Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen rond eerste rondreis in het mooie zuidwesten
Vragen rond eerste rondreis in het mooie zuidwesten
Hoi allemaal,
Ik heet Michel en samen met mijn vriendin Lieselot trekken we eind September naar het zuidwesten van de VS.
Op dit moment zijn de vluchten naar en van Los Angeles al geboekt maar staat de rest nog helemaal open. Natuurlijk hebben we al heel veel gelezen en bij elkaar gezocht maar er staat nog eigenlijk niets vast. Via via ben ik op dit forum terecht gekomen en was verbaasd over de massa informatie die je hier vindt. Het blijft nog even zoeken dus en ik hoop dat ik alles vind wat ik moet weten.
Ik zit wel met enkele vragen rond onze voorlopige route, die is:
aankomst in LA
LA - Palm Desert (bezoek aan Joshua Tree, als dit de moeite is?)
Palm Desert - Grand Canyon (zeer lange rit, 645 km in ongeveer 6u45, weet niet of dit te doen is?)
Grand Canyon - Page (hopelijk the wave, Horseshoe Bend)
Page (Antelope, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
Page - Durango (via Monument Valley) (weeral 6u20 rijden over 495km)
Durango (Durango-Siverton trein op en af)
Durango - Moab (Arches, Dead Horse SP, Canyonlands)
Moab - Hanksville
Hanksville - Bryce
Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas (over Valley of Fire SP, misschien bezoek Hoover Dam)
Las Vegas - Lone Pine (Over Death Valley)
Lone Pine - Yosemite (langs Mono Lake
Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
SF
SF
SF - Monterey
Monterey - San Luis Obispo (Big Sur)
San Luis Obispo - Los Angeles
Ik wil Sequoia er tussen krijgen, maar zou niet weten waar. Heb al vernomen dat dit park vaak links gelaten wordt omdat het redelijk afgelegen ligt. Ik vind dit eigenlijk ook maar was er toch graag geweest. Misschien in de plaats van Joshua Tree maar dan kom ik nog meer in de problemen om naar Grand Canyon te gaan.
In de meeste parken willen we blijven overnachten. Ofwel in een lodge en dan trekken we er dus wat meer geld voor uit, ofwel zouden we ter plaatse een tent kopen en wat degelijk kampeermateriaal. Aangezien ik wil fotograferen, wil ik er in de parken vroeg bij zijn. Iemand ervaring met kamperen in de parken (Bryce, Grand Canyon, Zion, Yosemite) en rust je dan wel goed uit? Je zit meestal de volgende dag nog heel wat in de auto en je loopt ook nog eens heel wat af. Ik vrees ook dat ik voornamelijk achter het stuur zal zitten.
Over het laatste deel van de reis, de afdaling van Big Sur en de kustlijn tussen SF en La weet ik ook nog niet goed hoe ik dit moet opsplitsen. Ik was graag naar Monterey geweest, misschien walvisspotten, maar vam Monterey naar LA in 1 keer is niet te doen. Dus kan ik kiezen tussen San Luis Obispo, Morro Bay, Grover Beach, Lompoc of Santa Barbara (wat mij al wwer te ver lijkt vanuit Monterey via de Big Sur).
Suggesties of opmerkingen zijn dus meer als welkom, ondertussen ga ik zelf nog eens op zoek...
Groetjes,
Lieselot en Michel
Ik heet Michel en samen met mijn vriendin Lieselot trekken we eind September naar het zuidwesten van de VS.
Op dit moment zijn de vluchten naar en van Los Angeles al geboekt maar staat de rest nog helemaal open. Natuurlijk hebben we al heel veel gelezen en bij elkaar gezocht maar er staat nog eigenlijk niets vast. Via via ben ik op dit forum terecht gekomen en was verbaasd over de massa informatie die je hier vindt. Het blijft nog even zoeken dus en ik hoop dat ik alles vind wat ik moet weten.
Ik zit wel met enkele vragen rond onze voorlopige route, die is:
aankomst in LA
Palm Desert - Grand Canyon (zeer lange rit, 645 km in ongeveer 6u45, weet niet of dit te doen is?)
Grand Canyon - Page (hopelijk the wave, Horseshoe Bend)
Page (Antelope, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
Durango - Moab (Arches, Dead Horse SP, Canyonlands)
Moab - Hanksville
Hanksville - Bryce
Bryce
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas (over Valley of Fire SP, misschien bezoek Hoover Dam)
Las Vegas - Lone Pine (Over Death Valley)
Lone Pine - Yosemite (langs Mono Lake
Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
SF
SF
SF - Monterey
San Luis Obispo - Los Angeles
Ik wil Sequoia er tussen krijgen, maar zou niet weten waar. Heb al vernomen dat dit park vaak links gelaten wordt omdat het redelijk afgelegen ligt. Ik vind dit eigenlijk ook maar was er toch graag geweest. Misschien in de plaats van Joshua Tree maar dan kom ik nog meer in de problemen om naar Grand Canyon te gaan.
In de meeste parken willen we blijven overnachten. Ofwel in een lodge en dan trekken we er dus wat meer geld voor uit, ofwel zouden we ter plaatse een tent kopen en wat degelijk kampeermateriaal. Aangezien ik wil fotograferen, wil ik er in de parken vroeg bij zijn. Iemand ervaring met kamperen in de parken (Bryce, Grand Canyon, Zion, Yosemite) en rust je dan wel goed uit? Je zit meestal de volgende dag nog heel wat in de auto en je loopt ook nog eens heel wat af. Ik vrees ook dat ik voornamelijk achter het stuur zal zitten.
Over het laatste deel van de reis, de afdaling van Big Sur en de kustlijn tussen SF en La weet ik ook nog niet goed hoe ik dit moet opsplitsen. Ik was graag naar Monterey geweest, misschien walvisspotten, maar vam Monterey naar LA in 1 keer is niet te doen. Dus kan ik kiezen tussen San Luis Obispo, Morro Bay, Grover Beach, Lompoc of Santa Barbara (wat mij al wwer te ver lijkt vanuit Monterey via de Big Sur).
Suggesties of opmerkingen zijn dus meer als welkom, ondertussen ga ik zelf nog eens op zoek...
Groetjes,
Lieselot en Michel
Re: Vragen rond eerste rondreis in het mooie zuidwesten
Ik vind dat jullie op bepaalde delen veel willen.
Eén overnachting in Moab is veel te weinig (wij gaan er dit jaar 4 overnachtingen doen)
Ik persoonlijk zou durango laten vallen voor deze reis.
LA gaan jullie totaal niet bezoeken? vreemd dat je dan je tickets van en naar LA neemt vind ik.
Nu tis niet allemaal negatief, het is een mooi rondje maar zou hier en daar wat schuiven.
een vb:
dag 1 aankomst in LA
dag 2 LA - Palm Desert (bezoek aan Joshua Tree, als dit de moeite is? ja dit is de moeite)
dag 3 Palm Desert - Grand Canyon (zeer lange rit, 645 km in ongeveer 6u45, weet niet of dit te doen is? dit is goed te doen)
dag 4 Grand Canyon - Page (hopelijk the wave, Horseshoe Bend)
dag 5 Page (Antelope, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
dag 6 Page - Monument Valley (of doorrijden naar Moab=mijn voorkeur omdat je de dagen ervoor al Antelope canyon kan doen)
dag 7 Moab (of Monument Valley - Moab)
dag 8 Moab (Arches, Dead Horse SP, Canyonlands)
dag 9 Moab - Hanksville/Torrey (iets meer slaapgelegenheid)
dag10 Hanksville/Torrey - Bryce
dag 11 Bryce - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Las Vegas (over Valley of Fire SP, misschien bezoek Hoover Dam)
dag 14 Las Vegas - Lone Pine (Over Death Valley)
dag 15 Lone Pine - Yosemite (langs Mono Lake, vergeet Bodie niet)
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite
dag 18 Yosemite - SF
dag 19 SF
dag 20 SF
dag 21 SF - Monterey
dag 22 Monterey - San Luis Obispo (Big Sur)
dag 23 San Luis Obispo - Los Angeles
Kloppen het aantal dagen ?
The wave zou ik een dag later aanvragen, dus de dag dat je een volledige dag hebt in Page zodat je er vroeg aankan beginnen.
Sequoia zou ik overslaan en deze bomen bezoeken in Yosemite (Mariposa Grove)
Van SF naar LA, tja wij reden van Yosemite naar Moro Bay via Monterey op één (erg lange) dag. Het hangt er een beetje vanaf wat je er allemaal wil bezichtigen.
Veel succes
Bart
Eén overnachting in Moab is veel te weinig (wij gaan er dit jaar 4 overnachtingen doen)
Ik persoonlijk zou durango laten vallen voor deze reis.
LA gaan jullie totaal niet bezoeken? vreemd dat je dan je tickets van en naar LA neemt vind ik.
Nu tis niet allemaal negatief, het is een mooi rondje maar zou hier en daar wat schuiven.
een vb:
dag 1 aankomst in LA
dag 2 LA - Palm Desert (bezoek aan Joshua Tree, als dit de moeite is? ja dit is de moeite)
dag 3 Palm Desert - Grand Canyon (zeer lange rit, 645 km in ongeveer 6u45, weet niet of dit te doen is? dit is goed te doen)
dag 4 Grand Canyon - Page (hopelijk the wave, Horseshoe Bend)
dag 5 Page (Antelope, Glen Canyon Dam, Lake Powell)
dag 6 Page - Monument Valley (of doorrijden naar Moab=mijn voorkeur omdat je de dagen ervoor al Antelope canyon kan doen)
dag 7 Moab (of Monument Valley - Moab)
dag 8 Moab (Arches, Dead Horse SP, Canyonlands)
dag 9 Moab - Hanksville/Torrey (iets meer slaapgelegenheid)
dag10 Hanksville/Torrey - Bryce
dag 11 Bryce - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Las Vegas (over Valley of Fire SP, misschien bezoek Hoover Dam)
dag 14 Las Vegas - Lone Pine (Over Death Valley)
dag 15 Lone Pine - Yosemite (langs Mono Lake, vergeet Bodie niet)
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite
dag 18 Yosemite - SF
dag 19 SF
dag 20 SF
dag 21 SF - Monterey
dag 22 Monterey - San Luis Obispo (Big Sur)
dag 23 San Luis Obispo - Los Angeles
Kloppen het aantal dagen ?
The wave zou ik een dag later aanvragen, dus de dag dat je een volledige dag hebt in Page zodat je er vroeg aankan beginnen.
Sequoia zou ik overslaan en deze bomen bezoeken in Yosemite (Mariposa Grove)
Van SF naar LA, tja wij reden van Yosemite naar Moro Bay via Monterey op één (erg lange) dag. Het hangt er een beetje vanaf wat je er allemaal wil bezichtigen.
Veel succes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Hoi,
Overnachten in en rond de parken gaat prima. Je moet dan wel nu al gaan reserveren, want vaak zit het al snel vol. Wat erg leuk is: overnachten in een tent in Camp Curry, yosemite np. Dat slaap je echt midden in het park in een kant en klare tent. Voor ons een van de mooiste overnachtingen. In de andere parken hebben wij net er buiten in een lodge of cabin geslapen. Ook dit is super! Je kunt dit o.a. boeken via KOA. In Monument Valley kun je slapen in een cabin bij Gouldings Lodge. En zorg dat je bij de Grand Canyon in het park zelf slaapt, dan zit je altijd goed, bijvoorbeeld via: http://www.xanterra.com/
Succes!
Groetjes Susanne
Overnachten in en rond de parken gaat prima. Je moet dan wel nu al gaan reserveren, want vaak zit het al snel vol. Wat erg leuk is: overnachten in een tent in Camp Curry, yosemite np. Dat slaap je echt midden in het park in een kant en klare tent. Voor ons een van de mooiste overnachtingen. In de andere parken hebben wij net er buiten in een lodge of cabin geslapen. Ook dit is super! Je kunt dit o.a. boeken via KOA. In Monument Valley kun je slapen in een cabin bij Gouldings Lodge. En zorg dat je bij de Grand Canyon in het park zelf slaapt, dan zit je altijd goed, bijvoorbeeld via: http://www.xanterra.com/
Succes!
Groetjes Susanne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Housekeeping Camp in Yosemite is nog leuker, je staat daar vlakbij de Merced River, en je hebt een eigen picknicktafel en de mogelijkheid om een kampvuurtje te maken en te koken.
Zie ook www.yosemitepark.com .
Marianne
Zie ook www.yosemitepark.com .
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik denk echt dat je teveel wilt zien...
aankomst in LA
Palm Desert - Grand Canyon (zeer lange rit, 645 km in ongeveer 6u45, weet niet of dit te doen is?) de rit is te doen maar je hebt totaal geen tijd voor de grand canyon, dit al helemaal als je de ochtend erna vroeg weg moet bij de grand canyon om in page te komen
Grand Canyon - Page (hopelijk the wave, Horseshoe Bend) (te weinig tijd voor GC, The wave schijnt een dag trip te zijn. Probeer echt een dag in de grand canyon te plannen dus 2 nachten hier krijg je spijt van als je het niet doet.
Page (Antelope, Glen Canyon Dam, Lake Powell) Je wilt de hoover dam doen dus dan zou ik glen canyon dam overslaan
Durango - Moab (Arches, Dead Horse SP, Canyonlands) Echt teveel in één dag! je moet keuzes maken hier... Ik ben er zelf niet geweest maar moab is zeker de moeite van 2 nachten waard heb ik me laten vertellen
Moab - Hanksville
Hanksville - Bryce
Bryce Ik ben niet in bryce geweest maar de meeste mensen doen hier 1 nacht en 2 nachten in zion omdat zion echt geweldig is. Zion ben ik ook geweest en is zeker een langer verblijf waart.
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas (over Valley of Fire SP, misschien bezoek Hoover Dam) Je wilt geen steden bezoeken? Een extra dagje LV alleen al om een rust moment te creeren kan geen kwaat denk ik)
Las Vegas - Lone Pine (Over Death Valley
Lone Pine - Yosemite (langs Mono Lake mono lake heb je geen heele dag voor nodig een uurtje is hier genoeg. Ik zou deze dag gelijk de tioga pass nemen naar yosemite valley
Yosemite Als je echt dagen tekort komt zou ik een dag yosemite overslaan 2 nachten hier is ruim voldoende
Yosemite
Yosemite - SF
SF
SF Je kunt 1 nacht SF overslaan denk ik als je tijd tekort komt
SF - Monterey (waarom niet 1 overnachting langs de highway 1 ipv 2? wij zijn gestopt in pismo beach en hebben 2 heele dagen rustig aan gedaan. Het scheelt je wel weer een nacht die je ergens anders beter kunt gebruiken denk ik
San Luis Obispo - Los Angeles De meeste vluchten gaan 's ochtens terug dus als je nog een stuk moet rijden is dit absoluut niet handig en onmogelijk. Ik zou toch een nacht in LA adviseren.
Nou hopelijk heb je iets aan mijn adviesen. je kunt altijd onze site eens bezoeken om een indruk van parken / steden te krijgen of om een idee te krijgen van afstanden. http://www.guidosuzanne.tk succes ermee.
aankomst in LA
Palm Desert - Grand Canyon (zeer lange rit, 645 km in ongeveer 6u45, weet niet of dit te doen is?) de rit is te doen maar je hebt totaal geen tijd voor de grand canyon, dit al helemaal als je de ochtend erna vroeg weg moet bij de grand canyon om in page te komen
Grand Canyon - Page (hopelijk the wave, Horseshoe Bend) (te weinig tijd voor GC, The wave schijnt een dag trip te zijn. Probeer echt een dag in de grand canyon te plannen dus 2 nachten hier krijg je spijt van als je het niet doet.
Page (Antelope, Glen Canyon Dam, Lake Powell) Je wilt de hoover dam doen dus dan zou ik glen canyon dam overslaan
Durango - Moab (Arches, Dead Horse SP, Canyonlands) Echt teveel in één dag! je moet keuzes maken hier... Ik ben er zelf niet geweest maar moab is zeker de moeite van 2 nachten waard heb ik me laten vertellen
Moab - Hanksville
Hanksville - Bryce
Bryce Ik ben niet in bryce geweest maar de meeste mensen doen hier 1 nacht en 2 nachten in zion omdat zion echt geweldig is. Zion ben ik ook geweest en is zeker een langer verblijf waart.
Bryce - Zion
Zion - Las Vegas (over Valley of Fire SP, misschien bezoek Hoover Dam) Je wilt geen steden bezoeken? Een extra dagje LV alleen al om een rust moment te creeren kan geen kwaat denk ik)
Las Vegas - Lone Pine (Over Death Valley
Lone Pine - Yosemite (langs Mono Lake mono lake heb je geen heele dag voor nodig een uurtje is hier genoeg. Ik zou deze dag gelijk de tioga pass nemen naar yosemite valley
Yosemite Als je echt dagen tekort komt zou ik een dag yosemite overslaan 2 nachten hier is ruim voldoende
Yosemite
Yosemite - SF
SF
SF Je kunt 1 nacht SF overslaan denk ik als je tijd tekort komt
SF - Monterey (waarom niet 1 overnachting langs de highway 1 ipv 2? wij zijn gestopt in pismo beach en hebben 2 heele dagen rustig aan gedaan. Het scheelt je wel weer een nacht die je ergens anders beter kunt gebruiken denk ik
San Luis Obispo - Los Angeles De meeste vluchten gaan 's ochtens terug dus als je nog een stuk moet rijden is dit absoluut niet handig en onmogelijk. Ik zou toch een nacht in LA adviseren.
Nou hopelijk heb je iets aan mijn adviesen. je kunt altijd onze site eens bezoeken om een indruk van parken / steden te krijgen of om een idee te krijgen van afstanden. http://www.guidosuzanne.tk succes ermee.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voglens mij was het ook de bedoeling om in 1 keer door te rijden naar Yosemite. Mono Lake heb je inderdaad snel gezien, maar Bodie is ook een bezoek waard, en dat kost tijd.GuidoWater schreef:
Als je alles vanuit de auto wilt doen kom je een heel eind met 2 nachten, maar er is meer dan geneog te zien en te doen om een hele week te vullen. Als ik naar jouw verslag kijk heb je alleen de korte wandeling naar de Lower Falls en naar Olmstedt Point gedaan. Je hebt dus qua hikes echt verschrikkelijk veel gemist, je hebt de Mariposa Grove niet gedaan, je hebt de Vernal Falls alleen vanaf glacier Point gezien en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het blijft natuurlijk een kwestie van keuzes maken, en soms betekent dat er maar 1 dag voor Yosemite overblijft, maar om te zeggen dat twee nachten ruim voldoende is, is toch wel wat kort door de bocht.GuidoWater schreef: Als je echt dagen tekort komt zou ik een dag yosemite overslaan 2 nachten hier is ruim voldoende
Wel ben ik het met een aantal andere opmerkingen eens; bij de Grand Canyon zou ik ook meer tijd nemen, bijvoorbeeld door vanuit LA veel verder richting GC te rijden.
Durango zou ik inruilen voor meer tijd in Moab.
Ook eens met de opmerking om 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce te doen in plaats van andersom.
Sequoia is eventueel in te passen door vanuit Death Valley naar Sequoia te rijden en dan van Sequoia naar Yosemite. Als je dan voldoende tijd hebt zou je Yosemite nog via de oostingang kunnen verlaten zodat je toch Mono Lake en Bodie kunt inpassen. Je kunt via een van de andere passen (de Sonora Pass of de Carson Pass) of viia Lake Tahoe naar SF rijden. In dat geval zou ik zeker Durango overslaan.
Een andere mogelijkheid is om vanuit Yosemite via Sequoia naar SF te rijden. Neem in elk geval voldoende tijd voor Sequoia en Kings Canyon, anders voegt het niet veel toe.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je toch beslist om Durango in de planning te houden, zou ik die dag eerder gebruiken voor een bezoek aan Mesa Verde NP dan die treinrit. Mesa Verde is een heel uniek park. Bij die treinrit heb je ook wel mooie uitzichten, maar heel uw reis zit al vol mooie uitzichten.
Allemaal al heel erg bedankt voor de commentaren.
Even nog verduidelijken, ik kom aan de 25ste september 's avonds en vertrek de 18de 's morgens.
Dus qua overnachtingen en bezoeken:
25/9 LA - Niet te veel bezoeken. LA al gezien en vond er niet zo veel aan
26/9 Palm desert - Vroeg Vertrekken vanuit LA naar Joshua Tree en dan valavond naar Palm Desert
27/9 Grand Canyon - Vroeg vertrekken naar Grand Canyon, namiddag wandeling en naar camping/lodge
28/9 Page - Vroeg opstaan voor zonsopgang in Grand Canyon en dan vertrekken naar Page met in de middag bezoek aan Horseshoe Bend (perfect uur voor foto) en misschien namiddag wat rustiger aan
29/9 Page - Bezoek aan the Wave (als alles goed gaat)
30/9 Durango - Voormiddag en middag Antelope Canyon foto tour en dan op naar Durango met langs de weg impressies van monument valley (liefst in de late namiddag)
1/10 Durango - Dagje rustig aan met stoomtrein van Durango naar Silverton, sneufje goudkoorts en trein weer terug
2/10 Moab - Vroeg vanuit Durango vertrekken naar Moab met namiddag bezoek aan Dead Horse SP in ieder geval en misschien nog een beetje Canyonlands (als dit te doen is)
3/10 Hanksville - Vroeg opstaan en via Arches naar Hanksville waar ik best laat mag toekomen en even wat rust kan nemen
4/10 Bryce - Vanuit Hanksville naar Bryce en lekker in het park rondlopen, zeker zonsondergang niet missen
5/10 Bryce (of misschien beter Zion) - Ofwel heel de dag Bryce ofwel 's morgens en dan door naar Zion en daar in de namiddag een hike doen
6/10 Zion - Vroeg vertrekken uit Bryce naar Zion voor namiddag te hiken ofwel dus heel de dag Zion, hangt van de dag ervoor af
7/10 Las Vegas - 's ochtend Zion en dan in namiddag pas naar Vegas (Vegas trekt mij niet zo, ik ben bang om aan de pokertafel te blijven plakken
) en daar genieten van lekker eten en een show en dan eens lekker decadente kamer in het Bellagio of zo
8/10 Lone Pine - 's ochtends vertrekken vanuit Vegas naar Death Valley en daar kleine impressies opdoen (hou niet zo van de hitte) en laat door naar Lone Pine
9/10 Yosemite - Vroeg vanuit Lone Pine via Alabama Hills (Stop & Shot (foto
)) naar Mono lake en Bodie, via Tioga pass naar Yosemite
10/10 Yosemite - Hiking en pictures (de hoogste punten met de wagen en hiken, El Capitan, Half Dome, Glacier Point)
11/10 Yosemite - Biking en pictures (de vallei, Tunnel View, The Mariposa Grove)
12/10 San Francisco - 's morgens nog wat genieten van de natuur en dan op het gemak naar mijn lievelingsstad, liefst nog wat avondshots van de Oakland Bay Bridge en lekker slapen in een goed hotelletje
13/10 San Francisco - Een mooie wandeling in de voormiddag via heel wat bezienswaardigheden en shoppen in de namiddag, gewoon lekker genieten van deze stad
14/10 San Francisco - Alcatraz en de pier liefst nog even de Golden Gate meepikken als het niet te mistig is. 's Avonds hoop ik een concertje mee te pikken
15/10 Monterey - 's morgens naar de Golden Gate als dat niet gelukt is de vorige dag en dan door naar Monterey. Aangekomen nog naar het Monterey Bay aquarium en dan 's avonds niet te laat naar bed
16/10 San Luis Obispo - 's morgens whale watching als het weer het toe laat en in de namiddag door via Big Sur. Ramen open en genieten tot in San Luis obispo
17/10 Los Angeles - 's morgens gelijk door naar LA en dan toch in de namiddag naar Santa Monica of Venice Beach, niet te laat slapen voor de vroege vlucht de volgende dag
Het lijkt een hels schema maar toch te doen?
Ik neem dus met me mee dat:
- een extra nacht Grand Canyon beter is (in de plaats van Durango misschien)
- Misschien een nacht minder in Page ook gaat
- in plaats van Durango gelijk naar Moab te gaan vanuit Page
- Als toch Durango aangehouden wordt, beter naar Mesa Verde gaan
- een extra nacht moab aan te raden is (een nacht SF 0f SF-LA coast line inboeten)
- ipv 2 nachten Bryce, 2 nachten Zion beter en leuker is
Dus even terug puzzelen en kijken...
Even nog verduidelijken, ik kom aan de 25ste september 's avonds en vertrek de 18de 's morgens.
26/9 Palm desert - Vroeg Vertrekken vanuit LA naar Joshua Tree en dan valavond naar Palm Desert
27/9 Grand Canyon - Vroeg vertrekken naar Grand Canyon, namiddag wandeling en naar camping/lodge
28/9 Page - Vroeg opstaan voor zonsopgang in Grand Canyon en dan vertrekken naar Page met in de middag bezoek aan Horseshoe Bend (perfect uur voor foto) en misschien namiddag wat rustiger aan
30/9 Durango - Voormiddag en middag Antelope Canyon foto tour en dan op naar Durango met langs de weg impressies van monument valley (liefst in de late namiddag)
1/10 Durango - Dagje rustig aan met stoomtrein van Durango naar Silverton, sneufje goudkoorts en trein weer terug
2/10 Moab - Vroeg vanuit Durango vertrekken naar Moab met namiddag bezoek aan Dead Horse SP in ieder geval en misschien nog een beetje Canyonlands (als dit te doen is)
3/10 Hanksville - Vroeg opstaan en via Arches naar Hanksville waar ik best laat mag toekomen en even wat rust kan nemen
4/10 Bryce - Vanuit Hanksville naar Bryce en lekker in het park rondlopen, zeker zonsondergang niet missen
5/10 Bryce (of misschien beter Zion) - Ofwel heel de dag Bryce ofwel 's morgens en dan door naar Zion en daar in de namiddag een hike doen
6/10 Zion - Vroeg vertrekken uit Bryce naar Zion voor namiddag te hiken ofwel dus heel de dag Zion, hangt van de dag ervoor af
7/10 Las Vegas - 's ochtend Zion en dan in namiddag pas naar Vegas (Vegas trekt mij niet zo, ik ben bang om aan de pokertafel te blijven plakken

8/10 Lone Pine - 's ochtends vertrekken vanuit Vegas naar Death Valley en daar kleine impressies opdoen (hou niet zo van de hitte) en laat door naar Lone Pine
9/10 Yosemite - Vroeg vanuit Lone Pine via Alabama Hills (Stop & Shot (foto

10/10 Yosemite - Hiking en pictures (de hoogste punten met de wagen en hiken, El Capitan, Half Dome, Glacier Point)
11/10 Yosemite - Biking en pictures (de vallei, Tunnel View, The Mariposa Grove)
12/10 San Francisco - 's morgens nog wat genieten van de natuur en dan op het gemak naar mijn lievelingsstad, liefst nog wat avondshots van de Oakland Bay Bridge en lekker slapen in een goed hotelletje
13/10 San Francisco - Een mooie wandeling in de voormiddag via heel wat bezienswaardigheden en shoppen in de namiddag, gewoon lekker genieten van deze stad
14/10 San Francisco - Alcatraz en de pier liefst nog even de Golden Gate meepikken als het niet te mistig is. 's Avonds hoop ik een concertje mee te pikken
15/10 Monterey - 's morgens naar de Golden Gate als dat niet gelukt is de vorige dag en dan door naar Monterey. Aangekomen nog naar het Monterey Bay aquarium en dan 's avonds niet te laat naar bed
16/10 San Luis Obispo - 's morgens whale watching als het weer het toe laat en in de namiddag door via Big Sur. Ramen open en genieten tot in San Luis obispo
17/10 Los Angeles - 's morgens gelijk door naar LA en dan toch in de namiddag naar Santa Monica of Venice Beach, niet te laat slapen voor de vroege vlucht de volgende dag
Het lijkt een hels schema maar toch te doen?
Ik neem dus met me mee dat:
- een extra nacht Grand Canyon beter is (in de plaats van Durango misschien)
- Misschien een nacht minder in Page ook gaat
- in plaats van Durango gelijk naar Moab te gaan vanuit Page
- Als toch Durango aangehouden wordt, beter naar Mesa Verde gaan
- een extra nacht moab aan te raden is (een nacht SF 0f SF-LA coast line inboeten)
- ipv 2 nachten Bryce, 2 nachten Zion beter en leuker is
Dus even terug puzzelen en kijken...
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik vertrek binnen een grote maand voor mijn eerste USA reis, en ik vind het jammer dat ik niet langer in Page kan blijven, er is daar zoveel te doen ! Voor (amateur) fotografen lijkt Alstrom Point wel leuk, ik wou het zelf maar heb tijd tekort. Ook de hoodoos bij Page (toadstool of waheap) enzv ...
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Even nog een vraagje. Op een ander forum wordt er mij verteld dat deze planning wel heel veel rijden is en weinig genieten ter plaatse. Is dit iets dat jullie ook ervaren bij het bekijken van mijn uitgestippelde route?Even nog verduidelijken, ik kom aan de 25ste september 's avonds en vertrek de 18de 's morgens.
7/10 Las Vegas - 's ochtend Zion en dan in namiddag pas naar Vegas (Vegas trekt mij niet zo, ik ben bang om aan de pokertafel te blijven plakken) en daar genieten van lekker eten en een show en dan eens lekker decadente kamer in het Bellagio of zo
9/10 Yosemite - Vroeg vanuit Lone Pine via Alabama Hills (Stop & Shot (foto)) naar Mono lake en Bodie, via Tioga pass naar Yosemite
Aangezien het de eerste keer is dat ik een rondreis doe in de VS weet ik niet zoveel over de afstanden en rijtijden, tot nu toe alleen maar naar grootsteden als LA en SF geweest
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Op zich valt het wel mee. Er zitten een paar drukke dagen bij, zoals al gezegd. Uiteindelijk is dit een beetje het rondje dat iedereen maakt muv Durango. Je verliest al weinig dagen rond de steden, dus daar win je wel wat tijd mee
.

- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Alleen het stuk: Durango - Moab en Moab - Hanksville vind ik vrij krap.
Volgensmij heb je niet genoeg tijd om rondom Moab vanalles te bekijken..
Je slaat nu Arches en Canyonlands over. Waarom dan Moab?
Misschien handiger om Durango eruit te halen.. (je slaat daar Mesa Verde NP ook al over..)
En die bewaren voor een volgende keer.
Dus meteen van Page via Monument Valley naar Moab (al dan niet met één overnachting ertussen)
en dan twee nachtjes Moab
Misschien handiger om Durango eruit te halen.. (je slaat daar Mesa Verde NP ook al over..)
Dus meteen van Page via Monument Valley naar Moab (al dan niet met één overnachting ertussen)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Ben ik ook heel hard aan het overwegen...José schreef:Alleen het stuk: Durango - Moab en Moab - Hanksville vind ik vrij krap.

Zoals ik in mijn schema in de tweede post al voorstelde dus
Als je het perse in wil, die treinrit, moet je dat zeker doen maar dan zal je andere dingen moeten laten vallen.
Keuzes maken ....
Bart

Als je het perse in wil, die treinrit, moet je dat zeker doen maar dan zal je andere dingen moeten laten vallen.
Keuzes maken ....

Bart
Grts, Bart
Dit is vrijwel onze reis van een paar jaar geleden, en dat was toen goed te doen.
Ik zou er wel rekening mee houden dat het weer bv richting Durango in die tijd van het jaar al minder kan zijn. ( Je kan ook Cortez nemen voor een bezoek aan Mesa Verde, scheelt weer en die hoek zonder Mesa Verde is vreemd, vond het wel zeer de moeite waard, die treinrit kan in Europa ook, die cliffdwellings niet) Je goudzoekerstocht kun je ook tussen Yosemite en SF doen, zelfs als je rustig aan vertrekt in de ochtend.
Je kunt van Moab naar Capitol Reef onderlangs gaan en dan nog the Needles bv meenemen. O nee ik zie nu dat je Arches dan juist wil doen.
Dat slechte weer hadden wij destijds ook en toen was ik blij dat er wat reservedagen in de planning zaten om zaken op te vangen, aan aan het eind hadden we zo dagen over die we heerlijk in Yosemite gebleven zijn. Na al die indrukken een verademing in het groen.
Moab was destijds ook koud en daarom hadden we het in 1 dag daar wel gehad, maar we gaan nu niet voor niets op herkansing voor minstens 3. Maar het kan dus wel, zo'n japanse tour met zelfs nog een wandeling. En dat geldt ook voor Page - Antelope Canyon - Monument Valley - Mesa Verde. Op 1 dag gereden. Niet aan te raden maar het kan.
Het ligt er dus maar precies aan wat je wilt, alles zal echt niet gaan. En wat ik maar wil zeggen plan niet te strak (ook een goede les voor mezelf), er komen altijd verrassingen, is het niet in het weer dan wel in iets anders.
Las Vegas tot een minimum beperken is in dat geval best een goed idee, het is er ook heet, en daar houd je niet van. Bovendien begrijp ik nog steeds niet hoe je hier tot rust kan komen, maar daar zijn maar weinigen het mee eens geloof ik, ik zou voor SF gaan.
veel plezier, als jij aankomt gaan wij net terug.
Ik zou er wel rekening mee houden dat het weer bv richting Durango in die tijd van het jaar al minder kan zijn. ( Je kan ook Cortez nemen voor een bezoek aan Mesa Verde, scheelt weer en die hoek zonder Mesa Verde is vreemd, vond het wel zeer de moeite waard, die treinrit kan in Europa ook, die cliffdwellings niet) Je goudzoekerstocht kun je ook tussen Yosemite en SF doen, zelfs als je rustig aan vertrekt in de ochtend.
Je kunt van Moab naar Capitol Reef onderlangs gaan en dan nog the Needles bv meenemen. O nee ik zie nu dat je Arches dan juist wil doen.
Dat slechte weer hadden wij destijds ook en toen was ik blij dat er wat reservedagen in de planning zaten om zaken op te vangen, aan aan het eind hadden we zo dagen over die we heerlijk in Yosemite gebleven zijn. Na al die indrukken een verademing in het groen.
Moab was destijds ook koud en daarom hadden we het in 1 dag daar wel gehad, maar we gaan nu niet voor niets op herkansing voor minstens 3. Maar het kan dus wel, zo'n japanse tour met zelfs nog een wandeling. En dat geldt ook voor Page - Antelope Canyon - Monument Valley - Mesa Verde. Op 1 dag gereden. Niet aan te raden maar het kan.
Het ligt er dus maar precies aan wat je wilt, alles zal echt niet gaan. En wat ik maar wil zeggen plan niet te strak (ook een goede les voor mezelf), er komen altijd verrassingen, is het niet in het weer dan wel in iets anders.
Las Vegas tot een minimum beperken is in dat geval best een goed idee, het is er ook heet, en daar houd je niet van. Bovendien begrijp ik nog steeds niet hoe je hier tot rust kan komen, maar daar zijn maar weinigen het mee eens geloof ik, ik zou voor SF gaan.
veel plezier, als jij aankomt gaan wij net terug.

Heeft er iemand een idee wat de toestand is van de Tiago pass rond midden oktober? Is die dan nog open, lopen we kans dat die al gesloten is door het slechte weer? Als dit zo is, moet ik heel de reis omleggen
-
- Amerika-expert
allo,
de statistieken van de pass : http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
half oktober waarschijnlijk tot heel waarschijnlijk nog open maar een absolute zekerheid is dat niet
Jacques
de statistieken van de pass : http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
half oktober waarschijnlijk tot heel waarschijnlijk nog open maar een absolute zekerheid is dat niet
Jacques
Heel erg bedankt voor deze nuttige link....
Tijdje stil geweest, verder zitten plannen en dit is met grote waarschijnlijkheid de uiteindelijke reisroute. Ik weet dat er velen aanraden om meer tijd in Moab door te brengen maar ik hoop dat ik toch genoeg kan zien op deze manier. Heb er voor alle duidelijkheid ook voormiddag en namiddag programma op gezet, hoop dat het allemaal niet te optimistisch is.

Als jullie suggesties hebben voor overnachtingen, laat dan zeker weten.
Groetjes,
Michel en Lieselot

Als jullie suggesties hebben voor overnachtingen, laat dan zeker weten.
Groetjes,
Michel en Lieselot
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moie route zo, met zo hier en daar wat weinig tijd maar goed te doen. Ik mis een beetje de reistijden: van MV naar Moab is toch zeker een uur of 3 rijden en dan laat je nog veel moois liggen, en toch denk je al 's ochtends Arches te kunnen bezoeken. Ook Big Sur-LA is een lange dag rijden.
Hou er rekening mee dat het weer in die periode kan tegenzitten en dat het vroeg donker wordt. Probeer te vermijden dat je in het donker moet rijden, zoek zeker bij de Grand canyon en bij Yosemite accommodatie in het park. De rest kun je wel openlaten, zodat je ook nog wat vrijheid hebt om je schema onderweg aan te passen.
Marianne
Hou er rekening mee dat het weer in die periode kan tegenzitten en dat het vroeg donker wordt. Probeer te vermijden dat je in het donker moet rijden, zoek zeker bij de Grand canyon en bij Yosemite accommodatie in het park. De rest kun je wel openlaten, zodat je ook nog wat vrijheid hebt om je schema onderweg aan te passen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1684 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom
-