even nog een keer off topic....doet TNT er dan een specificatie bij ? Dit mis ik nl bij DHL.Hierdoor kunnen ze in feite tellen wat ze willen....of zie ik dit verkeerd?Texas Boy schreef:De BTW betaal je over de aanschafprijs en transportkosten en ik geloof dat TNT een vast tarief heeft, iets van 10 euro als ze het pakket moeten openen?jokaluma schreef:deze gegevens ken ik.Echter omzetbelasting is dus de 19 % BTW neem ik aan.Maar waarop baseren ze de waarde van de goederen.19 % van 150 euro is zo'n 30 euro maar ik moest 60 euro betalen.....
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Amerikaanse Creditcard voor een Nederlander
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
DHL zal vaste kosten rekenen en die kan je waarschijnlijk wel opvragen. Als je per koerier spullen laat komen heb je voordeel dat het snel gaat, maar je betaald altijd Belastingen, ze hebben een eigen douane dienst. Wij versturen erg veel via USPS (post) en dan heb je nog weleens mazzel.
Die je, als je 'vergeet' te betalen, ook niet meer hoeft te betalenTexas Boy schreef:maar je betaald altijd Belastingen

Ok, zal niet altijd zo het geval zijn maar is me ooit eens met UPS gebeurd, ze stuurde me een rekening achteraf (waarmee de hele winst van het in het buitenland aanschaffen verloren ging). Ik was er goed pissig om en had de rekening weggesmeten.. nooit meer iets van gehoord

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
bij dhl betaal je meteen aan de deur of bij afhalen,anders krijg je het pakket niet mee......
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
Hehe dat is wel zo slim van zejokaluma schreef:bij dhl betaal je meteen aan de deur of bij afhalen,anders krijg je het pakket niet mee......
jokaluma schreef:bij dhl betaal je meteen aan de deur of bij afhalen,anders krijg je het pakket niet mee......
Je betaald altijd de Belastingen bij koeriersbedrijven, bij de post kan je mazzel hebben.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil hier even iets rechtzetten. Het is niet DHL die deze hoge douane/invoerkosten berekent. dat is vadertje staat. Ook rekent DHL geen 10 euro voor het openen van een pakje.jokaluma schreef:bij ralph lauren.com kun je wel kopen met je nederlandse credit kaart en nu trouwens ook als je een paypal account hebt.Ik heb dit al enkele keren gedaan en via marc laten verzenden....Ik erger me wel dood aan de hoge douane/invoer kosten via DHL .Ik dacht de laatste keer mooi aan de 150 euro invoervrij te zitten maar toch moest ik meer dan alleen de BTW kosten betalen van 19 %.Heb nog een klacht ingediend maar dat draait op niets uit, het zou prettiger zijn als de kosten gespecificeerd waren. Maar goed nu ga ik ter ver offtopic.Poloralphlauren.com enzovoort kan bestellen wat nu nog niet kan omdat mijn Creditcard gekoppeld is aan mijn Nederlandse adres
De waarde van de goederen wordt op een bepaalde manier bepaald.
1. deze staat op de commercial invoice (vrachtbrief). Dit is het bedrag dat op de rekeningen van de verkoper staan of dit is het bedrag dat de ontvanger heeft aangegeven dat het waard is.
Als jij voor bijv $400 aan kleding koopt en er op laat zetten dat het $100 waard is en de douane heeft argwaan, dan moet jij bewijzen dat het $100 was en niet $400.
kan je dat niet dan heeft 2. de douane google als vriend of ze doen een gooi naar de vermoedelijk waarde. Daar betaal je dan belasting over met de kans op een boete.
de eerste 150 euro is import heffing vrij. Belasting betaal je wel tenzij het iets goedkoops is tot 45 euro.
Hier is een lijstje met veel voorkomende import heffingen.
invoerrechten BTW
sieraden 4% 19%
boeken 0% 6%
computers/laptops 0% 19%
fototoestellen 4,2% 19%
spijkerbroeken 12% 19%
sportartikelen 2,7% 19%
telefoons 0% 19%
zonnebrillen 2,9% 19%
Ipod 2% 19%
videocamera's 12,5% 19%
sigaren 26% 19%
houten meubels 0% 19%
schoenen 17% 19%
(bron www.dollarwinkel.nl)
je betaalt belastingen over aanschaf en verzenden
Als je wilt weten wat je tegen kan komen met de USPS qua problemen dan hoef je alleen maar usps problemen verzenden USA in te voeren.
Goedkoper is de USPS ook al niet meer dan mijn dhl tarieven (uitzonderingen daargelaten) en ipv 2 dagen duurt verzenden 2 weken en je kan je pakketje niet traceren.
Ha concurrentie
Wij versturen dagelijks pakketen met USPS, nooit problemen. Eventuele vertragingen worden veroorzaakt door de Europese douane ambternaren. DHL is ook bekend om problemen, vul in bij Google "DHL en klachten" 

Ik heb een Amazon Kindle DX eBook reader gekocht en laten sturen naar ons Amerikaans kantooradres. Ging prima (hij wordt als het goed is a.s. dinsdag afgeleverd). Toen liep ik echter tegen het volgende probleem aan: je kan alvast eBooks uitzoeken en een aantal boeken is gratis ter introductie. Ook als je waarschijnlijk niet veel meer krijgt dan waarvoor je betaalt, kan ik het aanbod van een gratis product als zunige hollander natuurlijk niet laten lopen
Maar... het lukte zelfs bij een gratis product niet om dit aan te schaffen bij Amazon.com. Hun support gaf al snel dit antwoord:
To purchase digital content from the Amazon Kindle Store, you must have a credit or debit card issued by a U.S. Bank with a U.S. billing address selected as the default 1-Click payment method (listed on the Manage Your Kindle page).
Na googelen vond ik deze discussiethread, nog wat googelen en ik vond een oplossing voor mijn Amerikaanse creditcard-probleem:
http://www.usunlocked.com/
Deze website biedt shipping forwarding aan, net als bijvoorbeeld usa2me.com en myus.com. Wat echter volgens mij door die andere sites niet geboden wordt en door usunlocked wel is een virtuele Amerikaanse credit card. Ze gebruiken daarvoor de payment gateway https://www.nxpay.com/. Het user interface voor de credit card aanvraag is helaas wel behoorlijk warrig en je moet de beschikking hebben over een scanner om je paspoort of rijbewijs en een recente rekening in te scannen. Eind goed, al goed: een heleboel mouse clicks en een halfuurtje later was ik wel de gelukkige bezitter van een Discover card met een billing address in Ridgewood, New Jersey
Nadeel: Er zit een stevige surcharge op het voeren van je virtuele card bij usunlocked.com:
from bank account: $5.00 + $1.50
from credit card: 7.8% +$0.50 + $1.50
Als je zoals ik echter een product wil kopen dat echt alleen met een Amerikaanse card te krijgen is, is het een oplossing. De gratis boeken van Amazon kon ik na het activeren van deze card meteen probleemloos "kopen". Grappig detail: ik heb als billing address bij Amazon gewoon ons Amerikaanse kantooradres laten staan en niet het adres in New Jersey. Dat slikte de site van Amazon voor zoete koek. Volgens mij controleert Amazon alleen of beide componenten USA-based zijn en niet of ze bij elkaar horen ... doe er je voordeel mee

Maar... het lukte zelfs bij een gratis product niet om dit aan te schaffen bij Amazon.com. Hun support gaf al snel dit antwoord:
To purchase digital content from the Amazon Kindle Store, you must have a credit or debit card issued by a U.S. Bank with a U.S. billing address selected as the default 1-Click payment method (listed on the Manage Your Kindle page).
Na googelen vond ik deze discussiethread, nog wat googelen en ik vond een oplossing voor mijn Amerikaanse creditcard-probleem:
http://www.usunlocked.com/
Deze website biedt shipping forwarding aan, net als bijvoorbeeld usa2me.com en myus.com. Wat echter volgens mij door die andere sites niet geboden wordt en door usunlocked wel is een virtuele Amerikaanse credit card. Ze gebruiken daarvoor de payment gateway https://www.nxpay.com/. Het user interface voor de credit card aanvraag is helaas wel behoorlijk warrig en je moet de beschikking hebben over een scanner om je paspoort of rijbewijs en een recente rekening in te scannen. Eind goed, al goed: een heleboel mouse clicks en een halfuurtje later was ik wel de gelukkige bezitter van een Discover card met een billing address in Ridgewood, New Jersey

Nadeel: Er zit een stevige surcharge op het voeren van je virtuele card bij usunlocked.com:
from bank account: $5.00 + $1.50
from credit card: 7.8% +$0.50 + $1.50
Als je zoals ik echter een product wil kopen dat echt alleen met een Amerikaanse card te krijgen is, is het een oplossing. De gratis boeken van Amazon kon ik na het activeren van deze card meteen probleemloos "kopen". Grappig detail: ik heb als billing address bij Amazon gewoon ons Amerikaanse kantooradres laten staan en niet het adres in New Jersey. Dat slikte de site van Amazon voor zoete koek. Volgens mij controleert Amazon alleen of beide componenten USA-based zijn en niet of ze bij elkaar horen ... doe er je voordeel mee

Weet je, als ik dit zo lees snap ik iets eigenlijk niet helemaal... toen ik nog in NL woonde, en mijn vrouw dus nog alleen in de VS zat, kocht ik regelmatig iets bij Amazon met mijn Nederlandse creditcard en liet dat verschepen naar het adres in de VS waar mijn vrouw woonde.
Is het dan zo dat ik artikelen kocht die misschien niet speciaal alleen voor de VS waren? (then again, het was onder andere een DVD speler, bedoeld voor de VS markt). Of was het zo dat ik gewoon als adres haar adres invulde en niet mijn eigen?
Is het dan zo dat ik artikelen kocht die misschien niet speciaal alleen voor de VS waren? (then again, het was onder andere een DVD speler, bedoeld voor de VS markt). Of was het zo dat ik gewoon als adres haar adres invulde en niet mijn eigen?
Inderdaad. Met boeken en CD's/DVD's heb ik ook nooit een probleem gehad, behalve dat ik hun verzendkosten meestal nogal aan de hoge kant vond. Met die DVD-speler heb je geboft, dat kon een paar jaar geleden nog wel, maar nu weigeren ze electronica te verkopen aan Nederlanders. De eerste keer dat ik daar een probleem mee had was eind 2007, daarvoor nooit. Het zou inderdaad ook kunnen dat er op electronica alleen shipping restrictions zitten, dan kijken ze naar het adres van de ontvanger. Dat was zo bij de Kindle DX zelf, die kon ik met dezelfde Nederlandse credit card betalen die later voor de Kindle downloads geweigerd werd, zolang ik hem maar naar een Amerikaans adres liet sturen.
Overigens had ik ook niet gedacht dat ze zo moeilijk zouden doen over die Kindle downloads, het kwam voor mij als een -vervelende- verrassing. Het content delivery network werkt alleen in de USA (dat wist ik toen ik het ding kocht), maar er is uiteraard een alternatieve methode voor als de Kindle geen bereik op het AT&T network heeft. Uit dezelfde support mail:
If you're outside the Whispernet service area (either within the United States or when traveling internationally), you can still buy content from the Kindle Store and access your Kindle items Archived on Amazon.com through your computer and transfer them via USB to your Kindle.
Overigens had ik ook niet gedacht dat ze zo moeilijk zouden doen over die Kindle downloads, het kwam voor mij als een -vervelende- verrassing. Het content delivery network werkt alleen in de USA (dat wist ik toen ik het ding kocht), maar er is uiteraard een alternatieve methode voor als de Kindle geen bereik op het AT&T network heeft. Uit dezelfde support mail:
If you're outside the Whispernet service area (either within the United States or when traveling internationally), you can still buy content from the Kindle Store and access your Kindle items Archived on Amazon.com through your computer and transfer them via USB to your Kindle.
Sommige dingen levert Amazon direct aan Nederland, sommige dingen niet.
Maar Amazon accepteert wel altijd mijn Nederlandse Creditcard.
Sommige bedrijven (Havana.com, TommieHilfiger.com, Apple.com enz.) doen dat niet, daarom denk ik over een Amerikaanse Creditcard
Maar Amazon accepteert wel altijd mijn Nederlandse Creditcard.
Sommige bedrijven (Havana.com, TommieHilfiger.com, Apple.com enz.) doen dat niet, daarom denk ik over een Amerikaanse Creditcard

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
hebben deze bedrijven ook geen paypal mogelijkheid? Bij ralphlauren.com is ook alleen maar mogelijk met usa creditcard maar ivm paypal kon ik er toch bestellen.
Ik heb het net even opgezocht bij Amazon, het is begin 2008 geweest:berend schreef:Met die DVD-speler heb je geboft, dat kon een paar jaar geleden nog wel, maar nu weigeren ze electronica te verkopen aan Nederlanders. De eerste keer dat ik daar een probleem mee had was eind 2007, daarvoor nooit. Het zou inderdaad ook kunnen dat er op electronica alleen shipping restrictions zitten, dan kijken ze naar het adres van de ontvanger.
Ik denk dat dat er misschien inderdaad naar het adres van de ontvanger gekeken is. Het enige Nederlandse aan deze bestelling was mijn naam en creditcard, de rest was allemaal Amerikaans (ik had ook als billing address het adres van mijn vrouw opgegeven trouwens).Order Date: March 12, 2008
View order
Items:
* 1 of: Philips DVP3960 Multiformat 1080i Upscaling DVD Player with DivX, MP3, Windows Media Support
Sold by: Amazon.com, LLC
Veel van onze klanten lopen tegen het probleem aan dat het shipping address een Nederlands adres is. De creditcard is dus niet het probleem, maar de adressen. Ik bestel ook veel met een Nederlandse Visa kaart maar als ik als shipping address mijn Amerikaanse adres opgeef worden bij sommige bedrijven de orders gecanceld, soms pas na een paar dagen, dus bestel nu alleen maar met de Amerikaanse kaarten.
Volgens mij heb ik deze optie nog niet gezien.
Weizig je contact gegevens van je Nederlandse AMEX kaart in je Amerikaanse adres. Enige nadeel is wel dat je afschrift naar het Amerikaanse adres wordt verstuurd. Voordeel is dat je geen overschrijvingen hoeft te doen want de Nederlandse AMEX kaart blijft gewoon verekent in Euro's.
Ik heb de flyingblue AMEX kaart en kon mijn contact gegevens gewoon online wijzigen. Duurt ongeveer een week om te verwerken.
Weizig je contact gegevens van je Nederlandse AMEX kaart in je Amerikaanse adres. Enige nadeel is wel dat je afschrift naar het Amerikaanse adres wordt verstuurd. Voordeel is dat je geen overschrijvingen hoeft te doen want de Nederlandse AMEX kaart blijft gewoon verekent in Euro's.
Ik heb de flyingblue AMEX kaart en kon mijn contact gegevens gewoon online wijzigen. Duurt ongeveer een week om te verwerken.
-
- Amerika-expert
Bij American Express hoef je helemaal geen afschriften meer te laten versturen. Ik krijg al jaren alleen elektronische afschriften, die ik vaak als PDF bestand in de computer haal en dan opsla in een speciaal daarvoor aangemaakte folder.
Overigens, voor de meeste Amerikaanse kredietkaarten en bankrekeningen (en de gas- en elektrarekeningen), kun je zo'n 'papierloze' methode kiezen. Het Amerikaanse bankwezen is nog steeds een verschrikking met al die papieren cheques, maar er zit dus een klein beetje beweging in.
Overigens, voor de meeste Amerikaanse kredietkaarten en bankrekeningen (en de gas- en elektrarekeningen), kun je zo'n 'papierloze' methode kiezen. Het Amerikaanse bankwezen is nog steeds een verschrikking met al die papieren cheques, maar er zit dus een klein beetje beweging in.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tip die ik altijd aan mijn klanten geef is om hun credit card company te bellen en het amerikaanse adres dat ze bij mij hebben toe te voegen als een tweede ship to adres. Wordt dan het adres geverifieerd dan klopt het.
De enige
waar je soms tegenaan loopt is de achterlijke ned credit card maatschappij die zegt dat dit niet kan.
Ik heb ook klanten die een ned credit card hebben maar als adres hun amerikaanse adres opgeven. Het enige is dan dat ik je afschrift ontvang. Misschien kun je wat met deze suggesties.
Als het helemaal niet wil kan ik het ook nog voor je doen met mijn credit kaart. kost je dan wel een paar centjes extra.
De enige

Ik heb ook klanten die een ned credit card hebben maar als adres hun amerikaanse adres opgeven. Het enige is dan dat ik je afschrift ontvang. Misschien kun je wat met deze suggesties.
Als het helemaal niet wil kan ik het ook nog voor je doen met mijn credit kaart. kost je dan wel een paar centjes extra.
Tja...
Ik wil 'm gewoon op mijn Nederlandse adres gekoppeld houden.
Ik denk dat ik deze zomer ga proberen zo'n Amerikaanse Creditcard te halen en als dat niet lukt dan ga ik gewoon vaak naar Amerika
Ik wil 'm gewoon op mijn Nederlandse adres gekoppeld houden.
Ik denk dat ik deze zomer ga proberen zo'n Amerikaanse Creditcard te halen en als dat niet lukt dan ga ik gewoon vaak naar Amerika

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Ik heb een debit card van Wells Fargo's bank. Het is zoals ik zei een Debit card. Maar ik kan m ook online gebruiken als Credit card. Deze is gekoppeld aan mijn Amerikaanse adres.
Misschien kan je zo iets doen? Kom't op het zelfde neer.
Misschien kan je zo iets doen? Kom't op het zelfde neer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10420 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties