Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ons reisverslag
Re: Ons reisverslag
leg eens uit van die foto's ?
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedoelde t uiteraard als grapje.. maar als je n goeie foto maakt hoef je er niks aan te bewerken toch voor op je weblog.. Of snap ik t even niet 

http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je hebt me goed begrepen! Ik bedoelde met bewerken inderdaad; foto's uitkiezen en ze verkleinen. Is natuurlijk geen gigantische bezigheid.
Misschien besluit ik ook nog wel om toch een weblogje te maken en te schrijven tijdens mijn vakantie. Ben er nog niet helemaal over uit. Bart, je hebt gelijk hoor, wij zitten 's avonds ook meestal nog even achter de computer, even mailtjes sturen naar Moeders en Vaders en Vrienden, wat fotootjes erbij. Even informatie opzoeken over de volgende bestemming. Vind ik ook heel ontspannend. Dus wie weet....doe ik het toch.
Maar meestal schrijf ik alles op in een boekje (met een pen op papier weet je wel
) en vind ik het ook heel erg leuk om na de reis alles nog eens over te schrijven als alles al een beetje 'ingedaald' is.
Misschien besluit ik ook nog wel om toch een weblogje te maken en te schrijven tijdens mijn vakantie. Ben er nog niet helemaal over uit. Bart, je hebt gelijk hoor, wij zitten 's avonds ook meestal nog even achter de computer, even mailtjes sturen naar Moeders en Vaders en Vrienden, wat fotootjes erbij. Even informatie opzoeken over de volgende bestemming. Vind ik ook heel ontspannend. Dus wie weet....doe ik het toch.
Maar meestal schrijf ik alles op in een boekje (met een pen op papier weet je wel

tja neerpennen in een boekje kost natuurlijk evenveel tijd als het neerpennen op de site
en die foto's uitkiezen en plaatsen kost niet zo heel veel tijd hoor.
Loodydesign, er is altijd werk aan een foto maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit ervan maar gewoon met de grootte. Op mijn site is er geen enkele foto bijgewerkt geweest. Als je ze niet even verkleint dan zal je site veel te zwaar worden met misschien wel lange laadtijden.
Ik heb zo'n standaard programma'tje waar je je foto's kan heenslepen en ze zijn meteen kleiner gemaakt (800x600 dacht ik zo even vanbuiten) en moet je ze gewoon nog plaatsen.
Bart
Loodydesign, er is altijd werk aan een foto maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit ervan maar gewoon met de grootte. Op mijn site is er geen enkele foto bijgewerkt geweest. Als je ze niet even verkleint dan zal je site veel te zwaar worden met misschien wel lange laadtijden.
Ik heb zo'n standaard programma'tje waar je je foto's kan heenslepen en ze zijn meteen kleiner gemaakt (800x600 dacht ik zo even vanbuiten) en moet je ze gewoon nog plaatsen.
Bart
Grts, Bart
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Dude: Ja natuurlijk, verkleinen moet altijd wel voor op een weblog, maar dacht dat je heel veel foto's wilde bewerken, qua verkleinen, evt croppen enzo. Nu zal ik dit zelf ook hebben hoor
, maar ik zal er toch maar een paar op zetten, tenzij t internet echt lekker snel is daar. Ik heb zelf photoshop waar k al jaren mee werk dus das opzich ook niet veel werk.
Maar waar t om gaat, ontspannend lijkt me het inderdaad wel na een lange dag.

Maar waar t om gaat, ontspannend lijkt me het inderdaad wel na een lange dag.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ben ik niet helemaal met je eens Bart. in 2006 heb ik een liveverslag bijgehouden maar dat kostte me best veel tijd. Het verhaaltje schrijven viel wel mee, ik schreef onderweg al steeds een stukje in een schrift en dat typte ik 's avonds over. Maar de foto's plaatsen kostte vaak heel veel tijd. Sommige hotels hadden vrij snelle verbindingen maar ik heb regelmatig hotels gehad waar het per foto soms wel een kwartier duurde om op te laden.Dude schreef:tja neerpennen in een boekje kost natuurlijk evenveel tijd als het neerpennen op de site
Bart
Je moet eerst je foto's naar je computer opladen, dan de mooiste uitzoeken en ze dan nog op je weblog plaatsen. Ik zat soms om half 1 's nachts nog mijn weblog bij te werken terwijl de rest al sliep. Erg gezellig was dat niet. Ik voelde me toch min of meer verplicht om elke dag te schrijven want veel mensen volgden ons. Ik ben niet iemand die even snel op schrijft van "en toen gingen we daar heen en daarna daarheen", ik probeer er echt een leuk verhaal van te maken. Maar dat kost echt veel tijd heb ik gemerkt.
Vorig jaar in Canada/Amerika heb ik besloten alleen een fotoverslag te maken. Thuis had ik de mapjes voor elke dag al gemaakt, ik hoefde alleen de foto's nog te plaatsen en er een klein tekstje bij te schrijven. Maar dat viel erg tegen. Vooral in Canada hadden we vaak geen internet en ook in Amerika werkte het internet regelmatig niet (ook al was het wel aangegeven bij het hotel). Als er wel internet was, was de verbinding vaak vrij langzaam. Ik was vaak weer uren bezig met foto's uploaden. Zie ons fotoverslag 2008
Het reisverslag van 2008 heb ik later heerlijk op mijn gemak thuis gemaakt.
Ik heb dus besloten om volgend jaar geen live reisverslag en ook geen live fotoverslag meer te maken, maar lekker van mijn avonden met man en dochter te genieten. Bijkomend voordeel is dat we niet speciaal hoeven te zoeken naar een hotel met internet, lekker relaxed

Ik maak wel zoals ik al jaren doe elke dag een verslag in een schrift. Dat schrift heb ik de hele dag bij me en werk ik steeds in de auto bij, zodat alle indrukken er vers in staan. Anders is het heel moeilijk om later weer terug te halen, wat je precies zag en hoe je je voelde.
Marjon
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik vind dat dus ook leuk, beetje ouderwets pennen! Allerlei dingen die ik onderweg verzamel plak ik ook in zo'n schriftje....buskaartje, foldertje. Even telefoonnummer van iemand opschrijven. Gewoon leuk zo'n boekje vol met krabbels en helemaal privé. En al met al kost het inderdaad best veel tijd een weblog. Ik heb ook een weblog en zit vaak genoeg te hannesen met text (moet netter), de foto's (wil ik groter, of kleiner, of verder van elkaar verwijderd) en inderdaad de internetverbinding die niet altijd even snel is. Het lijkt me niet leuk om tijdens je vakantie steeds te moeten denken; 'ik moet het verslag van gisteren nog uploaden, we hadden trage verbinding, dus moet ik bij een hotel voor de deur de verbinding testen...'
Niets tegen de mensen die een live-verslag maken want ik lees ze erg graag!! Maar ik heb er geen zin in om me steeds verplicht te voelen iets te schrijven of de noodzaak te voelen iedereen thuis deel te laten nemen aan mijn vakantie. Ik probeer hier niemand te overtuigen hoor, het is slechts mijn gevoel dat ik daar op vakantie niet mee bezig wil zijn. Anderen doen dat wel. Helemaal prima!
Niets tegen de mensen die een live-verslag maken want ik lees ze erg graag!! Maar ik heb er geen zin in om me steeds verplicht te voelen iets te schrijven of de noodzaak te voelen iedereen thuis deel te laten nemen aan mijn vakantie. Ik probeer hier niemand te overtuigen hoor, het is slechts mijn gevoel dat ik daar op vakantie niet mee bezig wil zijn. Anderen doen dat wel. Helemaal prima!
Dat van die foto's klopt helemaal Marjon,
Ik heb op sommige plaatsen het ook op mijn heupen gekregen van de upload tijden van de foto's door het trage internet.
Maar het verslagje schrijven had ik op een half uurtje gedaan. De foto's liet ik dan doorlopen terwijl we iets gingen eten of zelfs de nacht door. Dan deed ik 's morgens de afwerking.
Ik ga het dit jaar ook anders doen met de foto's om die lange wachttijden ook niet meer te hebben. Ik ga ze nu op de site zelf zetten en niet meer via Jalbum (een betalende site) . Nu moet ik ze gewoon verkleinen na uitzoeken (standaardprogramma'tje waar je ze gewoon naartoe sleept en ze meteen kleiner zijn) en ze op de site zelf posten. Door de kleinere bestanden gaat dit ook vlugger en is er dus minder werk aan.
Zo wil ik ook minder tijd spenderen aan die foto's uploaden maar ik wil het zeker blijven doen omdat het voor mezelf ook leuk is. Mijn vriendin slaapt veel en lang en anders zit ik daar toch maar tegen de hotelmuren aan te kijken. Ik heb niet zo veel slaap nodig.
@rivercola: wij pennen onderweg ook soms dingen in ons roadbook die we dan 's avonds eruit halen om op de site te zetten. Nogmaals , het zijn vooral de foto's die tijd in beslag nemen.
Bart
Ik heb op sommige plaatsen het ook op mijn heupen gekregen van de upload tijden van de foto's door het trage internet.
Maar het verslagje schrijven had ik op een half uurtje gedaan. De foto's liet ik dan doorlopen terwijl we iets gingen eten of zelfs de nacht door. Dan deed ik 's morgens de afwerking.
Ik ga het dit jaar ook anders doen met de foto's om die lange wachttijden ook niet meer te hebben. Ik ga ze nu op de site zelf zetten en niet meer via Jalbum (een betalende site) . Nu moet ik ze gewoon verkleinen na uitzoeken (standaardprogramma'tje waar je ze gewoon naartoe sleept en ze meteen kleiner zijn) en ze op de site zelf posten. Door de kleinere bestanden gaat dit ook vlugger en is er dus minder werk aan.
Zo wil ik ook minder tijd spenderen aan die foto's uploaden maar ik wil het zeker blijven doen omdat het voor mezelf ook leuk is. Mijn vriendin slaapt veel en lang en anders zit ik daar toch maar tegen de hotelmuren aan te kijken. Ik heb niet zo veel slaap nodig.

@rivercola: wij pennen onderweg ook soms dingen in ons roadbook die we dan 's avonds eruit halen om op de site te zetten. Nogmaals , het zijn vooral de foto's die tijd in beslag nemen.
Bart
Grts, Bart
- RiverCola
- Amerika-expert
Bart, wat voor programma gebruik je daarvoor? En kan dat ook op Mac?
Ik verklein foto's altijd in Photoshop (waar ik ook zakelijk erg veel mee werk) maar dit klinkt wel heer erg makkelijk!
Ik verklein foto's altijd in Photoshop (waar ik ook zakelijk erg veel mee werk) maar dit klinkt wel heer erg makkelijk!
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben er ook heel lang over nagedacht om wel of niet een live-verslag bij te houden.
Ik ben heel benieuwd hoeveel tijd het allemaal in beslag neemt. Het scheelt wel dat mijn vriend en ik en ik het om-en-om gaan doen. Hij begint met de eerste dag (ik vind het niet veel aan om over de vlucht te vertellen met alle tijden enzo) en ik doe de eerste dag in Amerika. Dan is het misschien nog beter vol te houden.
Ik ben heel benieuwd hoeveel tijd het allemaal in beslag neemt. Het scheelt wel dat mijn vriend en ik en ik het om-en-om gaan doen. Hij begint met de eerste dag (ik vind het niet veel aan om over de vlucht te vertellen met alle tijden enzo) en ik doe de eerste dag in Amerika. Dan is het misschien nog beter vol te houden.
Hey RiverCola,RiverCola schreef:Bart, wat voor programma gebruik je daarvoor? En kan dat ook op Mac?
Het gaat om het programma PhotoResize en kan je hier volledig gratis downloaden.
Ik zou het opslaan op je bureaublad. Dan kan je namelijk rechtstreeks vanuit je map (even je schermpagina kleiner maken) slepen naar het icoontje op je BB. Je kan dan eender hoeveel foto's tegelijk slepen en je moet dan wel nog even enteren.
Hij maakt dan kopieën die hij in dezelfde map plaatst, dus als je ze apart wil moet je dat wel nog manueel selecteren en verslepen naar je nieuwe map, maar dan kan je ook achteraf doen.
De naam van de nieuwe kleine foto is hetzelfde als je originele met de resize grootte erachter. In mijn geval is dat dus:
usa 001 voor de originele
usa 001-800
Voordeel van dit programma is dat als je andere afmetingen wil, moet je gewoon onder het icoontje de naam veranderen van 400 naar hetgeen je wil. Ik heb net even getest en 800 is voor mijn site ideaal, maar je kan zo groot of zo klein gaan als je wil. ik vind het een superprogramma'tje omdat het simpel, supersnel en enorm gebruiksvriendelijk is.
Of dit programma ook op een mac werkt weet ik niet, dat zul je even moeten testen.
Bart
Grts, Bart
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zoals velen hier wel weten, houd ik al jaren een liveverslag bij tijdens onze reizen. Het hoort er voor mij helemaal bij. Voordat ik nu begin aan de laatste voor de afgelopen reis (de terugreis moet nog!), toch nog even een 'hoe-doe-ik-het-zonder-teveel-tijdverlies'.
Allereerst mijn foto's: daar begin ik mee. Ik haal de originelen in mijn PC via Picasa, het gratis programma van Google. Dat zijn bestanden van vaak wel 5MB, ondanks dat mijn camera niet eens op de hoogste kwaliteit staat. Mijn Sony Alpha 350 heeft namelijk 14 miljoen megapixels, wat ik voor vakantiefoto's (en trouwens bijna altijd) volledig overbodig vind.
Enfin, foto's ingeladen, beetje bekeken, eventueel hier en daar wat gecropt of opgelicht en dan selecteer ik wat ik op onze fotosite wil hebben. Deze foto's exporteer ik naar een aparte map (meestal gewoon in mijn Bureaublad) op formaat 1024 pixels. Door ze veel en veel kleiner te maken, gaat het uploaden veel sneller! De originele bestanden blijven bestaan voor mijn fotoboeken later en voor allerlei ander gebruik.
Dan ga ik de foto's uploaden (ik gebruik een site bij Magix: http://nieuwenoord.magix.net) en terwijl de foto's uploaden begin ik aan mijn verslag. De paar foto's die ik soms in mijn verslag gebruik, upload ik op 640x480 op Photobucket (uit de map die al geëxporteerd is naar het bureaublad). Zo draait de foto-upload terwijl ik verslag schrijf en is alle ongeveer gelijk klaar.
Het gemiddelde aantal bezoekers op onze website ligt normaal gesproken rond de 400 per dag, in mei waren het er 537. Ik gok dat dat dus zo'n beetje de bloglezers zijn, want onze blogs tellen mee op het sitebezoek (de foto's niet trouwens).
Allereerst mijn foto's: daar begin ik mee. Ik haal de originelen in mijn PC via Picasa, het gratis programma van Google. Dat zijn bestanden van vaak wel 5MB, ondanks dat mijn camera niet eens op de hoogste kwaliteit staat. Mijn Sony Alpha 350 heeft namelijk 14 miljoen megapixels, wat ik voor vakantiefoto's (en trouwens bijna altijd) volledig overbodig vind.
Enfin, foto's ingeladen, beetje bekeken, eventueel hier en daar wat gecropt of opgelicht en dan selecteer ik wat ik op onze fotosite wil hebben. Deze foto's exporteer ik naar een aparte map (meestal gewoon in mijn Bureaublad) op formaat 1024 pixels. Door ze veel en veel kleiner te maken, gaat het uploaden veel sneller! De originele bestanden blijven bestaan voor mijn fotoboeken later en voor allerlei ander gebruik.
Dan ga ik de foto's uploaden (ik gebruik een site bij Magix: http://nieuwenoord.magix.net) en terwijl de foto's uploaden begin ik aan mijn verslag. De paar foto's die ik soms in mijn verslag gebruik, upload ik op 640x480 op Photobucket (uit de map die al geëxporteerd is naar het bureaublad). Zo draait de foto-upload terwijl ik verslag schrijf en is alle ongeveer gelijk klaar.
Het gemiddelde aantal bezoekers op onze website ligt normaal gesproken rond de 400 per dag, in mei waren het er 537. Ik gok dat dat dus zo'n beetje de bloglezers zijn, want onze blogs tellen mee op het sitebezoek (de foto's niet trouwens).
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zo ga ik het ook doen Bart. Wij gaan steeds een aantal foto's bij het verslag plaatsen en niet nog een apart fotoalbum. De foto's verklein ik vooraf. Ik gebruik daar FastStone Photo Resizer voor. Een erg handig programma, gelijk hernoemen en grootte aanpassen van alle foto's die je wilt.Dude schreef:Ik ga het dit jaar ook anders doen met de foto's om die lange wachttijden ook niet meer te hebben. Ik ga ze nu op de site zelf zetten en niet meer via Jalbum (een betalende site) . Nu moet ik ze gewoon verkleinen na uitzoeken (standaardprogramma'tje waar je ze gewoon naartoe sleept en ze meteen kleiner zijn) en ze op de site zelf posten. Door de kleinere bestanden gaat dit ook vlugger en is er dus minder werk aan.
Hoeveel tijd het ons gaat kosten weet ik nog niet. Van 2006 weet ik dat ik 's avonds toch wel een paar uur bezig was. Vooral het uitzoeken van de foto's kost tijd. Welke wel, welke niet...

Wij hebben overigns niet speciaal de hotels/motels geselecteerd op beschikbaarheid van internet. We hadden alles nl. al geboekt voordat wij besloten de laptop mee te nemen. Gelukkig hebben we bij veel overnachtingen internet en zo niet, dan zal het thuisfront wat langer moeten wachten...

Roland
14 Megapixels is denk ik voldoende 14 miljoen megapixel camera's zijn er gelukkig nietnieuwenoord schreef:...
...

Verder gebruik ik het gratis programma irfanview voor resizen. Gewoon 640x480 moet voldoende zijn voor op de website lijkt me en dan op 85% jpg kwaliteit en je hebt echt kleine foto's die snel te uploaden zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat ik tegen een hele mooie aanbieding aanliep voor de 350 met een paar lenzen en toen niet meer verder gekeken heb naar de 300.14 Megapixels is denk ik voldoende 14 miljoen megapixel camera's zijn er gelukkig niet Maar waarom dan niet de A300 ipv de 350 gekocht want die heeft "maar" 10MP maar scheelde wel 125 tot 225 euro in aanschaf.
En voor de fotosite is 1024 wel een mooi formaat, omdat de foto's ook in volledig scherm in diashow getoond kunnen worden. Voor mijn weblog verklein ik naar 450 breedte, voor de site naar 640.
Enne, ja, 14 miljoen pixels ... niet megapixels.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik gebruik dit programma ook, maar heb er nog nooit voor betaald. Ik maak een album en zet dat op mijn eigen site.Ik ga ze nu op de site zelf zetten en niet meer via Jalbum (een betalende site)
Vroeger schreef ik ook altijd mijn reisverslagen in een boekje. Ik had daar 1 boekje voor en daar kwamen alle reisverslagen in, en als het vol was kwam er een nieuw boekje.
Sinds de komst van de laptop en wifi internet probeer ik live de verslagen op internet te zetten. Als er geen internet is, gebruik ik of word, of het boekje weer en zet ik thuis in een weblog. Het zijn inderdaad de foto's waar de tijd in gaat zitten.
Komend jaar wil ik ook nog eens in RAW gaan fotograveren en dan gaat het nog meer tijd kosten, maar hopelijk wel ten goede voor de foto's.
-
- Amerikakenner
Wij staan ook in het rijtje wat je hebt genoemd, alleen heb ik deze keer geen link naar onze blog geplaatst. Een liveverslag kan ik zo wie zo niet bijhouden, want we hebben bijna nooit internet als we aan het reizen zijn. We staan in de nationale parken of boondocken. Als we internet hebben dan plaats ik iets, maar de rest zal gebeuren op het moment dat ik terug ben in Nederland.Coyote schreef:Verder moet je wel je weblog tijdens je vakantie zo up to date mogelijk houden. Dat lukt niet altijd maar ik haak nog wel eens af als 3 dagen achtereen geen update is geplaatst. Ik lees overigens ook vaak weblogs van 'de minder bekende forumleden'. Ik kijk daarbij vaak in dit rijtje. Misschien had je daar je weblog van dit jaar ook bij kunnen laten zetten? Als je het niet vermeld weet je zeker dat niemand het leest.![]()
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ik begrijp sowieso niet zo goed waarom mensen zich zorgen maken of hun weblog wel gelezen wordt
Met welk doel ga je dan op vakantie? Toch niet om het thuisfront continu op de hoogte te houden?
Persoonlijk schrijf ik mijn ervaringen in een vakantieschriftje, want wij hebben helemaal geen zin om elke keer online te moeten gaan. Als ik op reis ben, ben ik lekker WEG
Reisverslag komt eventueel later wel, maar me druk maken over m'n weblog of dat er wel genoeg mensen komen? Precies de reden dat ik er niet aan begin: ik wil op vakantie geen enkele verplichting voelen.
Je doet zoiets toch voor jezelf en eventueel familie en vrienden? T is leuk als er wat onbekenden meelezen maar om nou een heel topic te openen om je weblog aan te kondigen en m ook nog te "uppen" omdat je vind dat er te weinig respons komt vind ik eigenlijk een beetje overdreven hoor...
Ziet er overigens wel mooi uit
Met welk doel ga je dan op vakantie? Toch niet om het thuisfront continu op de hoogte te houden?
Persoonlijk schrijf ik mijn ervaringen in een vakantieschriftje, want wij hebben helemaal geen zin om elke keer online te moeten gaan. Als ik op reis ben, ben ik lekker WEG

Je doet zoiets toch voor jezelf en eventueel familie en vrienden? T is leuk als er wat onbekenden meelezen maar om nou een heel topic te openen om je weblog aan te kondigen en m ook nog te "uppen" omdat je vind dat er te weinig respons komt vind ik eigenlijk een beetje overdreven hoor...
Ziet er overigens wel mooi uit

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Tja weer zo'n reactie van iemand die t geloof ik niet helemaal snapt. Ik zal t nog 1 keer proberen uit te leggen en dan weet ik het ook niet meer.
Ik ga 27 juni, voor de eerste keer, naar Amerika. Je zoekt veel info op dit forum en kijkt veel op reisverslagen, wat blijkbaar veel mensen doen.
Zelf, vind ik het leuk om reisverslagen te lezen omdat je iets leert en t gewoon leuk is om wat foto's te kijken en te zien waar anderen zijn geweest.
Maar goed waar t om gaat, ik heb nu dus ook een weblogje aangemaakt om het elke avond er iets op te zetten, als internet en mijn laptop meewerken!
Het is niet de bedoeling dat ik hier een paar uur aan ga zitten want daar heb je weinig zin in na een lange dag reizen en wandelen en dergelijke.
Ik heb dit topic geopend, eigenlijk om aan jullie te denken, om het zo maar even te omschrijven.
Met de gedachte dat er misschien forumleden zijn die het ook LEUK VINDEN om verslagen te lezen om zo aan te geven dat ik, als alles meezit, ook een weblog heb aangemaakt.
Het komt er dus op neer dat ik de "reisverslagen-lees-kijk-liefhebbers" op de hoogte stel van mijn weblog. Hopelijk is het zo duidelijk.
En oh ja, als niemand het leest van het forum is dat ook prima, want hoofdzakelijk doe ik het voor vrienden en familie die vroegen of ik dit ook ging bijhouden.
Ik ga 27 juni, voor de eerste keer, naar Amerika. Je zoekt veel info op dit forum en kijkt veel op reisverslagen, wat blijkbaar veel mensen doen.
Zelf, vind ik het leuk om reisverslagen te lezen omdat je iets leert en t gewoon leuk is om wat foto's te kijken en te zien waar anderen zijn geweest.
Maar goed waar t om gaat, ik heb nu dus ook een weblogje aangemaakt om het elke avond er iets op te zetten, als internet en mijn laptop meewerken!
Het is niet de bedoeling dat ik hier een paar uur aan ga zitten want daar heb je weinig zin in na een lange dag reizen en wandelen en dergelijke.
Ik heb dit topic geopend, eigenlijk om aan jullie te denken, om het zo maar even te omschrijven.
Met de gedachte dat er misschien forumleden zijn die het ook LEUK VINDEN om verslagen te lezen om zo aan te geven dat ik, als alles meezit, ook een weblog heb aangemaakt.
Het komt er dus op neer dat ik de "reisverslagen-lees-kijk-liefhebbers" op de hoogte stel van mijn weblog. Hopelijk is het zo duidelijk.

En oh ja, als niemand het leest van het forum is dat ook prima, want hoofdzakelijk doe ik het voor vrienden en familie die vroegen of ik dit ook ging bijhouden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Wie niet wil lezen, leest niet. Ik hou het reisverslag grotendeels voor mezelf bij, als dagboek. Ik vind het heerlijk om aan het eind van de dag de dag nog eens opnieuw te beleven, mijn gedachten, belevenissen en ervaringen op een rijtje te zetten. En ja, ik doe dat ook nog eens best uitgebreid. Ik vind het heerlijk om te doen, het ontspant me en het geeft alle indrukken een plaatsje. Doe ik het niet, dan slaap ik stukken minder goed, omdat alles dan als een film blijft rond draaien.
En ja, ik kan dat voor mezelf doen, maar ik zet het indien mogelijk ook online. Waarom? Omdat ik weet dat ik er een aantal mensen een groot plezier mee doe. Mijn moeder bijvoorbeeld, die het best naar vindt dat haar enige kind zover weg zit. Sinds ik mijn weblog online zet, voelt ze zich veel meer betrokken en zegt ze letterlijk dat ze het zo fijn vindt om elke dag te kunnen lezen wat we doen. Hetzelfde geldt voor onze oudste dochter, het maakt haar veel minder eenzaam als we weg zijn. Onze jongste twee daarentegen interesseert het niet, ze horen het wel weer als we thuis komen.
Er zijn ook forumleden die laten weten het fijn te vinden zo met ons mee te kunnen reizen. En ja, ik vind dat leuk.
En als mensen hier nou van genieten, zowel de schrijvers als de lezers, waarom zou je daar geen topic over mogen openen? Ieder zijn meug, toch?
En ja, ik kan dat voor mezelf doen, maar ik zet het indien mogelijk ook online. Waarom? Omdat ik weet dat ik er een aantal mensen een groot plezier mee doe. Mijn moeder bijvoorbeeld, die het best naar vindt dat haar enige kind zover weg zit. Sinds ik mijn weblog online zet, voelt ze zich veel meer betrokken en zegt ze letterlijk dat ze het zo fijn vindt om elke dag te kunnen lezen wat we doen. Hetzelfde geldt voor onze oudste dochter, het maakt haar veel minder eenzaam als we weg zijn. Onze jongste twee daarentegen interesseert het niet, ze horen het wel weer als we thuis komen.
Er zijn ook forumleden die laten weten het fijn te vinden zo met ons mee te kunnen reizen. En ja, ik vind dat leuk.
En als mensen hier nou van genieten, zowel de schrijvers als de lezers, waarom zou je daar geen topic over mogen openen? Ieder zijn meug, toch?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2209 Weergaves
-
Laatste bericht door Orangedevil
-
- 5 Reacties