Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Grandu: New York 2009

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Reis Grandu: New York 2009

Bericht door Grandu »

Hallo allemaal,
:dance: :dance: :dance: :dance: Na heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang dromen over New York en Amerika ga ik dan éin-dé-líjk naar de Verenigde Staten voor het eerst in mijn leven. Het wordt november 2009 met mijn vader en mijn zus of februari 2010 met alleen mijn zus. Goed, ik moet bijna alles zelf betalen en mijn zus is een student dus het Waldorf Astoria zal het niet worden. We hebben gedacht aan een hostel maar kent iemand een hostel met gewone 2persoonskamers en een eigen badkamer?

Ik heb gehoord van JanDoets.nl. Ze schijnen erg goed te zijn maar anderen zeggen dat het erg duur is (ook al snap ik niet hoe je het nóg goedkoper wilt krijgen). Heeft iemand ervaring met Jan Doets of raadt iemand mij een andere reisorganisatie aan? Ik heb gekeken op internet en volgensmij is het met een reisorganisatie vele malen goedkoper. Een vlucht van Delta kost 700 retour en bij Jan Doets heb je dan al meteen het hotel erbij inbegrepen.

ADVIES? :D
Laatst gewijzigd door Grandu op 24 nov 2009, 18:53, 4 keer totaal gewijzigd.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Color01
Amerika-expert

Re: EINDELIJK!!!!

Bericht door Color01 »

ik zou dan in november gaan ...want ik ben al verschillende keren in Februari in NY geweest ... wat is het koud en guur daar. :sorry:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Het probleem met November is dat ik mogelijk geen vrij krijg. Hoe is het weer vergeleken met de kerstvakantie? Is het aan te raden en is het te doen als je je heel erg warm aanpakt of is het echt iets dat je reis er minder leuk op maakt?!

---Mark Twain
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Grandu schreef:Een vlucht van Delta kost 700 retour en bij Jan Doets heb je dan al meteen het hotel erbij inbegrepen.
700 euro is inderdaad wel erg veel. Dat kan los veel goedkoper!
Het ligt er maar net aan welke periode je pakt en hoeveel dagen je gaat. Welke data heb je in gedachte?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

We zitten te denken aan februari, dan zal het waarschijnlijk 15-20 februari 2010 worden. Nu wilden wij dit doen omdat het dan warmer zou zijn dan in december maar ik kan ook goed begrijpen dat het weer hetzelfde is of dat het zelfs kouders is dan in december. Ik vind 28 december tm 1 januari opzicht ook een leuk idee en daarvoor betaal je 741 euro met een delta retour Schiphol-JFK + 5 nachten in het Pod Hotel bij JAN DOETS. Vinden jullie dit duur? Ik kan namelijk geen goedkope tickets vinden los zonder overstap dus ik denk dat ik het via een reisbureau ga boeken.

Wat denken jullie? December met oud-en nieuw of februari? Zit er veel verschil in het weer?!

---Mark Twain
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Het verschilt per reis of het goedkoper is om via het reisburo te boeken of alles los via internet.

Een aantal forumers boekt hotels los bv. via priceline. Je kan via deze site bieden op hotels. Veelal is het geacepteerde bod goedkoper dan als je los boekt. Gebruik de zoekfuntie van het forum en dan vind je de info.

Succes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

SpaceAce schreef:
Grandu schreef:Een vlucht van Delta kost 700 retour en bij Jan Doets heb je dan al meteen het hotel erbij inbegrepen.
700 euro is inderdaad wel erg veel. Dat kan los veel goedkoper!
Het ligt er maar net aan welke periode je pakt en hoeveel dagen je gaat. Welke data heb je in gedachte?
700 euro voor ticket en hotel is voor NY toch niet heel veel?
Je ticket los is al zo'n 400 a 500 euro en een nachtje hotel in NY doe je ook niet snel onder de 120 dollar.

Ben normaal geen pakketreizen voorstander maar in het geval van stedentrips (en especially New York) kom je vaak wel goedkoper uit dan alles zelf te regelen.

In december is NY echt heel erg koud! Geen leuke tijd om je eerste kennismaking met de stad te hebben. Natuurlijk heeft de kerstsfeer zijn charme, maar je moet om de paar uur naar binnen om bij te warmen. Ik vond dat toen niet erg omdat ik NY al een paar keer eerder bezocht had, maar als je de stad voor het eerst gaat zien is de lente of herfst echt veel leuker omdat je dan lekker door t park kunt slenteren, op een bankje een hotdog kunt eten en de boot naar het Vrijheidsbeeld iss ook vele malen aangenamer in een zonnetje dan in de snijdende wind.
Kan je niet net wat later gaan in bijv. eind maart of april? Is echt vele malen leuker hoor!
Of juist eerder, in oktober al?

Waty betreft hostels: ik heb al meerdere malen in het HI Hostel op Amsterdam Avenue geslapen. Wel op een kamer met 4 bedden, maar ik weet niet of ze er ook 2 persoonskamers hebben
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Iris_1982 schreef:
SpaceAce schreef:700 euro is inderdaad wel erg veel. Dat kan los veel goedkoper!
700 euro voor ticket en hotel is voor NY toch niet heel veel?
Excuses voor mijn verkeerd formuleren. Ik bedoelde dat ik 700 euro voor alleen een vliegticket erg duur vind :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Grandu schreef:We zitten te denken aan februari, dan zal het waarschijnlijk 15-20 februari 2010 worden. Nu wilden wij dit doen omdat het dan warmer zou zijn dan in december maar ik kan ook goed begrijpen dat het weer hetzelfde is of dat het zelfs kouders is dan in december. Ik vind 28 december tm 1 januari opzicht ook een leuk idee en daarvoor betaal je 741 euro met een delta retour Schiphol-JFK + 5 nachten in het Pod Hotel bij JAN DOETS. Vinden jullie dit duur? Ik kan namelijk geen goedkope tickets vinden los zonder overstap dus ik denk dat ik het via een reisbureau ga boeken.

Wat denken jullie? December met oud-en nieuw of februari? Zit er veel verschil in het weer?!

Is het in Februari warmer dan December, echt niet, meestal kouder en misschien heb je mazzel met een dik pak sneeuw. Met kerst en New Years Day in The Big Apple is natuurlijk erg leuk.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij zijn fan van Jan Doets, hebben nu voor de 6e keer (geloof ik) bij hen geboekt en het is altijd super voor elkaar.
Ik vraag heel wat offertes bij anderen op voor ik de reis bespreek bij Doets en altijd komt het zo'n beetje op hetzelfde neer.
Duur zijn ze dus zeker niet, in ieder geval niet duurder dan bij een ander. Vaak geven ze net even dat extraatje wat je bij een ander niet krijgt.
Zo reizen wij de komende 5 weken door 16 staten en van al die 16 staten hebben wij een klein boekje van ze gekregen met allemaal wetenswaardigheden. We hebben er een hoop tips uitgehaald!
Daarbij natuurlijk ook een hotel voor de eerste nacht, een Koa value card- en gids en een grote road-atlas.
Wij zijn tevreden klanten dus, tot nu toe.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Gypsygirl1 schreef:Wij zijn fan van Jan Doets, hebben nu voor de 6e keer (geloof ik) bij hen geboekt en het is altijd super voor elkaar.
Ik vraag heel wat offertes bij anderen op voor ik de reis bespreek bij Doets en altijd komt het zo'n beetje op hetzelfde neer.
Duur zijn ze dus zeker niet, in ieder geval niet duurder dan bij een ander. Vaak geven ze net even dat extraatje wat je bij een ander niet krijgt.
Zo reizen wij de komende 5 weken door 16 staten en van al die 16 staten hebben wij een klein boekje van ze gekregen met allemaal wetenswaardigheden. We hebben er een hoop tips uitgehaald!
Daarbij natuurlijk ook een hotel voor de eerste nacht, een Koa value card- en gids en een grote road-atlas.
Wij zijn tevreden klanten dus, tot nu toe.
Voordat wij in Amerika woonde gebruikten we ook meestal Jan Doets en soms Exit Reizen, beiden goede organisaties.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Mocht je er met Jan Doets niet uitkomen, verdiep je dan ook eens in het boeken bij priceline.

Wij zitten in augustus voor omgerekend €84 per nacht in een hartstikke mooi hotel midden in Manhattan.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Marjol schreef:Mocht je er met Jan Doets niet uitkomen, verdiep je dan ook eens in het boeken bij priceline.

Wij zitten in augustus voor omgerekend €84 per nacht in een hartstikke mooi hotel midden in Manhattan.

Bij Priceline kan je ook vluchten boeken, maar pas op, ze laten je zo 2x ergens tussen landingen maken op een klein stukkie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals anderen al opmerkten is februari meestal bepaald niet warmer, dan december! Verkijk je niet op hoe koud het kan zijn in de stad. Doordat hij aan het water ligt waait er een gure wind. Ik heb het nog zelden ooit zo koud gehad, als in New York in februari!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Texas Boy schreef:
Marjol schreef: Bij Priceline kan je ook vluchten boeken, maar pas op, ze laten je zo 2x ergens tussen landingen maken op een klein stukkie
Ik bedoelde eigenlijk ook meer voor de hotels ;)
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Heb je al een keer gekeken voor een pakketreis bij Ebooker.nl Wij hadden een leuke deal voor afgelopen april.
Groetjes, Nel
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Texas Boy schreef:

Bij Priceline kan je ook vluchten boeken, maar pas op, ze laten je zo 2x ergens tussen landingen maken op een klein stukkie
Vluchten moeten bij Priceline altijd op een Amerikaanse luchthaven beginnen, dus vanuit Amsterdam kan je geen vlucht naar NYC boeken bij Priceline.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Het kan best koud zijn in December; dat hebben wij zelf al een paar keer ondervonden. De kou heeft echter nog nooit mijn verblijf in New York verpest. Het heeft zijn charme. Wij zijn in december twee keer met de kerst geweest en een keer een week voor de kerst. We hebben 2 keer sneeuw gehad en dat is een prachtig om te zien! Zeker in Central Park. Afgelopen december kwam er een koudfront over New York heen. Gevoelswaarde en temperatuur ver onder nul, maar dat heeft ons er niet van weerhouden om de stad in te gaan. Gewoon een lekkere dikke das om en een muts (of iets dergelijks) en je zonnebril op en dan is het best om te doen. Ik zal op de extreem koude dagen niet naar TOTR gaan etc. Daar waait het altijd en kan het ijzig koud zijn. De rest van de dagen hadden we mooi winters weer met voor New York 'normale' temperaturen in die periode. Het voordeel met dit soort weer is dat je vaak een zonninge strakblauwe lucht hebt. Dat is weer mooi voor de foto's. Ik vind december een prachtige periode om in NY te zijn. De kerstperiode in NY vind ik erg speciaal. Zo sfeervol, dat moet je een keer gezien hebben. Het is in februari ook koud; afgaande van de andere forummers zelfs nog kouder. Ik vind het een nietszeggende maand. Dan is december veel mooier door alle kerstdecoraties. Ik kan het alleen maar aanraden.

Ik heb al eens eerder foto's geplaatst. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je ze wel tegen denk ik. Anders moet je de volgende link aanklikken voor een impressie van New York in december.

http://www.flickr.com/photos/9061377@N0 ... 831650260/
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Er is vast wel iets te vinden voor minder dan 700euro. Ik vlieg 31 oktober zelf voor 330euro! En met hotel erbij 600.
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Het kan best koud zijn in December; dat hebben wij zelf al een paar keer ondervonden.
ik heb er eind December ook wel eens zonder jas in het zonnetje gezeten.
Maar afgelopen winter is her er idd heel erg koud geweest, is dus gek zeggen.
Volgens mij maakt het het wat betreft kou niet zoveel uit of je nu in Februari of November gaat
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer