Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooie foto's maken
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Mooie foto's maken
Als je liever zelf rondloopt en niet opgejaagd wilt worden door gidsen en hordes toeristen zou ik naar Lower Antelope Canyon gaan (daar heb ik ook de foto gemaakt die ik op de vorige pagina gepost heb, heb t idee dat er in Lower meer verschillende kleuren zijn).
Wij werden idd door de gids naar de ingang gebracht en hebben daarna heerlijk in alle rust 2 uur in de canyon doorgebracht en alle tijd genomen voor foto's en statief opzetten e.d.
In Upper mag je niet zonder gids en zul je dus altijd aan groepen vast zitten
Wij werden idd door de gids naar de ingang gebracht en hebben daarna heerlijk in alle rust 2 uur in de canyon doorgebracht en alle tijd genomen voor foto's en statief opzetten e.d.
In Upper mag je niet zonder gids en zul je dus altijd aan groepen vast zitten
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Bedankt voor de tips! Ik sla alles op mijn harde schijf op en hou er rekening mee met onze planning.
Is het handig nu al te reserveren voor eind augustus? Of is dat heel erg overdreven?
Hadden jullie de tips ook gezien hoe je Antelope Canyon goed kunt fotograferen? Ik vond er later nog meer door gewoon te googlen.
Is het handig nu al te reserveren voor eind augustus? Of is dat heel erg overdreven?

Hadden jullie de tips ook gezien hoe je Antelope Canyon goed kunt fotograferen? Ik vond er later nog meer door gewoon te googlen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Toen ik in naar de Lower Canyon ging (eind april vorig jaar) was er geen gids aanwezig en hoefde je ook niet te reserveren. Gewoon erheen gereden, kaartje gekocht en op ontdekkingstocht naar de ingang van de canyon 

Deze is ook tegen het licht ingetrokken maar heeft toch beduidend meer kleur dan die wat jij gepost had.GuidoWater schreef:
Overigens was bovenstaande foto erg moeilijk te nemen omdat hij recht omhoog tegen de zon in gemaakt is. Ik denk dat het vrij lastig is om hier de voorgrond lichter te krijgen. De gids noemde dit punt van de canyon dan ook "sunset in monument valley" En het zou geen zons opkomst zijn als de voorgrond licht geweest was. Dan zou naar mijn idee de foto juist verpest zijn maar zo zie je maar dat een goede foto heel persoonlijk kan zijn.

Deze is met nog meer tegelicht genomen en hier heb ik er voor gekozen om de lucht wat feller uitgebeten te laten zodat de kleur en de vorm van de canyonwall veel beter en mooier uitkwam.

En dit is één van men favorieten van de antelope canyon.

Nu goed, iedereen zal zijn eigen foto's wel leuk vinden, bovenstaande foto's hebben photoshop niet aan de binnenkant gezien en zijn dus zo uit de camera gerold. Ik moet wel zeggen dat ze na het verkleinen en plaatsing op het forum nog iets donkerder zijn dan gewoon via windows viewer op de laptop.
Jouw eerder geplaatste foto had wat last van bewegingsonscherpte, misschien zijn we wel te kritisch, maar moet Iris wel gelijk geven dat die foto voor mij ook als mislukt zou bestempeld worden, :sorry:
Dus nogmaal mijn mening, in speciale gevallen zoals antelope canyon, las vegas by night, ... gebruik een statief zelfs als je met een compactcamera werkt (hoe lullig dat er ook uitziet, gewoon niks van aantrekken als andere mensen er raar naar kijken, het gaat om je eigen foto's en je wilt die zo mooi mogelijk neem ik aan)
Ikzelf ben verre van een goede fotograaf maar doe zo goed mogelijk mijn best om het uiterste uit mijn camera te halen.
Bart
ps; jouw foto is eigenlijk te groot voor op het forum, een kleiner formaat zou handiger zijn.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan ga je hem nog eens kopiëren ook! Ik blijf scrollen!Dude schreef:ps; jouw foto is eigenlijk te groot voor op het forum, een kleiner formaat zou handiger zijn.

Marianne
OepsEn dan ga je hem nog eens kopiëren ook! Ik blijf scrollen!![]()
![]()
Marianne

Bart

Grts, Bart
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zelf maar tevreden bent met de foto's die je maakt. Ieder legt zijn lat weer op een ander niveau.
Als jij van jezelf gewend bent altijd perfecte foto's te maken dan zal je langer doorgaan voordat je tevreden bent. Maar als je weet waar je zwakke punten liggen dan kan je met een bepaalde foto super tevreden zijn terwijl de rest van de wereld er niks aan vindt.
Zo ben ik zelf absoluut geen landschapsfotograaf. Ik zou het heel graag heel goed willen kunnen, maar op een 1 of andere manier mis ik het zicht of zo. Ik ben erg van de details en actiefoto's. Daar zal ik dus kritischer in zijn dan met mijn landschappen.
Ik zal jullie in september laten zien wat er van mijn Antelope Canyon foto's zijn geworden.
Hier: hebben jullie wat te schieten op mijn foto's
(verkleind en wel, maar jullie weten vast waar deze is gemaakt)

Als jij van jezelf gewend bent altijd perfecte foto's te maken dan zal je langer doorgaan voordat je tevreden bent. Maar als je weet waar je zwakke punten liggen dan kan je met een bepaalde foto super tevreden zijn terwijl de rest van de wereld er niks aan vindt.
Zo ben ik zelf absoluut geen landschapsfotograaf. Ik zou het heel graag heel goed willen kunnen, maar op een 1 of andere manier mis ik het zicht of zo. Ik ben erg van de details en actiefoto's. Daar zal ik dus kritischer in zijn dan met mijn landschappen.
Ik zal jullie in september laten zien wat er van mijn Antelope Canyon foto's zijn geworden.
Hier: hebben jullie wat te schieten op mijn foto's

Zo langzamerhand ben ik blij dat ik nog steeds geen verstand heb van foto's bewerken, laat staan hier plaatsen, want ik durf niet meer.
Heb eigenlijk dezelfde ervaring als Marjonm en compositiegevoel heb ik ook wel dacht ik.
Maar goed heb een nieuwe gekregen voor de verjaardag, een Canon450d met 18-200mm is.
Dus ik koop een boek en ga in het vliegtuig lezen, wie weet wat dat nog oplevert. maar ik wil ook vakantie
Heb eigenlijk dezelfde ervaring als Marjonm en compositiegevoel heb ik ook wel dacht ik.
Maar goed heb een nieuwe gekregen voor de verjaardag, een Canon450d met 18-200mm is.
Dus ik koop een boek en ga in het vliegtuig lezen, wie weet wat dat nog oplevert. maar ik wil ook vakantie
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
vana schreef:Bovendien staat er altijd 2 man staat te wachten tot ik eindelijk klaar ben met foto's nemen.
Marjon

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik fotografeer heel veel, iedere dag ben ik wel bezig. Als ik voor mijn werk bezig ben dan fotografeer ik bijna altijd in automatische stand omdat ik zo goed als altijd maar één kans heb om de foto te maken. Soms heb ik meer tijd en kan ik mensen meer poseren voor een foto, maar dat is niet vaak.
Soms kan ik een hele dag bezig zijn en maar een paar echt goede foto's hebben. Als ik voor mezelf bezig ben mag ik graag met mijn camera standen spelen. De ene keer lukt het wel, de andere niet. Soms is een ongelukje juist wel een mooie foto.
Een compact kan ook hele mooie foto's maken. Je hebt geen dure camera nodig. Degene die uiteindelijk de foto maakt heeft alles in de hand. Je kan met een dure camera geen mooie foto's maken als je er niets van af weet, geen compositie hebt en geen geduld. Ik neem op lange berg wandelingen van een uur of zes ook alleen mijn compact mee (heel af en toe mijn SLR's)
Deze foto is ook met een compact gemaakt
Soms kan ik een hele dag bezig zijn en maar een paar echt goede foto's hebben. Als ik voor mezelf bezig ben mag ik graag met mijn camera standen spelen. De ene keer lukt het wel, de andere niet. Soms is een ongelukje juist wel een mooie foto.
Een compact kan ook hele mooie foto's maken. Je hebt geen dure camera nodig. Degene die uiteindelijk de foto maakt heeft alles in de hand. Je kan met een dure camera geen mooie foto's maken als je er niets van af weet, geen compositie hebt en geen geduld. Ik neem op lange berg wandelingen van een uur of zes ook alleen mijn compact mee (heel af en toe mijn SLR's)
rijocaer
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Herkenbaar, Jolanda. Zoals al eerder in dit topic gezegd, heb ik pas geleden een lezing bijgewoond van een fotojournalist. Het gaat daarbij om het moment. Bij landschapsfotografie is dat al anders, maar dan heb ik Marjons probleem: ik ben altijd met anderen. Dus gauw, gauw, het beste schieten, dat ik kan en hopen, dat het wat is. Ooit hoop ik Rick, die zelf ook wel geinteresseerd in fotografie is, zover te krijgen, dat we op fotografie gerichte reizen gaan maken, maar dat zal nog een paar jaar duren, vrees ik.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Bushmaster
- Amerika-expert
Mooi voorbeeld waarbij de witballans de "mist in gaat"rijocaer schreef:Ik fotografeer heel veel, iedere dag ben ik wel bezig. Als ik voor mijn werk bezig ben dan fotografeer ik bijna altijd in automatische stand omdat ik zo goed als altijd maar één kans heb om de foto te maken. Soms heb ik meer tijd en kan ik mensen meer poseren voor een foto, maar dat is niet vaak.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Kun je dat uitleggen Bushmaster?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zeker bij een dslr zou je het boek zeker een heel eind voor de vakantie gelezen moeten hebben. Na een tijdje oefenen weet je wel welke instellingen je moet gebruiken in welke situatie en dan gaat alles relaxt. Maar als je net de theorie gelezen hebt, dan gaat alles een heel stuk minder vlot en eindig je nogal gemakkelijk bij de automatische instellingen en dat is gewoon zonde bij zo'n camera.thuul schreef:Maar goed heb een nieuwe gekregen voor de verjaardag, een Canon450d met 18-200mm is.
Ik heb "Canon 450d for dummies" gelezen, en daar was ik best tevreden over. Niet te veel droge theorie en veel praktische tips. Maar het is voorlopig ook maar het enige boek dat ik gelezen heb over mijn camera dus een vergelijking is lastig

- Bushmaster
- Amerika-expert
Door de blauwzweem wordt de foto heel "koud" (te veel blauw).José schreef:Kun je dat uitleggen Bushmaster?
Voor de lucht is dat niet zo erg, maar de voorgrond is wel erg blauw,
dit had je met aanpassen van de witballans wat "warmer" gekregen.
Zelf had ik ook de horizon op 2/3 gezet i.p.v. midden,
was je gelijk van die "rommel" linksboven verlost geweest.
(dit is trouwens ook basis compositie regel)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb afgelopen winter de LOI-cursus Digitale Fotografie gedaan en daarin heel veel geleerd over dit soort zaken. Ik ben er erg blij mee!
heel licht met irfanview aangepast. Kleur iets teruggebracht, tikje minder blauw en een iets kleinere uitsnede
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt ook ontzettend veel leuke tijdschriften in de boekwinkel die je op weg helpen met je camera of composities maken etc.
Soms zit er ook een CD bij waar je thuis mee aan de slag kunt gaan.
Het leest wat makkelijker weg dan een heel boek.
Er is ook een boek van National Geographic die ontzettend fijn uitlegd hoe je meer uit je camera kunt halen. Zal zo de exacte naam even opzoeken.
Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn boeken over te vinden (of goede tutorials online!)
Maar het blijft het oog die de foto maakt en niet de camera (maar het wil wel een beetje helpen
)
Soms zit er ook een CD bij waar je thuis mee aan de slag kunt gaan.
Het leest wat makkelijker weg dan een heel boek.
Er is ook een boek van National Geographic die ontzettend fijn uitlegd hoe je meer uit je camera kunt halen. Zal zo de exacte naam even opzoeken.
Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn boeken over te vinden (of goede tutorials online!)
Maar het blijft het oog die de foto maakt en niet de camera (maar het wil wel een beetje helpen

- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Het mooie van in RAW schieten is dat je zaken als witbalans en belichting achteraf ook nog kunt aanpassen.
Mocht je camera deze optie hebben, zeker gebruiken dus. Al moet je je wel even inlezen hoe je de RAW converter gebruikt.
Mocht je camera deze optie hebben, zeker gebruiken dus. Al moet je je wel even inlezen hoe je de RAW converter gebruikt.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Iris, helemaal eens.
Tijdens vakanties schiet ik bepaalde dingen wel in RAW en bepaalde niet.
Het kost erg veel tijd om alles om te zetten, dus ik maak ter plekke de keuze welke stand ik schiet. Mijn pc is niet meer de snelste.
Witbalans vind ik vaak ook nog even proberen hoor. Het blijft proberen.
Soms gebruik ik de bracketing, dan is de kans op een mooie foto nog groter. Heb je in ieder geval de keuze welke je zelf het beste vindt.
Misschien heb ik er overheen gelezen Iris, maar met welke camera fotografeer je? En is het alleen hobby of ook meer dan dat?
Tijdens vakanties schiet ik bepaalde dingen wel in RAW en bepaalde niet.
Het kost erg veel tijd om alles om te zetten, dus ik maak ter plekke de keuze welke stand ik schiet. Mijn pc is niet meer de snelste.

Witbalans vind ik vaak ook nog even proberen hoor. Het blijft proberen.
Soms gebruik ik de bracketing, dan is de kans op een mooie foto nog groter. Heb je in ieder geval de keuze welke je zelf het beste vindt.
Misschien heb ik er overheen gelezen Iris, maar met welke camera fotografeer je? En is het alleen hobby of ook meer dan dat?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1363 Weergaves
-
Laatste bericht door Estragon112
-
- 30 Reacties