Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat te doen in zion en bryce en grand canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
scathelijn
Amerika-ontdekker

wat te doen in zion en bryce en grand canyon

Bericht door scathelijn »

Hallo forumleden,

ik ben vandaag goed bezig om de site te bombarderen met vragen.
Ik ben samen met mijn vriend op 14/7 in zion, vanuit daar rijden we verder naar bryce waar we een overnachting hebben in Ruby's inn.
We zijn dus niet lang in Zion, maar wat is een mooie bezigheid daar. En wat moet je absoluut gezien hebben in de bryce. we blijven i.p daar nog een ochtend. Dan vertrekken we richting GC de north rim. Waar we ook weer overnachten.

ik hoop dat jullie hier wat tips voor hebben?

groetjes cathelijn
eltigro
Amerika-ontdekker

Re: wat te doen in zion en bryce en grand canyon

Bericht door eltigro »

Het ligt er een beetje aan hoe sportief je het wilt hebben en hoeveel tijd je precies wilt besteden.
In zion vond ik Angels Landing erg spectaculair, maar wel een pittige wandeling.
Je hebt hier zeker wel een halve dag voor nodig.
Minder intensief (heen en terug in één uur) is de wandeling naar de narrows (riverside walk), helemaal achter in het park. Dit gaat gewoon over een asfaltpad en kent geen stijgingen.
Je loopt hier wel met hordes tegelijk (zeker in het weekend) en is niet echt spectaculair.
Je kan natuurlijk ook gewoon met de shuttle heen en terug door het park; is gratis en een bandje vertelt de highlights en geschiedenis.
Maar als je zin hebt in een wandeling: zeker Angels Landing!

Voor bryce geldt hetzelfde: Als je sportief bent aangelegd en je hebt de tijd moet je zeker Peek a Boo Loop doen. Pittige, maar super mooie wandeling.
Veel minder dalen en klimmen is de Fairyland Trail, alleen is deze wel een km of 13! Moet erg mooi zijn, maar geen ervaring hiermee.
Als je minder tijd hebt kan je ook kiezen voor de Navajo-trail. Dit is een rondje (wel steile delen) door de canyon en tussen de hoodoos. Je kan deze ook makkelijk combineren met Queens Garden zodat je een iets uitgebreidere hike hebt.
Mocht je voor Navajo kiezen zou ik hem rechtsom lopen; je daalt zo aan het begin het meest steile stuk wat je anders aan het eind omhoog moet.
Ook hier is de aanrader de pittige Peek a Boo trail; maar ja je moet natuurlijk wel van wandelen houden.
ALs je helemaal niet wilt wandelen kan je ook de ongeveer 17mile lange weg door het park rijden met om de zoveel mile een uitzichpunt met beschrijving. Je krijgt zo wel een goed beeld.
(als het kan nog even de zonsondergang/opgang mee pakken by Sunset-, Inspiration- of Brycepoint)

Wat betreft de North rim van de GC kan ik je niet helpen; alleen aan de South rim geweest.
Zover ik gelezen heb zijn daar ook veel minder wandelingen; en is het er al helemaal niet toeristisch als op de SR; maar er zijn vast mensen die daar veel meer over kunnen vertellen (blijf nog steeds een groentje :mrgreen: wat de VS betreft....

De laatste tip die ik je kan geven zijn de maps die je bij de ingang van elk park krijgt. Hier staan alle wandelingen in beschreven en onderverdeeld in categorie.
Aan de hand van de situatie ter plaatse kan je dan een inschatting maken welke wandeling te doen. Hangt af van het weer, de hoeveelheid zin/energie, tijd ed.
Misschien ten overvloede: vergis je niet in de temperatuur in de canyons, dus petje mee, genoeg water en liever niet op het heetst van de dag (ik lijk nu mijn moeder wel)
Hoop dat je er wat mee kan, succes
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

Ik ben al helemaal een groentje. :oops: :lol:
Maar ik heb deze site gevonden in mijn zoektocht:

http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html

Daar kun je op het betreffende park klikken en zie je wat er allemaal te doen is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb Angel's Landing zef nog nooi gedaan, maar als je niet bang ben aangelegd is dat zeer de moeite waard als ik zo de verhalen lees en de foto's zie!
Maar er zijn in Zion ook vele moie, korte wandelingen, niet alleen de Riverside Walk die inderdaad erg druk kan zijn (misschien deze voor het eind van de middag bewaren?). Weeping Rock is mooi, en de wandeling naar de Emerland Pools ook. Zoek je wat verkoeling aan het eind van de dag, dan kun je na de Riverside Walk ook nog een stuk van de Narrows doen.

Op weg naar Bryce kun je aan de oostkant van het park de Canyon Overlook Trail doen.
Kijk ook eens op de NPS-site, bij het park van je keuze, en dan naar Plan your visit. Daar vind je ook voldoende informatie over hikes en andere activiteiten. Vergeet inderdaad ook niet om het krantje dat je bij de ingang van een park krijgt goed te bestuderen.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Je zou natuurlijk ook eens de "zoekfunctie" van dit forum kunnen gebruiken voordat je je bombardement loslaat. Daar haal je vreselijk veel info mee naar boven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Voor Bryce (zeker als je 'maar' en ochtend hebt): combinatie van Queens Garden en Navajo Loop; je loopt dan tussen de imposante hoodoos.
Queens Garden: ... 054762958/

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
scathelijn
Amerika-ontdekker

ja ruud, maar soms zoek je, jezelf een ongeluk! allemaal info door elkaar. Dan is het soms ook wel fijn om het in je eigen vraag te kunnen lezen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben het wel met Ruud eens, misschien is de zoekfunctie niet altijd handig, maar je kunt ook eens wat oudere topics doorlezen, wie weet wat voor leuke tips je nog nog meer tegenkomt. Vaak kun je aan de titel al wel zien of iets wellicht interessante informatie voor jou bevat. Echt, deze vragen komen bijna dagelijks terug! (De antwoorden gelukkig ook!)

Marianne
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Nog lang niet alles gezien maar dit vonden wij aanraders (enne wij zijn niet van die echte hikers dus het zijn tochten die niet de hele dag duren).
Zion: Emerald Pools en Weeping Rock en in de bus zitten en eruit bij Big Bend voor geweldige foto's
Bryce: Lopen over de Rim en de combinatie van Queens Garden en Navajo Loop (echt super)
GC North Rim: Cape final trail en langs de rim gelopen (transept trail)

Hoop dat je er wat mee kan.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Martin & Marianne schreef:Ik heb Angel's Landing zef nog nooi gedaan, maar als je niet bang ben aangelegd is dat zeer de moeite waard als ik zo de verhalen lees en de foto's zie!
De Angels landing is absoluut de moeite waard, als je een angsthaas ben -zoals ik- stop je bij Scout's overlook, daarna komt namelijk het stuk met de kettingen en "een pas verkeerd en je bent dood". Mijn vriend heeft de wandeling wel helemaal gedaan en hij heeft geen hoogtevrees, maar vertelde dat er echt stukken zijn waarvan hij dacht: "Waarom doe ik dit?".
Doe de wandeling wel zo vroeg mogelijk, niet alleen vanwege de hitte, ook vanwege de drukte.
Verder kan ik de tips over Bryce helemaal onderschrijven: de Peekaboo trail is prachtig, maar soms best zwaar. Heb je minder tijd dan is de combinatie Navajo-Queens Garden een topper. Of alle drie, want dat kan ook. Fijne vakantie!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
scathelijn
Amerika-ontdekker

nou toch bedankt iedereen voor de reacties!
gr cathelijn
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wat ik hier niet lees is de korte wandeling "Canyon Overlook trail" in Zion. Net iets buiten de oostingang, vlak voor de tunnel als je van Bryce komt.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Wij hebben vorige week de hidden canyon trail in Zion gedaan. Is vrij kort maar nog vrij avontuurlijk. EErst steil omhoog en het laatste stuk loop je ook langs een afgrond met kettingen in de rotsen. Het trail stopt aan de canyon die je zelf dan nog een stuk kan doorlopen met nog wel wat hindernissen op de weg. Wij hebben 2 uur over de wandeling gedaan (aangegeven tijd was 3 uur).

Aan de north rim hebben we een stuk de canyon afgedaald via de North Kaibab Trail. Wij vonden het niet zo leuk omdat het eerste deel vol ezelsstront lag van de dagelijks georganiseerde afdalingen met ezels. Op sommige delen was de stank echt enorm terwijl je in de hitte naar lucht zit te happen, vooral op de beklimming tijdens de terugweg.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Ingrid67
Amerikafan

Bericht door Ingrid67 »

Ik lift ook nog even mee op dit draadje.......
Als je in Bryce de combi van Navajo loop en Queensgarden wilt lopen is dat dan goed aangegeven? Waar moet je starten? bij de Navajo of bij Queensgarden? En bij welk uitzichtpoint liggen ze? Of maakt dat niet uit vanuit welke richting je hem loopt?

Gr. Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

thebes schreef:Wat ik hier niet lees is de korte wandeling "Canyon Overlook trail" in Zion. Net iets buiten de oostingang, vlak voor de tunnel als je van Bryce komt.
Ik had hem echt al genoemd, maar hij mag best nog een keer genoemd worden! :wink:

Marianne
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

of als je echt hetzelfde uitzicht als angels landing wilt (enkel nog wat hoger) kan je de observation point trail doen ;) wel 12km maar absoluut de moeite. wij hebben er ongeveer 3u45 over gedaan heen en terug met een stopje van 15-20min op de top.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ingrid67 schreef:Als je in Bryce de combi van Navajo loop en Queensgarden wilt lopen is dat dan goed aangegeven? Waar moet je starten? bij de Navajo of bij Queensgarden? En bij welk uitzichtpoint liggen ze? Of maakt dat niet uit vanuit welke richting je hem loopt?
Looptechnisch gezien is het handiger om eerst Navajo te doen = steiler dan de start van Queensgarden. Het het staat allemaal prima aangegeven met houten bordjes. Daarna loop je langs de rim terug naar je startplaats.

@Jerre: heeft Observation trail ook zulke enge stukken als de Angels Landing of is het alleen een hogere en langere tocht?
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

Ga eens naar deze site
http://www.citrusmilo.com/zionguide/hiddencanyon.cfm

alle mogelijke wandelingen in Zion met kaart - zeer getailleerd ... wel in het Engels

voor alle parken in Utah
http://www.climb-utah.com/
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Wandelingen beginnen bij: Sunrise Point (Queens Garden) en Sunset Point (Navajo Loop).
Wij zijn bij Queens Garden begonnen en vonden de weg terug via Navajo Loop wel meevallen; dooe het grote aantal bochten is het veel minder steil dan het lijkt.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Ook even een vraag van mijn kant over de Narrows wandeling die wij in juli willen gaan doen. Lees hierboven dat het een asfaltpad betreft, maar elders heb ik gelezen (én foto´s gezien) dat je ook een stuk door het water (soms tot aan je middel) loopt ...
Heb je verschillende Narrows routes dan?

En de Angels Landing trial? De één vind hem "meevallen" en de ander vind hem doodeng.... lijkt me nl. wél een fantastische trial om te doen, maar is het wat voor kinderen? Onze jongste is 13... en voor mezelf (ben ook niet zo´n held als het om hoogtevrees gaat :roll: ) Als je onderweg nou niet verder wil, is de looproute terug dezelfde weg, zodat je kunt blijven wachten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer