Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke (camera) lenzen nemen julie mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke (camera) lenzen nemen julie mee?

Bericht door Njit »

martinenelsa schreef:
Njit schreef:Of een Canon 18-200is - kost net zoveel als de Tamron 18-250: 419 euro
De Canon heeft beeldstabilisatie. Dit scheelt veel in beeldkwaliteit.
Daarmee compenseer je wel wat beweegsonscherpte, maar de lens zelf is optische van slechte kwaliteit en daar kan geen stabilisatie wat aan doen (zie http://www.dpreview.com/lensreviews/can ... p6_is_c16/).
ELKE superzoom is een compromis. Dat staat ook in de conclusie:
So overall, this lens has to be accepted for what it is: a general purpose solution which allows the photographer not to worry about fiddling around changing lenses when out traveling, but which makes inevitable optical compromises to achieve this goal. Those seeking the ultimate in technical image quality will need to look elsewhere, but as an overall package it's likely as good as any other DSLR superzoom out there. So for users looking for the convenience of such a lens, it's a perfectly good choice.
Aan de koper de keuze...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

martinenelsa schreef:De onscherpte van de lens zul je waarschijnlijk alleen zien op uitvergrotingen. Op 10x15cm zul je de onscherpte echt niet merken.
Voor 20,- verschil zou ik dan toch gewoon voor de is versie gaan :)
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

kleinere geheugenbuffer dan de 450D. Dit merk je vooral als je in RAW wilt fotograferen (1.5 fps vs 3.5fps)
Ik fotografeer eigenlijk nooit in RAW, dus dat verschil zal ik iet echt merken. Hij is waarschijnlijk toch altijd sneller dan de camera die ik hiervoor had :D .
Ik zag overigens dat de fotospeciaalzaak bij ons dezelfde aanbieding heeft als de dixons, maar dan met een canonlens ipv de tamronlens. Kan alleen niet zo snel ontdekken of de lenzen gestabiliseerd zijn, maar dat vraag ik daar wel even na. En anders wordt het een ritje naar de Kamera expres :D (wil ik toch wel een keertje heel graag heen)

Is er nog een lens nodig om het "gat" te overbruggen (van 18- 55 naar de 75- 300) met eventuele overlap?
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Iris_1982 schreef:Bij mij gaat mee:

De Canon 40D (twijfel of ik m'n MarkIII nog mee zal nemen, maar denk dat ik m thuis laat)
- Canon 70-200/f2.8
- Canon 50/ f1.2
- Tamron 17-50/ f2.8
- Speedlite 430 EX

En een statief uiteraard! :)
Dat is een mooi setje! De Tamron 17-50mm is ook een mooi alternatief voor de kitlens; super scherp, lichtsterk en niet te duur. Mag ik nog vragen waarom je de flitser meeneemt? Of fotografeer je veel binnen?

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
martinenelsa
Amerikafan

Ilse2505 schreef:Is er nog een lens nodig om het "gat" te overbruggen (van 18- 55 naar de 75- 300) met eventuele overlap?
Nee hoor, dat zul je absoluut niet missen. Maar als toch naar kamera express gaat; daar kun je mooi alle merken, modellen en lenzen proberen; ze hebben alles op voorraad. Gewoon de camera's in je hand houden geeft je het beste gevoel welk model voor jou geschikt is. De 1000D is trouwens ook erg klein vergeleken bij de 450D. Dat kan prettig zijn bij kleine handen, maar minder handig bij normale of grotere handen.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

martinenelsa schreef:Maar als toch naar kamera express gaat; daar kun je mooi alle merken, modellen en lenzen proberen; ze hebben alles op voorraad.
450D staat op de site in bestelling of binnen 5 dagen op voorraad. Zou voordat je gaat toch even de site checken :)
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Ik heb vorig jaar Nikon D60 met 2 lenzen (18- 55 en 55 - 200, beide met VR, beeldstabilisator).

Sinds kort heeft Nikon de lens 18 - 105 VR lens uit. heb goede recentie gelezen in de special van Digitaal Photo special (reis fotografie).

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ilse2505 schreef:
Is er nog een lens nodig om het "gat" te overbruggen (van 18- 55 naar de 75- 300) met eventuele overlap?
Ik zou voor deze lens gaan : EFS 17-85mm IS, de 75 - 300 overlapt dan mooi. De 18-55 vond ik echt niet leuk om mee te werken (was wel zonder IS), vooral het manueel scherpstellen is moeilijk door de slechtere kwaliteit van de afstelring (lijkt of er speling op zit, maar is gewoon van mindere kwaliteit voor het drukken van de prijs van zo'n set)

Ook het voorstel dat eerder gedaan werd voor de Tamron 18-250mm zou ik in overweging nemen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

Ik neem zelf mn Canon EOS 40D mee, met Canon 70-200 f4L IS en Canon 17-55 2.8 IS. Hierbij nog filters, de grip voor de verticale foto's en natuurlijk genoeg accu's.
De Tamron 70-300 heb ik gehad op mijn 400D en daar kwamen af en toe wel leuke foto's uit. Maar nu ik de Canon 70-200 f4L IS heb valt dat in het niets ;).
Succes
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

EOS 450D met 18-55 en 70-300 lens. Ook gaat de point and shoot Powershot 710 en Ixus 75 mee :D
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

martinenelsa schreef:
Iris_1982 schreef:Bij mij gaat mee:

De Canon 40D (twijfel of ik m'n MarkIII nog mee zal nemen, maar denk dat ik m thuis laat)
- Canon 70-200/f2.8
- Canon 50/ f1.2
- Tamron 17-50/ f2.8
- Speedlite 430 EX

En een statief uiteraard! :)
Dat is een mooi setje! De Tamron 17-50mm is ook een mooi alternatief voor de kitlens; super scherp, lichtsterk en niet te duur. Mag ik nog vragen waarom je de flitser meeneemt? Of fotografeer je veel binnen?

Martin
Nee veel buiten juist :-)
Klinkt raar maar veel mensen denken dat als je buiten felle zon hebt, een flitser overbodig is.
Als je een portret van iemand wilt schieten is dat niet waar: met een zachte invulflits licht je juist de harde schaduwen (en vaak donkere oogkassen) op van iemand die in de volle zon staat.
Ik neem m vooral mee om te experimenteren, misschien ga ik m niet eens gebruiken maar je kan m maar bij je hebben :-)

De Tamron 17-50/f2.8 is inderdaad een erg mooi lensje: ik heb eigenlijk alleen maar echte Canon lenzen (ja als je eenmaal verpest bent he? :mrgreen: ) maar deze doet niet onder voor de Canon 17-50 en het scheelt wel behoorlijk in prijs. Enige nadeel vind ik is dat hij wat meer geluid maakt bij t zoomen, Canon lenzen zijn veel stiller, plus dat hij op m'n Canon 1DMarkIII vignettering vertoond (zwarte hoeken) maar dat komt omdat de beeldsensor van de MarkIII een 1,3 cropfactor heeft en die van de 40D een 1,6 cropfactor.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Dude schreef:Ik zou voor deze lens gaan : EFS 17-85mm IS
Dit is spijtig genoeg wel ongeveer de slechtste lens die Canon momenteel in zijn gamma heeft zitten. Zelfs de standaard kitlens van de 450d (dus met IS) is een stuk beter. Dan zou ik eerder de sigma 17-70 f2.8 aanraden, optisch een stuk beter. De oude kitlens 18-55 was inderdaad echt een miskoop, maar die nieuwere is een serieuze verbetering.

Ik heb er ook aan gedacht om een superzoom te kopen, maar ik koop liever gelijk goede lenzen. Ipv nu een superzoom te kopen en er volgend jaar achter te komen dat het eigenlijk toch niet voldoet en dan terug verder geld uit te geven.
martinenelsa
Amerikafan

Iris_1982 schreef: Nee veel buiten juist :-)
Klinkt raar maar veel mensen denken dat als je buiten felle zon hebt, een flitser overbodig is.
Als je een portret van iemand wilt schieten is dat niet waar: met een zachte invulflits licht je juist de harde schaduwen (en vaak donkere oogkassen) op van iemand die in de volle zon staat.
Ik neem m vooral mee om te experimenteren, misschien ga ik m niet eens gebruiken maar je kan m maar bij je hebben :-)
Is de ingebouwde flitser van de 40D niet sterk genoeg als invulflits dan? Die gebruik ik in geval van harde schaduwpartijen en voldoet prima, alhoewel het natuurlijk nooit helemaal kan tippen aan een externe flitser.

Martin
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik ben nooit zo van de ingebouwde flitsers :)
Maar wie weet laat ik m'n speedlite alsnog thuis hoor....t is ook een hoop gezeul en die 70-200/f2.8 weegt al behoorlijk wat.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Zo te lezen nog geen andere Nikon tegen gekomen dus ik geef de aftrap :wink:

Er gaat mee op reis:
Nikon D200 met batterypack
Nikkor 70-200 VR 2.8
Sigma 18 - 50 2.8
En nog een 1.4 converter voor bij de 70-200
De 1 poot Manfrotto

En voor de snapshots de Pentax.

Ik wil graag ook een 3 poot mee, maar jeetje we sjouwen al zoveel zooi mee. Ik denk dat we er daar maar eentje kopen of terplekke huren.
Voor ons zoontje slepen we ook het nodige mee dus we zullen keuzes moeten maken.

Oma die ook meegaat fotografeert met de Nikon D70 en een 70-300 mm. Hippe oma he! :lol:
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

Chi Sin X schreef:
Dit is spijtig genoeg wel ongeveer de slechtste lens die Canon momenteel in zijn gamma heeft zitten. Zelfs de standaard kitlens van de 450d (dus met IS) is een stuk beter. Dan zou ik eerder de sigma 17-70 f2.8 aanraden, optisch een stuk beter. De oude kitlens 18-55 was inderdaad echt een miskoop, maar die nieuwere is een serieuze verbetering.

Ik heb er ook aan gedacht om een superzoom te kopen, maar ik koop liever gelijk goede lenzen. Ipv nu een superzoom te kopen en er volgend jaar achter te komen dat het eigenlijk toch niet voldoet en dan terug verder geld uit te geven.
Je kan ook gewoon voor de Canon 17-55 2.8 IS gaan.. heb m zelf nu sindskort maar wat een toplens zeg!
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Heb mij in eerste instantie voor men reis deze zomer een 1000D gekocht met 18-270 VR van Tamron...
Kom ik letterlijk en figuurlijk een heel eind mee :)

Geen tijdsverlies met lenzen verwisselen, gemiste foto's, zeurende vrienden die verder willen, geen risico op stof op de sensor in de woenstijnachtige gebieden, geen overbodig gewicht meesleuren. Ideaal :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Bij mijn gaat mee

Minolta 7D
sigma lens 50/500 telezoom
Tamron 28/85 2.8
Tamrom70/200 2.8
Flitser en statief

Ik hoop dat voor eind juli de tamron 10/24 al leverbaar is.

Andre
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Chi Sin X schreef:
Dit is spijtig genoeg wel ongeveer de slechtste lens die Canon momenteel in zijn gamma heeft zitten.
Om welke redenen dan wel ?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

Jaja, vanaf vandaag ben ik een trotse eigenaar van de canon 1000D :dance: .
Ik heb in plaats van de standaard kitlens de 18- 55mm IS genomen en die bevalt prima.
Voor de 70/ 75- 300 mm ga ik nog wel een keertje terug als ik weer wat gespaard heb :D .
Hij is overigens echt super snel (ik ben niet zoveel gewend blijkt maar weer).
Ik ga me nu weer even verdiepen in het boekje (en mijn overige digitale fotografie literatuur).
Hij is overigens met deze kleine lens lichter dan mijn oude FZ50.
Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer