misschien eerst even kijken waar het plaatje vandaan komt: https://www.wachovia.com/common_images/ ... ckCard.gifDisney-Golf schreef:Misschien bemoei ik me met zaken die me niet aangaan maar was dit nu verstandig wiepster?
Je plaatst een foto van jouw debit card met naam, nummer en vervaldatum op een forum waar iedereen dit kan kopiëren!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
O.K. ik was te vlug! Toegegeven...
Maar het zou niet de éérste keer zijn dat iemand in z'n entoesiasme een blunder, zoals het geven van persoonlijke gegevens, begaat. :beerchug:
Maar het zou niet de éérste keer zijn dat iemand in z'n entoesiasme een blunder, zoals het geven van persoonlijke gegevens, begaat. :beerchug:
Ik ben een ervaren internetter
, vermeld ook steeds minder persoonlijke gegevens op het internet. Blog is inmiddels weg, probeer tegenwoordig zo anoniem mogelijk de digitale weg te bewandelen.

In ieder geval bedankt voor je bezorgdheid
.

In ieder geval bedankt voor je bezorgdheid

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die Credit card was van Bob Barker, voormalige host van the price is right. geboren en getogen Springfield Missouri Man.
Kijk maar op het kaartje.
Wist je dat Springfield ook de geboorteplaats is van Brad Pitt en zijn highschool heeft gehaald aan Kickapoo High?
Zijn ouders en zijn broer Doug Pitt wonen hier nog steeds
Kijk maar op het kaartje.
Wist je dat Springfield ook de geboorteplaats is van Brad Pitt en zijn highschool heeft gehaald aan Kickapoo High?
Zijn ouders en zijn broer Doug Pitt wonen hier nog steeds
Marc, je had tussen haakjes moeten plaatsen [MO/Springfield reclame....] Tekst [MO/Springfield reclame.....] 

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
He wie Springfield Missouri niet gezien heeft op zijn reizen door de states mist wat. Ik ben er de grootste attractie1250 schreef:Marc, je had tussen haakjes moeten plaatsen [MO/Springfield reclame....] Tekst [MO/Springfield reclame.....]

Douwe Egberts, gemaakt met missouriaans grondwater uit eigen tap. Waar kan je dat nou krijgen?

Nergens!
Als ik een keer in de buurt ben kom ik langs als je het goed vind... :beerchug: neem ik stroop wafels mee
Wil graag een keer jouw bedrijf zien, en jouw mooie Fifth Wheel

Als ik een keer in de buurt ben kom ik langs als je het goed vind... :beerchug: neem ik stroop wafels mee

Wil graag een keer jouw bedrijf zien, en jouw mooie Fifth Wheel

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fifth wheel is verkocht. Woont nu een gezin met 6 kinderen in
Met stroopwafels ben ik altijd te paaien trouwens

Met stroopwafels ben ik altijd te paaien trouwens

- Bandido
- Amerika-expert
Er wordt lang niet altijd naar credit history gevraagd bij het openen van een bankrekening en dus het aanvragen van een debit card. Wel bij een credit card. Waar het denk ik eerder op zal hangen is het niet hebben van een SSN. Hoewel je dat officieel niet echt nodig zou moeten hebben, wordt er eigenlijk altijd naar gevraagd.jiejie schreef:Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar ook banken die een credit historie willen zien bij een normale bank account, daarnaast is bij zeker nog meer banken een social security nummer gewenst.. Er zullen uitzonderingen zijn maar ik zou zo niet weten welke dat zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
En daarom hebben grote en goede banken een speciaal formulier voor mensen die geen social securitynummer hebben. Waarop je invult dat je geen social securitynummer hebt, omdat je geen social securitynummer hebt. Is de bank dan gedekt en ze willen je geld vaak maar al te graag hebben, vooral als het een beetje een redelijke som is.
Even doorvragen doet vaak wonderen. En neem een Nederlandse kredietkaart mee, kunnen ze zien dat je toch wel een beetje te vertrouwen bent.
Maar het hangt erg af van de bank en/of de persoon die je treft, even doorvragen dus en niet bang zijn om het bij een volgende te proberen.
Even doorvragen doet vaak wonderen. En neem een Nederlandse kredietkaart mee, kunnen ze zien dat je toch wel een beetje te vertrouwen bent.
Maar het hangt erg af van de bank en/of de persoon die je treft, even doorvragen dus en niet bang zijn om het bij een volgende te proberen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Bandido
- Amerika-expert
Het social security office heeft dit soort formulieren ook, speciaal voor mensen die hier op een bepaald visum wel wonen, maar geen recht hebben op een SSN. Je krijgt dan een verklaring mee waarin staat dat dat zo is en dat is ook voldoende om een rijbewijs te kunnen halen. Weliswaar gaat dat hier niet op, maar wellicht voor mensen die meelezen wel. Overigens heeft Benno helemaal gelijk dat het inderdaad de moeite waard is om door te vragen. En het vooral ook proberen bij kleinere banken aangezien die vaak minder van bovenaf opgelegde regels hebben en dus wat meer flexibiliteit hebben.Bennogr schreef:En daarom hebben grote en goede banken een speciaal formulier voor mensen die geen social securitynummer hebben. Waarop je invult dat je geen social securitynummer hebt, omdat je geen social securitynummer hebt. Is de bank dan gedekt en ze willen je geld vaak maar al te graag hebben, vooral als het een beetje een redelijke som is.
"Keep Georgia On Your Mind"
In sommige steden kunnen illegalen Hispanics rekeningen openen, hyprotheken en leningen aanvragen 

- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Klopt! Maar mijn probleem is dat ik "dom"ker blond ben, blauwe ogen heb en niet accentloos spaans spreek... 

Haarverf, contactlenzen en slecht Engels spreken 

-
- Amerika-expert
Die illegale Mexicanen hebben vaak een identificatiekaart van de Mexicaanse regering. Banken willen maar al te graag centjes vangen, dus die identificatiekaarten worden geaccepteerd. Misschien kun je je Nederlandse paspoort trekken, staat natuurlijk ook altijd erg indrukwekkend. Zeker als je wat geld meeneemt. En naar hun Swift code en ABA routing nummer vraagt, ze weten dan dat je iets weet van internationaal geld overboeken en dat is ook zeer lucratief voor hen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Om even terug te komen op de eerste vraag uit dit topic:
Misschien kun je hier iets mee: http://www.myus.com/index.shtml , ik heb er zelf geen ervaring mee en kan je dus niet vertellen of het werkt.
Zie ook nog dit oude topic: artikel uit Computer Idee
Misschien kun je hier iets mee: http://www.myus.com/index.shtml , ik heb er zelf geen ervaring mee en kan je dus niet vertellen of het werkt.
Zie ook nog dit oude topic: artikel uit Computer Idee
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
bij ralph lauren.com kun je wel kopen met je nederlandse credit kaart en nu trouwens ook als je een paypal account hebt.Ik heb dit al enkele keren gedaan en via marc laten verzenden....Ik erger me wel dood aan de hoge douane/invoer kosten via DHL .Ik dacht de laatste keer mooi aan de 150 euro invoervrij te zitten maar toch moest ik meer dan alleen de BTW kosten betalen van 19 %.Heb nog een klacht ingediend maar dat draait op niets uit, het zou prettiger zijn als de kosten gespecificeerd waren. Maar goed nu ga ik ter ver offtopic.Poloralphlauren.com enzovoort kan bestellen wat nu nog niet kan omdat mijn Creditcard gekoppeld is aan mijn Nederlandse adres
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hadden ook een rekening bij de Bank of America voor de afhandeling van de verkoop van onze motor home eind 2006, we hadden in die tijd ook een adres in Amerika waardoor we een rekening konden openen. Het ging toen om een lopende rekening en een spaarrekening.Texas Boy schreef:Wij hebben toen we nog in Nederland woonde een bankrekening geopend bij de Bank of America in California en ze stuurden de afschriften gewoon naar Nederland. Op vertoon van wat Nederlandse Creditcards rijbewijs en papspoort was het geen probleem. Het is wel een kwestie van mazzel hebben vrees ik want misschien een andere lokatie had het nooit gedaan, buitenlanders zijn wat eng voor banken
Echter dat adres hebben we niet meer in Amerika, dus toen we recentelijk in Las Vegas waren hebben we gevraagd of we het adres konden veranderen in ons adres in Nederland. In eerste instantie ging dat moeilijk, maar toen bleek dat we het geld in Amerika wilden laten staan, en we het een jaar vast gezet hebben is het adres gewijzigd. Omdat het om een redelijk bedrag ging werd er ook meteen een creditkaart aangekoppeld. Wij hebben begrepen dat het niet zo maar gedaan wordt en alleen omdat er een redelijk bedrag op de rekening staat dit werd toegekend. Dus zo maar een bank binnenlopen en een creditkaart aanvragen zal denk ik niet zo maar gehonoreerd worden.
@Jokaluma
Zie onderstaand:
Waar komen de goederen vandaan? Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten)
Belastingen bij invoer
Uit een EU-land Waarde onbeperkt
Geen douanerechten/Geen omzetbelasting
Uit een niet-EU-land Tot € 22
Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten/Wel omzetbelasting
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
deze gegevens ken ik.Echter omzetbelasting is dus de 19 % BTW neem ik aan.Maar waarop baseren ze de waarde van de goederen.19 % van 150 euro is zo'n 30 euro maar ik moest 60 euro betalen.....Waar komen de goederen vandaan? Waarde van de zending (exclusief verzekerings- en vervoerskosten)
Belastingen bij invoer
Uit een EU-land Waarde onbeperkt
Uit een niet-EU-land Tot € 22
Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten/Wel omzetbelasting
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
De BTW betaal je over de aanschafprijs en transportkosten en ik geloof dat TNT een vast tarief heeft, iets van 10 euro als ze het pakket moeten openen?jokaluma schreef:deze gegevens ken ik.Echter omzetbelasting is dus de 19 % BTW neem ik aan.Maar waarop baseren ze de waarde van de goederen.19 % van 150 euro is zo'n 30 euro maar ik moest 60 euro betalen.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10420 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties