martinenelsa schreef:Iris_1982 schreef:Bij mij gaat mee:
De Canon 40D (twijfel of ik m'n MarkIII nog mee zal nemen, maar denk dat ik m thuis laat)
- Canon 70-200/f2.8
- Canon 50/ f1.2
- Tamron 17-50/ f2.8
- Speedlite 430 EX
En een statief uiteraard!

Dat is een mooi setje! De Tamron 17-50mm is ook een mooi alternatief voor de kitlens; super scherp, lichtsterk en niet te duur. Mag ik nog vragen waarom je de flitser meeneemt? Of fotografeer je veel binnen?
Martin
Nee veel buiten juist

Klinkt raar maar veel mensen denken dat als je buiten felle zon hebt, een flitser overbodig is.
Als je een portret van iemand wilt schieten is dat niet waar: met een zachte invulflits licht je juist de harde schaduwen (en vaak donkere oogkassen) op van iemand die in de volle zon staat.
Ik neem m vooral mee om te experimenteren, misschien ga ik m niet eens gebruiken maar je kan m maar bij je hebben
De Tamron 17-50/f2.8 is inderdaad een erg mooi lensje: ik heb eigenlijk alleen maar echte Canon lenzen (ja als je eenmaal verpest bent he?

) maar deze doet niet onder voor de Canon 17-50 en het scheelt wel behoorlijk in prijs. Enige nadeel vind ik is dat hij wat meer geluid maakt bij t zoomen, Canon lenzen zijn veel stiller, plus dat hij op m'n Canon 1DMarkIII vignettering vertoond (zwarte hoeken) maar dat komt omdat de beeldsensor van de MarkIII een 1,3 cropfactor heeft en die van de 40D een 1,6 cropfactor.