Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen vlak voor het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Re: trouwen vlak voor het interview

Bericht door AlemanEnEspana »

Jacqueline schreef:
Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail d.d. 20-04-09.Een informatiefolder en een aanvraagformulier van een "Führungszeugnis" (bewijs van goed gedrag) kunt u op het internet downloaden onder http://www.bundesjustizamt.de.Daar zoeken onder "Bundeszentralregister", verder gaan naar "schriftliche Antragstellung" en "Antragsformular" (pdf 7 KB) downloaden.

Graag het formulier volledig invullen en uw handtekening bij uw woongemeente laten legaliseren. U handtekening kan ook hier bij ons in Amsterdam gelegaliseerd worden.Het formulier daarna aan de boven links genoemde adres met een fotokopie von uw paspoort of identiteitskaart en een betaalbewijs opsturen. Zover ik weet krijgt u het bewijs binnen twee weken opgestuurd.

Met vriendelijke groeten,
i.o.Jutta de RonConsulaat-Generaal van de Bondsrepubliek Duitsland
Honthorststraat 36 - 38
1071 DG Amsterdam
Tel. 020 574 77 00

Op die site kon ik zo snel niks vinden, maar ik ga ervan uit dat het formulier hetzelfde is. Mijn vraag is nu alleen, op dat formulier staat nergens iets over je handtekening laten legaliseren. Is dat nodig? En zijn daar kosten aan verbonden? En op het formulier staat ook dat je het geld contant moet bijvoegen. vind ik ook een beetje apart eigenlijk...

En wat moet ik verder nog vanuit Duitsland hebben?

Thanks!

Groetjes,
Jacqueline
Hoi Jacqueline,

Ik heb even op de Duitse pagina voor je nagekeken.
Wanneer je niet in Duitsland woont kun je het Führungszeugnis schriftelijk aanvragen en het geld moet je gewoon overmaken.
Alle informatie hier, in het Duits: http://www.bundesjustizamt.de/cln_092/n ... __nnn=true

Engelse aanvraag formulier: http://www.bundesjustizamt.de/cln_092/n ... ng_pdf.pdf

Je moet je handtekening idd laten legaliseren. Heb ik ooit bij de gemeente laten doen. Volgens mij is dat voldoende.
Volgens mij klopt het, dat je je Führungszeugnis binnen 2 weken krijgt.

Wanneer je nog vragen hebt of je niet zeker bent of je het Amtsdeutsch goed verstaat, laat me weten.

Groeten
-Tobias
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Bericht door Jacqueline »

Dankjewel. :)

Nou, even een kort verslagje van hoe het tot nu toe staat.

Zoals gezegd zou het trouwen geen probleem moeten zijn en dat gaan we dus op 20 juni doen. Het meeste is al geregeld ondertussen. Spannend!
verder zijn we 2 weken geleden op de eerste medische keuring geweest, bloed laten afnemen en wat formuliertjes invullen. gisteren zijn we teruggegaan, xrays laten maken en beiden nog een tetanusspuit laten zetten (wow, heb ik toch behoorlijk last van, heel mn arm is verkrampt.... maar je moet er wat voor over hebben he ;) ) en de uitslagen van de bloedtests opgehaald. Alles was prima. momenteel ben ik aan het verhuizen, effe terug naar pa zodat ik nog wat geld kan sparen voor we vertrekken, altijd meegenomen. ;) Nu is het dus alleen nog wachten op het interview op de ambassade. Führungszeugnis laat nog op zich wachten, ik hoop dat die snel hier is! :blink:

Wat een buurt trouwens, bij die dokter in Antwerpen. :blink: midden in de rosse buurt, haha.... Wel een aardige man verder, maar wel een beetje een aparte. :P
Jacqueline
Amerika-ontdekker

oh, en nog even mbt dat legaliseren van de handtekening, dat kun je doen, maar een kopie van je paspoort meesturen schijnt ook voldoende te zijn. :beerchug:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jaqueline, ben jij de partner van Steven1979?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jacqueline
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Jaqueline, ben jij de partner van Steven1979?
ja :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ha, juist! In het overzicht van de winnaars DV-2009 heb ik nu dus beide forumnamen vermeld.

:offtopic: Dit forum is een mengelmoes van Vlamingen en Nederlanders, maar jullie zijn natuurlijk helemaal bijzonder: beide nationaliteiten in 1 huwelijk! En dan nog eens naar de US mogen vertrekken...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Jacqueline
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Ha, juist! In het overzicht van de winnaars DV-2009 heb ik nu dus beide forumnamen vermeld.
Dankjewel :)
:offtopic: Dit forum is een mengelmoes van Vlamingen en Nederlanders, maar jullie zijn natuurlijk helemaal bijzonder: beide nationaliteiten in 1 huwelijk! En dan nog eens naar de US mogen vertrekken...
Hehe, das waar inderdaad. Maar wij zien het graag als dat we gewoon allebei Limburgers zijn. ;)

Verder wordt dat later voor onze kinderen helemaal leuk, ma is Nederlands, pa is half Vlaming, half Italiaan, en als ze in Amerika geboren worden zijn ze door hun geboorterecht ook nog eens Amerikaan... :lol:
Armin
Amerika-ontdekker

Bericht door Armin »

Jacqueline schreef:oh, en nog even mbt dat legaliseren van de handtekening, dat kun je doen, maar een kopie van je paspoort meesturen schijnt ook voldoende te zijn. :beerchug:
Met het risico dat ik als spuit 11 aankom en al beantwoorde dingen roep, maar wij hadden vorig jaar een soortgelijk probleem. Niet getrouwd toen de KCC brief op de mat viel. Uiteindelijk zijn we zo'n 5 weken voor het interview getrouwd. (Dat hadden we ruimer gepland, maar ons interview was onverwachts vroeger.)

viewtopic.php?f=12&t=16659&p=312361&hilit=emigreren+met+vriendin#p312108

Ze vroegen bij ons niet om zaken om te bewijzen dat we echt uit liefde trouwden etc. Nu waren wij al ruim 5 jaar samen, woonden sinds begin 2008 ook samen en hadden vakantiefoto's (nog niet digitaal dus met datum-opdruk achterop de foto) uit 2004 dus dat was geen probleem geweest, maar ze vroegen er dus geheel niet naar.

Dat is ook logisch, want nadat we na goedkeuring de inreis papieren van het consulaat kregen bleek dat de regel heel simpel is: als je minder dan 2 jaar getrouwd bent, krijgt de partner een voorwaardelijke visa en later ook een tijdelijke greencard. De visa voorwaarde is dat de partner niet alleen mag inreizen. De tijdelijke greencard is maar 2 jaar geldig, of beter is een gewone greencard maar dan met geldigheid restrictie tot 2 jaar. Deze restrictie kun je uiteraard tzt laten verwijderen als je tegen die tijd nog getrouwd bent (of nog wat alternatieven igv overlijden/mishandelen/etc). Dus zij controleren achteraf op schijnhuwlijken en niet zozeer vooraf.

Niettemin, neem voor de zekerheid uiteraard 'bewijs' van jullie liefde mee. Beter teveel dan te weinig!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo leren we weer wat nieuws bij, Armin! Bedankt voor die info.
Elke
Jacqueline
Amerika-ontdekker

nou, de trouw is alweer voorbij, en het was prachtig. we voelen ons er allebei geweldig bij en hebben echt de mooiste dag van ons leven gehad :)

nu, op naar het interview! nog 1 weekje, alle papieren liggen al klaar.... langzaamaan begin ik toch wel zenuwachtig te worden..... :oops:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Gefeliciteerd!!! En succes natuurlijk bij het interview ;) Je zult zien dat het niet veel voor stelt :)
Jacqueline
Amerika-ontdekker

jiejie schreef:Gefeliciteerd!!! En succes natuurlijk bij het interview ;) Je zult zien dat het niet veel voor stelt :)

Dankjewel :beerchug: :dance: :toocool:

Enne, dat zal best, maar vooralsnog ben ik behoorlijk nerveus. :P Alles 100 x nalopen of ik niks vergeten ben enzo... Mooie mapjes voor ons allebei klaargemaakt, alles op volgorde erin gestoken... (Klopt het trouwens dat je alles er weer moet uithalen als je daar bent? :? Ik dacht echt dat ze dat fijn zouden vinden en dat het bewijst van goede wil en dat je echt je best wil doen enzo, maar Steven had gebeld en die vrouw zei dat ze dat alleen maar lastig vonden, omdat ze dan weer alles uit de mapjes moeten halen...?)
Om het nog fijner te maken heeft het ontzettend lang geduurd voor ik mijn Führungszeugnis binnen had (bewijs van goed gedrag en zeden uit Duitsland, had ik nodig omdat ik 2 jaar in Duitsland gewoond heb) en daar was dus dikke stress over. Gelukkig is dat begin deze week eindelijk gearriveerd en hoef ik me daar al geen zorgen meer over te maken.

Verder, sja, op zich is het vast niets om me zorgen over te maken, maar dat doe ik toch wel een beetje. Het is Steven zijn droom om daar heen te gaan, bij mij is het pas begonnen toen ik Steven leerde kennen, en het is dus nog redelijk vers. Hij is er al jaaaaaaaaren mee bezig, en ik zou het mezelf nooit vergeven als er nu om wat voor reden dan ook iets bij mij fout ging, waardoor hij ook niet kan gaan. Normaliter kan er natuurlijk niet veel mis gaan, maar ja, je maakt je toch altijd wel een beetje zorgen, denk ik. ;) Ik wel in ieder geval. :oops: Aard van het beestje, denk ik.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Denk dat het heel logisch is dat je je zorgen maakt. Er hangt ook zoveel van af he!
Maar het zal allemaal wel in orde komen.

Oh ja, wanneer was dat feestje ook al weer voor alle zeer behulpzame Alles Amerika forumleden?
;-)
Elke
Jacqueline
Amerika-ontdekker

:dance: :beerchug: :whistling: *bouwt hier een feestje* :whistling: :beerchug: :dance:

hihi ;)

Er hangt inderdaad wel veel van af, onze hele toekomst! Ik ben ook heel voorzichtig al aan het rondkijken voor werk enzo, maar ik durf nog niet zo goed te solliciteren, wat als het niet doorgaat?! Argh, ik maak me ook altijd veel te druk om alles. :P
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zal weinig kans hebben om nu al een job te vinden. Er zijn heel wat werklozen momenteel onmiddellijk beschibaar, en jouw visum laat nog laaaang op zich wachten. Naar Amerikaanse normen dan.
Tenzij je dus werkelijk ontzettend speciaal bent op bepaalde vakgebieden, zal je je moeten voorbereiden dat je pas een job vindt als je eenmaal ginder bent.

Wat een leuke foto heb je nu als avatar! 't Is altijd fijn om 'de mens achter de nickname' te zien.
Elke
Jacqueline
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Je zal weinig kans hebben om nu al een job te vinden. Er zijn heel wat werklozen momenteel onmiddellijk beschibaar, en jouw visum laat nog laaaang op zich wachten. Naar Amerikaanse normen dan.
Tenzij je dus werkelijk ontzettend speciaal bent op bepaalde vakgebieden, zal je je moeten voorbereiden dat je pas een job vindt als je eenmaal ginder bent.

Wat een leuke foto heb je nu als avatar! 't Is altijd fijn om 'de mens achter de nickname' te zien.

jah, dat is waar. nee, heel speciaal ben ik niet nee, maar proberen kan altijd. ;)

en dankjewel. ^^ ik dacht, laat ik de boel eens een beetje persoonlijker maken :)
Jacqueline
Amerika-ontdekker

Zo, nog even een snelle update voor de mensen die hier nog naartoe gelinkt worden:

Vorige week hebben wij ons interview gehad. Alles ging heel soepel, en we zijn zonder verdere problemen approved. Vandaag heb ik onze paspoorten, compleet met mooie grote sticker ( 8) ) op mogen halen. Vlak voor het interview trouwen is dus geen probleem. Neem wel voor de zekerheid wat bewijs mee dat je elkaar al lang kent. Smsjes met een datum erbij, een mailtje, foto's, zoiets. De mevrouw aan het loket joeg ons de stuipen op het lijf met de opmerking dat ze bewijs moest hebben, (ik had gedacht aan de gigantische lading smsjes in mijn telefoon, maar natuurlijk gaf net op dat moment de accu van mijn telefoon de geest :shock: ) dus om dat even voor te zijn; neem verschillende dingen mee. De counsil heeft er uiteindelijk niet naar gevraagd, maar voor je eigen gemoedstoestand is het altijd wel fijn. :mrgreen:

Onze GC's zijn volgens de mevrouw aan het loket 10 jaar geldig. Ik ben benieuwd of dat voor beide gc's opgaat of alleen voor Steven zijne, maar dat zien we wel als we ze hebben. We'll keep you posted.

Donderdag gaan we bellen voor een vlucht, want blijkbaar start Connections dan met een leuke aanbieding. Dan zullen we dus ook weten wanneer we precies vertrekken, maar hoogstwaarschijnlijk gaat dat de eerste week van oktober zijn.

Verder ook nog even een vraag: kan ik nu al een SSN aanvragen, of moeten we daarvoor in Amerika zijn? En als we in Amerika zijn, kunnen we ons rijbewijs gewoon omzetten, of moeten we opnieuw examens afleggen? *faalangst* :oops:

Anyway, dankjulliewel allemaal voor de hulp, het is een geweldige steun in onze rug geweest. Heel veel succes aan iedereen die nog mee gaat doen aan volgende DV's en dat jullie maar net zoveel geluk mogen hebben als wij. :beerchug: :beerchug: :beerchug:

Groetjes,
Jacqueline
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Jacqueline schreef:Verder ook nog even een vraag: kan ik nu al een SSN aanvragen, of moeten we daarvoor in Amerika zijn? En als we in Amerika zijn, kunnen we ons rijbewijs gewoon omzetten, of moeten we opnieuw examens afleggen? *faalangst*
De ervaring leert dat je de SSN het best hier kunt aanvragen, anders verdwijnt het tijdens het andere papierverwerken gewoon in een stapel bureaucratie. Ik heb toevallig net meegemaakt voor iemand anders hier (Colorado) en van aanvraag tot het verkrijgen van de SSN in de brievenbus duurde maar rond 3 weken.

De meeste staten zullen verlangen dat je opnieuw examen aflegt voor je rijbewijs (theorie en praktijk). Ik zou daar niet al teveel over inzitten, het is over het algemeen een fluitje van een cent hier. Niet te vergelijken met de strenge rijexamens in Nederland.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jacqueline, google eens met de zoekterm "'department of motor vehicules [de staat waar je naartoe wenst te gaan]".
Daar kan je alle info vinden over het omzetten van je rijbewijs: hoe lang je met je Belgische of Nederlandse rijbewijs mag rijden -want dat verschilt ook van staat tot staat-, en hoe je het om kan zetten. En meestal ook nog een verwijzing naar een (online) boekje met de verkeersregels, voor wanneer je je theorie examen terug gaat afleggen.

Misschien een tip voor als je zenuwachtig bent, en ook nog geen ervaring hebt met een automaat of zo: informeer eens bij de rijscholen in de buurt waar je terecht komt voor een minimum pakket aan lessen. Je leert dan rijden met de automaat, wordt attent gemaakt op de plaatstelijke verkeersregels, ze vertellen je eventueel wat instinkers waar je dan niet meer in gaat tuinen, en je kan ook examen doen met de wagen van de rijschool (want als je een wagen huurt, dan mag je daar geen examen mee doen + een gekochtte wagen is soms moeilijker te verzekeren als je geen plaatselijk rijbewijs hebt, kost in ieder geval een stuk meer qua verzekering).

Verder rustig blijven, diep ademhalen, en niet teveel zenuwtjes hebben. Het kost haast niks ginder, dus het is geen ramp als je het een keer over moet doen.
Elke
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Allereerst gefeliciteerd! Wat betreft je vraag over het rijbewijs, daar heb ik nog iets aan toe te voegen; je schreef namelijk dat je in Duitsland hebt gewoond. Betekent dit dat je ook nog over een Duits rijbewijs beschikt? Het is namelijk zo dat een aantal staten (bv Pennsylvania) bilaterale overeenkomsten met Duitsland hebben ondertekend waardoor burgers uit die staat in Duitsland hun rijbewijs kunnen omwisselen voor een Duits en vice versa. Nederland staat zo'n overeenkomst vooralsnog niet toe en vandaar dat Nederlanders -voor zover ik weet- overal examen moeten doen. Als dit op jou van toepassing is, is het de moeite waard om dit even uit te zoeken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer