Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

4 Juli en campgrounds

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ester
Amerika-newbie

4 Juli en campgrounds

Bericht door ester »

Hallo allemaal,

Zo rond 4 Juli zitten we in of het liefst in de buurt van San Francisco en jawel met een camper.
Omdat het dan independence day is zal het wel super druk zijn.
Moet je daarom van te voren campgrounds boeken? Wij gaan van 11 Juni tot 11 Juli, dus in het hoogseizoen. Moet je dan sowieso reseveren?
Kan je campgrounds ook de ochtend zelf bellen om een plekje te reserveren?

Nog een andere vraag, wat is er op independence day allemaal te doen?
Dat hangt natuurlijk van de plek af, maar wat hebben jullie tot nu toe meegemaakt?

Ester
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ester,

4 juli valt dit jaar op een zondag, de dag erop moeten de meesten waarschijnlijk weer aan het werk. Zelf heb ik het vermoeden dat het daarom niet overal superdruk zal zijn. Dit weet ik echter niet zeker, wellicht kunnen de forum leden uit Amerika hier een beter antwoord op geven.

Als jullie er nu echter al (vrij) zeker van zijn dat jullie op 4 juli in of nabij San Francisco zijn, kan het natuurlijk geen kwaad alvast te reserveren. Mocht de route toch helemaal anders worden dan kun je de reservering altijd nog t.z.t. annuleren.

Zelf heb ik independence day 1x meegemaakt in Amerika bij familie. Overdag waren daar geen bijzonderheden. 's Avonds zijn we naar het vuurwerk wezen kijken in de buurt. Dit jaar ben ik rond 4 juli in de buurt van Lake Tahoe. Ik ben ook heel benieuwd of daar nog speciale festiviteiten zijn.

Leuk dat jullie ook op 11 juni vertrekken, ik vertrek dan ook naar Amerika, met UA om 13.05 uur naar Seattle via Washington, DC. :lol:

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ester
Amerika-newbie

Bericht door ester »

Hoi Roland,

Grappig dat we de zelfde dag vertrekken!
Wij gaan ook met ua, maar vertrekken om 7.10 am via Frankfurt.

Groeten Ester
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: 4 Juli en campgrounds

Bericht door Rob »

ester schreef:Hallo allemaal,

Zo rond 4 Juli zitten we in of het liefst in de buurt van San Francisco en jawel met een camper.
Omdat het dan independence day is zal het wel super druk zijn.
Moet je daarom van te voren campgrounds boeken? Wij gaan van 11 Juni tot 11 Juli, dus in het hoogseizoen. Moet je dan sowieso reseveren?
Kan je campgrounds ook de ochtend zelf bellen om een plekje te reserveren?

Ester
Hoi Ester,

Het is langs de kust zo wie zo verstandig om in de weekends te reserveren omdat veel Amerikanen er in het weekend op uit gaan met hun camper.
Je moet langs de kust ook rekenen op hoge prijzen in het weekend.
's morgens een site reserveren is in die periode heel verstandig hou wel je creditcard bij de hand als je belt want zonder kan je niet reserveren, indien mogelijk zou ik zelfs 1 of 2 dagen er voor bellen.
De enige keer dat ik een campground gereserveerd heb was ook aan de kust (Newport onder LA) en omdat het weekend was, toen we er aankwamen bleek de campground met 450 sites ook echt vol te zijn.
Er zijn trouwens niet zo gek veel campgrounds rond SFO.
Je kan ook nog kijken naar campgrounds in de State Parks, deze zijn wel allemaal first come first served en hier kan je niet van te voren reserveren.
Happy Camping :wink:
Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Ester,

Ben vanmorgen eens even in mijn campgroundbijbel gedoken en heb het volgende voor je gevonden.
SFO, Candlestick RV Park in bij het stadion kost $ 46 tot $ 49
Greenbrae, 25 mile noord van SFO, Golden Gate Trailer Park kost $ 33 maar scoort slecht in de rating
Larkspur, 12 mile noord van SFO , Marin Park kost $ 35 leuke campground hebben wij al eens gestaan.
Pacifica 15 mile zuid van SFO aan de kust SFO RV Resort kost $ 38 tot $ 56
Redwood City, 25 mile zuid van SFO Trailer Villa RV Park kost $ 30 scoort laag is een grote asfaltplaat met 100 vaste bewoners en 25 trekkerplaatsen niet veel bijzonders we hebben er een keer gestaan.
Oakland, 10 mile oost van SFO aan de andere kant van de bay, Anthony Chabot Family Camp Regional Park, kost $ 15 tot $ 20 geen hook-up is een publiekpark
Half Moon Bay, 25 mile zuid van SFO aan de kust, Pelican Point RV Park, kost $38.20 tot $ 42.60 lage score.
De genoemde prijzen komen uit de genoemde campgroundbijbel en zijn prijzen van 2003 hier moet je nog wel de Tax berekenen hoeveel dat is weet ik niet.
Gr.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Coyote schreef:Ester,

4 juli valt dit jaar op een zondag, de dag erop moeten de meesten waarschijnlijk weer aan het werk. Zelf heb ik het vermoeden dat het daarom niet overal superdruk zal zijn. Dit weet ik echter niet zeker, wellicht kunnen de forum leden uit Amerika hier een beter antwoord op geven.
Nee, hoor, als 4 juli op zondag valt, hebben de meeste Amerikanen 5 juli vrij. Wij zullen ook met 4 juli in San Francisco zijn, maar dan in een hotel.

Ik zou absoluut van tevoren een camping reserveren, want heel veel mensen kamperen en picknicken op 4 juli.

Dat is dus wat er meestal is: concerten op open plaatsen, picknicken en vuurwerk 's avonds. Het is voornamelijk een gezellig buiten familiefeest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ester
Amerika-newbie

Bericht door ester »

bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Ook handig al die campgroundadressen!
Heb ik zeker wat aan.
Groeten van Ester
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

.
SFO, Candlestick RV Park in bij het stadion kost $ 46 tot $ 49
Greenbrae, 25 mile noord van SFO, Golden Gate Trailer Park kost $ 33 maar scoort slecht in de rating
Larkspur, 12 mile noord van SFO , Marin Park kost $ 35 leuke campground hebben wij al eens gestaan.
Pacifica 15 mile zuid van SFO aan de kust SFO RV Resort kost $ 38 tot $ 56
Redwood City, 25 mile zuid van SFO Trailer Villa RV Park kost $ 30 scoort laag is een grote asfaltplaat met 100 vaste bewoners en 25 trekkerplaatsen niet veel bijzonders we hebben er een keer gestaan.
Oakland, 10 mile oost van SFO aan de andere kant van de bay, Anthony Chabot Family Camp Regional Park, kost $ 15 tot $ 20 geen hook-up is een publiekpark
Half Moon Bay, 25 mile zuid van SFO aan de kust, Pelican Point RV Park, kost $38.20 tot $ 42.60 lage score.
]

Hoi Rob,

Ken je misschien ook zien op welke van deze campgrounds je ook met een tentje kan staan? Ik ken alleen de KOA-camping in Petaluma 34 mile ten noorden van SF. Staan deze campings ook in jouw boek?
Heb je ook nog tips voor een campground in/bij LA? (voor een tentje)

Alvast bedankt voor de moeite

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 4 Juli en campgrounds

Bericht door hekkie »

Nog een andere vraag, wat is er op independence day allemaal te doen?
Dat hangt natuurlijk van de plek af, maar wat hebben jullie tot nu toe meegemaakt
?

Hallo Ester,

Wij waren een keer op 4 july in Jackson Hole in Wyoming. Het was de hele dag feest in dit stadje met muziek een grote (wild west) optocht/parade en 's avonds rodeo en groot vuurwerk op de berghelling. (pracht gezicht). Dus er gebeurt wel degelijk wat zo hier en daar.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:.
[quoteHoi Rob,

Ken je misschien ook zien op welke van deze campgrounds je ook met een tentje kan staan? Ik ken alleen de KOA-camping in Petaluma 34 mile ten noorden van SF. Staan deze campings ook in jouw boek?
Heb je ook nog tips voor een campground in/bij LA? (voor een tentje)

Alvast bedankt voor de moeite

Marjan

Hoi Marjan
Candlestick 18 tentsites
Marin Park geen tent
Golden Gate Trailer Park geen tent
Pelican Point RV Park 19 tentsites
Trailer Villa RV Park geen tent
SFO RV Park geen tent
Oakland 10 tentsites

De KOA in Petaluma staat er ook in, die heeft 44 tentsites, scoort erg hoog in de rating en koste in 2003 $ 39 tot $ 52

Campgrounds rond LA, geen in LA zelf.
alle campgrounds liggen binnen 20 mile van LA.
Yorba Linda ,oost van LA, Canyon RV Park, 19 tentsites, kost $29.50 schoort er laag voor sanitair.
Newport Beach, zuidwest van LA aan de kust, Newport Dunes Waterfront, 75 tentsites, kots $ 32 tot $155, mooie campground hebben er al 2X gestaan.
Garden Grove, oost van LA, CC Camperland RV Park, 8 tentsites, kost $30 tot $41
Anaheim, bij disneyworld
Anahein Harbor RV Park, 3 tentsites, kost $ 30 tot $40
Anaheim Resort RV Prak, 2 tentsites, kost $ 38
Anahein Vacation Park, 9 tentsites, kost $35 tot $52
Traverlers World RV Park, 60 tentsites, kost $ 30 tot $ 38
Alle prijzen van 2003 en voor een camper met 2 personen tentprijzen staan niet vermeld.
Er zijn nog een aantal campgrounds rond LA maar daar zijn geen tentsites beschikbaar.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Rob,

Hardstikke bedankt voor deze informatie.

Groet van Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Hoi Rob,

Hardstikke bedankt voor deze informatie.

Groet van Marjan
Graag gedaan.
Gr.
Rob
ester
Amerika-newbie

Bericht door ester »

De campgrounds aan de kust en de parken zullen wel hoger liggen dan gewoon in het binnenland, maar wat zijn de gemiddelde kosten voor een plek per dag. (met een camper)

Groeten Ester
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

ester schreef:De campgrounds aan de kust en de parken zullen wel hoger liggen dan gewoon in het binnenland, maar wat zijn de gemiddelde kosten voor een plek per dag. (met een camper)

Groeten Ester
Hoi Ester,
Dat ligt er maar aan wat je wilt,
$0,00 campground van Canyon de Chelly tot $ 155,00 voor een topsite op Newport Dunes Waterfront
Maar ga maar uit van:
State Parks en National Forest tussen $ 8,-- en $ 15,-- zoder Hook-Up daar waar ze wel Hook-Up hebben moet je er $ 5, -- bijrekenen.
National Parks en Monuments tussen $0,-- en $ 30,-- laatste prijs is met Hook-Up
Privaatcampgrounds rond de $22,-- gemiddeld
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Rob,

Ik hoop dat ik nog een keer mag vragen om wat voor mij op te zoeken.
Ik zoek nl. campgrounds (voor tent) bij Everett (ten noorden van Seattle).

B.v.d.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Hoi Rob,

Ik hoop dat ik nog een keer mag vragen om wat voor mij op te zoeken.
Ik zoek nl. campgrounds (voor tent) bij Everett (ten noorden van Seattle).

B.v.d.

Marjan
Hoi Marjan,

Kon er 2 vinden met tentsites.
Harbour Pointe RV Park Deli& Grill zuidwest van Everett, 1 tentsite, kost $27.73.
Lakeside RV Park, zuidwest van Everett, 9 tentsites, kost $34.79.
Beide liggen aan de S-99 schuin tegenover elkaar.

Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Kon er 2 vinden met tentsites.
Harbour Pointe RV Park Deli& Grill zuidwest van Everett, 1 tentsite, kost $27.73.
Lakeside RV Park, zuidwest van Everett, 9 tentsites, kost $34.79.
Beide liggen aan de S-99 schuin tegenover elkaar.

Hi Rob,

Thank you very much...........:)

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
K@t
Amerika-ontdekker

Bericht door K@t »

Hallo Rob,

op zoek naar interessante informatie over kamperen, kwam ik hier terecht.

Mag ik misschien vragen wat jouw "campgroundbijbel" juist is/inhoudt en waar je die kan bestellen?

Wij trekken van 19 juli tot 13 augustus naar Californië en willen ook vooral kamperen (rond San Diego, rond Las Vegas (? waarschijnlijk toch hotel), Sequoia National Park, Yosemite, Lake Tahoe, Big Sur, ...). Kan ik daarover info vinden in die bijbel van je?

Wij willen niet alles van tevoren plannen, maar alles bijhebben om op het moment zelf niet voor verrassingen te staan is een voordeel!

Alvast erg bedankt,

K@t

OK, sorry, bij het verderspitten ben ik nog een ander onderwerp tegengekomen dat hier specifiek over gaat. Te snel geweest! :oops:

Toch nog een vraagje: is het de moeite dat we die bestellen wanneer we voor 1 keer naar Amerika gaan (misschien later wel meer...) of kunnen we het ook doen met de website?

We vertrekken trouwens al op 19 augustus... dat is nog maar een week of 8 dus als hij te laat aankomt?

Thx, K@t
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi K@t,

Even voor de duidelijkheid wanneer vertrekken jullie nu je geeft 2 verschillende data op.
Of het de moeite is om te bestellen voor 1 X kan ik niet voor je beoordelen, zelf gebruik ik hem twee tot drie jaar en bestel dan weer een nieuwe, je kan eens kijken op de site of je voldoende infomatie kan vinden of dat je je moet aanmelden als Goldmenber wat weer geld kost.
De laatste keer dat ik het boek bestelde duurde het 6 weken met een omzwerving via Belgie i.v.m. een verkeerde postcode.
Hopelijk heb je hier wat aan en anders hoor ik het wel.
Gr.
Rob
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Rob schreef: Larkspur, 12 mile noord van SFO , Marin Park kost $ 35 leuke campground hebben wij al eens gestaan.
Rob,

Ben je vanaf deze camping met een veerboot naar San Francisco gegaan? Weet je daarvan misschien ook nog tijden, of een website waar ik deze kan vinden. Op zich lijkt het ons mooi om aan de overkant van de baai te zitten, maar wij willen wel 's avonds in San Francisco kunnen verblijven.

Gr.
Olaf
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer