Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Mike
Amerikafan

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door Mike »

Tink schreef:In de mensen wereld is het ook de sterke overleven hoor. Als voorbeeld kunnen we de nu zo uitgebreid besproken pandemic nemen. Stel dat er zo'n vreselijke pandemic zou ontstaan dat zeg 1 of de 3 mensen besmet zou zijn en dat het dodental hoog zou zijn. Er is niet genoeg Tamiflu voor iedereen. Regeringen maken in zo'n geval selecties. Zo'n selectie berust ook op de sterkste die overleven. Een regering zal eerde Tamiflu toekennen aan een sterke, over het algemeen gezonde volwassenen dan aan een verzwakte chronisch zieke of bejaarde

............tot de conclusie komen dat er een selectie zal moeten plaatsvinden omdat er niet genoeg virale medicijnen zijn om iedereen te behandelen. Het zal niet een 'eerst komt eerst maalt' gebeuren zijn maar meer 'survival of the fittest'.
de mensheid kennende, denk ik meer aan een 'survival of the Richest'
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Gisteren teruggekomen van de Orlando Area.
Ter plaatse geen monddoekjes e.d. gezien, alle parken waren open en gisteren op Schiphol geen foldertjes of speciale borden gezien.
Ik hoop hiermee voor Florida gangers de storm (in het glas water) wat geluwd te hebben... :dance:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De jeugd van tegenwoordig is blijkbaar minder bestand tegen allerlei ziektes dan wij oude knarren.

Volgens de New York Times donderdag (http://www.nytimes.com/2009/05/21/healt ... ref=health) hebben mensen die voor 1957 geboren zijn (52 jaar en ouder) een betere kans om niet ziek te worden dan al dat 'jonge spul'. Wij hebben meer modder gegeten en zijn meer blootgesteld aan meer ziektekiemen waardoor we sterker geworden zijn!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat de ziekte zo ontiegelijk hard gaat in de VS en sommige andere landen, maar dat het in Europa eigenlijk vrij langzaam blijkt te gaan... zou dat hier niet wat mee te maken kunnen hebben? Ik ben namelijk niet gewend om voor alles en nog wat ingeent te worden, in de VS zie ik niet anders.. Om maar wat te noemen: waterpokken.. In Nederland krijg je daar geen inenting voor, laat het maar over de kinderen heen komen wordt er gezegd.. en dat gaat met veel dingen zo in NL.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je wordt ingeent maakt je lichaam ook antistoffen tegen waarvoor je wordt ingeent. Wat Benno zegt over moddereten is onzin. Sorry, Benno. De reden, dat de "kinder"ziektes het woord "kinder" erin hebben is niet, omdat die ziektes zo onschuldig zijn (integendeel!), maar dat jonge mensen ze het makkelijkst krijgen, omdat die er nog geen immuniteit voor hebben opgebouwd. Als je van middelbare leeftijd bent en verder gezond bent (dankzij de moderne medische wetenschap zijn we dat tegenwoordig veel langer, dan in die goede oude tijd van Benno ;)), heb je genoeg antistoffen tegen verschillende virussen, van verkoudheden tot griepvirussen en meer, opgedaan, om minder snel ziek te worden. Pas op latere leeftijd, als veel mensen andere gezondheidsproblemen gaan krijgen, wordt je immuunsysteem weer zwakker en word je vatbaarder.

@Jiejie -- zo ontiechelijk hard gaat de ziekte hier niet. We zijn wel een buurland van Mexico, dus voor er alarm werd geslagen waren er al mensen, die deze griep de VS in hadden gebracht. Ze waren er zich alleen niet van bewust, dat dit een nieuw virus betrof. Hoeveel mensen het als een "gewoon" griepje hebben afgedaan, ook in Mexico, zullen we nooit weten. De waarschijnlijke reden, dat mensen, die voo 1957 geboren zijn, minder vatbaar lijken te zijn voor deze griep, is, dat er bepaalde kenmerken in deze griep zitten, die ook in de griepvirussen van voor 1957 zaten (ik quote uit het NY Times artikel, dat Benno liet zien):
"The protection theory, Dr. Jernigan explained, is that from 1918 to 1957, all circulating seasonal type-A flus were weakened descendants of the 1918 Spanish flu, which was an H1N1, as the current swine is."
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik wilde het al niet zeggen, maar ik sluit me aan bij Petra over wat Benno zegt. Complete BS. Als je het artikel leest zie je waarom ouderen er mogelijk wat immuniteit tegen hebben.

De snelheid waarmee het zich verspreidt; het kan ook liggen aan hoe het gerapporteerd wordt. Sommige landen doen misschien meer testen om zeker te weten welke griep de patient heeft, en die gegevens bij te houden. Zo is Afrika nog blanco. Zouden daar echt nog geen gevallen zijn geweest? Ik betwijfel het.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Ik ben nu een paar dagen in Amerika en eigenlijk heb ik alleen nog chinezen, japanners (of wat het ook zijn, kan ze nooit uit elkaar houden) met een "mondkapje" zien lopen... ik vind het eerlijk gezegd een bespottelijk gezicht en volgens mij is het ook volslagen onnodig, maar goed, ieder zijn meug... :wink:

Ik zag vandaag bij de Wal-Mart Superstore in Page overigens wel dat de mondkapjes in de aanbieding waren... :D
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In Belgie hebben we inmiddels 7 gevallen.

En de reden waarom men in mijn land zei dat wij betrekkelijk laat ons eerste geval gehad hebben, komt omdat Belgen niet zo'n volk van reizigers (naar VS/Mexico) is.
Nu denk ik dat daar wel verandering in zal komen de komende weken, want vorig jaar rapporteerde men door de lage dollar een recordaantal Vlamingen die naar de VS gereisd zijn, en ik ben er zeker van dat die populariteitsboost ook nu nog doorweegt. Reken dan dat mei traditioneel een maand is waarop veel mensen die de luxe hebben om buiten het hoogseizoen te reizen, op reis gaan, en dan krijgen we dus ook meer Vlamingskes in de VS...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Het valt mij wel op dat de gevallen in België allemaal van de Oostkust komen: NY of Chicago.
Gelukkig gaan wij naar de westkust. Ik laat mij nog steeds niet tegenhouden hoor, de valies is al grotendeels gepakt!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

LeenG schreef:Gelukkig gaan wij naar de westkust.
Daar zijn wel meer gevallen bekend dan aan de oostkust :roll:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

OK, volgende keer alles goed doorlezen. Mea culpa.

Maar ik heb wel eens gehoord dat de jeugd van tegenwoordig in het algemeen minder weerstand heeft tegen ongevaarlijker griepjes en andere kinderziekten omdat er meer thuis achter de computer gespeeld wordt dan in de zandbak buiten. Hetzelfde schijnt het geval te zijn bij sommige gevallen van alergien voor bijvoorbeeld pinda's. Die zou te genezen zijn door kinderen hele kleine beetjes pinda te voeren en die hoeveelheid heel langzaam te verhogen. Of zit ik nou weer 'stedelijke mythes' te verspreiden?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat kinderen veel sneller ziek worden hoor ik ook vaak, vooral van de oudere generaties. Mijn moeder vertelde nog dat zij na een week in het ziekenhuis thuis kwam en meteen de koets nam en met mijn zus in de sneeuw ging wandelen in de -temp. Nu lijkt dat ondenkbaar. WIj hebben verschillende bevriende koppels die langskomen en als we vragen om wat te gaan wandelen bij ons achter in de natuur, vinden ze het al snel te koud/winderig/... Zo kan je kind natuurlijk ook geen weerstand opbouwen. Ik loop in de winter gewoon in mijn T-shirt (waar zelfs mijn moeder niet goed van wordt :p) maar ben eigenlijk nooit ziek.
Het is gewoon een feit dat de luchtkwaliteit niet meer zo goed is als decenia geleden. Vandaar dat er vooral bij kinderen veel meer allergiën en astma's zijn dan bij vorige generaties.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:OK, volgende keer alles goed doorlezen. Mea culpa.

Maar ik heb wel eens gehoord dat de jeugd van tegenwoordig in het algemeen minder weerstand heeft tegen ongevaarlijker griepjes en andere kinderziekten omdat er meer thuis achter de computer gespeeld wordt dan in de zandbak buiten.
Geen idee. Wij wonen zo, dat de kinderen heel veel buiten spelen in weer en geen weer, dus wat dat betreft groeien ze net zo op, als kinderen "vroeger". Wij waren als kind vaak en ook best lang ziek. Ik heb als kind twee keer in het ziekenhuis gelegen met complicaties, een keer van de griep en een keer van de mazelen. Die laatste ziekte komt gelukkig zelden meer voor. Dit jaar is onze jongste vaker ziek geweest, maar dat viel op, omdat dat andere jaren nooit het geval was. Er zullen kinderen zijn, die de hele dag achter de computer zitten en vrijwel nooit ziek zijn en kinderen, die als het even kan buiten zijn, die wel van alles en nog wat oppikken. Herinneringen aan vroeger worden ook al gauw wat rooskleuriger, dan de werkelijkheid was ;).
Hetzelfde schijnt het geval te zijn bij sommige gevallen van alergien voor bijvoorbeeld pinda's. Die zou te genezen zijn door kinderen hele kleine beetjes pinda te voeren en die hoeveelheid heel langzaam te verhogen. Of zit ik nou weer 'stedelijke mythes' te verspreiden?
Het vaker voorkomen van allergie voor pinda's wordt juist toegeschreven aan het vaker aan pinda worden blootgesteld (pindaolie zit in van alles, van voedsel tot huidcremes). Dit artikelvond ik erover. Verder hebben veel meer mensen asthma nu, omdat de luchtkwaliteit op de meeste plaatsen veel slechter is, dan vroeger.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik had vroeger altijd keelpijn, ook een virus. Ik weet nog dat op de lagere school een keer de halve school ziek was, en ben toen ook flink ziek geweest.
Ziektekiemen kunnen zich tegenwoordig zoveel sneller kunnen verplaatsen door de veel mobielere samenleving. Dan heb je ook grotere kans dat je telkens weer aan iets nieuws blootgesteld wordt. We gingen vroeger niet eens op vakantie, en iedereen bleef in zijn eigen kleine gebied, ook voor zijn werk.
Mijn kinderen hebben standaard een week na de schoolvakantie een verkoudheid als iedereen zijn ziektekiemen weer deelt :(

We worden ook aan zoveel meer stoffen blootgesteld tegenwoordig, veel meer dan vroeger. Alle kleurstoffen en chemische stoffen. Daar zullen veel allergien door ontstaan.
Soms kan een allergie beter worden door langzaam kleine hoeveelheden te geven, maar doe zoiets nooit zelf zonder medisch toezicht. Zo heb ik wel eens een patient gehad met een allergie tegen een anti-biotica, net het anti-biotica waar de infectie gevoelig voor was. We gaven hele kleine hoeveelheden, en bouwden het op. Er was maar een kleine kans dat dit zou werken, en de kans op anafylactische shock is groot.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Rene1964 schreef:Ik ben nu een paar dagen in Amerika en eigenlijk heb ik alleen nog chinezen, japanners (of wat het ook zijn, kan ze nooit uit elkaar houden) met een "mondkapje" zien lopen... ik vind het eerlijk gezegd een bespottelijk gezicht en volgens mij is het ook volslagen onnodig, maar goed, ieder zijn meug... :wink:
Asiaten dragen mondkapjes als ze zelf ziek zijn, uit sociale overweging om te vorkomen dat ze anderen aansteken. Ik zag toen ik in Japan was ook veel mensen met een mondkapje oplopen en heb dat gewoon aan iemand gevraagd daar en dat was het antwoord. Overigens toen ik in China was, zag ik hetzelfde in het straatbeeld en toen ik het aan onze gids vroeg bevestigde hij weer dat men dat doet uit sociaal oogpunt, dus om anderen niet aan te steken. Of het helpt is een andere vraag. Ik kan me niet voorstellen dat een mondkapje een virus met sub-micrscopische afmetingen kan tegen houden. Bacterien misschien, maar virussen niet.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik vraag me af of er al mensen van het AAA forum ziek geworden zijn na hun Amerikareis ? Want er vertrekt hier toch bijna elke dag wel iemand hé ?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het eerste geval is er hier in de county.
Als de symptomen in veel gevallen mild zijn is het denk ik moeilijk in te schatten of iemand deze griep heeft of niet. Afgelopen week was mijn jongste ziek met koorts, keelpijn, hoofdpijn. Dan vraag ik me af hij ook een milde vorm van deze griep had, of wat 'gewoons'.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik had tijdens onze reis de eerste dagen heel veel last van keelpijn, enorm droge nare hoest, een beetje hoofdpijn en een dof algemeen rotgevoel met vooral heel veel kou en koude rillingen. Ik ben soms echt zelfs in de rijdende camper in bed gekropen van de kou! Een paar dagen later had Albert het.

Hans en Janny, die met ons mee reisden en in dezelfde camper sliepen, hadden nergens last van.

Toch ... de verschijnselen?? Ik weet niet ... Ben er in elk geval weer helemaal vanaf.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Het is hier nu overal in Massachusetts. Veel scholen zijn dicht (geweest) of gaan dicht voor een week. Ik zit te wachten op het eerste kuchje hier op 't kantoor, en hoop dat we dan een week dichtgaan. Yeah right.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In Belgie is de eerste school ook gesloten, in Tervuren. T.e.m. volgende dinsdag. Het besmette kind is niet naar het ziekenhuis, maar gewoon thuis. En de klasgenootjes krijgen preventief geneesmiddelen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer