Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huis kopen of investeren
Huis kopen of investeren
HALLO
ZOUDEN GRAAG EEN HUIS KOPEN MEER ALS INVESTERING OF EEN ZAAK OM TE VERHUREN
OF EVENTUEEL INVESTEREN IN EEN ZAAK ALS PARTNER
HEEFT IEMAND HIERMEE ERVARING WELKE GEVAREN VOOR EN NA-DELEN
GRAAG HULP
ZOUDEN GRAAG EEN HUIS KOPEN MEER ALS INVESTERING OF EEN ZAAK OM TE VERHUREN
OF EVENTUEEL INVESTEREN IN EEN ZAAK ALS PARTNER
HEEFT IEMAND HIERMEE ERVARING WELKE GEVAREN VOOR EN NA-DELEN
GRAAG HULP
Re: HUIS KOPEN OF INVESTEREN
Een vriendelijk verzoek om in het vervolg kleine letters te gebruiken en bovenstaande hoofdletters te vervangen. Het is niet gebruikelijk en eigenlijk niet gewenst op het forum daar dit nogal "schreeuwerig" overkomt en we graag eenduidig zijn in de layout op dit forum. De titel is inmiddels al aangepast.
Carin (mod)
Carin (mod)
-
- Amerika-expert
Re: Huis kopen of investeren
Wel heel erg weinig informatie. Lijkt daarom meer op spam. Of op een van die brieven of ik me voor wil doen als een erfgenaam van een Nigeriaanse prins, zodat ik $20 miljoen kan delen met de "echte" erfgenaam.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hallo ik ben geen erfgenaam lees anders even mijn andere berichten zal in het vervolg duidelijker zijn
zoek een huis liefst Florida of arizona california weet wel dar er genoeg te koop zijn maar zoek iemand die er al ervaring mee heeft
met dank
zoek een huis liefst Florida of arizona california weet wel dar er genoeg te koop zijn maar zoek iemand die er al ervaring mee heeft
met dank
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben van beroep makelaar (niet in een van de staten die jij noemt) en zal in het kort wat toelichting geven.
In elke staat zijn de regels weer anders en vooral in florida koop je heel gauw een kat in de zak.
Het lijkt leuk al die huizen die voor een habbekrats worden aangeboden. Kopen als investering?
Als je iets koopt als investering verwacht je er wat uit te krijgen. Verhuren? Net als die andere duizenden sukkels die dachten een goed investment te hebben gedaan om te verhuren? Nee dus. het staat gewoon leeg omdat er veel te veel huuraanbod is. Doorverkopen? Aan wie? waarom zou men meer aan jouw betalen als men ook een huis kan kopen dat veel goedkoper is?
Als je in Real estate wilt investeren investeer in een gedeelte waar de economie stabieler is. Koop een income producing property. een appartementen complex bijvoorbeeld waar reeds rendement uitkomt. Dat is wel slim.
Ook heb je in de zuidoostelijke staten veel problemen met schimmel. Zeker met huizen die lang leeg hebben gestaan en waar de airco niet heeft gedraaid.
Bezint dus eer ge begint.
Als je hulp nodig hebt in Missouri wil ik je graag helpen.
Mark
In elke staat zijn de regels weer anders en vooral in florida koop je heel gauw een kat in de zak.
Het lijkt leuk al die huizen die voor een habbekrats worden aangeboden. Kopen als investering?
Als je iets koopt als investering verwacht je er wat uit te krijgen. Verhuren? Net als die andere duizenden sukkels die dachten een goed investment te hebben gedaan om te verhuren? Nee dus. het staat gewoon leeg omdat er veel te veel huuraanbod is. Doorverkopen? Aan wie? waarom zou men meer aan jouw betalen als men ook een huis kan kopen dat veel goedkoper is?
Als je in Real estate wilt investeren investeer in een gedeelte waar de economie stabieler is. Koop een income producing property. een appartementen complex bijvoorbeeld waar reeds rendement uitkomt. Dat is wel slim.
Ook heb je in de zuidoostelijke staten veel problemen met schimmel. Zeker met huizen die lang leeg hebben gestaan en waar de airco niet heeft gedraaid.
Bezint dus eer ge begint.
Als je hulp nodig hebt in Missouri wil ik je graag helpen.
Mark
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
@ Ned in MO,
Waarom specifiek in Florida een kat in een zak kopen?
Is Florida dan anders dan de andere staten?
-
- Amerika-expert
Ach, als je een kat in de zak wilt kopen heb ik een mooie brug voor je te koop. Meer dan honderd jaar oud, maar hij verbindt nog steeds Manhattan met Brooklyn.
Dat is het typisch Amerikaanse voorbeeld van een kat in de zak kopen, de brug schijnt inderdaad een paar keer verkocht te zijn door slimme Amerikanen aan onervaren immigranten.
Florida, Minnesota, New York en al die andere staten: een kat in de zak is overal te koop. En geloof maar dat er voldoende mensen zijn die je wat willen aansmeren. Waar overigens zelfs redelijk verstandige mensen in kunnen trappen. Hoe had Bernie Madoff anders $60 MILJARD bijeen kunnen graaien?
Als je geld wilt beleggen in onroerend goed, doe dat dan in iets waar je af en toe makkelijk even langs kan gaan. Ergens in Nederland, Belgie of Duitsland bijvoorbeeld. En zelfs dan moet je oppassen.
Een huisje in Florida kopen omdat je dan denkt geld te kunnen verdienen is iets wat zelfs vele inboorlingen niet meer lukt. En als je in het achterhoofd hebt: als ik wat bezit daar, dan krijg ik vast wel een verblijfverguning -- dat kun je echt wel vergeten, zo werkt het hier niet.
Maar als je geld teveel hebt: ik sluit me graag achteraan bij de rij van leden van dit forum die best zo aardig zullen zijn om dat aan te willen pakken.
Dat is het typisch Amerikaanse voorbeeld van een kat in de zak kopen, de brug schijnt inderdaad een paar keer verkocht te zijn door slimme Amerikanen aan onervaren immigranten.
Florida, Minnesota, New York en al die andere staten: een kat in de zak is overal te koop. En geloof maar dat er voldoende mensen zijn die je wat willen aansmeren. Waar overigens zelfs redelijk verstandige mensen in kunnen trappen. Hoe had Bernie Madoff anders $60 MILJARD bijeen kunnen graaien?
Als je geld wilt beleggen in onroerend goed, doe dat dan in iets waar je af en toe makkelijk even langs kan gaan. Ergens in Nederland, Belgie of Duitsland bijvoorbeeld. En zelfs dan moet je oppassen.
Een huisje in Florida kopen omdat je dan denkt geld te kunnen verdienen is iets wat zelfs vele inboorlingen niet meer lukt. En als je in het achterhoofd hebt: als ik wat bezit daar, dan krijg ik vast wel een verblijfverguning -- dat kun je echt wel vergeten, zo werkt het hier niet.
Maar als je geld teveel hebt: ik sluit me graag achteraan bij de rij van leden van dit forum die best zo aardig zullen zijn om dat aan te willen pakken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Er zijn hier bepaalde regio's waar zoveel huizen leeg staan, dat het jaren duurt voor de markt aldaar weer aangetrokken is. In mijn county is dat als voorbeeld Palm Bay, hele leuke prijzen voor de huizen, maar op elke 3 huizen staat er wel een leeg/foreclosure. Om het als investment te gebruiken heeft weinig zin, deze huizen verhuren ook heel slecht door het grote aanbod.Disney-Golf schreef:@ Ned in MO,
Aan de andere kant hebben we beachside waar rentals nooit lang leeg staan. Deze huizen kan je verhuren per 12 month lease of shortterm aan vakantiegangers.
Onbekend met het gebied kan veel teleurstellingen op leveren. En net wat Mark in MO al aangaf, door de langdurige leegstand zijn de huizen niet altijd in topconditie, mold/schimmel en een verstopt sewer probleem kan ook veel kosten.
Veel adviseurs zullen zeggen dat het een goede tijd is in investeren in onroerend goed, maar pas wel op waar. Als je wilt gaan verhuren vraag dan 2 maanden deposit en controleer alles elke maand, er word hier namelijk vaak er ruw met huurhuizen omgegaan.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ik sluit me volledig bij je stelling aan wiepster maar dit is toch niet eigen aan Florida?wiepster schreef:Er zijn hier bepaalde regio's waar zoveel huizen leeg staan, dat het jaren duurt voor de markt aldaar weer aangetrokken is. In mijn county is dat als voorbeeld Palm Bay, hele leuke prijzen voor de huizen, maar op elke 3 huizen staat er wel een leeg/foreclosure. Om het als investment te gebruiken heeft weinig zin, deze huizen verhuren ook heel slecht door het grote aanbod.Disney-Golf schreef:@ Ned in MO,
Aan de andere kant hebben we beachside waar rentals nooit lang leeg staan. Deze huizen kan je verhuren per 12 month lease of shortterm aan vakantiegangers.
Onbekend met het gebied kan veel teleurstellingen op leveren. En net wat Mark in MO al aangaf, door de langdurige leegstand zijn de huizen niet altijd in topconditie, mold/schimmel en een verstopt sewer probleem kan ook veel kosten.
Dat heb je toch in alle staten van de V.S., zelfs in Europa.
Vandaar mijn vraag waarom specifiek Florida werd aangehaald door Ned in MO.
Ikzelf heb gekocht in september maar heb wel bijna 2 jaar m'n "huiswerk" gemaakt voor ik gekocht heb. (locatie, locatie, locatie weet je wel...)
Dus was het voor mij geen bevlieging maar een weloverwogen keuze. :beerchug:
Florida en Nevada zijn dacht ik de Staten met de meeste fore closures. In de originele zat ook Arizona, dacht dat deze Staat wat stabieler was, vooral de gebieden waar de oudere Amerikanen gaan rentenieren. Bij ons in de buurt worden de grondprijzen alleen maar hoger en fore closures hoor je zelden, dus hier kan je best een stukje grond kopen als investering.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar jij woont kost real estate dan ook geen balTexas Boy schreef:Florida en Nevada zijn dacht ik de Staten met de meeste fore closures. In de originele zat ook Arizona, dacht dat deze Staat wat stabieler was, vooral de gebieden waar de oudere Amerikanen gaan rentenieren. Bij ons in de buurt worden de grondprijzen alleen maar hoger en fore closures hoor je zelden, dus hier kan je best een stukje grond kopen als investering.

Het is niet zozeer Florida hoor, maar de meeste mensen die op een koopje denken uit te zijn en wat in Florida kopen ,kopen dat niet aan de beach want dat is nog een stuk duurder. Het gaat om huizen in de woonwijken die annewiep al aangaf. Grote leegstand en geen of weing verhuur mogelijkheden. Met winst verkopen is ook geen optie daar.Disney-Golf schreef:@ Ned in MO,
Er is in Florida een groot overschot aan leegstaande woningen en vaak met veel problemen.
Als je in real estate wilt investeren kan je daar leuk geld aan verdienen maar dan moet je het wel goed doen.
Als ik als buitenlander in mijn omgeving (springfield, MO) wilde investeren in onroerend goed, zou ik kijken naar een appartementencomplex dat reeds opbrengst aan huur heeft en war mogelijkheden in zitten.
Kijk als jij een complex voor 3 miljoen koopt en je netto return on investment is 12 procent bijvoorbeeld. Als je er dan een full time apartment manager en een maintenance persoon in dienst hebt, zou je ook nog eens voor zichtig aan een E2 kunnen werken. Lukt dat niet dan heb je altijd nog een investering die niet alleen een leuke uitbetaling doet maar die over langere periodes ook meer waard wordt.
Als je hier zou wonen, dan kun je overwegen om foreclosures op te kopen, te renoveren en of uitverhuren of weer verkopen.
Heb ik ook in het verleden gedaan en altijd leuk aan verdiend. Helaas zijn de banken niet zo makkelijk meer en moet je veel meer eigen geld hebben. Heb je dat dan kun je hier heel leuk verdienen.
Of dit ook in Florida het geval is weet ik niet want die markt ken ik niet.
Ik heb laatst ook forum lid Tony geholpen met het vinden van een realtor in St Louis. Ik ben daar ook gelicensed maar ik ken die markt niet. Daarom een goede Realtor voor hem gezocht en Tony was er erg tevreden over.
Zo ook in Florida en elders. Ik kan mensen daar niet bijstaan maar kan doordat ik veel ervaring heb wel een goede realtor van een slechte onderscheiden en daar iemand mee op weg helpen.
mark
Paar weken geleden hadden we weer mensen uit Springfield, MO op bezoek en wat waren ze blij in het mooie Texas te zijn. Missouri was ook wel mooi, maar als het even regent staat de hele Staat onder water. In MO kan je beter investeren in een boot dan een huisned in MO schreef:Waar jij woont kost real estate dan ook geen bal

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
wat sta je nou te stamelen Hans?
Enne ik heb jou nog nooit op mijn erf gezien Hans dus hear say telt niet. Ben wel op die uitdragerij van jouw geweest
. Moet gezegd worden dat ik het wel een lollig campinkje vond.
Alleen die Fire ants he? Niet in gaan zitten.

Enne ik heb jou nog nooit op mijn erf gezien Hans dus hear say telt niet. Ben wel op die uitdragerij van jouw geweest

Alleen die Fire ants he? Niet in gaan zitten.
Gooed verwoord Mark. Verder is Florida een toeristische trekpleister, wat veel buitenlanders en out of State Amerikanen trekt, wat helaas ook weer de dubieuze sjacheraars in de kaart speelt.
Beach properties worden ook wel goedkoper. Mijn schoonouders hebben een duplex vlak bij het strand, wat al behoorlijk "oud" is, ruim 30 jaar, maar deze staan nooit leeg.
Een collega is 30% van haar investments/401K verloren en is nu ook op zoek naar een leuk investment duplex. Haar echtgenoot is een contractor, dus opknap/onderhouds kosten heeft ze niet. Verder heeft ze zelf een aantal jaar als realtor gewerkt, ik denk dat zij een behoorlijk rendement zal gaan halen van haar investment. Voor anderen, onbekend in deze regio, zal het stukken moeilijker zijn.
Beach properties worden ook wel goedkoper. Mijn schoonouders hebben een duplex vlak bij het strand, wat al behoorlijk "oud" is, ruim 30 jaar, maar deze staan nooit leeg.
Een collega is 30% van haar investments/401K verloren en is nu ook op zoek naar een leuk investment duplex. Haar echtgenoot is een contractor, dus opknap/onderhouds kosten heeft ze niet. Verder heeft ze zelf een aantal jaar als realtor gewerkt, ik denk dat zij een behoorlijk rendement zal gaan halen van haar investment. Voor anderen, onbekend in deze regio, zal het stukken moeilijker zijn.
- Bandido
- Amerika-expert
Toevallig zag ik van de week op TV dat ook Arizona de boel is ingestort. Vooral in en om Phoenix, omdat daar na een lange tijd van groei, veel mensen nu weer wegtrekken (al dan niet gedwongen door ontslagen). Inmiddels heeft het na Las Vegas, zo'n beetje de meeste foreclosures: 1 op de 22 huizen.Texas Boy schreef:Florida en Nevada zijn dacht ik de Staten met de meeste fore closures. In de originele zat ook Arizona, dacht dat deze Staat wat stabieler was,

"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
phoenix is al lang ingestort
hartelijk bedankt voor de info ben er momenteel nog niet uit wat ik ga doen
zal verder de rubrieken lezen en we zien wel
mat dank :beerchug: :beerchug:
zal verder de rubrieken lezen en we zien wel
mat dank :beerchug: :beerchug:
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hey ,
Bart en mezelf gaan emigreren eind september dit jaar, we gaan beginnen in Florida omdat je daar veel long term rentals furnished kan huren wat ons nog tijd geeft om al dan niet container met spullen nog op te sturen of te verkopen in Belgie.
Als alles een beetje volgens plan verloopt en we ook beiden werk vinden zijn we wel van plan een huis te kopen, alleen omdat we bereid zijn indien nodig nog te verhuizen als dit werkvereiste zou zijn, willen we niet onmiddellijk een huis kopen.
Ik vroeg me af waarmee je rekening moet houden als je een huis koopt in USA, daarmee bedoel ik als je hier in Belgie een huis koopt dan mag je nog op zijn minst 17% notariskosten bovenop de prijs betalen, je hebt ook een jaarlijks Kadastraal Inkomen.
Met welke kosten moet je rekening houden als je een huis koopt en bestaat er ook zoiets als een jaarlijke eigendomsbelasting ?
Andere vraag bij het huren welke verzekering moet je als huurder afsluiten ? Wat is ongeveer kost/maand
Groetjes
Bart & Ineke
Bart en mezelf gaan emigreren eind september dit jaar, we gaan beginnen in Florida omdat je daar veel long term rentals furnished kan huren wat ons nog tijd geeft om al dan niet container met spullen nog op te sturen of te verkopen in Belgie.
Als alles een beetje volgens plan verloopt en we ook beiden werk vinden zijn we wel van plan een huis te kopen, alleen omdat we bereid zijn indien nodig nog te verhuizen als dit werkvereiste zou zijn, willen we niet onmiddellijk een huis kopen.
Ik vroeg me af waarmee je rekening moet houden als je een huis koopt in USA, daarmee bedoel ik als je hier in Belgie een huis koopt dan mag je nog op zijn minst 17% notariskosten bovenop de prijs betalen, je hebt ook een jaarlijks Kadastraal Inkomen.
Met welke kosten moet je rekening houden als je een huis koopt en bestaat er ook zoiets als een jaarlijke eigendomsbelasting ?
Andere vraag bij het huren welke verzekering moet je als huurder afsluiten ? Wat is ongeveer kost/maand
Groetjes
Bart & Ineke
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey Bart en Ineke
Ik heb net zelf een huis gekocht in St Louis (Missouri). De kosten die ik heb gehad bovenop het huis vielen echt zeer goed mee.
Ik heb ongeveer elke inspectie laten uitvoeren (radon, schatting, bouw, loodgieterij, exacte oppervlakte opmeting van de grond, enz) op het huis en dat heeft me ongeveer 1200$ gekost. Ik zou dit zeker aanraden.
Daar bovenop had ik nog de Title kosten (dit is de registratie van de aankoop) en dit heeft nog een een 1200$ gekost.
Ik heb dus alles samen 2400$ betaald.
Ik heb de woning wel cash betaald en ik denk dat er wel nog iets bij komt als je een lening neemt.
Er is inderdaad een eigendomsbelasting (property tax) en die is waar ik woon een stuk hoger dan in Belgie. Ik betaal hier een 3000$ per jaar propertytax op een huis van ongeveer 300.000$. Maar dit is sterk afhankelijk van waar je woont
Hou er ook rekening mee dat de Brandverzekering (home owners insurance) een pak duurder is dan in Belgie. Ik betaal ongeveer 1200$ per jaar hiervoor
groetjes,
tony
volgens mij betaal je in belgie max 12% (10% beschrijf en 2% voor de notaris). Ik heb wel alleen ervaring in vlaanderen, niet in Brussel of Walonie.daarmee bedoel ik als je hier in Belgie een huis koopt dan mag je nog op zijn minst 17% notariskosten bovenop de prijs betalen
Ik heb net zelf een huis gekocht in St Louis (Missouri). De kosten die ik heb gehad bovenop het huis vielen echt zeer goed mee.
Ik heb ongeveer elke inspectie laten uitvoeren (radon, schatting, bouw, loodgieterij, exacte oppervlakte opmeting van de grond, enz) op het huis en dat heeft me ongeveer 1200$ gekost. Ik zou dit zeker aanraden.
Daar bovenop had ik nog de Title kosten (dit is de registratie van de aankoop) en dit heeft nog een een 1200$ gekost.
Ik heb dus alles samen 2400$ betaald.
Ik heb de woning wel cash betaald en ik denk dat er wel nog iets bij komt als je een lening neemt.
Er is inderdaad een eigendomsbelasting (property tax) en die is waar ik woon een stuk hoger dan in Belgie. Ik betaal hier een 3000$ per jaar propertytax op een huis van ongeveer 300.000$. Maar dit is sterk afhankelijk van waar je woont
Hou er ook rekening mee dat de Brandverzekering (home owners insurance) een pak duurder is dan in Belgie. Ik betaal ongeveer 1200$ per jaar hiervoor
groetjes,
tony
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6834 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73