt niet kunt op dat uur? Kom je er dan niet meer in?

Het lijkt me trouwens leuk om helemaal aan het einde van de middag te gaan nog voor het begin van de schemer, zodat de zon mooi licht geeft en reflecteert in de gebouwen (zie je wel...zit ik toch weer aan een tijdstip vast :lol: )

En Vincent; het viel mij ook al op dat jij zo ontzettend veel vraagt. Vragen die je vaak zelf kunt beantwoorden als je een beetje zoekt op internet. Reistijden naar Washington; Google Maps. Openbaarvervoer binnen de stad: Google Maps (of andere sites). Taxi-kosten; even googlen. Wat te gaan doen? Koop een Lonely Planet, NYC-editie, en je vind bergen aan informatie. Beetje zelfstandigheid omtrent het plannen van je reis lijkt mij niet meer dan logisch. Ik bijv. zou niet snel Ellis Island bezoeken wanneer ik een paar dagen in NYC ben...ik ga liever het nieuwe gebouw van de New Museum van een Japanse architect bekijken. Wanneer je hier op het forum om tips vraagt zullen 9 van de 10 forummers adviseren Ellis Island te bezoeken. Iedereen zijn eigen ding, je moet dus echt zelf uitvogelen wat je wilt gaan zien en doen en hoe je daar komt en wat het kost en, en, en.....
Laatst gewijzigd door RiverCola op 21 mei 2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn op de avond van onze eerste dag naar de Top of the Rock geweest. Het was voor ons gevoel al midden in de nacht maar we wilden nog wel iets doen en hebben toen wat rondgelopen in de buurt van ons hotel. Er bleek toen helemaal niemand bij de top of the Rock te zijn, dus we zijn er meteen naar boven gegaan. Wij waren er niet zo laat dat het al begon te schemeren, lijkt me prachtig, maar misschien is het dan weer drukker.
Een paar dagen later toen we er op het midden van de dag langsliepen, stond er een enorme rij. Ik zou niet van te voren kaartjes bestellen denk ik, stel je voor dat het slecht weer is of dat het niet zo goed uitkomt.

Marianne
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Wij zijn twee weken terug in New York geweest en op een dinsdagavond zo rond half acht naar ESB gegaan, hadden van tevoren al online tickets gekocht, maar de drukte viel ons enorm mee. Geen lange rijen, eigenlijk gewoon doorlopen, de lift in naar boven en genieten van het prachtige uitzicht dat alleen maar mooier wordt als de avond valt en de lichten aan gaan.

Qua schema; je hebt alle highlights er wel zo'n beetje in zitten. Ik ben zelf ook nogal een planner, maar in New York kom je er ook vrij snel achter dat je dingen ook gewoon een beetje moet laten gebeuren. Er is altijd wel iets bijzonders aan de hand, het weer is een hele belangrijke factor, etc. Kortom, laat je niet gek maken door strakke schema's. Het is gewoon heel erg leuk om in New York te zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer