Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel paar schoenen nemen jullie mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoeveel paar schoenen nemen jullie mee?

Bericht door lelie »

Inge schreef: Toen wij in 2005 een stuk van de Narrows hebben gelopen hebben we bij the Narrows Outfitter / Zion Canyon Adventures deze wandelwaterschoenen gehuurd. Kostte toen iets van $16 pppdag. Wij vonden ze ideaal. Er zitten speciale watersokken bij en je krijgt ook een wandelstok en een beetje uitleg over de wandeling en een kaartje.

Veel plezier! Was zooo leuk!
Bedankt voor de tip! Wij gaan misschien ook de Narrows lopen (voor mij de eerste keer, voor Roland de 2e keer). Deze schoenen zien er heel stevig uit en het lijkt me ook wel fijn om een wandelstok te hebben.
Beetje off-topic misschien, maar hoe hebben jullie dat gedaan met je fototoestel? Als je valt kun je je fototoetsel wel weggooien.
Ik heb haast de neiging om mijn fototoestel niet mee te nemen, maar vind dat wel heel jammer.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

lelie schreef: Beetje off-topic misschien, maar hoe hebben jullie dat gedaan met je fototoestel? Als je valt kun je je fototoetsel wel weggooien.
Ik heb haast de neiging om mijn fototoestel niet mee te nemen, maar vind dat wel heel jammer.
Ik heb hier wel eens iets gelezen over die waterdichte zipbags.
Ook bij de A.S Adventure heb ik al van die waterdichte zakken gezien.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Wat de vriendin meeneemt weet ik niet (zal ook wel genoeg zijn)
Maar ik neem mee
1 Paar legerkisten
Afbeelding
1 paar Nike air max classic bw 224
Afbeelding

Loop pas sinds 2 jaar op weer eens wat anders als kisten maar dat is zowiezo mijn dagelijks schoeisel en dat al bijna 15 jaar lang.
Sandalen en slippers enzo wordt ik gek van. Zelfde geldt voor korte broeken, niets voor mij heb er 2 van de reis naar egypte maar die draag ik in nederland nooit !

Over die camera in de narrows
Heb de luxe van 1 SLR camera en 1 compacte die waterdicht en schokbestendig is, moet ook wel want die gaat altijd mee op de motor.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij hadden in de Narrows idd ook die speciale waterschoenen gehuurd, was echt ideaal! Ik zag ook veel mensen gewoon op sportschoenen maar dat lijkt mij vreselijk.

Wat er bij mij aan schoeisel meegaat?

- Goede wandelschoenen
- Sneakers (die trek ik aan in t vliegtuig)
- Sandalen
- Teenslippers
- Glittersandaaltjes voor in Vegas, zijn lekker plat maar ze staan zo chique :)
- Schoenen met een hakje voor als we uit eten gaan en ik er een beetje gezellig uit wil zien

Tsja...en dan moet ik nog moeite doen om uit mijn collectie open schoentjes slechts 1 paar te kiezen. Je hebt best kans dat ik stiekem nog een paar witte en zwarte meeneem, voor je weet maar nooit :lol:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Beetje off-topic misschien, maar hoe hebben jullie dat gedaan met je fototoestel? Als je valt kun je je fototoetsel wel weggooien.
Bij goede camerawinkels koop je van die hoesjes waar je camera waterdicht in opgeborgen kan worden en waarmee je ook kunt fotograferen
Ik had voor de narrows mijn dure camera en lenzen thuis gelaten, maar m'n compact hadden we in zo'n waterhoes gedaan....geeft toch een fijner gevoel als je onderuit gaat :)
Op de site http://www.kameraexpress.nl kun je ze online bestellen. Als je linksboven in het zoekvenstertje "aqua" intikt kom je bij de DiCAPac WP-700, Aqua bag uit.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Bij het visitor center in Zion zijn eenvoudige goedkope wandelstokken te koop voor The Narrows.
Als je mazzel hebt (zoals wij) zijn er bij de start van de wandeling door de rivier (bij de bankjes waar iedereen zijn schoenen verwisselt) reizigers die ze je geven na gebruik. Op ons beurt gaven wij na terugkomst onze stokken weg aan andere wandelaars.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

lelie schreef:Oh dan ga ik daar straks even kijken :D
En, nog gevonden?
Ik pas ze trouwens ook niet, heb een te hoge wreef. Maar ik vind ze wel erg leuk. Die Plakkies zijn ook leuk trouwens, maar m'n Havaianas zijn nog in te goede conditie voor alweer een paar slippers :lol:
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik heb ze gevonden, ze waren 22 euro en dat vond ik toch wat te duur voor slippers (in Amerika heb ik een paar voor $16 gekocht) en de kleuren vond ik ook niet zo leuk (ik wil zwart met roze). Dus ik ga in Amerika op zoek :D
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

die plakkies zijn niet goedkoop trouwens, maar ja het goed doel enzo, (en nu heb ik schoenen van Jan Jansen :D )
bigroc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door bigroc »

lelie schreef: Beetje off-topic misschien, maar hoe hebben jullie dat gedaan met je fototoestel? Als je valt kun je je fototoetsel wel weggooien.
Hoi,

Wij hadden bij een outdoorshop al een kleine waterdichte zipsack gekocht, blijkt dat ze bij Xenos ook diverse maten hebben, zelfs een ruim A4 model en niet duur!

Gr Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Inge schreef:Henriette,

Toen wij in 2005 een stuk van de Narrows hebben gelopen hebben we bij the Narrows Outfitter / Zion Canyon Adventures deze wandelwaterschoenen gehuurd. Kostte toen iets van $16 pppdag. Wij vonden ze ideaal. Er zitten speciale watersokken bij en je krijgt ook een wandelstok en een beetje uitleg over de wandeling en een kaartje.

Veel plezier! Was zooo leuk!
Bedankt voor de tip Inge. Dat is weer een paar schoenen minder of een beetje plaats voor een ander.

Henriette
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Wat een waslijsten die sommige hier posten :p

Ik ga op reis en ik neem mee:

- 1 paar sportschoenen, die ik overwegend zal aanhebben. Beige, neutrale kleur, stevige zolen, zitten zacht, dus doen ook dienst als wandelschoenen. Echt zware hikes die bergschoenen vereisen, heb ik niet nodig.
- 1 paar deftige leren schoenen voor 's avonds of als het ander paar vuil/nat is.

Done!

Ben zo geen strandmens, en op de kamer loop ik wel even op men kousen of blote voeten.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Oei! Heb vandaag en paar Chaco's gekocht, zeg maar niets tegen mijn man maar gelukkig kijkt hij nooit naar mijn schoenen. Ze lopen wel heerlijk! Ze zijn al "gedoopt" want ik moest een opdracht doen in een stortbui, dus veel water en modder! :lol:
rijocaer
kai
Amerika-ontdekker

Bericht door kai »

Ik ben vertrokken met 2 paar schoenen:
1 paar sport/casual schoenen
1 paar nette zwarte leren schoenen

Inmiddels (na 5 maanden) heb een wat grotere collectie, maar het is heir zo goedkoop dat dat makkelijk kan!
1 paar Hollister teenslippers - Hollister Outlet store $6
1 paar Asics rode coole schoenen - Ross $14
1 paar zwarte Allstars - swapmeet $25
1 paar slippers van onbekend merk - TJ Maxx $12

Dus mijn tip, neem zo weinig mogelijk mee, want dan kun je in de VS nog eens lekker shoppen! ;-)
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Oh ik zou echt niet de hele vakantie op dichte schoenen kunnen lopen!
Mijn voetjes hebben frisse lucht nodig!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

viola schreef:Meegenomen:
Paar sportschoenen / gympen
Paar Birkenstocks
Paar wandelschoenen

Gekocht hier in the Usa:
Paar Ralph Lauren teenslippers voor 12 euro
Paar Adidas sportschoenen voor 18 euro
En er volgt nog meer...
Ja hoor! Gisteren weer geshopt, voor het laatst naar de outlet!
2 paar teenslippers (9 euro per paar)
2 paar converse all stars (14 euro per paar)

Dus dit kan weer worden toegevoegd aan de lijst...
Echt, overal is een outlet.
Ik heb van de 30 dagen, 6 dagen mijn wandelschoenen aangehad en de rest mijn sandalen... Heb ook prachtige witte bandjes op mijn blote voeten van de zon... NOT!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

José schreef:Oh ik zou echt niet de hele vakantie op dichte schoenen kunnen lopen!
Mijn voetjes hebben frisse lucht nodig!
Ja da's natuurlijk een voorkeur :)
Ik sta liever stevig :) En ik heb het geluk dat ik totaal geen zweetvoeten hebben :)
2 paar volstaat dan imo :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik neem mee mijn wandelschoenen en een paar sandalen, heb wel de laatste 2x een paar crocs gekocht.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

viola schreef: Ja hoor! Gisteren weer geshopt, voor het laatst naar de outlet!

2 paar converse all stars (14 euro per paar)
Waar heb je deze schoenen gekocht? Normaal zijn ze in Amerika rond de $40 (en in Nederland EUR 60 of 70).
Lekker he? :D
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

dochter lief heeft vandaag een nieuw paar schoenen (vibram) gekocht, of eigenlijk moet ik "schoenen" zeggen
Bijlagen
large.jpg
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer