Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eind augustus ook naar de VS
Eind augustus ook naar de VS
Hallo allemaal,
vanaf 22 augustus ga ik samen met mn vriendin naar het zuiwesten van de States. Ik ben zelf al vaker in de VS geweest, maar dan voornamelijk de Oostkust. Ons voorlopige schema ziet er als volgt uit:
- Op 22 augustus is onze aankomst in LA, waar we vanaf LAX een huurauto hebben geboekt. We verblijven dan 3 nachten in LA.
- Dan rijden we naar San Francisco, waar we ook 3 nachten willen blijven.
- Vervolgens naar Yosemite met 2 nachten.
- Via Sequoia naar Death Valley met een overnachting in Death Valley.
- Dan gaan we door naar Las Vegas, waar we 3 nachten zullen verblijven. Vanaf hier willen we ook de Grand Canyon gaan bekijken.
- Van Las Vegas willen we dan door naar San Diego, maar ik weet nog niet via welke route.In ieder geval willen we wel 2 nachten in San Diego verblijven
- Tot slot rijden we weer door naar LA. Na 2 nachten zullen we dan weer op 7 september naar huis vliegen.
We hebben alleen de vliegreis en de huurauto geboekt tot nu toe. Ik zit er nog wel aan te denken om de eerste overnachtingen in LA vast te leggen. De rest komt gaandeweg de reis wel.
Het is niet zo heel lang, maar mn vriendin heeft niet meer vakantiedagen. Hebben jullie misschien nog enige op- of aanmerkingen of tips? Wat zijn echte must see's? Elke info is welkom. :doublethumb:
vanaf 22 augustus ga ik samen met mn vriendin naar het zuiwesten van de States. Ik ben zelf al vaker in de VS geweest, maar dan voornamelijk de Oostkust. Ons voorlopige schema ziet er als volgt uit:
- Op 22 augustus is onze aankomst in LA, waar we vanaf LAX een huurauto hebben geboekt. We verblijven dan 3 nachten in LA.
- Dan rijden we naar San Francisco, waar we ook 3 nachten willen blijven.
- Vervolgens naar Yosemite met 2 nachten.
- Via Sequoia naar Death Valley met een overnachting in Death Valley.
- Dan gaan we door naar Las Vegas, waar we 3 nachten zullen verblijven. Vanaf hier willen we ook de Grand Canyon gaan bekijken.
- Van Las Vegas willen we dan door naar San Diego, maar ik weet nog niet via welke route.In ieder geval willen we wel 2 nachten in San Diego verblijven
- Tot slot rijden we weer door naar LA. Na 2 nachten zullen we dan weer op 7 september naar huis vliegen.
We hebben alleen de vliegreis en de huurauto geboekt tot nu toe. Ik zit er nog wel aan te denken om de eerste overnachtingen in LA vast te leggen. De rest komt gaandeweg de reis wel.
Het is niet zo heel lang, maar mn vriendin heeft niet meer vakantiedagen. Hebben jullie misschien nog enige op- of aanmerkingen of tips? Wat zijn echte must see's? Elke info is welkom. :doublethumb:
-
- Amerika-expert
Re: Eind augustus ook naar de VS
Misschien eens checken waarin het minst rijtijd/kilometers kruipt :Dan gaan we door naar Las Vegas, waar we 3 nachten zullen verblijven. Vanaf hier willen we ook de Grand Canyon gaan bekijken
- las vegas -grand canyon heen en terug en dan naar san diego
- las vegas - grand canyon en grand canyon-san diego
op 1 dag heen en terug naar de grand canyon rijden wordt hier doorgaans afgeraden + je mist zonsopgang/zonsondergang.
jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet niet dat je onderweg ook zult moeten overnachten. Ik tel nu 16 overnachtingen in je opsomming, maar ik mis een overnachting tussen LA en SF. Ook zul je tussen Yosemite en Death Valley zeker een overnachting moeten plannen als je via Sequoia gaat, anders heeft het geen zin om de route via Sequoia te nemen want je zult geen tijd hebben om sequoia's te zien als je alleen maar door het park rijdt.
De Grand Canyon vanaf Las Vegas is alleen te doen als je er ook overnacht, niet alleen omdat jhe anders de zonsopgang/-ondergang mist, maar het is ook een behoorlijk eind rijden, en om alleen maar tijd te hebebn om even naar beneden te turen is toch erg jammer.
Ik zou voorstellen om San Diego te laten vallen zodat je op de rest van de route nog tijd hebt om iets te zien.
Maak eerst een haalbare route, je hebt de belangrijkste must sees al opgenoemd, de rest komt wel. In 16 dagen kun je niet alles doen.
Marianne
De Grand Canyon vanaf Las Vegas is alleen te doen als je er ook overnacht, niet alleen omdat jhe anders de zonsopgang/-ondergang mist, maar het is ook een behoorlijk eind rijden, en om alleen maar tijd te hebebn om even naar beneden te turen is toch erg jammer.
Ik zou voorstellen om San Diego te laten vallen zodat je op de rest van de route nog tijd hebt om iets te zien.
Maak eerst een haalbare route, je hebt de belangrijkste must sees al opgenoemd, de rest komt wel. In 16 dagen kun je niet alles doen.
Marianne
Dat is misschien wel een goed idee, ja.jta schreef:Misschien eens checken waarin het minst rijtijd/kilometers kruipt :
- las vegas -grand canyon heen en terug en dan naar san diego
- las vegas - grand canyon en grand canyon-san diego
op 1 dag heen en terug naar de grand canyon rijden wordt hier doorgaans afgeraden + je mist zonsopgang/zonsondergang.
jacques
Hoezo overnachten tussen LA en SF? Dat is nog geen 600 km rijden. Als ik het op mn gemakkie doe, heb ik nog genoeg tijd om onderweg te stoppen en rond te kijken. Op een rijdag willen we toch vroeg vertrekken. Rijden is voor ons ook vakantie. Ik heb zelfs op Tenerife 1200km gereden.Martin & Marianne schreef:Vergeet niet dat je onderweg ook zult moeten overnachten. Ik tel nu 16 overnachtingen in je opsomming, maar ik mis een overnachting tussen LA en SF. Ook zul je tussen Yosemite en Death Valley zeker een overnachting moeten plannen als je via Sequoia gaat, anders heeft het geen zin om de route via Sequoia te nemen want je zult geen tijd hebben om sequoia's te zien als je alleen maar door het park rijdt.
Marianne

Datzelfde gaat volgens mij ook op voor de route Yosemite en Death Valley. Als we eenmaal in Sequoia zijn, dan stoppen we her en der wel onderweg. Ik heb toch geen haast.
Las Vegas en de Grand Canyon ga ik wel aanpassen, denk ik. 1 nacht LV, dan 1 nacht Grand Canyon en dan weer 1 nacht LV.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de I5 neemt is het inderdaad 600 km, en dan hoef je ook niet te stoppen want daar is niets te zien. Ik ging er van uit dat je de kustroute zou willen nemen, die is iets langer, en alleen al aan reistijd ruim 8 uur. En dan wil je ook nog wel iets doen onderweg lijkt me. Waarom anders niet in SF beginnen en in LA eindigen?Starry schreef:Hoezo overnachten tussen LA en SF? Dat is nog geen 600 km rijden. Als ik het op mn gemakkie doe, heb ik nog genoeg tijd om onderweg te stoppen en rond te kijken. Op een rijdag willen we toch vroeg vertrekken. Rijden is voor ons ook vakantie. Ik heb zelfs op Tenerife 1200km gereden.![]()
![]()
Van Yosemite naar DV via Sequoia is 11 uur rijden. Zonder stops. De sequoia's staan niet langs de kant van de weg dus die zie je niet. Eind augustus is het al redelijk vroeg donker, dus echt lange dagen zul je ook niet kunnen maken. Ik vind dit gekkenwerk, zelfs zonder Sequoia.Starry schreef: Datzelfde gaat volgens mij ook op voor de route Yosemite en Death Valley. Als we eenmaal in Sequoia zijn, dan stoppen we her en der wel onderweg. Ik heb toch geen haast.
Marianne
Ik wilde inderdaad via de kustroute naar SF. Ik had van een collega begrepen, dat dat prima te doen is (hij had m zelfs heen en weer gereden op één dag). SF beginnen en in LA eindigen is geen optie meer, want de retourtickets Amsterdam - LA zijn al geboekt, evenals de huurauto in LA.Martin & Marianne schreef: Als je de I5 neemt is het inderdaad 600 km, en dan hoef je ook niet te stoppen want daar is niets te zien. Ik ging er van uit dat je de kustroute zou willen nemen, die is iets langer, en alleen al aan reistijd ruim 8 uur. En dan wil je ook nog wel iets doen onderweg lijkt me. Waarom anders niet in SF beginnen en in LA eindigen?
Van Yosemite naar DV via Sequoia is 11 uur rijden. Zonder stops. De sequoia's staan niet langs de kant van de weg dus die zie je niet. Eind augustus is het al redelijk vroeg donker, dus echt lange dagen zul je ook niet kunnen maken. Ik vind dit gekkenwerk, zelfs zonder Sequoia.
Marianne
Ik wist niet, dat het 11 uur rijden was. Dan ga ik toch maar een tussenstop inlassen tussen de 2 parken. Waar kan ik dat het beste doen?
Misschien toch maar San Diego eruit halen, zodat we inderdaad meer tijd hebben voor het overige. Een andere collega van me kwam met San Diego, omdat dat ook de moeite waard moest zijn, volgens hem, maar ik wil dus niet in tijdnood komen.
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Op 1 dag SF via kustroute naar LA en weer terug ??????? :dunno: Ik ben blij dat ik niet in die auto zat!!!!Ik wilde inderdaad via de kustroute naar SF. Ik had van een collega begrepen, dat dat prima te doen is (hij had m zelfs heen en weer gereden op één dag).
laat je niets wijsmaken, dat is gewoon onmogelijk !
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Sequoia wilt, dan zou ik in het park of er net buiten overnachten, bijvoorbeeld in Three rivers of Bakersfield. Op die manier heb je nog wat tijd voor sequoia zelf.Starry schreef:Ik wist niet, dat het 11 uur rijden was. Dan ga ik toch maar een tussenstop inlassen tussen de 2 parken. Waar kan ik dat het beste doen?Martin & Marianne schreef: Van Yosemite naar DV via Sequoia is 11 uur rijden. Zonder stops. De sequoia's staan niet langs de kant van de weg dus die zie je niet. Eind augustus is het al redelijk vroeg donker, dus echt lange dagen zul je ook niet kunnen maken. Ik vind dit gekkenwerk, zelfs zonder Sequoia.
Je kunt ook sequoia helemaal overslaan, en in Yosemite naar de Mariposa Grove gaan om daar de sequoia's te bekijken. Dan rij je vervolgens via de Tioga Pass naar Death Valley. Dit kan eventueel zonder stop, maar ergens overnachten is aan te bevelen als je ook bodie gaat beozeken (aanrader). Je mist dan Sequoia NP, maar het is een mooiere en snellere route.
Bekijk je route eens met googlemaps of een andere routeplanner, je ziet dan de afstanden en reistijden en je kunt wat alternatieven bekijken.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kustroute in een dag afjakkeren is misschien wel te doen, maar je doet jezelf wel te kort dan,het is zo mooi, en er zijn zoveel leuke stops, dat ik minimaal 1 overnachting zou nemen, maar liever nog twee.
Ook van Yosemite naar DV is in 1 keer doorrijden doodzonde, ook daar, er zijn te veel mooie dingen onderweg om niet te stoppen.
Ik zou een dag LA minder doen,en San Diego vergeten, en lekker die dagen uitsmeren over de rest van de reis.
(trouwens,de Grand Canyon verdient ook beter dan even snel op en neer vanuit Las Vegas)
Ook van Yosemite naar DV is in 1 keer doorrijden doodzonde, ook daar, er zijn te veel mooie dingen onderweg om niet te stoppen.
Ik zou een dag LA minder doen,en San Diego vergeten, en lekker die dagen uitsmeren over de rest van de reis.
(trouwens,de Grand Canyon verdient ook beter dan even snel op en neer vanuit Las Vegas)
Ok. nog een nachtje inpassen tussen LA en SF. Waar is kan ik die het beste doen?
Ik heb 'm in Pismo Beach.
Ligt redelijk centraal... iets dichterbij LA dan bij SF.
Ligt redelijk centraal... iets dichterbij LA dan bij SF.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Heb ik naar zitten kijken idd. Mooie tussenstop zo halverwege.
Gisteren hebben we toch ook maar besloten om het rondje de andere kant op te maken. Het wordt nu:
LA-LV-GC-LV-DV-YO-SF-tussenstop-LA
het voordeel om het rondje deze kant op te doen is, denk ik, dat je bij de kustroute aan de goede kant van de weg zit.
Gisteren hebben we toch ook maar besloten om het rondje de andere kant op te maken. Het wordt nu:
LA-LV-GC-LV-DV-YO-SF-tussenstop-LA
het voordeel om het rondje deze kant op te doen is, denk ik, dat je bij de kustroute aan de goede kant van de weg zit.
Is het een goed idee om vanuit Las Vegas naar Grand Canyon om de zuid via Route 66 te rijden en na de overnachting terug te rijden naar Las Vegas om de noord via Zion? Zo zie je toch dingen, die je anders zou missen als je weer dezelfde weg terug zou rijden.
Deze reactie is over het eerste voorgestelde rondje, ik zag pas later dat er een correctie is.
Ik vind het een erg volle reis. Heel veel in de auto zitten en nauwelijks tijd om ergens rond te wandelen en te genieten van alle moois dat je ziet.
Ik zou zowel Sequioa als San Diego overslaan en deze voor een volgende rondreis bewaren.
LA-SF via de kustweg zonder overnachting ? Zonde ! Eén van de mooiste wegen ter wereld.
En iemand heeft dit ook v.v. gereden in 1 dag? Ten enen male onmogelijk: het is een weg met veel haarspeldbochten.
Ik vind het een erg volle reis. Heel veel in de auto zitten en nauwelijks tijd om ergens rond te wandelen en te genieten van alle moois dat je ziet.
Ik zou zowel Sequioa als San Diego overslaan en deze voor een volgende rondreis bewaren.
LA-SF via de kustweg zonder overnachting ? Zonde ! Eén van de mooiste wegen ter wereld.
En iemand heeft dit ook v.v. gereden in 1 dag? Ten enen male onmogelijk: het is een weg met veel haarspeldbochten.
-
- Amerika-expert
dan kom je aan 415 miles tegenover 275 indien je dezelfde weg terugneemt. Wordt dus een heel lange auto-dag, ook al omdat enkel de laatste 120 miles op interstate zijn ( vanaf s. george). Voordien rijdt je door een formidabele streek ( te beginnen met east rim van de Grand Canyon) en o.m. door Zion NP, met dus aangepaste snelheid, veel tijd voor sightseeing zou er niet zijn.Is het een goed idee om vanuit Las Vegas naar Grand Canyon om de zuid via Route 66 te rijden en na de overnachting terug te rijden naar Las Vegas om de noord via Zion?
Jacques
Was er even vergeten bij te vermelden, dat we tussen grand Canyon en Las Vegas via Zion dan ook een overnachting zullen doen. 

Laatst gewijzigd door Rob op 02 jun 2009, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
- Amerika-expert
OEF
is natuurlijk iets helemaal anders. en is de overnachting gepland in springdale ( zion)? of voor zion ( kanab ? mount carmel ?) indien je maar 's avonds in Las Vegas wenst toe te komen zou je in de namiddag Zion kunnen verkennen ( veel meer dan kennismaken zit er niet in) en zou je de vorige dag + voormiddag de streek tussen grand canyon en springdale kunnen bezichtigen.
Jacques

is natuurlijk iets helemaal anders. en is de overnachting gepland in springdale ( zion)? of voor zion ( kanab ? mount carmel ?) indien je maar 's avonds in Las Vegas wenst toe te komen zou je in de namiddag Zion kunnen verkennen ( veel meer dan kennismaken zit er niet in) en zou je de vorige dag + voormiddag de streek tussen grand canyon en springdale kunnen bezichtigen.
Jacques
Kanab, denk ik. Wat jij hier schrijft was precies mijn idee. Het is misschien wat kort, maar meer tijd hebben we niet en je zou natuurlijk in theorie alleen al een week in een park als zion of yosemite kunnen verblijven om het te verkennen, maar om nu een reis van 10 weken te gaan boeken?
Ik ben op zich al heel tevreden als ik alles in ieder geval een keer in het echt gezien heb.

Ik ben op zich al heel tevreden als ik alles in ieder geval een keer in het echt gezien heb.
Laatst gewijzigd door Rob op 02 jun 2009, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben het dit jaar andersom gedaan: van Las Vegas via Valley of Fire en Zion naar Kanab gereden. Met de camper nog wel. Je maakt geen lange wandelingen, maar rijdt wel een prachtige route!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht