Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

schatting week NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Laurens
Amerika-ontdekker

schatting week NYC

Bericht door Laurens »

hallo,
als jullie een schatting moesten maken van hoe duur een week new york kost voor 2 personen(all incl.) wat zou het dan zijn ( er vanuit gaand dat we t goedkoopste vliegticket nemen + verblijf in youthhostel.)?
alvast bedankt!

Laurens
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Hallo Laurens,

Wij gaan naar New York van 27 december tot 5 januari, daarna vliegen we door naar Seattle. We betalen voor ons vliegticket 501 euro (Amsterdam - New York - Seattle en weer terug).
Voor het verblijf in New York (Flushing YMCA) betalen we gemiddeld 27,5 euro per nacht per persoon. Voor deze periode is dat vrij goedkoop.
Denk dat je voor het eten en drinken en eventuele uitstapjes een dollartje of 20 per dag wel kan rekenen (denk ruim genomen als je low budget wil doen). Hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
Voor meer informatie en voor de voorbereidingen van onze trip, kijk op ons weblog: http://www.insidetnn.blogspot.com
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Ten eerste kun je vragen over NY best in de New york gedeelte posten i.p.v op twee verschillende plaatsen zoals je ook bij de vorige topic heb gedaan.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

20 dollar per dag :shock: in new york, misschien het dubbele als ook nog wat wilt zien!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Ja je hebt idd wel meer dan 20 dollar per dag nodig. Of je moet elke maaltijd bij de Mc gaan eten..
Info en prijzen over hostels kun je hier vinden http://www.hostels.com
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik vind 27,50 Euro per nacht heel goedkoop!!! Ik neem aan dat je dan op een 8-persoons slaapzaal zit ofzo? En in Flushing zit je toch een eindje van Manhattan.

In februari betaalden wij USD 73 per nacht voor een 2-persoonskamer bij Hostel Jazz on the Park, naast Central Park.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Vergeet niet subway costs mee te rekenen, 2 dollar per rit tikt toch aan als je met een budget werkt, maar je kunt een unlimited rides card nemen voor een week, moet je even uitrekenen hoeveel gebruik je er van gaat maken.
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

denken jullie dat 1500-1600 euro genoeg zal zijn met zn 2-en?
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Mack schreef:Ik vind 27,50 Euro per nacht heel goedkoop!!! Ik neem aan dat je dan op een 8-persoons slaapzaal zit ofzo? En in Flushing zit je toch een eindje van Manhattan.
We hebben voor 27,50 euro per nacht per persoon een eigen kamer. Dit was idd vrij goedkoop. :wink:
GEoDLeto schreef:Vergeet niet subway costs mee te rekenen, 2 dollar per rit tikt toch aan als je met een budget werkt, maar je kunt een unlimited rides card nemen voor een week, moet je even uitrekenen hoeveel gebruik je er van gaat maken.
Voor 21 dollar nemen we en onbeperkte card. Die hebben we wel nodig aangezien we in de wijk Queens zitten (half uurtje met de subway).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Raymond schreef:Voor 21 dollar nemen we en onbeperkte card. Die hebben we wel nodig aangezien we in de wijk Queens zitten (half uurtje met de subway).
Die kost tegenwoordig $ 24,-- vorige week nog gebruik van gemaakt :wink:
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

en nu wachten op die tariefverhoging die MTA erdoor will drukken
KarinBee
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinBee »

Ik denk dat je het met 20 dollar per dag niet redt, of je moet inderdaad van McDonald's naar McDonald's fladderen, zoals iemand al zei.

Hier ter informatie een aantal prijzen:
entree Empire State Building $ 15.50
2 uur durende cruise met Circle Line $ 23
ferry naar Statue of Liberty en Ellis Island $ 11.50
entree Madame Tussaud's $ 20

Bedenk ook dat je in New York veel kwijt bent aan fooien. Een taxichauffeur verwacht 10 tot 15% en de bediening in een restaurantje verwacht 15 tot 20%. Dus ook al eet je goedkoop voor 20 dollar per persoon, dan komt daar nog zo'n 3 tot 4 dollar aan fooi bij.
Een groepje Nederlandse studenten die bij een Italiaans restaurant hadden gegeten wilden zonder fooi te geven weggaan en toen heeft de eigenaar van het restaurant de politie erbij gehaald. Ze noemen dat daar "diefstal van diensten", dus het is toch min of meer verplicht fooi te geven.
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Al is het maar een symbolisch 1 dollar omdat je de diensten waardeloos vond, heb een keer een bezorger van het lokale chinese restaurant met 5 cent weggestuurd. Was, met goede redenen, behoorlijk pissig op die vent toen :roll:
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

20 dollar per dag is denk ik niet ruim, en niet krap genomen. We gaan niet elke dag uit eten, we hebben in het youth hostel de beschikking over een magnetron, dus we kunnen dingetjes zelf maken. Het enige wat miss een beetje duur kan uitvallen zijn de uitstapjes, maar we hebben al een heel lijstje gemaakt. Dus dat zal wel goed komen. Voor ontbijt hoef je btw niet naar een plaatselijke tent, je kan ook zelf broodjes halen in de supermarkt en zelf smeren op je kamer, misschien wel net zo lekker. M.a.w. wil ik zeggen dat het misschien tot goedkoper kan dan de meeste mensen zullen denken. 'n Voorbeeld: je gaat een dagje Central Park doen, je bent heus wel de hele dag zoet, je neemt zelf broodjes mee... Voor een dollar of 10-15 ben je echt wel klaar...
KarinBee
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinBee »

Laat ik voorop zeggen dat iedereen natuurlijk zelf moet weten hoe hij zijn of haar trip invult. Maar persoonlijk zou ik stukken minder genieten van mijn reis als ik 's ochtends naar de supermarkt moet om zelfgekochte broodjes te smeren in plaats van een lekkere bagel met cream cheese bij Starbucks te halen.
Natuurlijk kun je het proberen zo goedkoop mogelijk te houden, maar neemt dat niet veel van het plezier van de vakantie weg? Je betaalt sowieso veel geld om daar te komen en te overnachten, dus dan zou ik persoonlijk nog even langer doorsparen voor extra zakgeld om dan ook echt een relaxte tijd daar te hebben.

Wij gaan in december en we nemen voor elke dag 100 dollar per persoon mee. We gaan bekijken wat we willen bekijken en zullen onszelf van alle gemakken voorzien. Als ik moe ben neem ik een taxi, als ik wil ontbijten doe ik dat American style, als ik iets wil bezichtigen dan zal ik dat doen. Ik ga genieten, en niet constant rekenen en kijken of het nog goedkoper kan. (En dat terwijl ik een Nederlander ben! :wink: ) En als die 100 dollar te veel blijkt te zijn, heb ik aan het eind van de trip nog wat over om thuis nog iets leuks te gaan doen.
KarinBee
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinBee »

Ik heb ook nog een tip:

neem de ferry naar Staten Island. Je hebt een fantastisch uitzicht op Manhattan en het is helemaal gratis!

:D
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Punt 1, we zijn 'arme' studenten. Arm in relatieve zin, want als je arm bent ga je niet naar Amerika. Kenmerkend van die 'arme' studenten is dat ze altijd veel willen zien voor weinig geld. Ons doel voor deze reis was 3 maanden Amerika voor onderzoek respectievelijk vlieguren in Port Angeles, nabij Seattle. Als je dan toch New York tegenkomt op de route, en je kan dit tegen een gering bedrag meepikken, waarom niet?

Punt 2, ik zeg niet dat ik minder geniet met weinig geld. Ik geniet als ik zoveel mogelijk van de wereld kan zien. Als je maar een beperkt budget hebt en toch veel wil zien, zoals eerder al gezegd, zul je wat beter met je budget om moeten gaan. Later 'als we groot zijn' kunnen we nog eens terug.

We zijn er btw over aant denken, omdat we een heel lage begroting hebben voor die drie maanden om wat meer geld in New York te besteden. We'll see! :wink:
Oblaat
Amerika-newbie

Re: schatting week NYC

Bericht door Oblaat »

Laurens schreef:hallo,
als jullie een schatting moesten maken van hoe duur een week new york kost voor 2 personen(all incl.) wat zou het dan zijn ( er vanuit gaand dat we t goedkoopste vliegticket nemen + verblijf in youthhostel.)?
alvast bedankt!

Laurens
Wij waren voor midrange hotel ong. 100 euro p.n kwijt (50 p.p) + leuke dingen is zeker 50 /60 doller p.p per dag, dus met wat ruimte ingebouwd toch zeker 100 tot 150 dollar per dag, is ong. 80 tot 130 euro p.d.

Dan kun je ook doen wat je leuk vindt, tenzij je een hele dure smaak hebt natuurlijk.
all just a little bit of history repeating
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer