Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefoneren in amerika
-
- Amerika-ontdekker
Re: Telefoneren in amerika
blijkbaar heeft der nog niemand ervaring daarmee. Zal het alleszins eens uitproberen deze zomer.
het is een virtuele provider, zoals bv debitel in NL. Ik zou persoonlijk kiezen voor de echte provider, wat in de VS alleen AT&T of T-mobile kan zijn. Afhankelijk van het dekkingsgebied zou ik dan ook nog de aanschaf van een prepaid CDMA mobieltje overwegen (bv verizon of sprint).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de afgelopen week hoofdzakelijk gebeld met Skype op mijn iPhone, met vooraf ingekocht Skype tegoed.
10 euro tegoed,en het bellen naar NL is dan echt belachelijk goedkoop,als ik een kwartier had gebeld was ik ongeveer 30 cent kwijt.
Het enige nadeel, je bent afhankelijk van een wifi verbinding,maar in de meeste motels,en op heel veel plekken op straat is die prima te vinden.
10 euro tegoed,en het bellen naar NL is dan echt belachelijk goedkoop,als ik een kwartier had gebeld was ik ongeveer 30 cent kwijt.

Het enige nadeel, je bent afhankelijk van een wifi verbinding,maar in de meeste motels,en op heel veel plekken op straat is die prima te vinden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als ik daar even op mag inhaken Pete.Z, het is dus goed bevallen? Heb je die Skype applicatie moeten kopen of is die gratis te downloaden? Lijkt mij ook handig voor mijn iPhone als we over enkele weken die kant opgaan.
Roland

Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Skype app is gratis,en werkt echt perfect.
De kwaliteit van het bellen is beter dan over de gewone mobiele lijn, en dus echt spotgoedkoop, wat mij aangaat een aanrader.
De kwaliteit van het bellen is beter dan over de gewone mobiele lijn, en dus echt spotgoedkoop, wat mij aangaat een aanrader.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je, nog iets dat ik voor onze vakantie in orde moet maken.
Roland

Roland
-
- Amerika-expert
Als ik goed begrepen heb kun je Skype gratis neerladen in je iPhone. Maar je kan dat dan alleen gebruiken als je iPhone in/op een WiFi netwerk zit.
Overigens: ik gebruik Skype al jaren, vooral de laatste versie (4) is erg goed. Heb laatst een filmpje gezien van een TV station dat Skype gebruikte voor een levend verslag ipv een dure wagen met een grote schotel op het dak.
Overigens: ik gebruik Skype al jaren, vooral de laatste versie (4) is erg goed. Heb laatst een filmpje gezien van een TV station dat Skype gebruikte voor een levend verslag ipv een dure wagen met een grote schotel op het dak.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, vooralsnog werkt het alleen via wifi, en dat komt voornamelijk omdat Apple's partner in de US, AT&T, niet wil dat het ook op het 3G netwerk werkt.
Jammer,want dat zou helemaal handig zijn.
Gelukkig heb je veel wifi punten,en zeker in hotels heb je vaker wel dan geen wifi tegenwoordig.
Jammer,want dat zou helemaal handig zijn.
Gelukkig heb je veel wifi punten,en zeker in hotels heb je vaker wel dan geen wifi tegenwoordig.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik ben weer ontzettend blond
Ik heb skype gedownload via app store.
Ik heb ene account aangemaakt.
Als ik nu skype open, word ik automatisch ingelogd. Maar dan kan ik verder niks meer doen. Ik krijg de mogelijkheid om te bellen om het geluid te testen. Er gebeurt niks. Ook de opties inderaan : contacts, caal, history ed werken niet. Ook de plus rechts bovenaan niet. Het lijkt alsof de toepassing onmiddellijk blokkeert. Iemand??
Carine

Ik heb skype gedownload via app store.
Ik heb ene account aangemaakt.
Als ik nu skype open, word ik automatisch ingelogd. Maar dan kan ik verder niks meer doen. Ik krijg de mogelijkheid om te bellen om het geluid te testen. Er gebeurt niks. Ook de opties inderaan : contacts, caal, history ed werken niet. Ook de plus rechts bovenaan niet. Het lijkt alsof de toepassing onmiddellijk blokkeert. Iemand??
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je een wifi verbinding,of gebruik je je gewone 3G telefoon verbinding?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je de telefoon ook al eens helemaal uit gedaan (knop bovenop ingedrukt houden)? Ik heb ook wel eens vastlopers gehad en dan was dat de oplossing.
Zojuist ook Skype op de iPhone gezet en alles werkte direct. Had nog een account (geen saldo) en kon meteen aan de slag.
Roland
Zojuist ook Skype op de iPhone gezet en alles werkte direct. Had nog een account (geen saldo) en kon meteen aan de slag.

Roland
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik gebruik WIFI. Ik heb m ondertussen afgezet en terug opgezet. Geen verschil.
Bij instellingen sta ik op sign in automatically en ik heb versie 1,0,3 (1,0.0,113)
Hij doet het totaal niet.
misschien moet ik m er eerst eens afhalen en terug beginnen.
Bij instellingen sta ik op sign in automatically en ik heb versie 1,0,3 (1,0.0,113)
Hij doet het totaal niet.
misschien moet ik m er eerst eens afhalen en terug beginnen.
Groetjes,
Carine
Carine
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moet je dat inderdaad maar eens proberen. Ik log ook automatisch in en dat gaat goed.
Hopelijk krijg je het voor elkaar.
Roland
Hopelijk krijg je het voor elkaar.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan belde je zeker naar vaste nummers in Nederland? Dat is een stuk goedkoper dan bellen naar mobiel via Skype. Zojuist even getest en een gesprek van nog geen 5 minuten naar een mobiel nummer kostte EUR 1,14. Das behoorlijk prijzig.Pete.Z schreef:Ik heb de afgelopen week hoofdzakelijk gebeld met Skype op mijn iPhone, met vooraf ingekocht Skype tegoed.

Straks in Amerika dus alleen bellen naar vaste nummers.

@ Carina: Is het nog gelukt met Skype op je iPhone? Meende vanavond ook even dat die van mij vastgelopen was. Bleek dat ik niet (meer) automatisch ingelogd werd en mijn wachtwoord nog moest invullen. Daar stond 'required'. Schermpje reageerde eerst traag, niets leek te werken maar toen ik op 'required' tipte met een vinger kon ik daar mijn wachtwoord invullen.
Roland
Wij hebben bij de supermarkt een telefoonkaart (kroger) van 20 dollar gekocht, we zijn hier nu bijna 3 weken en bellen er nog steeds mee naar Nederland. Naar vaste nummers kan je echt heel lang bellen (uren) en naar mobiel is hij wat sneller op. Werkt prima vanaf telefooncellen en hotellkamers
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Kan je eigenlijk met je GSM van thuis 1-800-COLLECT bellen om zo je thuisadres te laten betalen voor het gesprek?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Wij hebben een LG telefoon gekocht bij de Wal-Mart, inclusief 300 belminuten, ongeacht of dat nationaal of internationaal bellen is.
Dit koste ons 30 dollar, inclusief telefoon dus.
We hadden nog ruim belminuten over, want hebben er alleen een aantal keren mee naar huis gebeld. Onverwacht konden we dus op ons gemak alles vertellen aan het thuisfront.
Heb je wel tekort aan 300 belminuten dan kun je gewoon een opwaardeerkaart kopen.
Het enige dat vervelend was was het aanmelden van de telefoon, hiervoor moest je een belprocedure van zo'n 10 minuten doorlopen (op een andere telefoon). Op internet kon het ook, maar dat lukte niet.
Wij heben toen bij de receptie van ons hotel gevraagd of ze ons konden helpen en het meisje doorliep zonder mokken het hele proces voor ons.
Dit koste ons 30 dollar, inclusief telefoon dus.
We hadden nog ruim belminuten over, want hebben er alleen een aantal keren mee naar huis gebeld. Onverwacht konden we dus op ons gemak alles vertellen aan het thuisfront.
Heb je wel tekort aan 300 belminuten dan kun je gewoon een opwaardeerkaart kopen.
Het enige dat vervelend was was het aanmelden van de telefoon, hiervoor moest je een belprocedure van zo'n 10 minuten doorlopen (op een andere telefoon). Op internet kon het ook, maar dat lukte niet.
Wij heben toen bij de receptie van ons hotel gevraagd of ze ons konden helpen en het meisje doorliep zonder mokken het hele proces voor ons.
Ik heb een Pay As You Go (geloof dat het zo heet) SIM-kaart van AT&T gekocht. Redelijk goede dekking in alle staten waar ik ben geweest, alleen niet in Vancouver Canada. Kostte $50, kan me niet meer herinneren of er ook beltegoed bijzat, volgens mij wel. Voordeel is wel dat ik mijn eigen toestel met mijn eigen nummers erin kan gebruiken!
Bellen is niet echt heel goedkoop, ik betaal $0.25 per minuut voor zowel bellen als ontvangen (binnen de US). Wat ik dus doe is een SMS bundel kopen, 200 SMSen voor $5, dat is $0.04 per stuk (verzenden en ontvangen), dat is goed te doen. En ook smsen van en naar NL kosten $0.04!
Bellen van en naar NL doe ik eigenlijk altijd met Skype vanaf mn laptop. Bellen kost meer dan een dollar per minuut, ontvangen is niet zo duur, misschien een kwartje..
Bellen is niet echt heel goedkoop, ik betaal $0.25 per minuut voor zowel bellen als ontvangen (binnen de US). Wat ik dus doe is een SMS bundel kopen, 200 SMSen voor $5, dat is $0.04 per stuk (verzenden en ontvangen), dat is goed te doen. En ook smsen van en naar NL kosten $0.04!
Bellen van en naar NL doe ik eigenlijk altijd met Skype vanaf mn laptop. Bellen kost meer dan een dollar per minuut, ontvangen is niet zo duur, misschien een kwartje..
Kai's Collection.com World Tour '09 - Check my blog!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even totaal off-topic, maar complimenten voor je site Kai, erg gaaf, die onderdelen en zo!
Ik heb zelf vorig jaar een verizon wireless prepaid telefoon gekocht, omdat deze op het CMDA netwerk zit en ik er dus veel meer bereik mee had dan met een GSM telefoon. De telefoon kostte iets van 50 dollar. Daarnaast heb ik 100 dollar tegoed er op gedaan omdat bij dat bedrag je tegoed pas na een jaar afliep, anders na 3 maanden.
Overigens heeft Verizon nog een voordeel (weet niet of andere providers dit ook hebben):
Je kan een mailtje sturen naar <mobielnummer>@vtext.com en dan komt dat mailtje (de eerste 165 karakters) aan als smsjes op de telefoon. Vervolgens kan er dan ook weer een sms terug worden gestuurd naar dat mail adres. Dit heeft 2 voordelen voor internationaal smsen:
1. het emailtje is gratis, dus die kant heeft geen kosten
2: smsje naar het email adres wordt gezien als een standaard out of network sms, ipv een internationaal sms, wat dus ook in de kosten scheelt.
Overigens heeft Verizon nog een voordeel (weet niet of andere providers dit ook hebben):
Je kan een mailtje sturen naar <mobielnummer>@vtext.com en dan komt dat mailtje (de eerste 165 karakters) aan als smsjes op de telefoon. Vervolgens kan er dan ook weer een sms terug worden gestuurd naar dat mail adres. Dit heeft 2 voordelen voor internationaal smsen:
1. het emailtje is gratis, dus die kant heeft geen kosten
2: smsje naar het email adres wordt gezien als een standaard out of network sms, ipv een internationaal sms, wat dus ook in de kosten scheelt.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain