Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste reis Amerika, route advies?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eerste reis Amerika, route advies?

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu inderdaad heel erg weinig tijd voor de Grand Canyon. Ik zou een dag Las Vegas minder doen, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Misschien een halve dag LA minder en ergens tussen de GC en LA nog een overnachting plannen?

Waar overnachten jullie bij Yosemite? Ik heb altijd begrepen dat El Portal ook prijzig is. Andere locaties zijn veel verder van het park, dat wil zeggen van Yosemite Valley. De tenten in Curry Village zijn niet heel duur, maar het is natuurlijk wel primitief. Maar de ligging is super en je hebt geen parkeerproblemen of files bij de ingang.

Marianne
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Jullie route ziet er best aardig uit. Alleen denk ik dat sommige dingen niet echt handig zijn. Dit is jullie route nu :

dag 1 vrij 26 juni San Fransisco, aankomst avond, hotel ligt vast
dag 2 za 27 juni San Fransisco, hotel ligt vast
dag 3 zo 28 juni San Fransisco-Yosemite (slapen buiten Yosemite, westzijde)
dag 4 ma 29 juni Yosemite (slapen westzijde)
dag 5 di 30 jun Yosemite, hele dag of halve dag en vast richting Lone Pine
dag 6 woe 1 juli (Yosemite/of eindpunt 30-06) - Lone Pine
dag 7 do 2 juli Lone Pine - Las Vegas (door DV, vroeg vertrekken Lone Pine, rond middag in LV)
dag 8 vrij 3 juli Las Vegas
dag 9 za 4 juli Las Vegas
dag 10 zo 5 Las Vegas - Zion (rond middag in Zion)
dag 11 ma 6 juli Zion
dag 12 di 7 juli Zion - Bryce (ochtend vertrek uit Zion)
dag 13 woe 8 juli Bryce - Grand Canyon
dag 14 do 9 juli Grand Canyon- LA
dag 15 vrij 10 juli LA en omgeving
dag 16 za 11 juli LA
dag 17 zo 12 juli: terug in vroege ochtend vanaf LA

Ik denk echt dat jullie teveel tijd in yosemite nemen wat mijn inziens echt zonde is. Het is een prachtig park maar dat zijn alle parken hier! Kortom hier veel tijd door brengen zorgt er toch al snel voor dat je op ander plaatsen echt in tijd noot komt.

Verder ga je van bryce naar de grand canyon. Waarom stop je niet in page? Ik vond dit echt een hoogte punt tijdens onze reis! De antelope canyon en horse shoe bent zijn echt geweldig.

Je neemt ook erg weinig tijd voor de grand canyon (vooral in vergelijking met yosemite). De grand canyon is echt geweldig en vergeet niet dat de trip van bryce naar de grand canyon erg lang is. Je komt laat in de middag aan in de grand canyon. Vervolgens moet je de volgende dag vroeg op om naar LA te gaan waardoor je weer weinig tijd in de grand canyon hebt. Overigens is grand canyon -> LA ook een pittige rit vergis je daar niet in maar als je op tijd vertrekt wel te doen.

Ik zou de route ongeveer zo doen :

dag 2 za 27 juni San Fransisco
dag 3 zo 28 juni San Fransisco -> Yosemite (je kunt deze dag direct de west zijde van yosemite bekijken en de valley bezoeken SF -> yosemite is ongeveer 3 a 3,5 uur rijden)
dag 4 ma 29 juni Yosemite -> Lone pine (je kunt vandaag eerst nog de valley bekijken. Als je rond het middag uur de Tioga pass oprijd ben je tegen de avond echt wel in lone pine)
dag 5 di 30 jun Lone pine -> Las vegas (door death valley zeker doen!)
dag 6 woe 1 juli Las vegas (bezoek zeker de hooverdam en Fremont streat met name het laatste is echt geweldig google het maar eens!)
dag 7 do 2 juli Las vegas (vergeet niet bij treausure island te kijken. Zon's ondergang vanaf stratosphere tower is ook echt een aanrader heb ik gehoord)
dag 8 vrij 3 juli Las vegas -> Zion
dag 9 za 4 juli Zion ( er zijn hier echt geweldige wandel tochten! zeker de moeite waard)
dag 10 zo 5 Zion -> Bryce canyon
dag 11 ma 6 juli Bryce canyon -> Page ( bezoek zeker antelope canyon en horse shoe bent!)
dag 12 di 7 juli Page -> Grand canyon
dag 13 woe 8 juli Grand canyon (bedenkt ook eens om een wandeling de canyon in te maken dit is echt geweldig om een goed beeld van de canyon te krijgen!)
dag 14 do 9 juli Grand Canyon- LA (of bijvoorbeeld palm springs en dan de volgende ochtend LA in rijden)
dag 15 vrij 10 juli LA en omgeving (universla studios, venice beach etc.)
dag 16 za 11 juli LA (walk of fame, beverly hills, hollywood sign etc.)

Hopelijk heb je iets aan mijn tips... Redenen om ergens langer of korter te blijven zijn natuurlijk heel persoonlijk. Ik zou bijvoorbeeld 2 nachten vegas ook genoeg vinden aangezien je de avond van aankomst ook al veel kan doen. Je hebt dan 2 avonden wat voor ons genoeg was afgelopen jaar.

Deze extra dag zou je dan weer ergens anders kunnen gebruiken bijvoorbeeld extra dag SF of yosemite of death valley maar dat zijn heel persoonlijke dingen.

Kijk voor onze reis en foto op http://www.guidosuzanne.tk misschien kun je er nog leuke ideeën uithalen voor je eigen reis.

succes met de voor bereidingen!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlotte + GJ »

Heel hartelijk dank weer, voor jullie tips en advies. De overnachting in Page is zeker een goeie tip, gezien de lange reistijd anders, dus die nemen we meteen in de route op.
Persoonlijk zou ik liever een dag langer in Yosemite blijven zodat we het weekend in Vegas zijn. We hadden namelijk Alcatraz gepland in de ochtend op zondag, voordat we naar Yosemite willen rijden, dan wordt de tijd in Yosemite wel erg beperkt naar mijn idee? Beter Alcatraz de dag ervoor te doen?
Een dag Las vegas wil ik wel opgeven voor een extra dag LA en omgeving, want ik kom nu een dag te kort :( Tips?

dag 3 zo 28 juni San Fransisco (Alcatraz ochtend) -> Yosemite (Yosemite is ongeveer 3 a 3,5 uur rijden)
dag 4 ma 29 juni Yosemite
dag 5 di 30 jun Yosemite -> Lone pine (eerst nog de valley bekijken, rond middag de Tioga pass op, tegen de avond in lone pine)
dag 6 woe 1 juli Lone pine -> Las vegas (door death valley)
dag 7 do 2 juli Las vegas (evt hooverdam en Fremont streat)
dag 8 vrij 3 juli Las vegas
dag 9 za 4 juli Las Vegas - Zion (ochtend vetrekken hebben jullie een idee van de reistijd?
dag 10 zo 5 Zion
dag 11 ma 6 juli Zion -> Bryce
dag 12 di 7 juli Bryce canyon -> Page (antelope canyon en horse shoe b/lake powell?.)
dag 13 woe 8 juli Page -> Grand Canyon
dag 14 do 9 juli Grand canyon
dag 15 vrij 10 juli Grand Canyon- LA (ochtend vroeg op weg)
dag 16 za 11 juli LA (walk of fame, beverly hills, hollywood sign etc.)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik zou het nu zo laten, het ziet er goed uit. Ik zou wel de overnachting op dag 15 zetten op bv 29 palms ipv van LA

dag 15 vrij 10 juli Grand Canyon- 29 palms (misschien stukje route 66-tegen de late namiddag Joshua tree)
dag 16 za 11 juli 29 palms - LA (2 uur rijden en dan ganse dag LA)

Zo heb je iets meer rust.
Yosemite zou ik dus ook zo laten staan, daar is genoeg te doen. Van Las Vegas naar Zion is zo'n drie uur rijden maar denk eraan dat je een uur moet inleveren wegens mountain time in Utah !
Onderweg kan je eventueel Valley of Fire nog meepikken.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is van Las Vegas naar Springdale (bij Zion) nog geen 3 uur rijden als je rechtstreeks gaat. Het is wel mooi om via Valley of Fire te rijden, wij hebben dat vorig jaar in de omgekeerde richting gedaan. Als je een nacht minder bij Las Vegas wilt doen, kun je nog prima de hele ochtend in Las Vegas doorbrengen. Hou er wel rekening mee dat je in Utah de klok een uur vooruit moet zetten.
Ik zou niet een nacht Yosemite minder doen, wij komen er elke keer meerdere dagen en hebben nog niet alles gezien.
Een overnachting in Page is inderdaad aan te raden.

Marianne
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Wat ben ik blij met jullie! Toch ondertussen weer iets gewijzigd:

dag 3 zo 28 juni San Fransisco (Alcatraz ochtend) -> Yosemite (Yosemite is ongeveer 3 a 3,5 uur rijden), overnachten Htl Jeffery
dag 4 ma 29 juni Yosemite
dag 5 di 30 jun Yosemite -> Lone pine (middag de Tioga pass op, tegen de avond in Lone Pine)
dag 6 woe 1 juli Lone pine -> Las vegas (door Death Valley)
dag 7 do 2 juli Las vegas
dag 8 vrij 3 juli Las vegas- Zion (ongeveer 3 uur rijden, evt via Valley of Fire)
dag 9 za 4 juli Zion
dag 10 zo 5 Zion - Bryce
dag 11 ma 6 juli Bryce - Page (Antelope Canyon, Horse Shoe B.)
dag 12 di 7 juli Page-Grand Canyon
dag 13 woe 8 juli Grand Canyon
dag 14 do 9 juli Grand Canyon - LA (evt Palm Springs, vroeg op weg)
dag 15 vrij 10 juli LA
dag 16 za 11 juli LA
dag 17 zo 12 juli: terug in vroege ochtend vanaf LA naar huis

Naar mijn idee staat het zo een heel eind. Hartelijk dank voor jullie tips en aanwijzingen! Mochten jullie nog andere ideeen hebben, alles is welkom!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooi zo. Ik zou er persoonlijk niets meer aan veranderen, maar er zijn mensen die er misschien anders over denken.
Zo wordt het een mooie reis met voldoende hoogtepunten en toch ook voldoende rustpunten.
Ik zou dag 14 kiezen om de zonsopgang mee te maken in de Grand Canyon.(want die wil je wel zien neem ik aan) Zo heb je én de zonsopgang én je kan vroeg op weg richting LA. Als je het zo zou doen kan je eventueel het stuk route 66 meenemen tussen Kingman en Topock via Oatman. Een prachtig stukje nostalgie maar je moet er van houden. Je kan er eventueel wat over lezen op onze website op dag 3. Wij reden van Needles naar Sedona via route 66.

Bart
Grts, Bart

Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Dank je! Bart, we hebben je verslag gelezen en buiten de tips hebben we er ook erg om moeten lachen.
Wij denken zo een beetje een balans te hebben tussen parken en steden en bij een niet al te hoog tempo. Ik heb nog 1 vraag en die beftreft schoeisel. Wij zijn geen fanatieke hikers maar willen in de parken natuurlijk wel wandelingen doen. Is het aan te raden hiervoor "wandelschoenen" aan te schaffen?

Groeten!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Lachen ?? waarom :P
Wij hebben in iedere geval wel wandelschoenen aangekocht maar die doe ik hier ook nog vaak aan.
Af en toe hangen ze serieus onder de stof vandaar dat ik ook nog 'gewone' schoenen meeneem om dan in de avond iets te gaan eten ofzo. Deze foto was van na een hike in Capitol Reef NP.
Afbeelding

Bart
Grts, Bart

lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik vind het ook wel een mooie route zo en ik zou zeker wandelschoenen meenemen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Charlotte + GJ schreef:Dank je! Bart, we hebben je verslag gelezen en buiten de tips hebben we er ook erg om moeten lachen.
Wij denken zo een beetje een balans te hebben tussen parken en steden en bij een niet al te hoog tempo. Ik heb nog 1 vraag en die beftreft schoeisel. Wij zijn geen fanatieke hikers maar willen in de parken natuurlijk wel wandelingen doen. Is het aan te raden hiervoor "wandelschoenen" aan te schaffen?

Groeten!

Zo is het een mooie route!
Wandelschoenen zijn best wel aan te raden, natuurlijk kan je gewoon op goeie sportschoenen ook als je die hebt, maar neem in ieder geval een goed paar redelijk stevige schoenen mee, ook al ga je geen echte hikes doen, je zal genoeg kilometers lopen, en reken maar dat je dan blij bent met je fijne schoenen.
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Ik denk dat je route er zo prima uitziet! Je kunt el-catraz makkelijk in de ochtend doen als je toch een dag extra yosemite doet.

Las vegas naar Zion is inderdaad een kleine 3 uur rijden. Je hebt dan nog de hele dag om het park te bekijken. Wij hadden aan deze dag genoeg. Een extra dag zion was voor ons niet echt nodig geweest denk ik maar als je van wandelen houd en goed tegen de hitte kan dan zou ik het zeker doen het is er echt schitterend!

Ook goed dat je tijd voor page en grand canyon hebt in geplant krijg je zeker geen spijt van! Vergeet niet dat het handig is om de antelope canyon te reserveren! Als je hier tenminste heen wilt. wij hebben geboekt via de volgende site toen :

http://www.antelopecanyon.com/

Was prima geregeld en de guides zorgen er echt voor dat je vrije ruimte krijgt in de canyon zodat je fotos kan maken zonder dat er iemand in staat.

Ik vind het wel appart dat je eerst zegt dat je een dag LA wilt ruilen voor een extra dag LV... Waarom ben je ineens omgegaan? Niet dat ik het een stom idee vind hoor. Persoonlijk vond ik 2 nachten LV eigenlijk wel genoeg.

Succes met voor bereiden
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je gaat wandelen neem dan altijd genoeg water mee, een zonnebril, een hoed met een rand en gebruik sunscreen. Nog belangrijker dan wandelschoenen.
Voor Antelope Canyon kan je Chief Tsosie of Roger Ekis van down town Page nemen. De websites weet ik zo gauw niet en een is al gegeven.
Yeehaw.
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Ach, er is zoveel te zien en te weinig tijd.. :( Uit eerdere tips begrijp ik dat deze dagen LV ook wel genoeg zijn. Zion hebben we in principe veel tijd ingepland, maar wellicht rijden we door wanneer we voldoende gezien hebben.

Hoed met rand, sunblock, zonnebril en water: check!

Antelope Canyon ga ik meteen even bekijken!
Wanneer iemand nog tips heeft voor logeren in/rond Yosemite, graag! De 28e komen we vanaf SF en hebben we een mooi hotelletje voor Yosemite, maar de dag erna nog niet. Dit kan bijvoorbeeld ook in Lee Vining zijn, in Yosemite is duur en vol namelijk..

Nogmaals, super bedankt allemaal!
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Je hebt nu inderdaad heel erg weinig tijd voor de Grand Canyon. Ik zou een dag Las Vegas minder doen, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Misschien een halve dag LA minder en ergens tussen de GC en LA nog een overnachting plannen?

Waar overnachten jullie bij Yosemite? Ik heb altijd begrepen dat El Portal ook prijzig is. Andere locaties zijn veel verder van het park, dat wil zeggen van Yosemite Valley. De tenten in Curry Village zijn niet heel duur, maar het is natuurlijk wel primitief. Maar de ligging is super en je hebt geen parkeerproblemen of files bij de ingang.

Marianne
Marianne,

We logeren 1 nacht in het Wawona, niet super dichtbij en ook niet goedkoop..maar als je zo laat boekt als wij heb jej volgens mij niet veel keuze meer. Er was nog plek in het Housekeeping Camp, maar dat was toch wel primitief en bijna net zo duur. Dan lig ik liever in een echt bed :D .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind Housekeeing Camp geweldig! En de bedden zijn niet slecht, alleen heb je geen eigen badkamer. Wel de gelegenheid om een kampvuurtje te maken en nog even aan de Merced Rier te zitten. Het is wel bijzonder dat er nog iets vrij is, ik had het zeker geboekt!

Wij zaten er in 2006, zie ons verslag van 2006 vanaf 12 augustus.

Marianne
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Dank je voor deze gouden tip! Ik ga je verslag meteen (nog een keer) goed lezen.

Groetjes,
Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel primitief hoor! En het lijkt op kamperen ondanks de gewone bedden. En beddengoed moet je zelf meenemen of daar huren, zie ook http://www.yosemitepark.com/Accommodati ... gCamp.aspx

Marianne
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Hi Marianne,

Thanks..maar natuurlijk ben ik nu te laat. We houden het dan maar op Wawona, is wel duur maar dan maar ergens anders weer een goedkoop motelletje.

Groetjes
Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt altijd nog kijken of er iets vrij komt, gebeurt wel vaak. Een cabin of tent in Curry Villlage is meestal ook nog wel te krijgen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer