Ik had 8 jaar geleden een Olympus C220, 2.1 Mpixel en geen optische zoom. Dat ding had dus zeker z'n beperkingen maar qua kleuren warmte trok die echt goede foto's. Nu heb ik sinds een 3-tal jaar een Samsung 8 Mpixel met 3x optische zoom. Dat toestel kan dus veel meer dan die Olympus, maar toch zijn de kleuren van de samsung net iets minder levendig.
Ik heb nu een jaar mijn Sony Alpha 300 DSLR met 18-70mm en een 55-200mm kitlenzen. Vorig jaar op reis heb ik vooral de auto stand gebruikt en de foto's zijn wel mooi maar toch ook niet heel bijzonder. Ik heb 2 weken geleden een boek aangeschaft om beter te leren werken met het toestel en ook wat algemene fotografie te leren. Ik zit aan 1/4 van het boek en heb al veel geleerd !
Bewuster en beter leren fotograferen met de Sony Alpha 300/350
Ik heb ook de boeken Photographing de southwest voor
Arizona en
Utah besteld (Arizona wel dubbel besteld jammer genoeg, interesse stuur me een PM).
Met de hulp van deze boeken hoop ik mijn camera grondig te leren kennen en ook prachtige foto's te nemen op mijn eerste Amerika reis (nog een kleine maand :dance:).
Qua compositie gevoel ben ik niet zo'n talent maar ik hoop met wat te leren en oefenen toch beter te worden op dat gebied. We zullen wel zien volgende maand
Qua accesoires heb ik een statief, een afstandsbediening, een filterset en een rugzak aangeschaft. En een CF kaart 4gb en nog één van 8gb.