Ik durf hier haast geen antwoord te plaatsen, maar vind het ook nogal onbeleeft om geen antwoord te geven!
Dus sorry voor diegene die weer erg schrikken dat er een nieuw berichtje is geplaatst, maar ik geeft toch even antwoord op de vraag waarom ik hier niet permanent zou willen blijven wonen.
Omdat Amerika voor mij toch een onbekend land is met zijn regeltjes en gebruiken. Jullie, die allemaal meedoen aan de loterij, hebben allemaal al jaren "wat" met Amerika of hebben daar hun liefde wonen. Maar voor mij is dat helemaal niet het geval; ik had nooit interesse voor Amerika, veel te ver weg en in Europa was nog genoeg te ontdekken. Juni'08 is bij ons de plannen voor het volgen van een opleiding [van mij man] in Florida begonnen en ben ik me toen wat meer gaan verdiepen in Amerika.Toen iets later bleek dat Florida misschien niet door zou gaan [geen plek op de opleiding] en dat het dan 1 van de Scandinavische landen kon gaan worden, was ik toch wel wat terleurgesteld! Ik was inmiddels toch wel nieuwgierig naar het leven in Florida!
Gelukkig bleek later dat het toch Florida ging worden [de krediet crisis zorgde dat er wat plekken leeg kwamen]. Nu valt dat "veel te ver weg" heel erg mee en helemaal door de computer is het contact met Nederland erg gemakkelijk te onderhouden. Maar toch, mijn familie en vrienden zitten in NL. Natuurlijk heb ik hier ook vrienden maar ik merk dat ik de taal niet goed genoeg behees en je allemaal een hele andere achtergrond hebt.
Maar zo voor die maximaal 2 jaar is het een fantastisch land en een super uitdaging die we zijn aangegaan en vind ik het ook wel een beetje jammer dat het er na uitziet dat we het geen 2 jaar gaan volhouden maar na 13 maanden misschien wel weer terug naar NL gaan [heeft mijn man zijn opleiding afgerond]. Amerika zal nu wel zeker op ons vakantielijstje blijven staan! Maar Amerika als vakantieland is heel anders dan wonen in Amerika en al die regeltjes in Nederland zijn soms zo gek nog niet

.
Sorry maar ik kan niet goed uitleggen waarom ik het wel super vind dat we dit voor maximaal 2 jaar doen maar dat ik er niet aan moet denken om voor altijd in het buitenland te wonen!